Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na przykładzie e46 chcę Wam pokazać, jak łatwo można naprawić cieknące podszybie.

Ja ostatnio zaobserwowałem, że po włączeniu klimatyzacji po deszczu z nawiewów leci stęchły wilgotny zapach. Jako, że w poprzedniej e46 miałem ten sam problem, z miejsca sprawdziłem najpierw stan filtra kabinowego. Wyglądał on tak:

 

http://img101.imageshack.us/img101/5503/p1010926e.jpg

 

Zaznaczyłem morke miejsca. Jak się później okaże, pasują one doskonale do poprzecieranej/uszkodzonej uszczelki podszybia. Aby zdemontować podszybie, zdejmujemy zaślepki na wycieraczkach (uszczelka wycieraczki w stanie rozkładu):

 

http://img686.imageshack.us/img686/6731/p1010927l.jpg

 

i odkręcamy nakrętki (klucz 15), które nam się ukażą po zdjęciu zaślepek. Teraz czeka nas zdjęcie wycieraczek, kto ma to za sobą, ten wie, że nie jest to takie proste. Ja posiadam ściągacz do wolnobiegów rowerowych, ale oczywiście jak był potrzebny to akurat wyszedł :roll: Dlatego metoda równie skuteczna - trochę udrożniacza na bolec i po chwili tradycyjna żabka:

 

http://img217.imageshack.us/img217/4799/p1010929d.jpg

 

Teraz możemy zdecydowanym, choć wcale nie koniecznie silnym ruchem wyrwać plastikowe podszybie:

 

http://img19.imageshack.us/img19/331/p1010930r.jpg

 

Pod spodem widać stan uszczelki, która jest jak stary Zaporożec - sentyment pozostał, ale okres świetności ma już dawno za sobą :wink:

 

http://img227.imageshack.us/img227/8081/p1010931u.jpg

 

http://img201.imageshack.us/img201/4728/p1010932w.jpg

 

A na rynnie pdszybia widzimy, którędy woda moczyła nam filterek:

 

http://img840.imageshack.us/img840/5443/p1010933.jpg

 

Usuwamy naszego Zaporożca :D i czyścimy całość benzyną ekstrakcyjną. Następnie kładziemy nowe uszczelnienie.

 

EDIT: koledzy poniżej proponują zastosowanie uszczelki okiennej o odpowiednim rozmiarze. To rozwiązanie ma kilka niezaprzeczalnych zalet - łatwy montaż, czystość, szybka odwracalność procesu.

Ja do takiej samoróbki używam natomiast specyfiku Soudal HT, który ma własności uszczelniająco-klejące. Chcę, żeby podszybie się przykleiło. Muszę montować ostrożnie, a w przypadku demontażu czeka mnie kilkuminutowe usuwanie masy, ale chcę, żeby całość była sklejona, w innym przypadku mógłbym mieć wizje niedostatecznej szczelności (może niesłusznie). Wybór rozwiązania pozostawiam czytelnikom.

 

http://img153.imageshack.us/img153/6259/p1010934v.jpg

 

I jeszcze z lotu ptaka :norty: :

 

http://img39.imageshack.us/img39/6752/p1010935s.jpg

 

To samo na rynnie:

 

http://img193.imageshack.us/img193/4749/p1010936c.jpg

 

Następnie składamy całość, uważając, żeby nie posmarować wszystkiego dookoła łącznie z sobą. Klej powinien ładnie się połączyć. Jeśli trochę wystaje, to moja artystyczna dusza musi z tym żyć:

 

http://img535.imageshack.us/img535/4409/p1010937r.jpg

 

Jeszcze nowy filtr (ja wybralem Corteco z aktywnym węglem, dostałem nawet kartkę jak do wymiany oleju - chyba po to, żebym owo doniosłe wydarzenie w postaci naprawy podszybia zapamiętał na lata :mrgreen: ):

 

http://img704.imageshack.us/img704/7685/p1010938n.jpg

 

Teraz można się cieszyć suchym filtrem :cool2:

 

Polecam sprawdzić, choćby tylko kontrolnie, jak nasz filtr się ma. Ja miałem dwie e46 i obie cierpiały na tą przypadłość. Choć ostatnio grzebałem w e46 z 98' i tam uszczelka była jak nowa, więc nie ma reguły i pewnie zależy to od sprawności manualnej tego, co ostatnio przy podszybiu majstrował i ile udało mu się zepsuć.

Całość zajęła mi ok. 1h (plus ok. 12h na schnięcie), zużyłem 1/2 tby uszczelniacza, takiej wyciskanej pistoletem jak zwykły silikon.

Powodzenia na froncie robót :cool2:

Edytowane przez zielo
Opublikowano
Miałem dokładnie to samo, i wpadłem na to zupełnie przypadkowo, tylko rozwiązałem inaczej zerwałem stary klej odtłuściłem i kupiłem przyklejaną uszczelkę w kształcie D i też jest ok, a koszty znikome :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ramiona wycieraczek łatwo się zdejmuję bez jakiegokolwiek klucza, tylko trzeba po odkręceniu nakrętki jedną ręką docisnąć ramię do szyby (tak żeby sprężyna ramienia nie wywierała nacisku na ośkę - bo powoduje to jego klinowanie się) kilka ruchów do góry i ramię zdjęte...dodatkowo można psiknąć WD-40 na ośkę wycieraczki.

 

Czy te gumowe pierścienie w podszybiu są dostępne jako części zamienne? U mnie były jeszcze w miarę ok, ale...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

http://img686.imageshack.us/img686/6731/p1010927l.jpg

A jak wymienić te uszczelki? Co prawda ich jeszcze nie mam, ale na przyszłość :)

Wiem, że ta uszczelka i tuleja po drugiej stronie się obracają, myślałem że jest to połączenie gwintowe, więc przytrzymałem element gumowy, a tym plastikiem kręciłem ale nic to nie daje.

 

Dobra już wiem :D

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

  • 7 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Zmylilo mnie to, ze sa kupowane z tym bialym plasticzkiem a nie jak w przypadku innych osobno.

Niemniej jednak zgadza sie, to jest numer 6.

 

Zrobione podszybie. Potwierdzam, ze uszczelka do okien typu D kosztujaca zeta za metr jest tak samo dobra jak wspomniany preparat, tansza i wizualnie przyjemna. Robi robote i jest banalnie prosta w montazu.

 

Dzieki za edukatywny guide Zielo.

Edytowane przez dxtr71
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
podepnę się na szybko ... a gdzie twórcy tematu leciała woda ? ja mam mokro ( wyssane pół litra wody ) po stronie pasażera bliżej progu - w miejscu gdzie pasażer opiera prawą stopę, dziś dopiero to zauważyłem
Opublikowano

Witam

mikan tak jak i TY tez mam ten sam problem tzn mokro po stronie pasażera koło progu i mam mocno zniszczone to podszybie i napewno leci mi na filtr bo są ślady tak ze moze to być tez powód mokrej wykładziny po stronie pasażera. Tylko tak jak mowiłem ja musze wymienić całe podszybie nie wystarczy uszczelnienie bo jest mega mocno zniszczone kruszy sie jak ciasteczko....

Opublikowano
zajrzyjcie do wygłuszenia drzwi bo na 99% jest temu winne :) dodatkowo spinki mocujące powinny mieć gumki/uszczelki przez nie też woda zacieka :cool2:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

http://img690.imageshack.us/img690/7175/20121102254.jpg

 

http://img838.imageshack.us/img838/5295/20121102252.jpg

 

Własnie zakończyłem uszczelnianie podszybie, czas pracy 2 godziny.

 

U mnie ta uszczelka wyglądała ok, tylko jak widać w tych 2 miejscach była odklejona i ciekło na filtr kabinowy, efekt? W ostatnie deszczowe dni, nawet z włączoną klimatyzacją nie mogły całkowicie odparować szyby.

 

Dzięki tej relacji kolegi zielo mam nadzieje, że będzie już dobrze.

 

Filtr kabinowy pozostał narazie stary, nowy już zamówiony, ale będe miał w poniedziałek to go wtedy wymienie, użyłem również jakiegoś uszczelniacza w tubie, tylko nie z firmy Soudal jak zielo bo nigdzie go nie mogłem dostać.

 

Największy problem miałem ze zdjęciem wycieraczek (chyba jak wszyscy) ale WD40 i godzinna męczarnia przyniosły efekt.

 

To co zastałem pod podszybiem to szok, liście i tona błota.

 

Przy wyszarpywaniu podszybia wszystkie spinki zostały mi w aucie, dopiero pojedyńczo każdą wyciągałem, też tak mieliście czy wyszły razem z podszybiem?? Efekt taki że pękły 2 uchwyty w podszybiu, te w które się wsuwa spinke, ale wyczyściłem i przykleiłem te 2 spinki na stałe w ten uchwyt klejem Loctite.

 

zielo dzięki za relacje, bynajmniej wiedziałem jak się zabrać do tego, bo mechanikiem nie jestem :)

Opublikowano

Cieszę się, że ludzie korzystają z moich instrukcji. Bez tego nie byłoby sensu ich pisać.

Do zdejmowania wycieraczek przydaje się mały ściągacz na trójniku, wtedy wycieraczka schodzi w 10 sekund.

Opublikowano
Przydałby sie przydał.. Jednak tu we Wrocławiu gdzie tylko wynajmuje mieszkanie mam bardzo ograniczony sprzęt, tylko najpotrzebniejsze rzeczy które cały czas mam w bagażniku. W domu rodzinnym bywam tylko na weekend co miesiąc więc nie mam jak tam coś zrobić i korzystać z lepszych narzędzi. No ale jakoś sie udało ściągnąć wycieraczki za pomocą WD40 i gołych dłoni.. Oby tylko to uszczelnienie trzymało dobrze i już nie było przecieku..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja ruwnierz jestem juz po naprawie a mianowicie wymieniłem całe podszybie bo u mnie nie dość że poleciała uszczelka na długosci 5 cm o ktorej pisze mateusz88 to sypało mi sie to podszybcie jak jakieś kruche ciasteczko. Efekt taki iż słuchy i czysty filtr kabinowy i mam suchą wykładzine nieiwem czy to tylko jakis zbieg okoliczności że wykładzina jest sucha bo ostatnio dość czesto padało tak ze zawsze w tkiach przypadkach miałem mokrą wykładzine od strony pasarzera wystarczyło nieraz nawet tylko umyć samochod i było tam juz mokro.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jak wygląda ten ściągacz na trójniku? Możesz podrzucić jakiś link?

 

Czy po lewej stronie też powinienem mieć w tej dziurce gumową zaślepkę? I jak tak, to gdzie ową zakupię ?

http://img713.imageshack.us/img713/2766/p1210553.jpg

 

P.S. Zielo z nieba mi spadłeś z tą instrukcją

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

Nie ma sprawy, po to piszemy instrukcje, żeby inni korzystali :cool2:

Ściągacz to taki najprostszy wystarczy. Nie chciało mi się szukać, więc wklejam pierwszy lepszy. Ale zwykły za 2 dychy też da radę:

http://allegro.pl/srubowy-sciagacz-lozysk-trojramienny-16-400mm-i3096064822.html

Po obu stronach obudowy filtra ma być okrągła uszczelka odpływu wody. Gdzie ją kupić? Choćby w ASO. Nr. części 64318370067.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.