Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem po wymianie wtryskiwacza sterującego (oryginał Bosch) i ustawieniu pompy. Na zimnym silniku rozrusznik bardzo długo kręci (około 10-15 sekund) zanim zaskoczy. Jak już odpali później nie ma problemu z rozruchem. Ciepły czy stygnący odpala bez problemu. Najgorzej jest jak jest kompletnie zimny (po nocy). Podczas odpalania nie kopci. W trakcie jazdy też nie. Moc w normie. Czy ktoś ma jakąś teorię co to mogło się stać? Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Jeszcze raz prośba o pomoc!

Pojechałem z samochodem na reklamację do warsztatu, który wymieniał mi wtryskiwacze. Mechanik pogrzebał coś pod maską i oddał mi samochód, twierdząc, że wszystko będzie ok. Faktycznie przez pierwsze kilka dni odpalał od strzału, później zaczęły się schody. W chwili obecnej sytuacja wygląda jak przed wymianą wtrystkiwacza:

Po nocy - samochód chwilę pokręci i odpala (4-5 sekund), nie trzęsie się, nie gubi obrotów

Ciepły - zaskakuje za każdym razem.

Stygnący (pół godziny postoju i więcej) - jest masakra! Muszę go kręcić przez dobre 10-15 sekund, a jak już zaskoczy za samochodem pojawia się wielka chmura białego dymu (niespalone paliwo?).

Chciałem sprzedać furę, ale nie będę nikomu wciskał niesprawnego auta, dlatego zlikwidowałem aukcję i próbuję zawalczyć z problemem.

Kolego yoshimura01, czy dam radę odpowietrzyć pompę sam i jak mam to zrobić?

Czy jest ktoś w Warszawie, kto (za opłatą oczywiście :) ) podłączy mi betkę do kompa i skalibruje pompę?

 

Kolejna sprawa: z tego co wiem, to do wymiany jest świeca, ale to chyba nie ma wpływu na rozruch przy +30 na dworze?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

W przewodzie paliwowym nie zauważyłem żadnych pęcherzyków powietrza, ale i tak podjąłem się próby odpowietrzenia układu i odkryłem ciekawą rzecz. Po poluzowaniu nakrętek na głowicach wtrysków z trzech zaczęło pryskać paliwem pod dużym ciśnieniem, natomiast jeden zupełnie nie reagował (trzeci od strony szyby). Czy to oznacza, że ten wtryskiwacz jest uszkodzony?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Witam. Dzięki wielkie za wszystkie wskazówki! Jeszcze tylko jedno głupie pytanie: czym najlepiej wyczyścić gniazda w głowicach?

(Na allegro widziałem przyrząd, który wygląda jak szczotka druciana i kosztuje ok. 100 PLN :shock: )

Pozdrawiam!

Opublikowano

Udało się odnaleźć połowiczne rozwiązanie problemu! Wczoraj pod maską wystrzelił mi wąż podciśnieniowy (ten najdłuższy) i zalało wszystko paliwem. Po dokładniejszej inspekcji odkryłem, że geniusz mechanik użył do uszczelnienia rozerwanego przewodu kawałka metalowej rurki :shock: Wężyk był w takim stanie, że rozpadał się w rękach. Po wymianie na nowy samochód zaczał krócej kręcić, ale chmura dymu cały czas się pojawia po dłuższym postoju. Zastanawiam się, czy nie wypadałoby go teraz odpowietrzyć? Może to była kwestia nieszczelności w przewodach i lewego powietrza? Czy ewentualnie zamontowanie zaworu zapobiegającego cofaniu się paliwa może coś tu pomóc?

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.