Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam na oku ciekawe felgi z bardzo dobrymi oponami ale w rozmiarze 225/50/17 (ET30 8J), z tego co widzę to standard dla 17" to 225/45/17. Różnica w średnicy koła na tych oponach to niecałe 3cm więc nie powinno robić różnicy, co sądzicie? Czy na profilu 50 auto będzie jeszcze dobrze wyglądać?
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 327
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Czy przy zmianie opon na NIE run flat trzeba kupowac najlepiej z tym wzmocnieniem bocznym? To chyba MFS albo XL sie nazywa??

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja bym kupował xl, miałem zwykłe nie runflaty i teraz mam wzmacniane xl i na wzmacnianej oponie auto zdecydowanie pewniej się prowadzi
Opublikowano

Bylbym wdzieczny jeszcze za jakas podpowiedz. Chodzi mi o to czy opona XL jest duzo mniej komfortowa od zwyklej? Chodzi mi o pokonywanie nierownosci?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Wszystko zależy od marki i modelu opony, oraz samego auta (modelu) - nie da się generalizować.

Do E91 kupuję tylko opony XL i np letnie miałem Hankook V12 R17 225/45 i 255/40 i komfort był średni a prowadzenie bardzo dobre. Teraz mam R18 225/40 i 255/35 Fulda Sportcontrol i komfort jest rewelacyjny, nieporównywalnie lepszy niż na Hankook R17.

Wcześniej w E91 (zawieszenie 226A) miałem R17 Rof Bridgestone (dedykowane do tego modelu) i nie dało się normalnie jeździć na naszych drogach, choć prowadzenie i stabilność auta było niesamowite, komfortu nie było wcale.

 

Prowadzenie na zwykłych oponach XL nigdy nie będzie tak precyzyjne i pewna jak na ROF, ale ogólnie nie jest źle.

 

W E81 mam letnie R18 i zimowe R16 ROF, i tu prowadzenie i komfort są Super.

 

Jeździłem na R20 w F10 z zawieszeniem M pakietowym na oponach ROF, i komfort był super.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Czyli zwykle nie XL odpadaja wedlug Ciebie? Koniecznie brac z XL? Boje sie tego ze bede mial tak samo twardo jak na run flatach....a chce wziac Goodyear F1 asymmetric 3 tylko pytanie czy XL. Z gory dzueki za szybka odpowiedz...

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Nie jeździłem w E91 na zwykłych oponach, ale myślę że zwykłe mogą być wyraźnie mniej stabilne w prowadzeniu w porównaniu do XL.

 

XL są o wiele bardziej komfortowe niż ROF (przynajmniej w porównaniu do dedykowanych do E9x Bridgestone Potenza RE050 A II).

 

Potrzebuję na zimę nowe opony i ja będę szukał zdecydowanie XL.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Kupilem Goodyear F1 Asymetric 3 XL 94Y 225/45/17.

Mam nadzieje ze tak jak wyczytalem wszedzie bedzie ok i komfortowo i przyczepnie. Powinienem je miec zalozone do piatku.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie mam pytanie odnośnie doboru opon.

 

Jeżeli na tylnej osi mam rozmiar 255x35x19 to czy mogę bezpiecznie zamontować z przodu rozmiar 225/40R19 ??

 

Aktualnie mam z przodu 235x35x19

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Panowie mam pytanie odnośnie doboru opon.

 

Jeżeli na tylnej osi mam rozmiar 255x35x19 to czy mogę bezpiecznie zamontować z przodu rozmiar 225/40R19 ??

 

Aktualnie mam z przodu 235x35x19

 

Nawet powinieneś założyć na przód 225/40 bo obecnie masz za dużą różnicę w średnicy między przodem a tyłem. A najlepiej to zakładać takie jak producent zaleca.

Opublikowano

Niestety nie mam możliwości założenia zalecanych rozmiarów.

Czy rozmiar wytypowany przeze mnie na przód będzie w takim razie odpowiedni?

 

Czy rozmiary, które mam w tej chwili mogą wpływać na komfort jazdy bądź powodować uszkodzenie jakiś podzespołów??

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie mam możliwości założenia zalecanych rozmiarów.

Czy rozmiar wytypowany przeze mnie na przód będzie w takim razie odpowiedni?

 

Czy rozmiary, które mam w tej chwili mogą wpływać na komfort jazdy bądź powodować uszkodzenie jakiś podzespołów??

 

Tak, 225/40 będzie odpowiedni pod warunkiem że mieści się w limicie szerokości felgi. W tej chwili masz różnice ok. 1,4 cm średnicy między przodem a tyłem i to zapewne błędnie wpływa na pomiary czujników ABS i w razie utraty przyczepności DTC może zadziałać nieprawidłowo. A gdybyś miał napęd 4x4 to już w ogóle porażka.

Opublikowano

To w takim razie będę musiał przód wymienić sobie i powinno być dobrze :-))

 

Co myślicie o oponkach firmy HANKOOK VENTUS S1 EVO. Zastanawia mnie jeszcze model Continental ContiSportContact 3.

 

Druga sprawa, myślę o Continentalach i proszę powiedzcie mi, co sądzicie o oponie z tej aukcji?

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6317003193

 

wygląda jak nowa i generalnie pozostałe zdjęcia przesłane na email też są rewelacyjne.

Tylko ta cena mnie pozraża, trochę tanio..

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukam letnich oponek do 320d może ktoś coś polecić fajnego? Na razie zastanawiam sie nad Pirelli P Zero Nero GT
Opublikowano
Witam poszukuję ładnych alufelg Na zimę rozmiar 16. Mam pytanie również Chcę kupić nowe opony zimowe na oku mam GoodYear Ultra Grip 9co o nich sądzicie opinie mają bardzo dobre? Mam również pytanie czy kupić wszystkie opony w rozmiarze 205/55/16 czy na tył szerszą oponę?
Opublikowano

Witam,

Zakupiłem Nokiany wr d4. Z tego co czytałem to opony są super. Mam pytanie ponieważ na oponach jest made in Russia. Różne widzę opinie na ten temat czy może się ktoś z forumowiczów wypowiedzieć na ten temat?

Opublikowano
Szukam letnich oponek do 320d może ktoś coś polecić fajnego? Na razie zastanawiam sie nad Pirelli P Zero Nero GT

Jak nie szalejesz i jezdzisz normalnie to Michaski Energy Saver - Maja najlepszy stosunek jakosc do ceny w stosunku do pokonanego dystansu. A rozwijajac mysl, w testach wypadaja bardzo dobrze i przejedziesz na nich stosunkowo najwiecej kilometrow a i cena nie zabija.

Sam mam Energy savery - kupilem auto jak mialo najechane 32tys - pewnie nowych mi nie wstawili jak je kupowalem - teraz mam najechane 77tys i wydaje mi sie ze bezpiecznie jeszcze z 20tys zrobie - bieżnik ma ok 5mm.

pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Panowie mam dylemat odnośnie wyboru "mniejszego zła".

Otóż posiadam BMW E91 3.0d. Na niej są alufelgi M-Pakiet 18". Na dzień dzisiejszy mam tył 255 35 R18 RF, przód 225 40 R18 RF.

Niestety polskie drogi zmuszają mnie abym je zmienił. Przynajmniej przód. Na oponach czuję każdy dołek oraz koleiny.

Zastanawiałem się zmienić przód na 215 45 R18 bez RF (Czy opona nie za wąska i mimo to ponad 2% różnicy w stosunku do tyłu).

A najlepiej zrobić tak: 225 45 R18 bez RF. Tył wtedy na 255 40 R18 bez RF - tylko chyba koła będą za duże.

Chciałem wymienić felgi na 17", jednak te mi się podobają.

Proszę o sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Panowie mam dylemat odnośnie wyboru "mniejszego zła".

Otóż posiadam BMW E91 3.0d. Na niej są alufelgi M-Pakiet 18". Na dzień dzisiejszy mam tył 255 35 R18 RF, przód 225 40 R18 RF.

Niestety polskie drogi zmuszają mnie abym je zmienił. Przynajmniej przód. Na oponach czuję każdy dołek oraz koleiny.

Zastanawiałem się zmienić przód na 215 45 R18 bez RF (Czy opona nie za wąska i mimo to ponad 2% różnicy w stosunku do tyłu).

A najlepiej zrobić tak: 225 45 R18 bez RF. Tył wtedy na 255 40 R18 bez RF - tylko chyba koła będą za duże.

Chciałem wymienić felgi na 17", jednak te mi się podobają.

Proszę o sugestie.

 

Nie możesz mieć dużej różnicy w średnicy kół bo systemy zgłupieją i nie będą prawidłowo działały + błędy na wyświetlaczu, tak samo nie radze mieszać opon RF ze zwykłymi bo samochód będzie się źle prowadził.

Opublikowano

Nie możesz mieć dużej różnicy w średnicy kół bo systemy zgłupieją i nie będą prawidłowo działały + błędy na wyświetlaczu, tak samo nie radze mieszać opon RF ze zwykłymi bo samochód będzie się źle prowadził.

 

Tak wiem.

 

A najlepiej zrobić tak: 225 45 R18 bez RF. Tył wtedy na 255 40 R18 bez RF - tylko chyba koła będą za duże.

 

Tutaj nie było by problemu różnicy średnicy - gdyż są praktycznie takie same.

Zastanawiałem się zmienić przód na 215 45 R18 bez RF (Czy opona nie za wąska i mimo to ponad 2% różnicy w stosunku do tyłu).

 

Tutaj jest różnica ponad 2%. Pytanie przy jakiej różnicy systemy zaczynają szaleć? Dodatkowo czy taka opona nie będzie za cienka na taki silnik.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opony przód 215/35/19 jakie dać opony do tyłu, żeby wszystko było ok?

 

BMW E91

 

Podaj szerokość felg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.