Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jak to z używanymi autkami bywa... coś już zaczyna szwankować... zaczynam nowy wątek bo nie znalazłem niczego o sprzęgłach do tej pory.

Pojawił się problem jak sądzę, tzn przy normalnej eksploatacji raczej nie występuje, gdy chce ostro wystartowąć, bardzo szybko zmieniam biegi.... i tym podobne ostre prace sprzęgłem silnik wchodzi na 5500-6000K obrotów i zetka nie ciągnie- sądzicie że to już czas na nowe sprzęgło a może da się jeszcze podciągnąć? i czy przy okazji warto jeszcze popracować nad samą skrzynią- lekko chaczy się pomiędzy 1 a 2? słyszałem, że są jakieś zestway naprawcze do właśnie tej usterki

będę wdzięczny za podpowiedzi zamin nakupie części i potem wywale je w kanał, bo to będzie coś całkiem innego.

Opublikowano

Mam tą samą przypadłość między 1 i 2 biegiem. Bardziej to czuć przy pierwszej czy 2 zmianie potem jakby się rozrusza i leci w miarę ok ale różnica jest odczuwalna między przejściem z 1 na 2 bieg a z 2 na 3. Ponadto problem przy redukcji z 3 na 2 nie występuje.

Edit: miałem wymieniany olej w skrzyni i siłownik sprzęgła to nie załatwia sprawy.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Opublikowano
nic innego tylko sprzeglo ci sie slizga. Nie ma tam zadnej regulacji, ono sie samo reguluje. Jesli szybko sie za to zabierzesz to moze kolo zamachowe bedzie do uratowania i skonczy sie na tarczy, docisku i lozysku. Jesli bedziesz zwlekal to za jakis czas bedziesz musial wymienic rowniez kolo zamachowe.
Opublikowano

saron22 - wiesz nie ma tego objawu przy normalnej eksploatacji- tylko gdy faktycznie mocno wcisne przed zasprzęgleniem .... zastanawiam się nad tym czy jeszcze przed końcem sezonu wymienić, czy poczekać na chłodne deszczowe dni

Ale to nie najlepsze wieści mi tu przesyłasz.... a ile może kosztować zestaw i jakiego producenta szukać? LUKAS jest dobry czy kogoś innego lepiej poszukać?

Opublikowano

przy normalnej eksploatacji tego nie ma bo nie korzystasz w pelni z momentu obrotowego. Dopiero jak dasz po gazie to sprzeglo zaczyna sie slizac. Lucas nie produkuje sprzegiel. Pewnie chodzilo ci o Luk. Ja osobiscie pelnego zaufania do Luka nie mam. Najczesciej stosuje sprzegla Sachs i Valeo albo najlepiej oryginaly ale ja to robie w samochodach uzytkowych. Nie wiem jak jest w osobowkach ale wiem ze na Sachsie i Valeo mozesz w 100% polegac. Ja zmienialem u siebie w zeszlym roku i zamontowalem Sachsa. Pozdr

 

Ps. Nie wiem z czym tu czekac?? Wymiana sprzegla w warsztacie trwa max jeden dzien wiec wg mnie nie ma sie nad czym zastanawiac. Jesli zamierzasz sam grzebac to tez nie powinno ci to zajac wiecej niz 1 do 2 dni.

Opublikowano

No pewnie nie wyjdzie wiecej niż 1 dzień, tylko musze ten dzień znaleźć .... a to jest problemem.Korci mnie zrobienie tego samemu- fajna zabawa na weekend. ale nie mam czasu i nie mam czasu też pojechać kupić tego sprzęgła, a nie dam zdzierać z siebie w salonie- to kosztuje 2x tyle ile jest warte.

chodziło mi właśnie o elementy LUK- za dużo literek. Wiesz możę kto produkuje dla VALEO te elementy- bo to tylko brand jest a nie producent.

Pytanie jeszcze jedno- masz doświadczenie z problemami ze skrzynią biegów, ze zmianą biegów? bo jak bede wyciągał skrzynie do wymiany sprzęgła to od razu bym może i ja zrobił....

Opublikowano

Z tego co wyczytalem to Sachs= LUK ...podobno bywa ze pudelko sachs a LUK w srodku.

 

Lubie dlubac przy samochodzie ale sciagania skrzyni nie wspominam najlepiej ...dosyc trudna robota .

 

a allegro ? bo ja nie wiem gdzie Ty chcesz jechac kupowac to sprzeglo ... :oops:

dla mnie to also ASO albo allegro.

 

pozdro

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mam kilku znajomków w hurtowniach cześći - ale w tych dużych, to mi puszczają po cenach netto i z dużymi rabatami jak dla warsztatów.

dla przykładu wahacz lemfordera komplet za 245 zł.

to chyba lepiej dobrze rozpytać i samemu dla przyjemności przy piwku podłubać w weekend :) tyko właśnie ta cholerna skrzynia - cieżka i do tego od spodu samochodu..... :)

Opublikowano
bez kanalu sie do tego nie zabieraj no i musza byc do wyjecia dwie osoby bo sam nie dasz rady. Dosc ciezki jest dostep do gornych srub laczacych skrzynie z silnikiem ale wszystko jest do zrobienia.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

popytałem troche co do tego sprzęgła i jeden z mechaników podpowiedzial mi że przyczyna takiego zachowania może być zużyty płyn hamulcowy- powedział że jeżeli jest brązowy to sprzęgło możę dawać takie objawy. NIe mialem czasu go podpytać dokładnie, ale czy ktoś o czymś takim słyszal?

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Opublikowano

dobre :mrgreen: Ja bym na pewno nie postawil samochodu do tego mechanika... :mad2:

Z tego co pamietam to prawda jest ze oba uklady zarowno sprzeglo jak i hamulec sa podlaczone do jednego zbiorniczka ale jego teoria moglaby miec zastosowanie w przypadku gdybys mial problemy z wysprzeglaniem. A jesli dobrze pamietam to problem dotyczy slizgajacego sie sprzegla a nie braku mozliwosci wysprzeglenia. Gdy sprzeglo jest zasprzeglone to sile dociskowa wywiera sprezyna talezowa zwana popularnie sloneczkiem i zarowno pedal sprzegla, pompka jak i silownik pozostaja wtedy w spoczynku wiec nie wiem co ma piernik do wiatraka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.