Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam zauwazyłem dzis ze mam na przednich błotnikach (nadkole pasek) małe burchelki po obu stronach czy ktos z was miał to samo czy mam sie martwic ze bita czy to normalne w BMW z 2002r po lifcie Edytowane przez rewaczek
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porządny dzwon to raczej nowe błotniki, bo na ogół nie ma czego klepać. Często właśnie drobne przetarcie, zrobione niesolidnie z opóźnieniem po pojawieniu się pierwszej rdzy jest przyczyną takich wykwitów czy jak kto woli "burchli" czy raczej "purchli".

Co do bezwypadkowości aut to ja zawsze mam mocny dystans, bo szukając swoich poprzedniej i obecnej e46 nie spotkałem się z 100% oryginalnym autem (pomijam najdroższe). Z kolei poprzednia jak i moja obecna e46 miały naprawiane jakieś elementy karoserii a na żadnej grama rdzy nie widziałem/nie widzę. Mam na myśli elementy malowane powtórnie jak i te w oryginale.

Opublikowano
witam zauwazyłem dzis ze mam na przednich błotnikach (nadkole pasek) małe burchelki po obu stronach czy ktos z was miał to samo czy mam sie martwic ze bita czy to normalne w BMW z 2002r po lifcie

 

może twoje BMW miało jakieś szkody parkingowe w przeszłości (dużo nie trzeba żeby zedrzeć do gołej blachy), a może nie! to nie Audi A8 że nie ma prawa zardzewieć :8) mógł wystarczyć odprysk po kamieniu nienaprawiony przez parę lat, niesprzyjające warunki zimą (sól, itp) i już. pojedź z tym do porządnego blacharza/lakiernika i zapomnij o sprawie - bardzo nie sądzę by wróciło (nie wcześniej jak za ładnych parę lat). natomiast nie nastawiaj się na to że mogło mieć dzwona :) tak jak napisali koledzy wyżej - jakby dzwon był konkretny to byś miał nowe błotniki :norty:

Opublikowano
Rdza się budzi od kolizji z kamieniem. Mam to na słupku dachawym. Kiedys bym się tym przejął, ale teraz mam to w .....
Opublikowano
... a jak zniwelować takiego purchla, parcha etc. :mrgreen: , nie malując całego elementu. Mam 3 takie na klapie bagażnika średnicy gumki w ołówku ( po środku przecięty lakier pewnie od kamienia) może jakiś lakiernik się wypowie jak to usunąć żeby najmniej się rzucało w oczy...
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
... a jak zniwelować takiego purchla, parcha etc. :mrgreen: , nie malując całego elementu. Mam 3 takie na klapie bagażnika średnicy gumki w ołówku ( po środku przecięty lakier pewnie od kamienia) może jakiś lakiernik się wypowie jak to usunąć żeby najmniej się rzucało w oczy...

 

można zrobić zaprawkę lakierniczą i nie będzie rzucać się w oczy, ale jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz że coś było robione. przy czym koszty trzech zaprawek mogą być takie, że bardziej ci się opłaci odżałować 300zł za cały element...

Opublikowano
Rdza się budzi od kolizji z kamieniem. Mam to na słupku dachawym. Kiedys bym się tym przejął, ale teraz mam to w .....

ja tez,w koncu to tylko e46,i to coraz starsze....

Opublikowano
a ja sie wlasnie przejmuje....i na dniach bd szukal dobrego lakiernika ktory mi to porzadnie zrobi.Dbam jak tylko moge o swoja bunie :)))i wszystko staram sie robic na czas :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rdza się budzi od kolizji z kamieniem. Mam to na słupku dachawym. Kiedys bym się tym przejął, ale teraz mam to w .....

ja tez,w koncu to tylko e46,i to coraz starsze....

 

Takie podejście nie jest zależne od tego czy coś jest stare czy nowe, jak ktoś się nie nauczy dbać to obojętnie co ma wszystko traktuje tak samo. Różnica jest taka, że nowe zazwyczaj nie wymaga dużego wkładu, albo nie potrzebuje go wcale aby być 'prawie nowe' i jakiś czas nie widać jak jest traktowane, z używanym bywa różnie.

Opublikowano
Dokładnie. e46 może być już starą konstrukcją ale dla mnie nie jest to powód żeby już nie dbać o swoje auto. Zaryzykuję stwierdzenie iż naprawa i porządne serwisowanie starszego auta w dłuższym okresie jest bardziej opłacalne od wymiany go na nowszy model - zakładając iż zakup e90 wiąże się z wydatkiem grubo ponad 100 tys PLN (najtańszy model = 114 k PLN) oraz wyższe koszty przeglądów, utrzymanie e46 w stanie idealnym jest sensowne, nieprawdaż? Nie mamy wtedy niestety zagwarantowanego wyższego poziomu bezpieczeństwa - sugeruję nabycie nowego renault megane albo golfa -ani prestiżu, ale e46 jest po prostu ładniejsze i sprawia więcej frajdy z jazdy :P
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

witam

 

Nie wiem jak błotniki ale maska w E46 jest bardzo dobrze zabezpieczona pod lakierem jest jakaś czarna warstwa niestety przekonałem się o tym otwierając maskę w garażu na włączonym silniku :) nic nie rdzewieje. Ale najlepsza metoda to w miejscu uszkodzenia zrobić zaprawkę, mam tez taki środek firmy nigrin który zatrzymuje rozwój korozji.... trzeba go dokładnie zaaplikować a tak na marginesie to oddaje swoją do lakiernika przytarty lekko tylny błotnik zardzewiał ale na zimę tego nie zostawię ...;) jeszcze jedno pytanie czy przy malowaniu elemntu zawsze konuieczne jest cieniowanie .......?? chce aby mi lakiernik nie spartolił ......??

 

Pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze jedno pytanie czy przy malowaniu elemntu zawsze konuieczne jest cieniowanie .......?? chce aby mi lakiernik nie spartolił ......??

 

Wycieniować można kolor na malowanym elemencie, w przypadku niewielkiego uszkodzenia i dobrego stanu lakieru wokół uszkodzenia. W przypadku bardziej rozległego uszkodzenia trzeba wycieniować element/elementy sąsiednie aby "zgubić" różnice w odcieniu lakieru. Są kolory mniej lub bardzie podatne na "odróżnianie" się świeżej warstwy. Czasem udaje się trafić w kolor i bez cieniowania pomalowany element się prawie wcale nie odróżnia od reszty auta. Jest to jednak prawdopodobieństwo jak 1 do 10. Wybór należy do Ciebie.

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Dla niepoprawnych optymistów w sprawie braku korozji w e46 http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=166644&page=12 :mad2:

 

na klapie bagaznika koło oświetlania tablicy rejestracyjnej to chyba każdemu już rdzewieje :mrgreen: co tu dużo mówić, E46 zaczyna się starzeć więc i problem korozji będzie się pojawiał prędzej czy później. i tak jest o wiele wiele lepiej niż w mercedesach czy fordach :mrgreen:

Opublikowano
e46 powiadasz, a co powiesz na to e90

 

6-latek... no ale może drzwi miał byle jak naprawiane w tym miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.