Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pirelli SOTTO ZERO 2 (sporo droższy), ale one w testach ADAC (205/55R16) wypadały gorzej od Uniroyala i Nokiana.
Ale te testy dotyczą zupełnie innego rozmiaru.

 

Fulda mnie też nie przekonuje.
A dlaczego?

 

Conti, Dunlop czy GY to jak na razie za duży skok cenowy.
Akurat w przypadku tych opon uzasadniony.

 

Czy HANKOOK WINTER ICEPT EVO powinien być lepszy od Nokiana WR G2?
Na pewno. Jeżeli tylko jest przynajmniej nie gorszy od swojego poprzednika W300.

 

Tak, test dotyczył opon 205/55R16, a nie szukanych przeze mnie 225/45R17. Niestety nie znalazłem testu który by dotyczył R17.

Na Fuldach zimowych nigdy nie jeździłem, więc nie wiem czego się po nich spodziewać.

Nie ma 100% pewności, ale teoretycznie Icept Evo W310 powinien być lepszy od W300. Cena jest raczej bardzo przyzwoita - 350zł szt.

Opon: Barum, Sava, Nexen, Nankang, Wanli nie biorę pod uwagę.

Pozostaje niewielki wybór: Fulda, Kleber, Vredestein, Yokohama, Toyo...ale wybiorę (na obecną chwilę) pomiędzy: Hankook, Nokian i Uniroyal.

Mam jeszcze ok 2 miesięcy na dokonanie zakupu, ale raczej na okazje cenowe nie ma co liczyć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 327
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tylko Japońskie Toyo i Yokochama reszta to kompromis, niestety Japończycy w kwestii opon konkurencje zostawili w tyle : zobacz Toyo r888 yokochamę avs sport mistrz w swojej klasie nawet w serwisie BMW jak powiesz że zastanawiasz sie nad kupnem nowych opon i zastanawiasz się nad Toyo to kiwają głowami i cicho szepczą "dobry wybór" toyo r1r takie bym kupił!!!!
Opublikowano

:duh:

 

No to teraz dałeś do pieca! R888 to półslick niezalecany do jazdy po drogach i nieobjęty gwarancją nawet! Zresztą w swojej klasie wcale nie najlepszy. W serwisie BMW - i w większości innych - większość mechaników nie będzie miało pojęcia o Toyo R1R. A ci nieliczni, którzy będą mieli, powiedzą Ci, że to opona na tor raczej, a nie na drogę.

 

A jakbyś nie zauważył, temat jest o zimowych oponach. I jak twierdzisz, że Japończycy w tej dziedzinie tak zostawili resztę świata to znajdź test opon zimowych, w którym Toyo albo Yokohama są chociaż w pierwszej piątce.

Opublikowano
Yokohama w driwe na zime, albo nokian czym droższe tym lepsze, a testy opon mnie mało interesują a TY kupujesz car of the year??? odnośnie lata tylko Japonia osobiście do BMW powyżej 200 km poleciłbym Toyo R1R, poprawili boczne ścianki w stosunku do t1r,dają radę na wodzie.R888 z kolei na wodzie się nie prowadzą, natomiast na suchym mistrz, widziałem BMW 335i na torze w Rykach :D na R888 robił najlepsze czasy nikt nie mial podejścia do niego
Opublikowano
Yokohama w driwe na zime
Jeździłeś na nich? I który W.Drive masz na myśli?

 

albo nokian
Tak, to bardzo japońska opona. A który konkretnie Nokian jest taki najlepszy?

 

BMW powyżej 200 km poleciłbym Toyo R1R, poprawili boczne ścianki w stosunku do t1r,dają radę na wodzie.
W stosunku do T1R? A co one mają z nimi wspólnego?

 

testy opon mnie mało interesują
No pewnie, nie ma w nich Toyo przecież.

 

TY kupujesz car of the year???
Nie. Bo to przeważnie potwornie nudne pojazdy.

 

BMW 335i na torze w Rykach :D na R888 robił najlepsze czasy nikt nie mial podejścia do niego
Jaki z tego wniosek?
Opublikowano

Nokian WR G2 245/45 R17 99 V XL

Yokohama W Drive 245/45R17 99 V XL

 

Rozmawiałem z kierowcą tej BMW i mi powiedział że tylko r888, pozatym jak byś polatał szybko po winklach na torze (albo na Cargo) to byś wiedział o czym mowa i na czym się jeżdzi, fakt faktem, na deszcz kicha, ale za to pojawiła się nowa oponka toyo R1R jak uzbieram hajs tą ją kupię na przyszzły sezon. T1r z racji słabych ścianek bocznych zostało zastąpione przez R1R.Nokiana poleciłbym bo mam sentyment (miałem kiedyś w mietku i dawały radę pozatym Finowie wiedzą co to zima.Na zimowychToyo S952 195/50 R15 82 H miałem okazję polatać Primerą P10 (SR 20ve) 213KM i też dawały rade.

 

A w testach nie ma Japońkich opon bo by poporostu te testy wygrały proste :D Japończycy mają własne testy: Rev Speed, tam są inne wysokie standardy,tam jak opona jest lipna to inżynier popełnia harakiri :D

Opublikowano
jak byś polatał szybko po winklach na torze (albo na Cargo) to byś wiedział o czym mowa i na czym się jeżdzi,
Polatałem. Na kilku torach. Na R888, na R1R i na kilku innych markach też. A jeżeli dla Ciebie latanie na Cargo to wyznacznik sportowej jazdy to kończmy dyskusję na temat opon sportowych.

 

Nokian WR G2 245/45 R17 99 V XL

Yokohama W Drive 245/45R17 99 V XL

Jeździłeś na nich może? Chyba nie, bo jakbyś jeździł, to byś wiedział, że w warunkach porządnej zimy wcale nie za szybkie BMW 525i 192KM na Nokianach nie chce ruszyć ani skręcić.

 

T1r z racji słabych ścianek bocznych zostało zastąpione przez R1R.
Kto Ci takich głupot naopowiadał? :duh: :duh: :duh:

 

A w testach nie ma Japońkich opon bo by poporostu te testy wygrały proste :D Japończycy mają własne testy: Rev Speed, tam są inne wysokie standardy,tam jak opona jest lipna to inżynier popełnia harakiri :D
Tia. Jakoś Bridgestone się nie boi testów i regularnie zajmuje pozycje w czołówce, albo i na szczycie. Yokohama też się nie boi mimo, że w zimówkach ciągnie się z reguły w ogonie stawki.
Opublikowano

1) Jak latałeś 525 i na R88 no to zwracam honor, temu autu nawet r888 w wykręcenuu dobrego czasu nie pomogą.

2) Cargo jest wyznacznikiem tego jak za stosunkowo małą kasę (auto za 35 tyś) można do świateł zrobić auto za 200tyś zł i każdy może tam pojechać.

3)Jak jak nie chce ruszyć na Nokianach to może sprzęgło spalone?, a jak skręcić to może krzyżak zarddzewiał albo półosie poukręcane.

4 ) Czy Bridgestone sa jeszcze Japońskie to jest wielka korporacja a kapitał nie zna granic

5) Testy opon robione są na zamówienie w testach na bezaawaryjność Bmw i mercedes nie są w czołówce a nimi jeździmy.

 

A to dla polepszenia humoru: http://www.youtube.com/watch?v=Guzzmak3o84

Opublikowano

Czytaj uważnie.

 

525 jeździłem zimą na Nokianach. Na R888 jeździłem m.in Nissanem 200SX ~400KM. Po torze i po ulicy. A co do Cargo to zdania nie zmieniam. Upalanka, zgoda, ale nie sport. I co znaczy auto do świateł?

Na Nokianach nie chce ruszyć bo to NIE SĄ dobre opony na porządną zimę.

Jeżeli twierdzisz, że Bridgestone nie są Japońskie bo to wielka korporacja, to na tej samej zasadzie BMW nie są niemieckie. To samo z awaryjnością BMW - nie są w czołówce bezawaryjności dlatego, że nie są najbardziej bezawaryjne - daleko im w tym względzie do innych marek. A mimo to nimi jeździmy. I to jest piękne.

Testy opon na zamówienie? Może znasz koszty takiego zamówienia? Testy samochodów też są na zamówienie?

 

A na koniec - co z tym filmiku miało komukolwiek poprawić humor?

 

EOT - od tej poty wypowiadam się w tym wątku WYŁĄCZNIE w temacie opon zimowych.

Opublikowano

A w testach nie ma Japońkich opon bo by poporostu te testy wygrały proste :D Japończycy mają własne testy: Rev Speed, tam są inne wysokie standardy,tam jak opona jest lipna to inżynier popełnia harakiri :D

 

Zacznijmy od tego, ze Toyo to budzetowe opony, w koncernie Sumitomo (do ktorego nalezy Toyo), to Dunlop jest marka premium. Japonczycy maja inne modele opon na swoim rynku i to podstawowa roznica. Jest cala masa ciekawych modeli wogole nie oferowanych w Europie. Popatrz sobie na takie modele jak Direzza Sport Z1, DZ101, cala linie Potenz Bridgestone przeznaczonych na tor czy RE-01R, cala linie opon Nitto, Advany Yokohamy (znacznie szersza oferta niz w Europie), ktore tez sa wyzej pozycjonowane niz S.Drive.

Opublikowano

Miałem się odzywać tylko w temacie opon zimowych, ale w końcu zobaczyłem rzeczowe argumenty :cool2:.

 

Wiesz Vermilion, nie raz się z Tobą nie zgadzam, często uważam inaczej (tym razem też - u Sumitomo to Goodyear jest najwyżej pozycjonowany), ale z Tobą przynajmniej można dyskutować bo masz wiedzę o tym, co mówisz.

 

A kolega toker (jak i wielu innych, niestety) swą wiedzę o sportowych oponach opiera najwyraźniej na F&F i oglądaniu pojeżdżawek na Cargo, czy w Ułęży. Stąd wydaje mu się że R888 to najlepsza opona na świecie. A jej ogromna popularność w PL bierze się WYŁĄCZNIE z tego, że jest w zasadzie JEDYNĄ dostępną.

Opublikowano

Panowie, może trochę spokojniej z tymi sporami o oponach i innych sprawach...

Może czasami lepiej przymknąć oko :wink:

 

Pytanko - Wasz ranking opon zimowych, wasze np. Top 5 w rozmiarze 225/45R17 w rozsądnej cenie, czyli do ok 450zł lub trochę więcej. Bardzo przydadzą się mi wasze opinie przed zakupem opon na zimę (dodam że opony będą do E91 330d).

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

A w testach nie ma Japońkich opon bo by poporostu te testy wygrały proste :D Japończycy mają własne testy: Rev Speed, tam są inne wysokie standardy,tam jak opona jest lipna to inżynier popełnia harakiri :D

 

Zacznijmy od tego, ze Toyo to budzetowe opony, w koncernie Sumitomo (do ktorego nalezy Toyo), to Dunlop jest marka premium. Japonczycy maja inne modele opon na swoim rynku i to podstawowa roznica. Jest cala masa ciekawych modeli wogole nie oferowanych w Europie. Popatrz sobie na takie modele jak Direzza Sport Z1, DZ101, cala linie Potenz Bridgestone przeznaczonych na tor czy RE-01R, cala linie opon Nitto, Advany Yokohamy (znacznie szersza oferta niz w Europie), ktore tez sa wyzej pozycjonowane niz S.Drive.

 

Masz całkowitą rację (wiem że znasz się na felgach i oponach) :D natomiast czy pakiet kontrolny w firmie Sumitomo ma Dunlop czy nie tego Ci nie powiem i czy Danlop jest Angielski czy nie tu kłania się raczej prawo korporacyjne i pakiety większościowe, czasem okazuje się np: ze Huta Częstochowa jest własnością metal steel który jest Indyjski a pakiet kontrolny w tej firmie ma Cińczyk z firmą zarejestrowaną na Cyprze? i zadaj sobie pytanie czy Huta Częstochowa jest Polska Indyjska Chińska,Cypryjska. Ja w to nie wnikam kupuje opony made in Japan.

Podaj alternatywę dla Toyo R888 ioraz Federal 595RS-R wyprodukowane w EU? Pozdro

Opublikowano
Panowie, może trochę spokojniej z tymi sporami o oponach i innych sprawach...

Może czasami lepiej przymknąć oko :wink:

Przecież jest spokojnie. Rzeczowe argumenty się przyjmuje, mniej rzeczowe prostuje :-)

 

Pytanko - Wasz ranking opon zimowych, wasze np. Top 5 w rozmiarze 225/45R17 w rozsądnej cenie, czyli do ok 450zł lub trochę więcej. Bardzo przydadzą się mi wasze opinie przed zakupem opon na zimę (dodam że opony będą do E91 330d).
Proszę bardzo:

 

Conti TS 830P

Goodyear UG Performance 2

Dunlop WS 3D

Fulda Kristall Control HP

Nokian W+

Opublikowano

Dzięki YatzeK!

Czekam na wasze kolejne oceny opon zimowych.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wiesz Vermilion, nie raz się z Tobą nie zgadzam, często uważam inaczej (tym razem też - u Sumitomo to Goodyear jest najwyżej pozycjonowany), ale z Tobą przynajmniej można dyskutować bo masz wiedzę o tym, co mówisz.

 

W Europie mozliwe, myslalem o Japonii, a tam Goodyear jest raczej marginesem, takze oferta odwrotnie niz w przypadku innych firm, jest raczej uboga.

 

Masz całkowitą rację (wiem że znasz się na felgach i oponach) :D natomiast czy pakiet kontrolny w firmie Sumitomo ma Dunlop czy nie tego Ci nie powiem i czy Danlop jest Angielski czy nie tu kłania się raczej prawo korporacyjne i pakiety większościowe, czasem okazuje się np: ze Huta Częstochowa jest własnością metal steel który jest Indyjski a pakiet kontrolny w tej firmie ma Cińczyk z firmą zarejestrowaną na Cyprze? i zadaj sobie pytanie czy Huta Częstochowa jest Polska Indyjska Chińska,Cypryjska. Ja w to nie wnikam kupuje opony made in Japan.

 

Dunlop Japan nalezy w calosci do Sumitomo.

 

Podaj alternatywę dla Toyo R888 ioraz Federal 595RS-R wyprodukowane w EU? Pozdro

 

Michelin Pilot Sport Cup

Pirelli PZero Corsa/PZero Corsa System

 

to w zasadzie ta sama polka, co wymienione przez Ciebie modele.

Opublikowano
Dzięki Vermilion, a teraz mam pytanko co polecilibyście do 118D 122KM na 16 na zimę jaki rozmiar i jakie oponki nie muszą być Top-owe byle były w miarę dobre i cena dobra może znacie jakiś sklep internetowy co nie sprzeda mi opon z 2002 r. :D
Opublikowano
Dzięki Vermilion, a teraz mam pytanko co polecilibyście do 118D 122KM na 16 na zimę jaki rozmiar i jakie oponki nie muszą być Top-owe byle były w miarę dobre i cena dobra może znacie jakiś sklep internetowy co nie sprzeda mi opon z 2002 r. :D

 

Witaj

Rozmiar to 195/55 R16 i na zimę szersze do twojego auta raczej być nie muszą.

Napisz jeszcze w jakim przedziale cenowym chcesz kupić opony, to coś wspólnie wybierzemy.

Dobre opony w tym rozmiarze są już za ok. 300zł za szt. Wyższa półka twoich opon to ok. 360-380-420 zł szt.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja na zimę brałbym:

 

Vredestein Snowtrac 3

Goodyear UG7+

Dunlop WinterSport 3D

Continental TS830

 

A z tańszych Fulda Kristall Control HP

 

może znacie jakiś sklep internetowy co nie sprzeda mi opon z 2002 r. :D
Znamy. Każdy :)
Opublikowano
Najchętniej wydałbym 300-350 za sztukę Opona super nie musi być bo autko w Zimie jeżdzi tylko po Warszawie zazwyczaj w korkach w godzinach -8 ,17 więc jak jest odśnieżone.
Opublikowano

W tej cenie spokojnie kupisz Fuldę Kristall Control HP. Troszeczkę droższy będzie Dunlop WS M3 i to mogę polecić. No i Twoja ulubiona, japońska Yokohama W.Drive ;) ale ona nie ma najwyższych notowań. Zostaje jeszcze Hankook W310. Ewentualnie coś z wyższej półki ze starszymi DOTami.

 

A z tym odśnieżaniem to nigdy nie ma tak, ze zawsze i wszystko masz odśnieżone - przeważnie odśnieżane jest z dużym opóźnieniem - miałeś przykład ostatniej zimy.

Opublikowano
Wybrałem Fulde 195/55/16 cena 290 za szt dot 2010r. Dzięki YatzeK za pomoc jak nie będe mógł ruszyć albo skręcić to odezwę się na priva :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

http://koszykopon.pl/blog/index.php/opony,2741,testy-opon-zimowych-adac-w-rozmiarze-22545r17.html

 

Testy opon zimowych ADAC 2010/2011 w rozmiarze 225/45R17

 

Według moich przewidywań Uniroyal MS plus 66 wypadły bardzo przyzwoicie biorąc pod uwagę jakość/cena, trochę lepiej niż Fulda Kristall Control HP

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano

podbijam temat opon.

 

Zastanawiam się nad kupnem nowych opon letnich, obecne się skończyły. Co proponujecie? (jaka firma i model). Jeżeli chodzi o rozmiary, myślę nad 225/45/17 - co uważacie o tym rozmiarze?

 

Znajomy poleca mi takie opony w rozmiarze 17: Toyo Proxes C1S 225/45 R17 94 W XL lub Continental Sport Contact 5 225-45-17 91V

 

Ja zastanawiam sie jeszcze nad szesnastkami. Sa tansze, poza tym moje oryingalne 17 sa spawane (bodajze jedna ma 2-3cm spaw) i porysowane na berzagach od kraweznikow przez poprzedniego wlasciciela i mysle nad ich sprzedaza oraz kupnem nowych 16. Jesli chodzi o opony w rozmiarze 16, mysle nad: Bridgestone Turanza T001 205/55/R16 V 91 . Czy to dobry pomysł?

 

I ostatnie pytanko: XL czy zwykłe do e90?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.