Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Czy to normalne, że przy prędkościach znacząco przekraczających 200 km/h auto delikatnie myszkowało, tak jakby wiatr nim majtał? Czy to jest jakaś nieprawidłowość, czy już kwestia aerodynamiki? Przy 260 naprawdę się przestraszyłem...

 

Kal

Opublikowano

Wiesz, ostatnio widziałem gdzieś tekst z forum Ferrari gdzie użytkownik pyta się innych czy to normalne, że przy 330km/h świszczy mu wiatr pod uszczelkami. Wydaje mi się, ze zadałeś pytanie dokładnie w tym stylu :D

Przy tych prędkościach musisz mieć jak najbardziej idealną drogę jeśli chcesz aby auto jechało perfekcyjnie. Naprawdę nieznaczne koleiny mogą wyrzucić cię z drogi.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Nie do końca - świszczenie wiatru to jedno, a nie do końca stabilne zachowanie się auta przy prędkościach, do których jest bądź co bądź przystosowane to drugie.
Opublikowano
Wystarczy ,ze bedziesz mial nie odpowiednie cisnienie w oponach lub stare laczki juz zaczyna troche motac autem,ale generalnie jezeli wszystko w aucie jest ok przy 200km/h i troche wiecej nie powinno nic sie dziac na dobrej drodze
Opublikowano

to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

 

A co mogło się stać? Z autem na 100% nic się działo poważniejszego - zresztą rok temu jeździłem z podobnymi prędkościami i nie zauważyłem niczego niepokojącego - problemy się pojawiły po wymianie opon na letnie, ale nówki.

 

@dawidoku - ile Cię kosztowało to w Focie? Ja mam do zrobienia przegląd więc przy okazji mogę tę kwestię załatwić...

 

Kal

Opublikowano
to gwarantuje Ci ze masz złą geometrie :) ale GEOMETRIE, nie zbieznosc...

Możliwe ze pojawił sie jakiś luz w zawieszeniu. Jezeli jest wszystko spięte to pewnie albo wpadłeś albo... ;)

 

Jedz ustawić do jakiegos renomowanego warsztatu gdzie maja sprzet np BEISSBARTH

 

Taka geometria kosztuje okolo 150-200zl...

Mozesz tez jechac do ASO na ustawienie. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest zrobione 100% dobrze.

 

Popieram w 100%, masz geometrię do ustawienia. Moim nic nie myszkuje przy 220km/h i więcej. Geometria była ustawiana w Focie w Gdynii. :cool2:

 

A co mogło się stać? Z autem na 100% nic się działo poważniejszego - zresztą rok temu jeździłem z podobnymi prędkościami i nie zauważyłem niczego niepokojącego - problemy się pojawiły po wymianie opon na letnie, ale nówki.

 

@dawidoku - ile Cię kosztowało to w Focie? Ja mam do zrobienia przegląd więc przy okazji mogę tę kwestię załatwić...

 

Kal

 

275PLN z 15% rabatem, robiłem to razem z wymianą końcówki drążka. Zmieniłem potem koła letnie na Bridgestone-y RE050A i nic się nie działo więc rzeczywiscie dziwna sprawa. Może opony jakieś trefne??? Sprawdziłbym to.

Opublikowano

Kapcie kupowałem w CNF - SportContact3, tylko że nie RF - poprzednio jeździłem na RF.

 

Geometria mogła mi się rozlegulować przy jakimś uderzeniu podwoziem o coś. Sprawdzę w piątek w Focie.

 

Kal

Opublikowano

zalozyles pewnie szersze opony niz wtedy miales :)

albo druga opcja... tamte opony miales dotarte do zlej geometrii :)

 

USTAW GEOMETRIE :) jak ustawisz i dalej bedzie zle to bedziemy myslec :)

275zl w ASO za geometrie to nie jest zle.. :) wybral bym ASO za 275 niz warsztat jakis tam za 200 ;)

Opublikowano
Też sądzę, że nic nie powinno myszkować. Co prawda 260 nie osiągnę (520d), ale przy 200-220 samochód prowadzi się nadal bardzo pewnie...
Opublikowano

Byłem w serwisie - mają sprawdzić mi geometrię w środę, natomiast dowiedziałem się, że na 99% to jest kwestia zmiany opon - ponoć to zawieszenie jest bardzo mocno zestrojone pod runflaty i zmiana na konwencjonalne może dawać takie efekty, zwłaszcza w tym rozmiarze opon.

 

Kal

Opublikowano
Dziwny pomysł z tymi runflatami. Mam takie na lato (GY NCT) a na zimę zwykłe, nie zauważyłem żadnych problemów ze stabilnością pojazdu przy dużych prędkościach...
Opublikowano
Dzwoniłem po kilku serwisach z pytaniem czy są jakieś przeciwwskazania co do zamiany runflatów na zwykłe i wszędzie dostawałem odpowiedź że jest to jak najbardziej możliwe.Nie ma czegoś takiego jak zestrojenie zawieszenia pod runflaty.Sprawdź ciśnienie w kołach - ewentualnie dopompuj po 0,1 więcej niż jest przewidziane i wtedy sprawdź.Mnie tak bujało na zimówkach bo miałem po 1,9 ciśnienia w kołach(we wszystkich równo więc czujnik nie alarmował).P.S. czy ten miły pan w wyprasowanej koszuli w serwisie nie proponował Ci nowych runflatów w super cenie?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
Byłem w serwisie - mają sprawdzić mi geometrię w środę, natomiast dowiedziałem się, że na 99% to jest kwestia zmiany opon - ponoć to zawieszenie jest bardzo mocno zestrojone pod runflaty i zmiana na konwencjonalne może dawać takie efekty, zwłaszcza w tym rozmiarze opon.

 

Kal

 

Hmm... Ciekawe.

Moja miała ustawianą geometrię na Run Flatach (Dunlop) pózniej zmieniłem na zwykłe Bridgestone-y i nic wszystko jak trzeba, żadnego myszkowania. Zawieszenie mam sportowe (nie M) a opony w rozmiarze 245/40 przód i 275/35 tył - 18 cali. Sprawdz te opony, może z nimi jest coś nie tak, jakaś wada fabryczna?

Opublikowano
Dzwoniłem po kilku serwisach z pytaniem czy są jakieś przeciwwskazania co do zamiany runflatów na zwykłe i wszędzie dostawałem odpowiedź że jest to jak najbardziej możliwe (...)

 

powiem krótko: sranie w banie. dla serwisu w sumie wszystko jest jak najbardziej możliwe. czasem bardziej, a czasem mniej. ale jak najbardziej możliwe. :mrgreen:

 

ale moim zdaniem bardziej możliwe jest to że masz:

- niewłaściwe ciśnienie w oponach

- luzy w zawieszeniu albo układzie kierowniczym

- rozjechaną geometrię

- szerokie opony i jechałeś po koleinach

- niesprawne amortyzatory

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Przepompowali mi przednie koła w CNFie, zamiast 2,3 było 2,7. Skorygowałem według tabeli - dzisiaj przy 260 km/h auto jechało jak po szynach....

 

Kal

Opublikowano

@dawidoku - jakie masz ciśnienie w oponach? mam identyczny setup - sportowe zawieszenie nie M, i ogumienie mieszane 275/18 z tyłu i 245/18 z przodu.

 

Ciśnienie wziąłem ze ściągi na wewnętrznej stronie drzwi - przy 275/35/18 (rear) zalecają 2,3 przód i 2,5 tył przy normalnym obciążeniu.

 

Dzisiaj wracałem z HH i praktycznie od wyjazdu z miasta do granicy (około 400 km) leciałem 220-260 i auto jechało jak po szynach - na łuku miałem raz 240 - trakcja idealna. Więc chyba chodziło o ciśnienie, laczki raczej OK.

 

Kal

Opublikowano
@dawidoku - jakie masz ciśnienie w oponach? mam identyczny setup - sportowe zawieszenie nie M, i ogumienie mieszane 275/18 z tyłu i 245/18 z przodu.

 

Ciśnienie wziąłem ze ściągi na wewnętrznej stronie drzwi - przy 275/35/18 (rear) zalecają 2,3 przód i 2,5 tył przy normalnym obciążeniu.

 

Dzisiaj wracałem z HH i praktycznie od wyjazdu z miasta do granicy (około 400 km) leciałem 220-260 i auto jechało jak po szynach - na łuku miałem raz 240 - trakcja idealna. Więc chyba chodziło o ciśnienie, laczki raczej OK.

 

Kal

 

@Kal

Zawsze ustawiam ciśnienie w oponach z tabliczki na drzwiach. Mam 2.2 przód i 2.6 tył przy lekkim obciażeniu (max 3 osoby i niewielki bagaż).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.