Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Więc tak. Jak włączam klimatyzację na automacie i zadaję temp. np. 23 C przy zew. 30 to wentylator rozwija maksymalne obroty i zaczyna wiać zimne powietrze. I byłoby wszystko ok, ale klima nieschładza auta do zadanej temp. szybko wentylator zwalnia i zostają dwie kreski na wyświetlaczu. W manualu wszysko ok. Ustwiam na 22 C i tyle po pewnym czasie mam. Wydaje mi się że padł czujnik temp. wewnętrznej. Ale gdzie on jest i jak go ewentualnie wymienić. Może ktoś już miał podobny problem i wie co może być przyczyną.

 

pozdrawiam i czekam na ewentualne sugestie

Edytowane przez karbo
Opublikowano
Ja w każdym BMW tak miałem, że po chwili nawiew spadał do 2 kresek - pewnie fabryce chodzi o to żeby się nie przeziębić...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No sam już nie wiem czy ten typ tak ma, czy coś jest popsute. W sumie dzisiaj pojeździłem tym autem dłużej jak zwykle i z włączoną klimą na auto i uznałbym, że wszystko jest ok, gdyby nie to, że miałem ustawioną temp. na 20 C a na pewno takiej temp. wewn. nie było. Porównuję cały czas pracę klimy w 1-er do tego co mam e90. W 3-er jak ustawię na 24 to mam taki sam efekt jak w 1-er przy ustwieniu na 20. Więc wydaje mi się, że padł czujnik temp. wewnętrznej - poprostu podaje błędną informację do kompa.

Pytanie - czy taki czujnik temp. można uszkodzić mechanicznie z wnętrza auta? (córka uwielbia przesiadywać w samochodzie i potrafi dłubać różnymi przedmiotami w różnych miejscach auta). Czy ktoś wymianiał już taki czujnik samodzielnie?

 

:?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik temperatury to m.in. poziome otwory (chyba 3) w panelu od klimy

 

vazq

 

A jak się do niego dobrać?

Opublikowano

poszukaj na forum jak wyjac radio - jednym z etapow jest wyjecie panelu klimatyzacji. Jednak, moze sprawdz wczesniej czy faktycznie temperatura nie odpowiada ustawionej. Aha, jest jeszcze czujnik na desce w poblizu szyby.

 

powodzenia

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem pewny tej informacji, ale o ile dobrze pamiętam jest kilka czujników temperatury - w panelu, w kratce nawiewu szyby (tzw czujnik nasłonecznienia), oraz w podsufitce. Automatyka reguluje temperaturę w taki sposób aby nie nastąpił szok termiczny z powodu zbyt szybkiego schłodzenie, ale na podstawie własnych doświadczeń widzę, że nie dopuszcza także do zbyt dużej różnicy z temperaturą na zewnątrz. To ostatnie to moje osobiste zdanie. Czy macie takie samo odczucie?
Opublikowano

To fakt... czujników jest parę, ale czasami działają tragicznie. Np. jazda w deszczu na automacie z wyłączoną klimą :)

 

Jeśli chodzi wam o schłodzenie do temperatury jak w lodówce to zapomnijcie... no chyba że zostawicie na noc klimę żeby działała.

E30, E36, E60, E87, F48

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na razie zostawiam sprawę tak jak jest. Przy okozji sprawdzę tylko czy czynnika chłodzenia nie brakuje. Żonę nauczyłem jak ją nastawiać i przestała mi marudzić.
Opublikowano

moze faktycznie brak czynnika.

czujników jest parę, ale czasami działają tragicznie. Np. jazda w deszczu na automacie z wyłączoną klimą

tzn?

 

vazq

~ The Gator Nation ~
Opublikowano
moze faktycznie brak czynnika.
czujników jest parę, ale czasami działają tragicznie. Np. jazda w deszczu na automacie z wyłączoną klimą

tzn?

 

vazq

To znaczy, że jak jest duża wilgoć na zewnątrz, a ty jedziesz na automacie bez włączonej klimy, to czujnik parowania szyb wariuje i włącza nadmuch na przednią szybę prawie na maxa, mimo iż nie widać wcale zaparowanych szyb. Mnie to strasznie irytuje, bo nawiew ten do cichych nie należy. Jak tylko włączysz klimę to od razu się uspokaja i siła nadmuchu zostaje zredukowana do 1 góra 2 kresek (w zależności od wybranej temperatury).

E30, E36, E60, E87, F48

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje się, że jest pewna prawidłowość - jak automat to pełen czyli z włączonym chłodzeniem, a jak bez chłodzenie to ręczne ustawienia. Jeszcze jedna uwaga - wydajność chłodzenie zależy od średnich obrotów silnika, a mianowicie jeśli jedziemy w mieście i korkach gdy często silnik pracuje na wolnych obrotach, to trudno o max wydajność sprężarki, z kolei w trasie gdy silnik ma 3-5 tys obrotów sprężarka pracuje bardzo wydajnie. Musi być pewien kompromis pomiędzy wydajnością i trwałością sprężarki.
Opublikowano
To znaczy, że jak jest duża wilgoć na zewnątrz, a ty jedziesz na automacie bez włączonej klimy, to czujnik parowania szyb wariuje i włącza nadmuch na przednią szybę prawie na maxa, mimo iż nie widać wcale zaparowanych szyb

 

moze dlatego wlasnie nie paruja :D jazda bez klimy przy padajacym deszczu w wiekszosci przypadkow konczy sie parowaniem szyb.

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przypomniała mi się jeszcze jedna różnica - w E90 jest dodatkowa manualna regulacji temperatury nawiewanego powietrza (pokrętło obok włącznika awaryjnych), a w jedynkach jej nie ma, a zatem subiektywny odbiór innej jakości chłodzenia może zależeć także od ustawienia tej dodatkowej regulacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.