Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy wiem ze temat na forum jest walkowany w lewo i w prawo, ale chcialbym przedstawic moj problem i prosiic o pomoc

 

Sprawa polega na niedzialajacym wentylatorze klimatyzacji. W czasie jazdy klimatyzacja dziala poprawnie. Mam e39 z grudnia 98, jak sie juz dowiedzialem BMW od wrzesnia 98 zmienila sterowanie wentylatora z 4 pinow (rezystory) na 3 piny wentylator sterowany sterownikiem silnika. Dalem ostatnio moja bunie do elektromechanika i jako jedyny z niewielu stwierdzil ze wentylator jest sprawny (idzie na niego podac odpowiedni prad nie jest to 12v z akumulatora). Stwierdzil jednoznacznie ze kabel jest ok sterownik nie wysyla sygnalu do wentylatora. Tu jest moje pytanie czy jakis czujnik moze byc odpowiedzialny za przetwarzanie i podawanie sygnalu na wentylator klimatyzacji. Mechanik podwiedzial mi ze jest mozliwa wymiana sterownika i przegranie moich ustawien ale tego nie chcialbym robic z powodu nie dzialajacego wentylatora. Prosze o podpowiedzi co moge zrobic z tym fantem byc moze jakis czyjnik na instalacji klimatyzacji moze byc powodem nie podawania sygnalu.

 

Dziekuje za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe , że inna awaria.

Przykładowo uwalony czujnik temperatury i już wiatrak nie będzie startował.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A kolego moze wiesz cos wiecej gdzie on sie znajduje. Moze można zewrzec piny na tym czujniku zeby sprawdzic ???

 

HELPPPPPPPP !!!!

Opublikowano
Kiepski elektryk ,za mało czynnika w układzie walnięty rezostar lub sterownik no i panel klimatronika ,najprościej podpiąć pod kompa.
Opublikowano

Przerabiałem ten temat dość dokładnie i z pozytywnym skutkiem, a wszystko działa tak:

na dwóch grubych przewodach doprowadzonych do wentylatora masz cały czas napięcie 12 V (nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce), a prędkość obrotowa silnika zależy od sygnału, który "idzie" po cienkim przewodzie. Ten sygnał to sygnał prostokątny, który jest generowany przez sterownik silnika DME (benzyna)/DDE (diesel). Prędkość obrotowa zależy od wypełnienia, czyli od udziału czasu w jednym cyklu, kiedy wartość sygnału jest większa od 0, do czasu całego cyklu (dla zobrazowania jak w ciągu 1s udział czasu kiedy sygnał ma wartość większą od 0 wynosi 0,05s, to prędkość będzie mała, a jak 0,8s to duża - mam wykresy obrazujące pracę mojego wentylatora z oscyloskopu i jak jesteś zainteresowany to proszę bardzo, tylko proszę o @,bo zamieszczanie tutaj zdjęć jest nużące). Natomiast to jaki jest ów sygnał ze sterownika DME/DDE zależy od parametrów z dwuprzewodowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia (nie wiem, gdzie jest u Ciebie, u mnie na dolnym wężu po prawej stronie chłodnicy) oraz sygnału z modułu klimatronika. Natomiast sygnał z klimatronika zależy od sygnału z trójprzewodowego włącznika/czujnika ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji (montowany w osuszaczu klimatyzacji).

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciągłości wszystkich przewodów, po których "idą" sygnały mające w ogóle wpływ na pracę wentylatora klimatyzacji, a potem czujników...

W razie co służę pomocą w postaci schematów...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.