Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim witam Was bardzo serdecznie w moim pierwszym poście.

Niedawno zmieniłem markę z mercedesów na bmw. Przez chwilę wahałem sie nad czymś klasycznym jak seria 6 lecz w końcu rozsądek zwyciężył...

... aczkolwiek nie do końca gdyż nabyłem e46 wersja 325xi.

Oprócz elementów normalnego zużycia w warsztacie AutoClassic zdiagnozowano luzy na półosiach z przodu a wczoraj również niepokojący luz na skrzyni rozdzielczej (luz na wale idącym od skrzyni do przednich kół) słyszalny podczas zmiany biegów przy puszczaniu sprzęgła. Zresztą mam odczucie, że to on może być przyczyną rozwalonych półosi. Moje pytanie zatem:

Po pierwsze czy wiecie może o firmie zajmującej się regeneracją skrzyni rozdzielczej najlepiej w okolicach warszawy? Koszt nowej to w bmw około 7500 ;)

Po drugie czy jest sens regenerować półosie? Rzecz podobno nierozbieralna i sprzedawana jako całość w serwisie bmw, jednak wiem że można kupić same przeguby i jest pare miejsc co takie operacje wykonują ale czy warto?

Musze orzyznać, że te stuki mnie strasznie irytują a i lubię jak wszystko działa tak jak powinno, więc chciałbym to doprowadzić do porządku ale oczywiście jak najmniejszym kosztem ;)

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Was.

ps temat był pare razy poruszany na forum ale wiekszosc linkow jest juz nieaktualna wiec pozwolilem sobie temat odswiezyc

Edytowane przez elvis116

Pozdrawiam,

Piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do przegubow to kup nowe lub uzywki,ja niedawno wymienialem tylne rowniez myslalem nad regeneracja w koncu kupilem uzywki w bardzo dobrym stanie zero luzow.
Opublikowano

I- nie spotkałem jeszcze skrzyni rozdzielczej bez luzu, nie powinno być luzu pionowego. Miedzy kołami jest akceptowalny.

II Przguby wewnętrzne połosi się regeneruje. Jeśli osłony gumowe masz całe, a podczas przyspieszenia nie wystepują drgania ...

... to wyluzuj :)

Opublikowano

Elvis, nie wiem czy dostałeś moją odpowiedź na PW z namiarami do człowieka, który regeneruje lub posiada nowe przeguby. Nie wiedzieć czemu wiadomość do Ciebie mam cały czas w "do wysłania".

 

Warsztat mieści się przy ul. Rezedowa 15, Warszawa (to jest w zasadzie na rogu Rezedowej i Stepowej, w którą skręcasz z ul. Marsa przy Shellu). Ja u niego robiłem i przeguby wewnętrzne i zewnętrzne (oba można bez problemu zregenerować - oczywiście o ile nie zdążyły wyschnąć na wiór i się zatrzeć - lub wymienić na nowe)...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Znalazłem ten warsztat, wiec cieszę się że upewniłeś mnie że to ten ;) Dzisiaj dzwonię i zobaczę co powie...

Czy znacie może kogoś kto zrobił by dobrze regenerację tej skrzyni rozdzielczej? W bmw jako nierozbieralna ale z tego co wiem to jest to element produkcji amerykańskie montowany w jeepach i chyba nawet land roverach wiec nie sadzę żeby regeneracja była niemożliwa?

Poza tym czy uważacie, że luzy na tej skrzyni mogły uszkodzić półosie? A idąc dalej czy jak teraz zrobię półosie to czy bez dotykania się do skrzyni nie rozwalę ich znowu?

Dzięki i pozdrawiam,

Piotrek

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano

robiłem regenerację półosi w Piasecznie - skrzynkę wymieniłem na używaną (po sprawdzeniu wcześniejszym czy nie ma jakichś luzów - choć ciężko to sprawdzić bez montażu)

Obecnie luzów brak na półosiach, na skrzynce również, a delikatne stuki pozostały (wrażenie tak jakby z tyłu samochodu przy odpuszczaniu gazu) - wymieniłem już większość możliwych rzeczy - łącznie z tylnim dyfrem i przegubami i mocowaniami sanek etc etc i nadal jest delikatny stuk.

na razie się poddaję - bo wpakowałem w to za dużo kasy a efekt jak był tak pozostał.

 

powodzenia w usunięciu problemu i daj znać jak efekty

Opublikowano

Tego się trochę obawiam, że w napływie gorączki i w pogoni za doskonałością utopię sporo kasy. Wiem, że nie warto bo to nie jest jakiś klasyk żeby się w niego zatracić. Trzeba zacząć szukać wersji 6 żeby w nią łądować kasę ;)

Swoją drogą trochę leciwe te przynajmniej nowsze bmw... chociaż chyba wszystkie nowsze nawet merce, ale to już inna dyskusja.

Dzięki za podpowiedzi i sugestie. Pojadę jeszcze do Pana Adama z AutoClassic i spróbuje zweryfikować jeszcze dokłądne pochodzenie tych stuków.

Odnośnie półosi to podzielę się jeszcze z Wami moimi odkryciami w tym zakresie, gdyż szukałem gotowych zamienników.

Cena oryginału to 2300zł.

Kiedyś robiła firma Spidan (niemiecka, pierwszy montaż vw) cena około 1200zł ale już niestety się chyba wycofała i sa nie do dostania.

Jest firma NGK (Lobro), zreszta chyba powiazana ze Spidanem. Również nie do dostania, chociaz mozna w USA kupic jeszcze lewą półoś kompletną za około 300$.

Niedawno znalazłem również półosie firmy FEQ za cenę całych 80$. Zacząłem drążyć temat i okazało się, ze wyrób jest chiński. Wygląda nawet ładnie ale jednak opinie nie najlepsze odnośnie trwałości.

Jest również w USA firma bodajże A1Carbone która sprzedaje półosie po regeneracji, opinie niezłe. Można znaleźć sklepy które wyślą do polski.

 

Art330XD... gdzie dokładnie w piasecznie regeenerowałeś swoje półosie? Waham się nad tą regeneracją bo opinie są jednak różne.

 

Pozdrawiam,

Piotrek

Pozdrawiam,

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.