Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

mam taki mały problemik.

od kilku dni zauważyłem że jak postoje w korku tak z 10 minut na zapalonym silniku to podczas ruszania zadymi na niebiesko .

Jak myślicie co może być przyczyną - uszczelniacze na zaworach czy pierścienie zgarniające - to opinie mechaników ja stawiam na odpowietrzniki skrzyni korbowej ?

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano
Witam, u mnie obie odmy przepuszczały olej, ale nigdy nie dymił na niebiesko, aż cały kolektor utaplany był w oleju. Uszczelniacze podobno tylko jak zimny, zatem niestety chyba to najgorsze, chociaż to musi być już chyba duży przebieg. Ja mam 300 tyś i zadymi lekko jak zimno i przycisnę, ale to na pewno uszczelniacze, bo tego jeszcze nie zrobiłem. Jak ciepły to nigdy nie zauważyłem dymienia, nawet przy sportowej jeździe. Możesz spróbować z odmami, zresztą i tak trzeba wymienić, jeżeli nigdy tego nie robiłeś. Oczywiście olej ubywa z silnika w szybkim tempie, ale to wina simmeringu tylnego wału korbowego i uszczelek pokryw. Wydmuchały je niesprawne odmy niestety. Ja zalewam 10W40, może Ty używasz syntetyka?
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

przebieg 370 tyś i zawsze na mineralu , Castrol GTX3 , 3 lata temy był ten sam objaw i wymieniłem uszczelniacze - poskutkowało do zeszłego miesiąca. - dodam że po zdjęciu pokryw zaworów silnik czysty jak nowy-

na stronie http://bmwe32.masscom.net/ stawiają właśnie na odme i chyba tego na razie będę się trzymał .

Pozdrawiam kanap

Opublikowano
Myślę,że nie jest to odma,jeśli silnik równo pracuje stawiam na separator oleju,choć niektórzy stwierdzą,że jest to ten sam element,choć znajdują się po przeciwnej stronie silnika :) .Także pierwszym elementem,który bym zmienił to separator oleju.
Nur bmw e32
Opublikowano
Witam, pierwsze słyszę o separatorze oleju w M70, możesz wytłumaczyć gdzie to jest? Ja dolewam litr na 1000km, ale leje się z tego simmeringu na wale. Na stronie Sean'a faktycznie stawiają na to, ale zauważ, że piszą, że nawet po wymianie uszczelniaczy i odmy, dymienie nie zniknęło zupełnie. Jednakże są to rzeczy, które i tak trzeba zrobić. U mnie nie dymił, wymieniłem odmę na wszelki wypadek. Uszczelniaczy raczej ruszać nie będę, za dużo roboty, poza tym auto jest hobbystyczne i robi kilka tyś kilometrów rocznie, więc może sobie trochę oleju spalić, nie ma różnicy, póki nie dymi na niebiesko.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Ups moja pomyłka,chodziło o silnik m60,w tamtym tygodniu znajomy miał to samo w m60b40 i po wymianie separatora objawy ustąpiły a wszyscy stawiali na odmę,faktycznie chodzi o m70,chyba jestem ślepy :duh: :)
Nur bmw e32
Opublikowano
Witam , mam pytanie . Moja bm -ka zaczeła chodzić bardzo nie równo na wolnych obrotach . Mechanik Stwierdził ze ma swoje lata , silnik jest zmęczony , ale on ma właśnie taki do sprzedania . Byłem na kompie w dwóch różnych miejscach . Wywalał bład spalania stukowego zmieniłem czyjnik i zero poprawy . w drugim miejscu ten sam bład , ale po skasowaniu się juz nie pokazał . Telepie aż strach przy gwałtownum przyśpieszaniu czarny dym na wolnych tez dymi tylko nie wiele . Proszę o jakieś pomysły na ten problem , albo kogoś kto zna i wie jak się do naszych bryczek zabrać najlepiej Warszawa i dodam ze do tej chwili od wymiany do wymiany oleju nic nie dolewam
Opublikowano
Nigdy nie zmieniałem . ale czy te obiawy , które opisuje mogą wskazywac na odmę ? Czy sa jeszcze jakieś przyczyny takiego zachowania . Dociekam bo gdzie nie pojadę to rozkładaja rece i zazwyczaj mówią o nie szczelnym dolocie . Dodam że rozrząd też czasem da znac przy odpalaniu i klawiatura zaklekocze . elektronicznie chyba ok , bo by na kompie pokazało ,a jeszcze sondy do wymiany obie
Opublikowano
A czy wyzej wymieniony problem moze byc spowodowany nie działajacym wtryskiem ? Byłem znów na kompie i wyskoczył nie kasowalny bład 8 wtrysku
Opublikowano
Raczej nie.

 

Niebieski dym wywołany jest spalaniem oleju, a nie spalaniem nadmiernej ilości pb.

Ale mi chodzi o nie równą pracę i czarny dym . Podobno najbardziej buja jak jest wywalony pierwszy lub ostatni wtrysk

Opublikowano
Witam, brak zapłonu na któryś z cylindrów oczywiście przyczyni się do nierównej pracy silnika. Czarny dym z wydechu jest objawem niepełnego spalania mieszanki paliwowej, co może być objawem nieprawidłowego sterowania sondy lambda. Ponadto może to być sytuacja, że występuje brak zapłonu, ale wtrysk paliwa, wtedy paliwo spala się w katalizatorze, ponieważ tam jest najcieplej. Nie ma możliwości, żeby od niedziałającego wtrysku do układu wydechowego dostawało się niespalone paliwo, a co za tym idzie niepełne spalanie i dymienie na czarno. Natomiast może być sytuacja, że wtrysk otwiera się niekontrolowanie lub jest ciągle otwarty, wtedy ten cylinder będzie zalewany, nie będzie palił, a mieszanka będzie wysysana do układu wydechowego, coś mi się wydaje, że to może być twój przypadek. Wymienić wtrysk i zobaczyć. Wyczyścić końcówkę rury wydechowej, wziąć auto na przejażdżkę zdrową, jeżeli na rurze będzie czarna obwódka, to ciągle mamy niespalone paliwo w wydechu. W poprawnie działającym silniku, nawet przy ostrej jeździe mamy czystą, lśniącą rurę. Przerabiałem ten temat u siebie, świetny domowy sposób na sprawdzenie stanu mieszanki.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, brak zapłonu na któryś z cylindrów oczywiście przyczyni się do nierównej pracy silnika. Czarny dym z wydechu jest objawem niepełnego spalania mieszanki paliwowej, co może być objawem nieprawidłowego sterowania sondy lambda. Ponadto może to być sytuacja, że występuje brak zapłonu, ale wtrysk paliwa, wtedy paliwo spala się w katalizatorze, ponieważ tam jest najcieplej. Nie ma możliwości, żeby od niedziałającego wtrysku do układu wydechowego dostawało się niespalone paliwo, a co za tym idzie niepełne spalanie i dymienie na czarno. Natomiast może być sytuacja, że wtrysk otwiera się niekontrolowanie lub jest ciągle otwarty, wtedy ten cylinder będzie zalewany, nie będzie palił, a mieszanka będzie wysysana do układu wydechowego, coś mi się wydaje, że to może być twój przypadek. Wymienić wtrysk i zobaczyć. Wyczyścić końcówkę rury wydechowej, wziąć auto na przejażdżkę zdrową, jeżeli na rurze będzie czarna obwódka, to ciągle mamy niespalone paliwo w wydechu. W poprawnie działającym silniku, nawet przy ostrej jeździe mamy czystą, lśniącą rurę. Przerabiałem ten temat u siebie, świetny domowy sposób na sprawdzenie stanu mieszanki.

Dzięki za wyczerpujące info . Jutro wymienię wtrysk i zobaczymy , ale fakt smierdzi strasznie paliwem . Pewnie to zepsuty, otwarty wtrysk .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem wtrysk i nic zero poprawy i zero błędów na kompie . Dymi na czarno jak dam czadu ,no i trzęsie . Chyba sprawdzę kompresję bo może faktycznie nie ma już silnika .Może jakieś jeszcze podpowiedzi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.