Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Mam drobny problem z luzem w układzie przeniesienia napędu. Jak silnik pracuje i próbuję ruszyć to słychać letki stuk. Wymieniłem sworzeń poprzeczny mocowania dyfra i odgłos lekko ucichł. Dyfer i półosie nie mają luzy. Wydaje się jakby coś w skrzyni biegów, bo jak złapię za wał i próbuję nim kręcić to słychać wyraźne stuki dobiegające od skrzynie. Macie jakiś pomysł. Chcę zasięgnąć waszej rady zanim podjadę do mechanika. Edytowane przez agora
Opublikowano

Wał sztywny, zero luzów. Ewidentnie mogę przypuszczać, że to problem od strony skrzyni, chyba, że ten model tak ma :( . Z drugiej strony nawet, jeżeli taki luz jest normą to nie powinien przenosić się powodując stuki słyszalne w pozostałej cześć układu przeniesienia napędu. Wyczytałem, że podobny objaw może powodować uszkodzone sprzęgło. :cry:

Jak będę miał możliwość to wrzucę filmik a międzyczasie umówię się na wizytę do mechanika. Mam nadzieje, że jego wieloletnie doświadczenie w naprawie BMW pomoże zdiagnozować przyczynę tego stuku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat bo właśnie wróciłem od mechanika. Według niego do wymiany jest skrzynia biegów i półosie (mają mały luz tak około 3mm). Załączam filmik może ktoś ma inny pomysł/diagnozę. Czekam na pomoc bo strasznie irytuje mnie to stukanie i obawiam się, że używając auta z taki luzem mogę doprowadzić do uszkodzenia dyfra.

 

Opublikowano
Widzę, że nikt nie ma pomysłu, co to może być :cry: No cóż pozostanie mi kolejna wizyta u mechanika. W sobotę jestem umówiony z innym specem od BMW to dam znać, jaka jest jego diagnoza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no daj znac daj, bo u siebie tez mam cos podobnego. lapiac reka za wal slysze stukniecie w skrzyni. tylko ze siedzac w aucie ten stuk slysze z tylu. takze w ogole czeski film. jak auto bylo podniesione to stuk wychodzil ze skrzyni ale jadac to pukniecie slysze jakby od dyfra.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak miałem e46, 320i R6, to też miałem lekki luz na wałku wychodzącym ze skrzyni. Pojawił się przy przebiegu ok 65 tysi i jeździłem nią do sprzedaży czyli do ok 110 tysięcy przebiegu, ponad 40 tysięcy. Dzwięk nie nasilał się, nic sie nie działo więc olałem temat. Zakup uzywanej skrzyni to leteria kupisz taki sam złom lub w jeszcze gorszym stanie i kasa pójdzie w błoto. Jeździj z tym dopóki skrzynia nie padnie całkowicie, no chyba że chcesz podwoić wartość auta i kupić za ponad 20 koła nową skrzynie.

Pzdr

Krzysztof
Opublikowano

W moim przypadku koszta nie są takie wielki, bo w granicach 200-300zł. za skrzynię w b.dobrym stanie. Resztę zrobię z kumplem :D

 

Ja niestety muszę z tym walczy, bo stukanie nasila się a dodatkowo zaczynam mieć problem w wrzuceniem 1-go biegu.

Opublikowano

Temat setki razy przerabiany na forum. Mozesz poszperać.

 

Co zauważylem - tego typu stuk zawsze pojawia sie w mocnych benzynowych e46 - zawsze jest to 328i, 323i albo 320i.

 

W wielu przypadkach stuki ustąpiły po wymianie oleju na dobry, nowy. Troche to dziwne - ale tak jest.

 

Oczywiscie jest wiele odmian tego stuku, bo i miejsc sporo w których moze byc luz. W niektórych wypadkach, jak wspomniałem pomaga wymiana oleju. Zaszkodzic na pewno nie zaszkodzi. Wchodzi 1,1 litra.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Faktycznie trochę to dziwne, że po wymianie oleju istnieje możliwość, że luz się zlikwiduje. Może potwierdzi to ktoś, kto miał podobny luz i po wymianie oleju on znikł.
Opublikowano
no daj znac daj, bo u siebie tez mam cos podobnego. lapiac reka za wal slysze stukniecie w skrzyni. tylko ze siedzac w aucie ten stuk slysze z tylu. takze w ogole czeski film. jak auto bylo podniesione to stuk wychodzil ze skrzyni ale jadac to pukniecie slysze jakby od dyfra.

 

Czy to jest jednorazowe pukniecie i występuje przy ruszeniu a później przy zatrzymaniu i ruszeniu do tyłu ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak. rowniez przy szybkiej zmianie biegu z 1 na 2. przy reszcie biegow tego nie ma. ruszanie do przodu lub raszanie do tylu jest pukniecie, oczywiscie przy delikatnym operowaniu sprzeglem tego nie ma. ale raptowniejsze puszczenie wtedy wlasnie puka. wymiana oleju nie pomogla jak to kolega wyzej pisal. stary olej byl tak samo czysty jak nowy. krzyzaki dobre wszystkie gumy rowniez. wymieniona podpora walu ale pukniecie jest nadal. moze faktycznie cos to ma do mocy silnika. skrzynie nie wytrzymuja i po czasie robi sie w nich jakis luz i puka.

🙃🙃

Opublikowano
Witam, zakupiłem dziś e46 z 2,0 silnikem w benzynie i objaw jest dokładnie taki sam przy szybkiej zmianie z 1 na 2 bieg i przy wrzucaniu wstecznego.. troche mnie przeraża taka niespodzianka na samym wstępie ;/
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Spokojnie :D . Twój objaw nie musi być związany z padniętą skrzynią. Za stuki w układzie napędowym może być odpowiedzialne wiele czynników. Na początek sprawdź zawieszenie dyfra. A tak w ogóle to podjedź do jakiegoś dobrego mechanika od BMW niech on zdiagnozuje przyczynę. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy i nerwów na pseudo naprawy.
Opublikowano
No wlasnie dziś byłem i okazało sie że poducha i jakis tam wahacz są do wymiany własnie od dyfra wiec to powoduje te stuki.. troche kamien mi spadł z serca ale ogólnie zawieche mam całą do roboty, koszt z robocizną 3200 ;/
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
kazali wymienić pół zawieszenia, poduchy pod mostem i jakies tuleje + chcieli zarobić na robociźnie ; )
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem poduche dyfra + reszte częsci i jest juz jakby lepiej ale nadal przy szybszym puszczaniu sprzegła miedzy jedynką a dwójką jest słyszalny ten stuk chociaz nic nie haczy w skrzyni.. co to moze jeszcze byc? jedynym objawem skrzyni jest to że piątka cięzko dosyć wchodzi po dłuższym postoju auta ale tak sie dzieje tylko za pierwszym razem..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
W ostatni weekend udało mi się wreszcie wymienić pozostałe dwie tuleje belki (przednie). Nie wzmacniałem mocowań w podłodze, bo padł mi migomat, ale pospawałem pęknięcie i myślę, że do wiosny wytrzyma. Niestety po wymianie tulei belki stukanie nie ustało całkowicie pozostało jeszcze stuknięcie po wrzucania biegu 1. Muszę na spokojnie wjechać na kanał i sprawdzić jeszcze dokładnie zawieszenie. Wiem na pewno, że do wymiany mam poduszki amortyzatorów tylnich, ale wątpię, aby one były odpowiedzialne za to stukanie. Z pewnością mogę powiedzieć, że po wymianie tulei autko zaczęło się lepiej prowadzić (nie pochyla się tak na boki) w większym stopniu znikło irytujące stukanie (bardziej pasuje „walenie” :lol: ). Biegi zaczęły wchodzić łagodnie i bez oporu. Ogólnie duża poprawa :P .
Opublikowano
Musisz pospawać na łączeniu blach (podłogi i kielicha) w kielichu od spodu. Często robi się to w konsekwencji wybitych tulei ławy i pęknięcia podłogi przy mocowaniu.

 

Kielichów nie sprawdzałem :cry: A co do mocowania belki to mam tylko pęknięcie z lewej tylnej części (na razie tylko pospawałem pęknięcie). Z tego co wyczytałem to najpierw pęka właśnie w tym miejscu. Jak się zaniedba to leci po skosie do przodu o potem to już rozwala całą podłogę :mad2:

Opublikowano
ja dziś wymieniłem wszystkie 7 tulei ławy i dyfra + 6 tulei na tylnych wahaczach i zero stukania ...... :D

 

sam wszystko robiłeś? dużo roboty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.