Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kameleon3000 Dokładnie o to właśnie chodzi, jak przepływomierz nie przestanie przekłamywać, to nie utrzymasz go na tak wysokich obrotach bez zmian, bo pompa dozuje raz więcej raz mniej paliwa w zależności od ilości powietrza. Cały czas musiałem dodawać bądź odejmować po milimetrze aby utrzymać się na tych 4100, a właściwie próbować. Masz rację może podczas jazdy udało by mi się utrzymać 4100, ale poprzednie filmiki robione podczas jazdy również pokazują zaniżanie o 150 jednostek. Jeszcze jedno jak odpięta była wtyczka od przepływki utrzymać 4100 nie było problemu nawet na postoju. Nie wiem czy jest to wina kabelka czy samego DIS-a, ale te pomiary są strasznie mało płynne.
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
trandolf, a jakaTy masz tą przepływkę, bo wiem ze nie boscha, ale co to za firma? sam wkłąd czy całą, ten nowy typ obudowy?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Udało mi się nagrać trochę dokładniejszy film z kontroli przepływki pod DIS-em. Wcześniej utrzymanie silnika na 4100obr/min było wyzwaniem. Tym razem pokombinowałem coś w DIS-ie była opcja czyszczenia mapy pompy? czy coś takiego, więc wyzerowałem to. Dodatkowo zrobiłem synchronizację EWS-DDE, i po tym zabiegu ciężko, ale udało się przytrzymać silnik prawie na 4100 obr/min. Widać teraz dokładnie jak zaniżony jest pomiar. Odsyłam przepływkę i kupuję tym razem oryginalną i zobaczymy jak będzie wtedy działało. Oto link do najnowszego filmu:
Opublikowano
Zarówno za pierwszym razem jak i za drugim wg. instrukcji z DIS-a wszystko co zbędne było wyłączone. Jednak po tych czynnościach udało mi się. Jeszcze jest łatwiej kiedy przepływomierz jest odpięty, ale o jego zbadanie właśnie chodziło :D .
Opublikowano
Panowie problem rozwiązany!! Winowajcą okazał się nieoryginalny przepływomierz! Auto teraz na 4-tym biegu już nie traci mocy, wskazówka ekonomizera sztywno stoi na 20l. Jest również lepiej od dołu, wcześniej było o wiele gorzej, ale co mnie najbardziej zaskoczyło to, że auto zaczęło chodzić ciszej, ma mniejsze wibracje na biegu jałowym! Więc jeśli ktokolwiek ma jakieś dziwne odpływy mocy, niedochodzący ekonomizer do końca, i w aucie jest stary przepływomierz 314 bądź też nieoryginalny, to rozwiązaniem jest dobra diagnoza komputerowa, a później wymiana przepływki!! Szkoda tylko katalizatorów, które nie były zatkane, ale pocieszające jest to, że zatkać się mogły, a teraz nie ma się co już zatykać :D Dzięki wszystkim za rady! Pozdrawiam.
Opublikowano
tandolf a do którego biegu wskazówka ekonomizera stoi Ci na 20l? bo 1,2,3 to raczej na pewno, a reszta?
Dolo
Opublikowano
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, koledzy ja mam takie pytanie troszkę z innej beczki. Chciałbym zdiagnozować swoją przepływkę DIS-em ale niestety go nie posiadam. Podpowiedzcie skąd można go sobie wykombinować.
Opublikowano
INPA to tez zrobisz a jest prostsza. Skad pobrac....hmmm forum bmw, dzial diagniza komputerowa. google -> wpisac INPA i masz linki.
Opublikowano
Ja pare dni temu przerzucilem przeplywke od anglika i jest teraz pieknie :D Rowno i gladko przyspiesza...Juz nie jest mulem :D bez programowania bez niczego...czulem juz poprawe przy ruszeniu...na tamtej przeplywce nie bylo mowy zeby kola zamielily w miejscu przy ruszaniu...dlawil sie a teraz elegancko:) Jedyne co mnie zastanawia to ze od czasu do czasu delikatnie ponizej 2 tys obrotow jak mu wdepne to czuc chwilowe szarpniecie...powiem tez ze przekladalem od kolegi sprawny przeplywomierz...i nie bylo roznicy u mnie...ale juz po wszystkim :D Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie bardzo widać na tym filmie czy przepływka mierzy dobrze, ale można podejrzewać, że zaniża. Jak już możesz podpiąć auto pod DIS-a to masz tam konkretny test samej przepływki. Musisz jedynie wykonać parę rzeczy jak np odpięcie EGR, a później utrzymanie auta na 4100RPM. Zresztą program sam cie instruuje, co punkt po punkcie powinieneś zrobić. Kilka postów wyżej masz mój filmik z takiego testu. Ten test da ci jednoznaczną odpowiedź. Tak przynajmniej było w moim przypadku. Powodzenia!
Opublikowano
Trandolf , powiedz jeszcze jak w DIS-ie uruchomić ten test i gdzie odpiąć EGR ? (mam odpiąć przewód sterujący EGR-em, który idzie od zaworka ?) Testy robiłeś pod obciążeniem na 3 biegu?
Opublikowano
Test robisz na postoju, wkręcając auto na biegu jałowym. EGR odłączasz odpinając od niego przewód podciśnieniowy, to powinno wystarczyć, żeby był szczelny. Jeśli nie jest szczelny to wyjdzie to na teście. Nie pamiętam gdzie dokładnie się wchodziło w DIS, żeby zrobić ten test, ale nie było to trudno znaleźć. Poszukaj więc w DIS a na pewno znajdziesz. Oto film jak ten test wygląda:http://www.youtube.com/watch?v=0iPIvpLlJmQ Wystarczy odrobinę znajomości angielskiego i widać co było winowajcą u mnie. Życzę powodzenia!
Opublikowano
Ja niczym nie zatykałem tego przewodu, jedynie zsunąłem z EGR. Można też go zatkać nie zaszkodzi to na pewno :) Tylko nie zatykaj tego czymś tak małym co mogłoby zostać zassane do elektrozaworka.
Opublikowano

Panowie u mnie sytuacja ma się następująco.

1,2 bieg obroty idą dobrze ekonomizer do 20 , 3 bieg ekonomizer na 20 ale obroty tylko do 4200 i koniec, 4 bieg ekonomizer na 20 obroty dochodzą do 3500 i sie zaczyna cyrk, całkiem spada moc ekonomizer spada do ok 10, później powoli powoli zaczyna ciągnąć do przodu jakby chciało ale nie mogło nagle ekonomizer na 20 i obroty dochodzą do ok 3700 i znów ekonomizer w dół, znów nie ciągnie wogóle, i znów prbuje jakoś iść ekonomizer na 20, i to wszystko tak bardzo powoli się dzieje. Przepływka nowa boscha wymieniana w tamtym roku ale nie mam pewności czy gość zrobił adaptacje. Chyba nie . Czy to może być to?? Jak odłącze przepływomierz to idzie jak wół pomału, tak że przepływomierz sprawny na 100 %. Ogólnie auto idzie w miare dobrze, ma zapas mocy ale tak jak mówie ponad 3000 obroty strasznie pomału rosną i ekonomizer wariuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.