Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
5 latek, wpis z 2010r. Trochę poczytałem materiału i jednak kolejna wpadka BMW z tak prozaiczną sprawą jak blacha. Mogłem sobie kupić starą e30 i byłby spokój.

 

ja zdaję sobie sprawę, że ani E46 ani E90 to nie jest aluminiowe Audi A8, ale na tle konkurencji i tak wypada nieźle. nawet niekoniecznie porównując do MB, który blachę ma tragiczną, to zobacz sobie jak rdzewieją Vectry C albo A4 B6/B7...

Opublikowano
Też mam na aucie kilka takich purchelków - powstały one w miejscach gdzie np. o blachę opierają się jakieś osłony, plastiki i obcierają powłokę, także w miejscu obitym przez tablicę rejestracyjną na klapie - bo Pan w DE nie miał podklejonej gumkami ramki... :mad2:
Opublikowano

Na mojej 318d również jest kilka ognisk korozji - na błotniku i drzwiach, które były lekko przytarte i źle naprawione oraz od kamyczków na słupkach przednich (ze 2 sztuki).

 

Dla porównania podam, że mam jeszcze Citroena Xsarę II z 2001 (czyli starszą o 2 lata od E46) i nie rdzewieje - np. dwa lata temu zawracałem na podwórku na ręcznym i zahaczyłem prawym progiem o zaspę z czymś twardym w środku, oderwałem kawał lakieru długi na jakieś 20 cm., szeroki na 5-7 cm. i wgniotłem gdzieś na 1 cm. - oczywiście zostawiłem od tamtego czasu taki łysy ocynk i śladu korozji nie ma. Oprócz tego kilka śladów po kamieniach - ale bez korozji. Wniosek: Citroen Xsara II jest lepszy od BMW :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
Korozja od kamyczków czy innych uszkodzeń mechanicznych to pikuś. Nic się nie będzie działo szczególnego. Martwi bardziej korozja z winy producenta, najpierw złożyli dwie blachy składowe drzwi, potem nałożyli masę uszczelniającą, przykręcili do szkieletu pojazdu i znużyli w wannach cynkowych. To nie mogło się udać :mad2: Widać to na filmie
Po czasie masa bez podkładu traci elastyczność i chyba sama jest neutralna antykorozyjnie i.... zaczynają wychodzić purchle. Z tego co wyczytałem na forum DE jeśli ktoś miał samochód z datą produkcji 2004 przysługiwała 12 letnia gwarancja na blachę. Kto może niech wymienia na nowe.
Opublikowano
Unkas wcale mnie nie dziwi ,że Xsara nie rdzewieje bo według mnie Peugeoty i Citroeny są najlepiej zabezpieczone przed korozją.Kiedys jeszcze Audi było na czele ale słyszałem ,że w nowszych modelach już tak dobrze nie jest.Miałem kilka francuzów i te samochody były tak zabezpieczone przed korozją ,że normalnie szok.Szczególnie topowe modele zabezpieczali chyba na kilkadziesiąt lat.Mam przed sobą prospekt Citroena XM i jest w nim szczegółowo opisane i pokazane na szkielecie karoserii jaką techniką jest zabezpieczony każdy element.Gdzie podwójny ocynk,gdzie pojedyńczy,gdzie masy bitumiczne,warstwy oslaniające przed kamykami itd. Według mnie taka informacja powinna być normą przy każdym kupowanym samochodzie chociaż w obecnych czasach nie mieliby pewnie co napisać :norty:
Opublikowano

Koszty, koszty , koszty....

Jeśli księgowy może zaoszczedzić na masie ochronnej lub na jej jakości to to zrobi. Wszyscy producenci obniżyli jakośc samochodow i tym samych obowiązuje nowy standard. Dla fabryki klientem jest ten co kupuje nowe auto, a tutaj ruch jest ogromny. Kazdy chce mieć nowszy model.... 3-5 lat i następny. Po co robić trwałe samochody?

Opublikowano

Tłumaczenie o księgowych czy innej ekologii jest tylko próbą znalezienia wytłumaczenia dla partactwa. Skoro w 2001 roku wyprodukowano mojego Citroena Xsarę II a dwa lata później moją E46 i bawarka już na starcie nie dorastała pod tym względem do pięt samochodowi starszemu, kosztującemu ułamek ceny za wtedy nową E46, nie licząc tzw. prestiżu - to jest to partactwo. Ale rzesze kreatorów wizerunku i dziennikarzy pracują od wielu pokoleń nad tym, żeby były marki bardziej prestiżowe i mniej - to czy ma to poparcie w faktach to już inna sprawa.

Czyli tzw. prestiż niweluje partactwo - a wszystko po to aby kasę z człowieka wyciągnąć :(

Opublikowano
Jakub producenci samochodów zawsze informują ,że największą kasę zarabiają na częściach zamiennych i serwisie a nie na sprzedaży samochodów.Jeżeli chcą mieć na te części klientów muszą robić samochody w miarę trwałe a nie takie które po gwarancji pójdą na złom.Po drugie jeżeli będą robić taki szajs to za kilkadziesiąt lat nie będzie już oldtimerów bo wszystkie stare BMW będą na szrocie.Po trzecie chyba nie powinno być sytuacji ,że sporo tańszy samochód jest trwalszy od tego niby z górnej półki.Jeżeli płacimy więcej to automatycznie oczekujemy czegoś lepszego a nie odwrotnie
Opublikowano
Podobno e60, seria 1 jest wolna od takich blacharsko-lakierniczych wpadek. Postuluję aby BMW przeszło na technologię DDR czyli Trabant, plastiku nie ruszy rdza. :mrgreen:

 

e60 ma zdaje się całkiem sporo aluminium w karoserii - na pewno ma aluminiowe błotniki i maskę, pewnie jeszcze jakieś inne elementy też.

Opublikowano
Podobno e60, seria 1 jest wolna od takich blacharsko-lakierniczych wpadek. Postuluję aby BMW przeszło na technologię DDR czyli Trabant, plastiku nie ruszy rdza. :mrgreen:

 

Obejrzałem filmik z budowy e46 i poogladałem sobie z budowy e90...

wniosek, e46 to ręczna robota (paliwo nalewa pracownik) a e90 to produkcja zautomatyzowana (paliwo wlewa robot) i dlatego e46 może rdzewieć bo to składa człowiek.

 

A tak poważnie gdyby nie korozja i naturalne wyeksploatowanie samochodow kto by kupował te wszystkie nowinki? Kto by reagowal na apele ekologów?

Opublikowano
Zapewne oblicza się kiedy pierwsze oznaki korozji mogą się pojawić przy danym poziomie zabezpieczenia (kosztów) - i producent wybiera "złoty" środek.

Mógłbyś to wytłumaczyć na przykładzie moich samochodów: drogiego BMW i starszej o 2 lata i taniej jak barszcz Xsary II? Wiesz, bo jeśli masz rację i celowo szefowie BMW tak robią - to znaczy, ni mniej ni więcej, że mają klientów w d... (może myślą - bogaci kupują bawarki, niech często wymieniają a właściciele używek niech wznoszą modły dziękczynne, że mają takie prestiżowe samochody! :mad2: - prestiż musi wystarczyć!)

Opublikowano
Jeśli rdza ma wychodzić w e90 po trzech latach, to ja mówię BMW dowidzenia. http://www.e90-forum.de/e90-e91-e92-e93-allgemeine-themen/4828-ahhhh-rost.html

 

Niech zgadnę, kupił go okazyjnie w Gnieźnie?

 

Trochę się nabijam z tej rdzy w BMW, ponieważ ja mam trochę "pecha" rdzanego i nauczyłem się z tym zyc.

 

1. e30 "szeroka lampa". Auto podobno ocynkowane, a u mnie odpadła podłoga!. Dodatkowo pod pięknym ospojlerowaniem Mtechnik zgniły progi...auto bezwypadkowe.

2. Alfa 156, dziury w nadkolach i tylnej częsci podlogi ...auto podwójnie ocynkowane i na forum Alfy nikt nie wierzył dopóki nie zobaczył zdjęć .Alfa oczywiście bezwypadkowa.

3. 330xi z Italii ...znalazłem na obu tylnych drzwiach pęcherze przy masie uszczelniającej.

 

i wiecie co ....mam to gdzieś......i tak przesiadam się do Subaru. :)

Opublikowano
Zapewne oblicza się kiedy pierwsze oznaki korozji mogą się pojawić przy danym poziomie zabezpieczenia (kosztów) - i producent wybiera "złoty" środek.

Mógłbyś to wytłumaczyć na przykładzie moich samochodów: drogiego BMW i starszej o 2 lata i taniej jak barszcz Xsary II? Wiesz, bo jeśli masz rację i celowo szefowie BMW tak robią - to znaczy, ni mniej ni więcej, że mają klientów w d... (może myślą - bogaci kupują bawarki, niech często wymieniają a właściciele używek niech wznoszą modły dziękczynne, że mają takie prestiżowe samochody! :mad2: - prestiż musi wystarczyć!)

 

 

To akurat bardzo proste.

Citroen jest niedoceniany i się stara...BMW jedzie na prestiżu. Oni nie muszą się starać, my ich cenimy choć na to nie zawsze zasługują.

Opublikowano
Miałem nadzieję, że przedstawisz te obliczenia (przypuszczalne) prowadzące do "złotego środka" o których pisałeś... :lol:
Opublikowano
Miałem nadzieję, że przedstawisz te obliczenia (przypuszczalne) prowadzące do "złotego środka" o których pisałeś... :lol:

To już pytanie do BMW

 

...a po jakim okresie rdza pojawia się w bmw każdy widzi.

Opublikowano

3. 330xi z Italii ...znalazłem na obu tylnych drzwiach pęcherze przy masie uszczelniającej.

 

 

Czy może na tym odcinku i w tej części drzwi?

 

http://img189.imageshack.us/img189/8531/drzwis.jpg

 

Dokładnie. Prawe i lewe. Z przodu czysto.

Opublikowano
:mrgreen: Mam wrażenie, ze defekty mamy identyczne... ogranicznik drzwi przednich, teraz masa uszczelniająca tylnych drzwi? Aktualnie smaochód mam u lakiernika, który się tym tematem zajmuje oraz "sławetną" maską, a także progiem pod nakładką. Marnym pocieszeniem jest fakt że inni mają gorsze zniszczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.