Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ze względu na to, że jest to mój pierwszy post,na wstępie chciałbym wszystkich pozdrowić. Teraz do rzeczy. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem e46 320D 2001r przed liftem czyli jest to jednostka 136 konna. Od samego początku (chociaż mniej wyraźnie) borykałem się z problemem nierównomiernej mocy podczas przyspieszania. Mianowicie powyżej ok 1700 obr./min kiedy to turbawka zaczyna już dmuchać i autko zaczyna rwać do przodu, zauważyłem pewną zależność gdy wciskam pedał PRAWIE do końca auto przyspiesza w miarę płynnie moc jest prawie równomierna, lecz gdy pedał jest wciśnięty do dechy zaczyna może nie szarpać, ale moc jest nierównomierna. Przez chwile ciągnie dobrze później znacznie słabiej później znowu mocno. To wszystko dzieje się zazwyczaj w przedziale 1700-3000 obr./min wtedy jest najbardziej odczuwalne. Powiem tak, gdy kupiłem autko nie było to tak odczuwalne ze względu na to, że występowała słynne zmulenie po dodaniu gazu w tych autach, spowodowane zabrudzonymi elektrozaworkami turbiny i EGR. Objawy nierównomiernego przyspieszania znacznie ujawniły się po wymianie w/w elementów. Czytam i śledzę różne tematy zawierające jakieś niedomagania naszych "ukochanych", ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Dodam może co zostało wymienione w ostatnim czasie w aucie:

-wszystkie filtry (odma,powietrza,paliwa,oleju,kabinowy)

-olej 5w40 castrol edge

-elektrozaworki turbo i EGR (nowe nie czyszczenie)

-czyszczenie EGR i kolektora dolotowego

-wymiania wszystkich wężyków podcisnieniowych

-wymiana wężyków od wktrysków (powrót nadmiaru paliwa??)

-czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania

Chyba tyle jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopisze. Dodatkowo mogę powiedzieć, że auto zawsze pali bezproblemowo(ciepłe czy zimne), nie kopci ani grama, nie zauważyłem żeby brało olej albo płyn. Najważniejsze komputer czysty zero błędów nic nie pokazuje. Ze względu na to, że do tej pory jakiekolwiek naprawy robię sam mogę stwierdzić, że poprzedni właściciel wymieniał turbo. Wygląd i kondycja tego elementu na to wskazują. Samo cięgno sterowania tubo nie jest zapieczone sprawdzałem chodzi w pełnym zakresie obrotów. Chwilami myślę, że to przepływka, ale komputer na 4-tym biegu wskazuje 20l. Czasami zatrzyma się na chwile na 16l, ale później wędruje na 20l. Jeśli ktoś zna, jakie powinny być wartości wskazywane przez przepływke na konkretnych obrotach proszę o informację, może to ona zaczyna świrować. Mówiąc o wartościach wskazywanych przez przepływkę mam na myśli to co wskazuje INPA. Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem, lub wie co jeszcze mógłbym sprawdzić, proszę o pomoc i informacje.

 

Pozdrawiam

trandolf

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za tak szybka odpowiedź. yoshimura01 myślisz ze zapchany kat mógłby spowodować to? Wydaje mi się, że ogólnie auto byłoby bardzo osłabione, ale nie chwilami, takim niby szarpaniem. Co do wtrysków nie jestem mechanikiem, ale czy wtrysk dałby tylko i wyłącznie taki objaw, czy może dodatkowo problemy z odpalaniem, bądź kopcenie? Są to moje przypuszczenia wiec jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Co do pompy próżniowej, tu mógłby być problem, lecz tak żaluzje od chłodnicy zamknięte zaraz po starcie, reakcja EGR i turbo po dodaniu gazu natychmiastowa(mam na myśli obserwacje pod maską nie moje odczucia). Tak odpycham od siebie myśl, że mogła być to pompa wtryskowa, ale to możliwe, mniejsza dawka paliwa=mniejsza moc i brak kopcenia. Dopiero za duża dawka paliwa co do powietrza powoduje kopcenie. A może to jakaś głupota typu pompa paliwowa, która znajduje się w okolicach baku, może ona nie nadrabia i stąd te chwilowe braki mocy? Sam już nie wiem, dlatego proszę Was o pomoc. Szczególnie proszę Was o wskazania Waszych przepływek podczas jazdy, przy jakich obrotach co wskazuje dodatkowo można dodać jakie jest doładowanie w tym momencie. W pierwszym rzędzie może pójdę tym tropem i sprawdzę przepływkę i czujnik ciśnienia doładowania(był bardzo oblepiony nagarem gdy czyściłem dolot i nie wiem czy samo czyszczenie pomogło) Z góry dziękuję Wam za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

yoshimura01dziękuję za zainteresowanie tematem. Gdzieś wcześniej czytałem o żywotności katów, kto wie czy to Ty nie pisałeś. Już sprawdzałem ciśnienie spalin i wydaje się być OK z katalizatorami, chociaż wycinka nie zaszkodziła by :) Co do pompy w baku podczas wymiany wszystkich filtrów, w obudowie filtra paliwa zauważyłem na dnie opiłki mosiądzu bądź miedzi(wszystko oczywiście wyssałem). Czy mogła by to wypluć z siebie pompa paliwa, ta z baku? czy może dystrybutor na stacji paliw się już kończył i stąd ten syf w baku? Na samym początku też pomyślałem, że mógłby być to pedał gazu, czytałem kiedyś, że Rover 75 miał z tym problem, a trochę podzespołów pochodziło z naszych e46 jak silnik, zawieszenie. Zastanawiam się tylko czy można by to zdiagnozować za pomocą INPA. Nie przypominam sobie, żeby była tam możliwość obserwacji aktualnej pozycji pedału gazu, a powinna być :) . Dzisiaj raczej nie, ale jutro spróbuje zarejestrować wskazania ECU podczas przyspieszania jak doładowanie, ilość powietrza zmierzonego przez przepływke. Może uda się zlokalizować co tak psuje przyjemność z jazdy :) .Pozdrawiam

Opublikowano
dokładnie to chodzi wam o POTENCJOMETR GAZU .... można go sprawdzić zwykłym miernikiem i nie wyciągając go ponieważ dwa piny od niego idą do kompa silnika .... jak zdobędę wartości to podam.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz przepływomierz bo mozliwe ze skonczył żywot.
Opublikowano
witam, mam dokladnie podobny problem jak kolega trandolf... w przediale te 2k - 3k sa takie naplywy mocy i odplywy, np na 4 ekonomizer raz pokazuje 20 po chwili 16 i znow 20... przy 3k to ustaje i ciagnie rowno.. wymienilem wszystkie filtry, egr po czyszczeniu, nowa przeplywka, przebieg w 162k w tej chwili, olej castrol magnatec 10w40. i wlasnie zastanawiam sie co z tym zrobic? jak zdiagnozowac gdzie lezy problem? do tego zauwazylem ze jak sie jedzie na autostradzie np na 5 i ma sie te 2k obrotow, i nie da sie gazu w podloge, tylko stopniowo wraz z wzrostem obrotow, daje sie coraz wiecej gazu, to tych przyplywow i odplywow mocy nie ma, tylko trzeba wyczyc ile dac gazu, bo jak sie da zaduzo momentalnie jest odplyw mocy i potem przyplyw spowrotem.. co poradzicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy po wymianie przeplywki robiles reprogramacje softu w ASO ? bo ja miałem takie objawy jak ty po wymianie przeplywki i po wgraniu nowego softu wszystko ok.
Opublikowano
o widzisz;) no jestem teraz w niemczech wiec chyba bedzie taniej niz w polsce? jaka mniej wiecej cena moze byc?:> pozdrawiam i dzieki za pomoc! wymienialem przeplywke w warsztacie u mnie w tarnowie, i koles powiedzial ze zadnej adaptacji nie trzeba robic, a ja mu na to ze czytalem ze trzeba a ten ze sie nie znam;|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast wymieniać przepływomierze i wywalać katalizatory radzę przyjrzeć się szczelności dolotu powietrza między przepływomierzem a turbiną. Na 90% jest to przyczyna zaburzeń mocy tupu jest-niema-jest w przedziale 2000-3000 obrotów. Nieszczelność powoduje dostawanie się lewego powietrza za przepływomierzem. Więcej powietrza niż widzi sterownik silnika powoduje szybszy wzrost doładowania i przeładowanie, objawiające się odcięciem turbiny i spadkiem mocy, na ogół w okolicach 2400-2600. Przy "lekkim" przyśpieszaniu przeładowanie nie występuje i auto ciągnie równo.

Katalizatory, przepływomierze to ostateczność wg. mnie. Za nim zacznie wymieniać się pół osprzętu należy sprawdzić najbardziej błahe sprawy.

Aby zdiagnozować opisaną przeze mnie przypadłość należy:

1. Mieć 100% pewne wężyki podciśnień (najlepiej wymienione jeśli auto ma więcej niż 6-7lat).

2. Sprawdzić poprawność działania gruszek przy EGR i turbinie oraz płynność pracy cięgna kierowniczek turbiny.

3. Sprawdzić dokładnie elementy 4,5,6,7,9 z rysunku (mają być 100% całe, dobrze spasowane)

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

 

Jeśli problem z nierównomiernością mocy wciąż występuje dopiero po dokonaniu czynności z punktów 1, 2 i 3 warto myśleć o wymianie elektrozaworów.

Dodam, że 3 auta zostały za pomocą punktów 1,2 i 3 uleczone z przypadłości spadków mocy, więc mam świadomość tego co piszę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o widzisz;) no jestem teraz w niemczech wiec chyba bedzie taniej niz w polsce? jaka mniej wiecej cena moze byc?:> pozdrawiam i dzieki za pomoc! wymienialem przeplywke w warsztacie u mnie w tarnowie, i koles powiedzial ze zadnej adaptacji nie trzeba robic, a ja mu na to ze czytalem ze trzeba a ten ze sie nie znam;|

 

A z ktorego roku masz autko ? Adaptacja to przyuczenie sie kompa do nowej przepływki i jej wartosci i to sie robi automatycznie podczas jazy a Reprogramacja to wgranie nowego oprogramowania do sterowania przepływką nowego typu i to sie tyczy modeli ktore produkowane były od 1998 r do konca 2000 r

Opublikowano
no nie bardzo.. ale jak jestem juz w niemczech bo tu pracuje to po drodze moglbym wbic do aso niemieckiego, tylko wszystko zalezy od ceny;) nie orietujecie sie ile moga chciec za nowego sofa w niemieckim aso? (a ile w pl z ciekawosci kosztuje?)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja płaciłem 250 zł ale to było w styczniu 2007 r. a teraz podobno cos ok. 400 zł ale w niemczech moze byc taniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
;s a wiesz gdzie w KRK jest jakis chiptuning gdzie taniej wgrywaja? czy moze odrazu chipa wpakowac?

 

Zeby chipa wpakowac to musisz miec 100% sprawne auto. Najlepszą firmą w okolicy KRK i znaną w całj Polsce jest http://www.godula.pl/

i oni prawdopodobnie tez mogą wgrać nowego softa do przepływki.

Opublikowano
dzieki za pomoc;)) jak wroce do polski, to postaram sie po drodze gdzies w jakims aso bmw w niemczech dowiedziec sie jaka jest cena za wgranie softa;)) jak bedzie w miare przystepna to wgram i zoabczymy jak dalej na trasie do domu to sie bedzie sprawowalo:)) ale i tak jak wroce czeka mnie wymiana wszystkich wezykow podcisnien i sprawdzenie szczelnosci dolotu:) nie zaszkodzi na pewno:)) jak problem zniknie to bede uratowany i nie bede musial betki tyrac na obrotach powyzej 3k zeby jechala tak jak chce;)) pozdrawiam:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... ale i tak jak wroce czeka mnie wymiana wszystkich wezykow podcisnien i sprawdzenie szczelnosci dolotu:) nie zaszkodzi na pewno:)) jak problem zniknie to bede uratowany i nie bede musial betki tyrac na obrotach powyzej 3k zeby jechala tak jak chce;)) pozdrawiam:)

Jeśli wymieniałeś przepływomierz z powodu zamulania i nie ustąpiło to przygotuj się na to, ze po wgraniu nowego softu dalej będzie lipa.

Jesli znajdziesz trochę czasu na "nic nie szkodzące" sprawdzenie szczelności dolotu i wężyków podciśnień to na 90% okaże się że wywaliłeś 1000zł na darmo. Pisze o 90% pewności bo 100% pewną diagnozę można postawić sprawdzając auto pod INPĄ lub DIS-em w trakcie jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... ale i tak jak wroce czeka mnie wymiana wszystkich wezykow podcisnien i sprawdzenie szczelnosci dolotu:) nie zaszkodzi na pewno:)) jak problem zniknie to bede uratowany i nie bede musial betki tyrac na obrotach powyzej 3k zeby jechala tak jak chce;)) pozdrawiam:)

Jeśli wymieniałeś przepływomierz z powodu zamulania i nie ustąpiło to przygotuj się na to, ze po wgraniu nowego softu dalej będzie lipa.

Jesli znajdziesz trochę czasu na "nic nie szkodzące" sprawdzenie szczelności dolotu i wężyków podciśnień to na 90% okaże się że wywaliłeś 1000zł na darmo. Pisze o 90% pewności bo 100% pewną diagnozę można postawić sprawdzając auto pod INPĄ lub DIS-em w trakcie jazdy.

 

Ale skoro juz wymienił na nową przepływke to i tak musi wgrac nowy program bo inaczej bedzie miał problem z utratą mocy w pewnym zakresie obrotów tak jak to było u mnie.

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Za waszą radą, a szczególnie za radą kwiatus19 , postanowiłem sprawdzić dolot między przepływką a turbiną. Niestety ale wszystko tam wygląda na szczelne. Fakt, nie ma tam zastosowanych żadnych opasek zaciskowych, ale nie ma tam ciśnienia tylko podciśnienie. Stwierdzenie jednak, że te skoki mocy mogą być spowodowane za dużym ciśnieniem podawanym przez turbinę, postanowiłem poobserwować parametry silnika podczas jazdy. Przepływka wydawała się być OK, ale będę pewny jeśli porównam z danymi podawanymi u kogoś w sprawnym samochodzie. Jeśli jednak chodzi o doładowanie czy 1000hPa na biegu jałowym, a nawet chwilowo 2300hPa podczas przyspieszania to normalne?? :| Wydaje mi się, że jest to za dużo ale nie mam dostępu do danych fabrycznych, dlatego pytam się Was co o tym sądzicie? Nagrałem także film tego co pokazywała INPA na krótkim dystansie. Oto on: http://www.youtube.com/watch?v=M-b-MQ-5O-s. W momencie kiedy czułem spadek mocy dawałem o tym znać. Czasami jednak zmiany były tak częste, że ciężko jest to rozróżnić. Widać też ze spadek mocy następuje po 2000hPa doładowania. Teraz jest pytanie, dlaczego tak przeładowuje? fakt jak pisałem wcześniej została już wymieniona przez poprzedniego właściciela. Jednak mechanicy którzy to robili nie wyczyścili już kolektora dolotowego, ani czujnika doładowania, ani EGR, które za zaworem EGR były wymieszane z nagarem spalin i olejem tworząc 5mm warstwę osadu. Wiadomo olej dostał się tam z chwila awarii turbawki. Auto jednak przed czyszczeniem jeździło całkiem nieźle, skoki mocy były wyczuwalne ale jednak nie tak. Teraz po czyszczeniu czuć to bardziej. Czyżby wina leżała po stronie mechaników ustawili turbinę pod prawie zatkany czujnik doładowania? Ale znowu co ze sterowaniem turbawki, niby działa dobrze? :? Aha udało mi się odpalić jakimś cudem DIS-a i sprawdziłem pedał gazu działa OK kiedy ma być 0% to jest a 100% to też:). Czyli sumując to wszystko lekko czy czyszcząc czujnik doładowania mogłem go jakoś uszkodzić, że jest teraz za czuły? a może rzeczywiście potrzebna jest ponowna regulacja cięgna od turbo?? Wiadomo ostatnią rzeczą jaką bym chciał to regulacja turbawki, ale jeśli nic innego nie pozostanie będę zmuszony i tego się dotknąć :P No i najważniejsze jeśli silnik będzie długo działał na takim ciśnieniu (jeśli jest oczywiście za wysokie) to grozi to uszkodzeniem? Na zakończenie dodam te skoki występują rzadziej i w mniejszym stopniu, gdy silnik jest naprawdę dobrze rozgrzany. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. P.S. Drugi film ze wskazaniami przepływki (poprawne?):

Edytowane przez trandolf
Opublikowano

Panowie przed wymiana przeplywki byl dramat, teraz beta duzo lepiej smiga;) w przedziale tylko 2-3k nastepuja te fale odplwu i doplywu, a tak to ma buta normalnie:) przed wymiana przeplywki to nie bylo o czym gadac nawet... wiec mam nadzieje ze to nie wezyki.. bo weze i tak wymienie bo stare beda.. bo pewnie nikt od nowosci nie wymienial.. sproboje dowiedziec sie jak bede w lipsku w bmw ile biora za wgranie softa. jak jakas zwariowana cena to raczej im podziekuje.. a kto moglby mi sprawdzic bete podczas jazdy INPĄ lub DIS-em? bo nie mam takich mozliwosci sam..

btw. o tym ze nic nie szkodzace, mialem na mysli ze jak wszystko bedzie ok po wgraniu softa, to sprawdzic nie zaszkodzi. bo jak nie bedize ok to to wiadome..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.