Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wielkimi krokami zbliza sie czas w ktorym chce kupic ktores z w/w aut.

Do 25.07 br. wybor byl prosty BMW z 2l dieslem i chip na ok 220KM... do 25.07... kiedy przejechalem sie nowa C klasa... wg. mnie wnetrze jest brzydsze od BMW bez dwoch zdan... materialy nieco twardsze.

Jezdzilem tym autem 4h i jestem bardzo mile zaskoczony pod maska siedzial motor 1,8 184KM benzyna.

Jezdzilem autem w trasie i w miescie. W trasie srednia spalania przy nie oszczedzaniu wyszla 8,3l ok. 10km jechalem z predkoscia praktycznie max 230km/h reszte trasy pokonalem bardzo dynamicznie, takze automat mial co robic. w miescie przy srednich korkach gdzie miescilem sie w przejechaniu skrzyzowania na 2 zmiany swiatel wyszlo ok 9,7l wyniki jak dla mnie... biorac pod uwage ze to benzyna sa fantastyczne!!!

Zaczalem sie powaznie zastanawiac nad mercem... generalnie nowa BMW 3 wchodzi w 2012 a merc w 2014r (przy zakupie tej generacji 3 juz w 2 roku duzy spadek wartosci przez wejscie nastepnej generacji) gdzie merc dopiero po 2 latach wprowadza nwoa czyli spadek wartosci powyzej 50% bedzie za mna a to tak nie boli :D

po za tym silnik benzynowy bez DPF gdzie nei trzeba pakowac co ok 150.000km dodatkowych 5.000zł (jak znam siebie zalozylbym filtr zalecany z ASO)

Dogadalem sie z dealerem merca ze nawet moglbym wsadzic LPG do tego merca!! to juz mnie zwalilo z nog... :P co prawda zostalo zaznaczone ze gwarancja na silnik bedzie honorowana tylko u niego a na drugim koncu polski nie, ale zawsze... :P

i o to mam taki problem... a co wy o tym wszystkim sadzicie?

Opublikowano

Bierz 320d i rób chipsa :cool2: Po pierwsze to BMW, po drugie to nie Mercedes, a po trzecie to BMW ;)

Tak poważnie to z rzeczy które wymieniłeś - zapomnij o DPFie, szczególnie kupując nowe auto, ten problem Ciebie nie dotyczy. W najgorszym wypadku można to wyciąć w cholerę i po temacie, ale tak jak pisałem wyżej, w ogóle o tym zapomnij.

No i przyznam szczerze, że zawsze bardzo dziwi mnie jedna rzecz - dlaczego kupując samochód marki premium z salonu, za tak dużą kasę, robi to kumukolwiek różnicę, czy będzie on spalał 8l ropy, czy 10 litrów benzyny?? Przy tak dużej wywalonej kasie + kosztach utrzymania samochodu, jaka to jest różnica....?? Ale jesli juz, to plis, nie ładuj LPG do nowego merca :duh: :lol:

 

Aha, jeszcze jedno - faktycznie nowa trójka się zbliża i ceny obecnej pewnie ciut spadną, ale pamiętaj też, że kupując betkę dostaniesz 5-cio letni pakiet serwisowy, co jest moim zdaniem dużym plusem :cool2:

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Bierz 320d i rób chipsa :cool2: Po pierwsze to BMW, po drugie to nie Mercedes, a po trzecie to BMW ;)
argumentacja cos w stylu: no z nami sie nie napijesz? :D i wszystkie inne argumenty bledną :P no kolego jestem przywiazany do BMW, od njamlodszych lat chcialem jezdzic tym autem ale tylko krowa nie zmienia pogladadow. Musze sie jeszcze przejecac BMW zeby nakierowac sie na dobra droge :D

No i przyznam szczerze, że zawsze bardzo dziwi mnie jedna rzecz - dlaczego kupując samochód marki premium z salonu, za tak dużą kasę, robi to kumukolwiek różnicę, czy będzie on spalał 8l ropy, czy 10 litrów benzyny?? Przy tak dużej wywalonej kasie + kosztach utrzymania samochodu, jaka to jest różnica....?? Ale jesli juz, to plis, nie ładuj LPG do nowego merca :duh: :lol:

Kolego... generalnie nigdy nie jezdzilem dieslem ale slyszalem co chwila slychac opinie o padnietych dieslach... :P jesli chodzi o paliwo... robie generalnie 45-60.000 rocznie, jesli auto pali np 2-3 litry wiecej przy wiekszej mocy to ok, ale jesli przy identycznej mocy pali wiecej to po co przeplacac? :) jesli chodzi o LPG to wiesz... jestem pro ekologiczny :D nie chce zatruwac srodowiska ta trujaca pb :P :mrgreen:

Aha, jeszcze jedno - faktycznie nowa trójka się zbliża i ceny obecnej pewnie ciut spadną, ale pamiętaj też, że kupując betkę dostaniesz 5-cio letni pakiet serwisowy, co jest moim zdaniem dużym plusem :cool2:

apropo, rozwin kolego mysl, jak to wyglada? nigdy nikt ze sprzedawcy BMW mi o tym nie opowiadal :P
Opublikowano (edytowane)

Powiem Tobie, że jestem zdziwiony Twoimi obserwacjami. Jeździłem C klasą 1,8 kompressor (156KM) i... więcej bym tym autem nie chciał pojechać. W moim drugim aucie - Seacie Leonie w "środkowej" wersji wyposażenia (Seat to nie BMW żeby sobie kolory śrubek dobierać :-)) materiały są wyższej jakości niż w Mercu. Silnik - beznadzieja... W ogóle to nie szło (znowu porównywałbym go do Leona, a nie do BMW, a i tak Leon 1.9TDI na chipie by Merca zabił...). Być może oglądałeś jakąś topową wersję tej C-klassy, ale... w rodzinie mam nową E-klassę w mega topowej wersji (za ponad 370k) i uważam, że w moim 320d jakość materiałów i spasowania niczym nie ustępuje autu 2x droższemu spod znaku gwiazdy (oczywiście nie mówię o wyposażeniu bo naturalnie w Mercu jest tego więcej, ale to różnica segmentu przecież).

 

Co do spalania - w C-klassie, którą jechałem chwilę w trasie rzeczywiście spalanie jest takie jak mówisz (po mieście nie latałem), ale tak jak pisał mój poprzednik - jeśli kupujesz nowego diesla to DPF Cię nie obchodzi - tym bardziej jak latasz tyle po trasie ile piszesz (chyba, że te 60k robisz na TAXI :-)). Jak robisz dużo tras to DPFu nie odczujesz. A różnicę w paliwie na pewno...

 

Szybko liczonko:

PB95: 4,40 (Auchan Poznań)

ON: 4,20 (j.w.)

 

Spalanie PB95 (średnio): 9

Spalanie ON (j.w.): 7

 

Koszt 100km PB95: 39,60zł

Koszt 100km ON: 29,40zł

 

Rocznie PB95 (60tys. km): 23.760zł

Rocznie ON (j.w.): 17.640zł

RÓŻNICA: 6.120zł

Po 3 latach (nie sądzę żebyś nowe auto kupował na krócej): 18.360zł... Sporo kasy, nie?

 

X-drive sobie za to możesz dorzucić...

 

Edit: dopiero teraz zauważyłem, że x-drive chciałeś od początku :-). To jak się uprzesz to może nawet Ci wystarczy na 325d, a to już zupełnie inna bajka bo masz 6 garów :-)

Edytowane przez insane
Opublikowano

Do 25.07 br. wybor byl prosty BMW z 2l dieslem i chip na ok 220KM...

Chipem tego nie osiagniesz. najmocniejszy realny program jak widzialem to 211 km i 430 Nm lecz nie w aucie na codzien.

 

po za tym silnik benzynowy bez DPF gdzie nei trzeba pakowac co ok 150.000km dodatkowych 5.000zł (jak znam siebie zalozylbym filtr zalecany z ASO)

jak koledzy pisali ciebie to nie dotyczy i raczej nie bedzie. DPF teoretycznie jest lifetime ale to zalezy od odpowiedniego uzytkowania.

 

Co do spalania - w C-klassie...

Szybko liczonko:

PB95: 4,40 (Auchan Poznań)

ON: 4,20 (j.w.)

Merc zaleca lac 98 takze roznica bedzie kolo 25k po 3 latach.

Opublikowano
bez gwiazdy nie ma jazdy...kupuj merca bedziesz postrzegany jako "gosc" a nie jak "dres"...a ze w srodku jest slabiej, mniej intuicyjnie, gorzej jedzie to nie ma znaczenia :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Do 25.07 br. wybor byl prosty BMW z 2l dieslem i chip na ok 220KM...

Chipem tego nie osiagniesz. najmocniejszy realny program jak widzialem to 211 km i 430 Nm lecz nie w aucie na codzien.

 

zaznaczam ze obecnie diesel 2,0 ma 184KM wiec generalnie 211KM to zadne fajerwerki wydaje mi sie ze podobnie jak 220KM :) nie znam sie ale z obiegowych opinii spokojnie na samym programie moznaby jeszcze wiecej wyciagnac.. ale auto ma przedewszystkim jezdzic bezusterkowo i zrobic przyzwoity przebieg.

pozdrawiam.

 

 

jesli chodzi o spostrzeganie dres czy gosc... to szczerze powiedziawszy nie zwracam na to uwagi ;) Jednak po 2 dniowym ochlonieciu BMW ma u mnie znow 70% :P

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak zmieniałem swoja 320d jakieś pół roku temu to bardzo poważnie rozważałem

E Coupe 250CGI czyli 204KM z kompresorem + automat.

Cena całkiem dobra z uwagi na niską akcyzę. Ale nie było wtedy jeszcze aut do jazd u dealerów.

Bo 220CDI to ma jakieś słabe osiągi. Jeździłem i jakaś padaczka, a nie silnik.

 

U mnie w końcu padło na 330d

 

Gdybym miał wybierać wziąłbym chyba Mercedesa białego w pakiecie AMG zamiast 320d

Opublikowano

Do 25.07 br. wybor byl prosty BMW z 2l dieslem i chip na ok 220KM...

Chipem tego nie osiagniesz. najmocniejszy realny program jak widzialem to 211 km i 430 Nm lecz nie w aucie na codzien.

 

zaznaczam ze obecnie diesel 2,0 ma 184KM wiec generalnie 211KM to zadne fajerwerki wydaje mi sie ze podobnie jak 220KM :) nie znam sie ale z obiegowych opinii spokojnie na samym programie moznaby jeszcze wiecej wyciagnac.. ale auto ma przedewszystkim jezdzic bezusterkowo i zrobic przyzwoity przebieg.

pozdrawiam.

 

 

jesli chodzi o spostrzeganie dres czy gosc... to szczerze powiedziawszy nie zwracam na to uwagi ;) Jednak po 2 dniowym ochlonieciu BMW ma u mnie znow 70% :P[/quot

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
zaznaczam ze obecnie diesel 2,0 ma 184KM wiec generalnie 211KM to zadne fajerwerki wydaje mi sie ze podobnie jak 220KM :) nie znam sie ale z obiegowych opinii spokojnie na samym programie moznaby jeszcze wiecej wyciagnac

Mea culpa, zapomnialem o nowym dieslu 2.0. Nie znam zadnych obiegowych opinii bo jakos nic nie slyszalem zeby ktos robil chipa w nowej wersji i tak zapomnialem o istnieniu tego cuda :mrgreen:. Z drugiej strony nie dziwie sie ze ludzie nie robia chipa bo teraz latwo stracic gwarancje.

Opublikowano

Jakiś czas temu szukałem z synem BMW e46 330Ci. W cenie do 60 tys i muszę przyznać, że nic ciekawego i sensownego nie można było znaleźć. W końcu naszą uwagę zwrócił Mercedes CLK 320 [ w benzynie ]. Pełen wypas, navi, elektryczna kiera, fotele itd. No i te szyby bez ramek i brak środkowego słupka to jest to.

Jeśli szukasz komfortu, to tylko Merc. Co do postrzegania na drodze to jadąc Mercedesem częściej jestem wpuszczany i kierowcy patrzą przychylniej.

Jeżdżąc BMW E90, często na światłach widzę chęć rywalizacji ze strony innych.

Tak to już jest w naszym kraju, że jeżdżąc BMW zawsze będziesz postrzegany jak gość lekko szemrany. Nie wiem z czego to wynika, może dlatego że BMW wzbudza silne emocje i zazdrość.

Co do jakości to dawno już producenci aut stwierdzili, że samochód ma służyć 5 - 8 lat. Słyszałem, że moduły elektryczne są z góry programowane na określoną ilość cykli uruchamiania. Po czym strajkują i wiadomo serwis i kosztowna wymiana.

Każdy wybiera to co lubi, tak więc Mercedes to komfort, luksus, prestiż. BMW jest bardziej nastawiony na sport, ma twardsze zawieszenie, mniejszą kierownicę i bardziej nadaje się do szybkiej jazdy po zakrętach.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Co do postu nademną to lata temu miałem CLK 55 AMG ten poprzedni model, to było auto. Znajomy wtedy miał CLK 200 kompresor to inne auto, muł masakryczny i całkowicie inny układ kierowniczy ogólnie nie polecam zwykłych CLK, a mam porównanie do E46 Coupe bo takie posiadałem i trochę km nim zrobiłem.

 

Co do C-klasy. Przy zakupie E92 po sprzedaży E46 Coupe miałem dylemat co wziąść C-klasa/E-Coupe/E92 padło na E92, Pomijając względy wykończenia, wyposażenia i silników to przedewszystkim układ jedny w Mercedesie to pomyłka. Jeździłem dwoma C-klasami:

C63 AMG oraz C200 Kompresor. Pierwsza to rewelacyjny silnik z niesamowitym zapasem mocy.

C200 Kompresor wpadłem w poślizg i mało się nie rozbiłem :shock: układ kierowniczy, zawieszenie i ogólne prowadzenie mega lipa. Nie mówie tu o radości z jazdy ale o tym że jak ktoś jeździ szybko i jest przyzwyczajony do auta które się trzymie drogi to się może ździwić. Bo ja przy 120km/h nagle leciałem bokiem :duh:

Także weź sobie C i popytaj ją potem a potem BMW zobaczysz jak wielka jest różnica...

 

I jeszcze jedna rzecz bo znajomy ma C, w zimę nie da się jeździć ich ESP wogóle się nie sprawdza w przeciwieństwie do DSC w BMW gdzie według mnie jest on rewelacyjny i pozwala w zimę jakoś się poruszać.

 

Co do E Coupe to minimalnie lepiej niż C ale do E92 nadal przepaść, na chwilę obecną jedynym konkurentem E92 jest Audi A5... ale tu nie o tym :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

tak jak pisalem wczesniej merc wydaje mi sie ze jest ogolnie gorszy jesli chodzi o jakosc wykonczenia a jesli chodzi o zawieszenie to o dziwo BMW wydaje mi sie bardziej miekkie :P i zawias ma lepiej zestrojony, gdy jedzie sie po nierownosciach to nie zuca tak autem. Co do ukladu kierowniczego to merc byl wyposazony w jakis tam system ze im wolniej jedziemy tym wieksze jest wspomaganie, nazwe to wspomaganiem progresywnym :P a im szybciej jedziemy to wspomaganie jest mniejsze. Gdy jezdzilem po miescie to na poczatku trudno mi bylo wyczuc to wspomaganie... kiera chodzila az za lekko :P zeby byla jasnosc... smigalem C klasa na 17' felach. Jesli chodzi o trzymanie sie drogi to przy ok 220km/h mercem bralem dosyc ostry luk i wg. mnie trzymal sie drogi bardzo dobrze, nie bujalo i generalnie trzymal sie drogi bardzo pewnie.

 

P.s.

wydaje mi sie ze merc w porownywalnej cenie co BMW daje troche wiecej "wypasu"

Opublikowano

Według mnie dobrze jest przejechać się jak jest mokro, wtedy widać jak auto zachowuje się podczaś uślizgu, i jak szybko w niego wpada. Jeździłem C i według mnei pomyłka, ale każdy ma inne oczekiwania. C63AMG jechałem 285km/h i też się trzymała :mrgreen:

 

Jedyny atut który tu wymieniłeś i który ja popieram to to że jej nowy model wyjdzie później niż ten od E90...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Dawno nie słyszałem o marce Mercedes czegoś pozytywnego . Strasznie się ta marka posypała , zaczynając od blachy którą bierze korozja po elektornike . E90 wyglądowo bardzo mi się podoba od c-klasy według mnie mercedes jest dla starszych osób ;)
Opublikowano
Może :) ale zazwyczaj tak jest w mercedesie spotkać młodego chłopaka to chyba tylko w AMG lub w samochodzie "taty" , zgadza się BMW może ma przypisane do siebie pewne wyrazy , ale zazwyczaj chodzi o stare 3-ki e36 jak , stare 5 i 7 . W nowszym modelu spotkać "dresa" jest ciężko bo chłopaki powyjeżdżały do Angli robić miliony .
Opublikowano
hehe masz kolego racje :) ale mowiac mlodzi w AMG masz na mysli chyba 40 latkow :) bo ja raczej mlodszych w takich wozach nie widuje
Opublikowano
Według mnie dobrze jest przejechać się jak jest mokro, wtedy widać jak auto zachowuje się podczaś uślizgu, i jak szybko w niego wpada. Jeździłem C i według mnei pomyłka, ale każdy ma inne oczekiwania.

 

Ja wczoraj wieczorem wracałem do domu w ten wielki deszcz i był tam taki jeden zakręt.... po którym.... sam sobie pogratulowałem wyboru beemki :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
BMW się prowadzi bardzo dobrze. Nie jeździłem Mercedesem jakimś najnowszym, ale w BMW po prostu kierowca czuje się dobrze. Wszystko jest odpowiednio zestrojone i wyważone. Autem można jeździć szybko po zakrętach i nic nieoczekiwanego się nie wydarzy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)
Silnik benzynowy w C klasie o który chodzi to wd mnie lekka porażka-jeździłem nim,spalanie wysokie,a dynamika mizerna.Zdecydowanie wolałbym 220 CDI.Tam masz przynajmniej mniejsze spalanie.Co do materiałów to uważam,że te najnowsze modele BMW podskoczyły już bardzo i nikt nie będzie mówił: no tak BMW świetnie się jeździ,ale Audi to ma wykończenie.I najważniejsza kwestia,faktycznie przesiadając się z BMW do mercedesa C można mieć lekki opad szczeny.Gwiazda jest komfortowa,ale układ kierowniczy jest mało bezpośredni,buja się to i ogólnie do BMW pod tym względem bardzo daleko.Ja bezpośrednio po przejażdżce C klasą,wsiadłem do Mini Coopera mojej mamy i czułem,że te dwa auta pod względem prowadzenia dzieli przepaść.W końcu mini to BMW.Bierz 320xd. Edytowane przez ukasz6
Kubica GO!
Opublikowano
Miałem przyjemność jeździć w zeszłym roku Mercedesem C 220 CDI (kombiak, bieżacy model, jakaś wyższa wersja wyposażeniowa). Droga do Wawa-Krynica Górska-Wawa i na miejscu tydzień jeźdzenia. Jeśli chodzi o wykończenie to byłem pozytywnie zaskoczony, fajnie jest to spasowane, przyjemnie sie siedzi i jazda nie męczy. Z tyłu chyba tez jakoś wiecej miejsca niż w e91. Jednak zawieszenie i silnik mnie zupełnie nie przekonały. Zwłaszcza silnik diesla wypadł blado i to nie tylko z bmw, ale nawet w porównaiu z jednostaki VAG, tymi starymi 1.9 tdi jeszcze na pompie wtryskowej, którymi się na codzień poruszałem (150hp). Kultura pracy na pewno wyższa, ale jeśli chodzi o przyspieszenie to była straszna padaka mimo nominalnych 170hp. Całą drogę szukałem najlepszego zakresu obrotów, żeby to jakos jechało. Nie znalazłem. Być może benzyna jest pod tym wzgledem jednak lepiej dopracowana.
Opublikowano

Ponad półtora roku jeżdżę 320d xdrive i stanowczy polecam. Xdrive w zimie, na mokrym i śliskim to jest to.

W czasie ostatniej solidnej zimy sąsiedzi przekopywali znaczną część parkingu by utorować drogę swoim pojazdom a ja wsiadałem, odpalałem i odjeżdżałem.

Polecam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.