Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
potraficie pocieszyć, nie ma co...

Każdy by chciał usłyszeć diagnozę typu: wężyk przelewowy do wymiany :wink: , ale że ten model UWIELBIA być upierdliwy i awaryjny to niestety tak łatwo nie będzie.

myślałem o wtrysku sterującym, ale TC wykluczył taką możliwość

Zgadzam się z TC i dodam, że mimo uszkodzonego wtryskiwacza sterującego silnik zawsze będzie pracował normalnie. Nie ma żadnych ograniczeń dawki wtrysku itp akcji. Rzeczywisty kąt wtrysku zostaje zastąpiony wartością z nadajnika impulsów wałka rozdzielacza VP44.

 

Dobrze by było, gdybyś podał wersje softu i błędy pojawiające się po max kotłowaniu w czasie jazdy.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W dniu dzisiejszym nie jestem niestety mądrzejszy, a wręcz nawet głupszy...

 

We Wrocławiu mamy dzisiaj temp +2*C i... bmw jeździ, odpala... po podłączeniu do kompa wyszło, że przepływ masy powietrza jest zbyt niski - czyli przepływomierz - jutro będzie wymieniony i zakodowany - tym też tłumacze brak mocy gdy wciskam kick-down bo reakcji nie ma, wkręca się tylko przy płynnym dodawaniu gazu. Drugi błąd to podgrzewacz płynu chłodzącego - czy to może mieć jakiś związek z tym, że przy minusowych temp to auto nie chce jechać? zrobiłem już pare kilometrów (około 20) i w sumie pochodziła sobie bunia dobre 2-3h i nie zdycha... o co chodzi? :shock:

 

Zapomniał bym dodać, że wszelkie parametry pracy silnika, typu kąt wtrysku, prędkośc obrotowa pompy są ok - wartości nie podam, bo nie zapamiętałem a kłamać nie chcę.

Opublikowano

:think:

- wersja softu do weryfikacji i przepływka BOSCH 527.

- EGR do odłączenia i sprawdzenia jak auto jedzie.

- sprawdzenie szczelności dolotu czy nie ma dziury.

- sprawdzenie zadymienia spalin - kolor czarny??

 

Podgrzewacz - nie falują Ci obroty po odpaleniu silnika??

Opublikowano

z tą wersją softu i przepływką 527 jutro będzie zabawa

 

Po odpaleniu auta obroty dzisiaj nie falują, a w piątek nie chciał odpalić :? i wtedy obroty falowały i zdychał nawet jak odpalił - temp były minusowe.

 

Dolot - niby szczelny, ale ta rura co nachodzi na turbine nie ma żadnej opaski - tak ma być? jest tak jakby guma z takim gumowym niby pierscieniem uszczelniającym

 

egr był czyszczony i widać, że pracuje, ale jutro jak po przepływce nie będzie poprawy to go podmienie

 

wydech - siatka do wyje... do wymiany ;) no i jeszcze katy chce usunąć.

 

Ale dlaczego przy minusowych temp nie chciał współpracować?

Opublikowano

no i po dotankowaniu 10l paliwa zaczeła świrować... przy stanie - prawie połowa zbiornika. Jak już tak świrowała to udało mi się dojechać i podłączyć pod kompa

 

dane były w takiej kolejności, ale co i jak to pewnie TC albo yoshimura rozszyfrują

 

-1,5

-1,5

780

388/389

780

 

to niby jest odczyt z pracy pompy i niby jest ok

 

pokazał błedy zbyt niskiej masy powietrza (przepływka), błąd ciśnienia doładowania (przy 1800obr/min), oraz błąd podgrzewacza płynu chłodzacego. Po wykasowaniu błędów dalej chodziła beznadziejnie.

 

Pytanie takie jeszcze, czy pompka wstępna w zbiorniku powinna pracować cały czas, czy działa tylko podczas grzania świec?

Opublikowano

Po pierwsze radzę kupić kabel do diagnostyki. , zapewniam przyda sie sprawdzimy błędy Dokladnie , przy jakich warunkach wystąpiły i parametry podczas jazdy jak i sprawdzimy numer softu ...

Po drugie ani przeplywka ani turbina nie powodują problemów z rozruchem ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

pytanie czy pompka wstępna, ta w zbiorniku powinna działać cały czas, czy tylko przy odpalaniu auta? bo na nią padło podejrzenie...

 

cytat z tematu "BMW 320d ciężko pali" viewtopic.php?f=69&t=206888&p=1518330&hilit=pompa+wst%C4%99pna+paliwa#p1518330

 

Otwórz zbiorniczek z filtrem i go po prostu wyciągnij. Do pustego zbiorniczka wlej paliwa i próbuj odpalić. Nie zakręcać zbiorniczka jeśli będziesz widział, że się nie uzupełnia. Jeśli silnik zaskoczy i będzie pracował do momentu "wciągnięcia" zawartości zbiorniczka to masz pewne, że pompa wstępna (w baku) padła i należy z tym zrobić porządek.

 

oraz z tematu Re: 320D, dławienie sie, duszenie. viewtopic.php?f=69&t=171116&p=1231043&hilit=pompa+wst%C4%99pna+paliwa#p1231043

 

miałem bardzo podobnie aż pewnego razu auto już nie odpaliło. U mnie była to tańsza pompa wstępna paliwa, a nie wtryskowa. W specjalistycznym warsztacie bmw pompa podobno zamiennik wysokiej klasy + filtr paliwa + robocizna 850 złociszy. Też się załamałem na początku bo dopiero co kupiłem "igiełkę" a już się rozsypała ale zrobiłem to i puki co śmiga jak złoto :D

 

ja wiem, że to wygląda jak szukanie na siłe wszystkiego, byle nie pompa wtryskowa... no ale szukam, może nie wydam ponad 2000pln, których de facto nie mam :(

 

 

 

mała aktualizacja - po założeniu zastępczej pompki wstępnej (oczywiście nie od tego modelu) auto chodziło dziwnie, ale chodziło na wolnych obrotach. przy próbie dodania gazu zdechło. po ponownym założeniu oryginału auto odpalało, pare sekund ładnie chodziło na wolnych obrotach, po czym umierało tak po prostu, lub wcześniej rzucając obrotami, a przy próbie dodawania gazu się poprostu dławiło

Opublikowano (edytowane)
powiedz mi kolego a sprawdzałeś turbinkę? swojego czasu miałem identyczny problem winą była krzywa sztanga turbiny( dotyczy oczywiście problemu z moca auta a nie z odpalaniem) Edytowane przez likebmw
Opublikowano

turbiny jako tako nie sprawdzałem, ponieważ uznałem, że na wolnych obrotach nawet z wywaloną turbiną powinien chodzić, a auto po prostu zdycha i raz jest ok, a raz jest padaka. a u Ciebie jakie były dokładnie objawy?

 

 

 

pytanie jeszcze z innej beczki, ponieważ cały czas wywala błąd podgrzewacza płynu chłodzącego, postanowiłem zrobić z tym porzadek. pytanie tylko czy te podgrzewacze musza być identyczne, czy mogą się różnić numerami. Oryginalnie mam 64.12-6 904 668 / G 10324 software V 01 a do podmianki: 64.12-6 918 806 / G 336808 software V 15

Opublikowano
No to ciekawy przypadek masz kolego, a czy jak odłączysz przepływomierz to tez sa takie problemy ? Może być tez tak ze wtrysk któryś leje na maxa i pompa nie jest w stanie ciśnienia utrzymać dlatego gaśnie.
Opublikowano

no i podmiance z jeżdżącego 330d pomki tej w zbiorniku efekt taki sam jak przed podmianką... przepływki nawet nie jadę kodować bo jest to już zabieg bezsensowny na chwilę obecną.

 

Pomysły już mi się skończyły... co do kompresji - jest ok, więc niestety moja *#$#&*# pompa VP44 pojedzie do kolegi TC...

 

Pytanie numer 1 ktoś może podpowiedzieć jak się demontuje tą &**##&* pompę wtryskową?

Pytanie numer 2 czy i jakie przyrządy są do tego potrzebne (mowa o jakiś ściągaczach, blokadach itd.)

Pytanie numer 3 na co zwracać uwagę przy demontażu i ponownym montażu tej pompy?

Opublikowano
No to ciekawy przypadek masz kolego, a czy jak odłączysz przepływomierz to tez sa takie problemy ? Może być tez tak ze wtrysk któryś leje na maxa i pompa nie jest w stanie ciśnienia utrzymać dlatego gaśnie.

Trochę Ci Sie kolego pomylily systemy paliwowe...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Skoro generalnie kompresja dobra to w sumie dobra tez wiadomość dla ciebie. :D Jakie wartości miałeś na każdym z tłoku? ( czysta ciekawość)

 

Żeby zdemontować pompe musisz rozebrać rozrząd ( ponieważ pompa jest na łańcuszku rozrządu). A w sumie niebardzo znam się na modelu przed liftowym wiec nie będę nic pisał bo wprowadzę jeszcze ciebie w błąd :)

 

Powodzenia:)

Opublikowano

nie musi rozbierać rozrządu , po to są sciągacze aby nie spadło z łancuszka ...

postaram się znaleźć instrukcję , bo ostatnio TIS nie działa online i już chyba nie będzie działał...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Poddałem się...

 

Uznałem, że nie ma sensu samodzielnie demontować pompy gdyż, niewiele taniej mi to wyjdzie, a spece u których to się będzie odbywało przeglądną cały silnik i jego osprzęt, tak aby przygotować się na następne naprawy bądź ich dokonać od razu (mało prawdopodobne). chodzi o to, żeby wiedzieć czym się jeździ i uniknąć jakiś głupich błędów przy montażu/demontażu pompy.

 

auto będzie najprawdopodobniej gotowe na następny czwartek lub piątek, tak więc skacze z radości :(

Opublikowano
nie poznamy, bo dzisiaj do kompa go już nie podłączałem. Na początku następnego tygodnia będe miał kabelek, tak więc po odzyskaniu auta (mam nadzieję, że cieszącego mnie jazdą) podepne się i sprawdzę to dla Ciebie :)
Opublikowano

To w ramach przypomnienia... Magicy którzy dzisiaj podjęli się zajrzenia do mojego BMW doszli do takiego samego wniosku jak ja... Pompa niestety... a oto i ona sama już poza pojazdem:

 

http://images38.fotosik.pl/1929/700f703b654fb7d1gen.jpg

http://images33.fotosik.pl/546/9c79d1bb2584542agen.jpg

http://images39.fotosik.pl/1922/d657fee01137f5f5gen.jpg

http://images43.fotosik.pl/1717/ceeaafa640eeb247gen.jpg

http://images48.fotosik.pl/578/d53062b16f7c278bgen.jpg

http://images37.fotosik.pl/1944/b659a423f8309135gen.jpg

http://images40.fotosik.pl/1930/e069bc39f9af92e9gen.jpg

http://images39.fotosik.pl/1922/97de2054941cdaabgen.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.