Skocz do zawartości

E83 2.5i Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wymieniaj nie słuchaj.Kolega robi w skrzyniach więc może szuka klientów ;) Tylko zalej oryginał czyli do skrzyni GM olej Texamatic i wymiana dynamiczna czyli ok 11 litrów.Ja wymieniłem przy 240 tyś km a teraz mam 270 tys. Mój był czarny a po wymianie skrzynia lepiej zmienia biegi.

Ale chyba nie pierwszy raz? Chcesz powiedzieć że twoja skrzynia GM dostała nowy olej pierwszy raz przy 240k i dalej żyje?

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
U mnie przy 240k to był trzeci olej. Czytałem wiele opini, że w GM przy takim przebiegu nie ruszać oleju jeśli to pierwszy raz bo skrzynia padnie, chyba że wcześniej olej był wymieniany cyklicznie co około 70-80k... Ty przecież masz juz ZF
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
W automacie niezależnie od producenta wymieniamy olej!!!!!! ZF - świetne skrzynie, ale i one kapryszą głównie z niewiedzy użytkowników (kilka mankamentów produkcyjnych jak chłodniczka oleju też się przyczynia), że należy o nie dbać zmieniając olej najlepiej metodą dynamiczną.
Opublikowano
Wymieniaj nie słuchaj.Kolega robi w skrzyniach więc może szuka klientów ;) Tylko zalej oryginał czyli do skrzyni GM olej Texamatic i wymiana dynamiczna czyli ok 11 litrów.Ja wymieniłem przy 240 tyś km a teraz mam 270 tys. Mój był czarny a po wymianie skrzynia lepiej zmienia biegi.

Ale chyba nie pierwszy raz? Chcesz powiedzieć że twoja skrzynia GM dostała nowy olej pierwszy raz przy 240k i dalej żyje?

 

Tak, bo wcześniej chodziła na powietrzu... jesteś debilem czy tylko grasz debila?

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Ale chyba nie pierwszy raz? Chcesz powiedzieć że twoja skrzynia GM dostała nowy olej pierwszy raz przy 240k i dalej żyje?

 

240 na liczniku w rzeczywistości pewnie 500k bo nie wiadomo o ile handlarz cofnął ;)

 

Nie cofam swoich aut... dajesz niezłe porady ale ta żeby nie wymieniał oleju to Ci nie wyszła... :nienie:

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
no pewnie sie zdecyduję w przyszłym roku,bo narazie musze ogarnać DISA,żeby zadziałał,bo chyba bez tego nie ma co podchodzić do wymiany oleju w skrzyni :)

 

Disem oleju nie wymienisz...

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Wymieniaj nie słuchaj.Kolega robi w skrzyniach więc może szuka klientów ;) Tylko zalej oryginał czyli do skrzyni GM olej Texamatic i wymiana dynamiczna czyli ok 11 litrów.Ja wymieniłem przy 240 tyś km a teraz mam 270 tys. Mój był czarny a po wymianie skrzynia lepiej zmienia biegi.

Ale chyba nie pierwszy raz? Chcesz powiedzieć że twoja skrzynia GM dostała nowy olej pierwszy raz przy 240k i dalej żyje?

 

Tak, bo wcześniej chodziła na powietrzu... jesteś debilem czy tylko grasz debila?

Za dużo alkoholu w sobotni wieczór?

Czy pierwsza wymiana przy 240 chyba wyraźnie napisane...

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Opisz mi kolego jak wyglada wymiana dynamiczna.. Dokładnie poproszę...

 

https://warsztat.pl/artykuly/dynamiczna-czy-statyczna-wymiana-oleju-w-automatyc,50153

 

Papik mózg Ci się zresetował? Dajesz dziwne porady i zadajesz dziwne pytania ostatnio...

 

Zeby wymiana dynamiczna miala sens, nalezy wymienic takze filtr oleju. Przy dynamicznej wymianie, wiekszosc warsztatow tego nie robi, bo trzeba spuscic olej ze skrzyni. Zatem tak czy siak skrzynia sie zapowietrzy, a jak sie zapowietrzy to jest szansa,ze sie nie podniesie. Tak wlasnie jest w skrzyniach GM (i nie tylko) po znacznym przebiegu. Co nam da wymiana oleju jesli zostawimy stary filtr ?

Nie chce dalej dyskutowac nad tym jak wspaniala jest wymiana dynamiczna bez wymiany filtra a jak to wyglada w praktyce. Producenci zazwyczaj zalecaja wymiane oleju wraz z przegladem skrzyni po okolo 140.000km jak to zaleca ZF. Czesto i gesto na kazdym szkoleniu specjalisci z danej firmy odpowiedza,ze wymiana oleju przy duzych przebiegach moze spowodowac martwice skrzyni z powodu zapowietrzenia i niemoznosci dojscia do wyuczonych parametrow pracy przez skrzynie,elektrozawory etc.

 

Zatem tak, mozg mi sie zresetowal.

 

Ps. Wymiana oleju w skrzyni ma zawsze sens ale nalezy to robic z glowa. IMHO wymiana dynamiczna to pic na wode i lep na naiwnych. WYMIANA OLEJU NIE NAPRAWI SKRZYNI BIEGOW przy duzych przebiegach!

Ps2. Kazdy kto ma troche oleju w glowie wie,ze filtra nie da sie przeplukac aby byl jak nowy (nie dotyczy filtrow powietrza np K&N do tego przeznaczonych). Dynamiczna wymiana wciska ludziom kit. Jak mi nie wierzycie, to wymiencie olej w silniku a zostawcie filtr. Po 60.000km filtr sie rozpadnie, spadnie cisnienie oleju w ukladzie i zatrzecie silnik (2 takie przypadki dotarly do mnie po ASO!). Myslicie,ze filtr oleju w skrzyni automatycznej dziala na innej zasadzie i mozna go przeplukiwac i bedzie jak nowy ???? Plukanie wyciagnie z niego wszystkie opilki, ciala stale i sprawi,ze bedzie skuteczny jak nowy??? :mad2:

 

Zycze wszystkim powodzenia przy wymianie dynamicznej. Temat ze swojej strony zamykam.

Opublikowano
Czytam i nie kumam, dynamiczna wymiana bez wymiany filtra ? papik zobacz ten film
. Jak widać nie tylko wymiana filtra jak również płukanie skrzyni. Dla mnie to jest dynamiczna wymiana. Chociaż dzwoniłem do firmy zajmującej się serwisem automatów i usłyszałem, że ZF nie przewiduje dynamicznej wymiany :shock: w innej usłyszałem że mogą zrobić ale tylko jak im podpiszę papier, że na moją odpowiedzialność :shock:
Opublikowano
Czytam i nie kumam, dynamiczna wymiana bez wymiany filtra ? papik zobacz ten film
. Jak widać nie tylko wymiana filtra jak również płukanie skrzyni. Dla mnie to jest dynamiczna wymiana. Chociaż dzwoniłem do firmy zajmującej się serwisem automatów i usłyszałem, że ZF nie przewiduje dynamicznej wymiany :shock: w innej usłyszałem że mogą zrobić ale tylko jak im podpiszę papier, że na moją odpowiedzialność :shock:

 

Nie czytales linka co kolega przedstawil. Tam sie filtra nie wymienia - dodaje sie srodek czyszczacy, ktory wyplukuje syf. Teoria zachwala wymiane dynamiczna, praktyka jej nie stosuje. Sam sie o tym przekonales. ;)

Opublikowano
no pewnie sie zdecyduję w przyszłym roku,bo narazie musze ogarnać DISA,żeby zadziałał,bo chyba bez tego nie ma co podchodzić do wymiany oleju w skrzyni :)

 

Disem oleju nie wymienisz...

A napisałem że Disem chcę olej zmienić?Czy bardziej że bez Disa nie ma co podchodzić do wymiany oleju w skrzyni?Znacząca różnica prawda?

Z tego co wyczytałem to trzeba wykasować adaptacje,więc wnioskuje ze jak wymienie olej i nie podłącze pod program do kasowania to nie ma co ruszac samochodu.

Opublikowano

Wooo ale się nam temat zagotowal.

Ale właśnie dzięki takim tematom idzie się wiele nauczyć.

 

Po pierwsze oczywistym dla mnie jest jak wymieniam olej to filtr też. To tak jak by się wysrac i nie podetrzec. Natomiast nie wpadł bym na to że warsztaty przy dynamicznej wymianie tego nie robią. Trzeba pilnować.

Nie zmienia to jednak faktu że tylko dynamiczna metoda wymienia olej prawie w 100%.

 

DIS lub inną serwisowka jest bardzo przydatna podczas wymiany oleju chociażby do podglądu biezacej temperatury oleju.

Opublikowano

Papik a słyszałeś o metodzie z odkreceniem powrotu z chłodniczki oleju i na bieżąco dolewaniu aż poleci ładny olej?

 

Co powiesz o tej metodzie?

Opublikowano

Tak, bo wcześniej chodziła na powietrzu... jesteś debilem czy tylko grasz debila?

Za dużo alkoholu w sobotni wieczór?

Czy pierwsza wymiana przy 240 chyba wyraźnie napisane...

 

A ten olej co był w fabryce wlany to stary był? Po prostu zadawaj inaczej pytania. Co do alkoholu to piszesz z własnego doświadczenia? Mi alkohol nie szkodzi tak jak nowy olej skrzyni... :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
no pewnie sie zdecyduję w przyszłym roku,bo narazie musze ogarnać DISA,żeby zadziałał,bo chyba bez tego nie ma co podchodzić do wymiany oleju w skrzyni :)

 

Disem oleju nie wymienisz...

A napisałem że Disem chcę olej zmienić?Czy bardziej że bez Disa nie ma co podchodzić do wymiany oleju w skrzyni?Znacząca różnica prawda?

Z tego co wyczytałem to trzeba wykasować adaptacje,więc wnioskuje ze jak wymienie olej i nie podłącze pod program do kasowania to nie ma co ruszac samochodu.

 

 

Kolego jak padnie Ci skrzynia bo czekałes na Disa to co powiesz. Wymień a za pare miesięcy sobie skasujesz. Do niektórych rzeczy w samochodzie komp nie jest potrzebny.To teraz takie nowe myślenie młodych mechaników- bez kompa nie podchodź. wymieniaj i się ciesz z lepszej charakterystyki skrzyni.Pozdrawiam.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Czytam i nie kumam, dynamiczna wymiana bez wymiany filtra ? papik zobacz ten film
. Jak widać nie tylko wymiana filtra jak również płukanie skrzyni. Dla mnie to jest dynamiczna wymiana. Chociaż dzwoniłem do firmy zajmującej się serwisem automatów i usłyszałem, że ZF nie przewiduje dynamicznej wymiany :shock: w innej usłyszałem że mogą zrobić ale tylko jak im podpiszę papier, że na moją odpowiedzialność :shock:

 

Nie czytales linka co kolega przedstawil. Tam sie filtra nie wymienia - dodaje sie srodek czyszczacy, ktory wyplukuje syf. Teoria zachwala wymiane dynamiczna, praktyka jej nie stosuje. Sam sie o tym przekonales. ;)

 

Chciałeś dokładne info o wymianie dynamicznej i jest w tym artykule. A że oprócz tego napisane są jeszcze jakieś filozofie na temat japońskich skrzyń automatycznych to inna bajka. Ja wiele razy się mylę ale potrafię się do tego przyznać...

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

 

Kolego jak padnie Ci skrzynia bo czekałes na Disa to co powiesz. Wymień a za pare miesięcy sobie skasujesz. Do niektórych rzeczy w samochodzie komp nie jest potrzebny.To teraz takie nowe myślenie młodych mechaników- bez kompa nie podchodź. wymieniaj i się ciesz z lepszej charakterystyki skrzyni.Pozdrawiam.

Im więcej czytam tym chyba głupszy się robie :roll: Czyli co,wymieniam olej w skrzyni,nic nie kasuję i normalnie w trase?Mam nadzieję że rada poparta praktyką :wink:

Opublikowano

Tak. Generalnie po samej wymianie oleju nie potrzebujesz nic robić testerem. Po prostu, zlewasz, zalewasz i jeździsz. Przy czym sama procedura wymiany (a w szczególności ustalenia wymaganej ilości oleju w skrzyni) jest dość skomplikowana.

 

Tutaj masz opisaną całą procedurę wymiany oleju w poszczególnych skrzyniach: https://www.zf.com/corporate/media/zf_media_import/document/brands_3/service_information/sitematrix/transmission/cars_4/polnisch_2/modelluebergreifend_19/ZP_SI_Oelwechselkit_PL.pdf

 

Jedną z podstawowych rzeczy podczas dolewania oleju jest sprawdzanie jego ilości TYLKO w pewnym zakresie jego temperatury. Dlatego też tester jest przydatny żeby podglądać aktualną temperaturę i ewentualnie dogrzewać lub schładzać skrzynie. Można też to robić pirometrem ale wg. mnie wynik jest mniej dokładny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.