Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na tym forum, czytałem inne wątki ale rozwiązania mojego problemu nie znalazłem. Jest to bmw 730iA V8.

Jakiś czas po zakupie gdy jechałem poza miastem (około 12km) zrzuciło mi wąż od chłodnicy i urwało kruciec (oczywiście wywaliło płyn – komunikat check coolant level). Gdy wystygł, dolałem płynu, poluzowałem odpowietrznik i dojechałem. Mechanik odpowietrzył układ i było OK przez jakiś czas. Samochód miał tygodniowy przestój, wsiadam przekręcam kluczyk - check coolant level, dolewam pół litra wody i jadę, znowu to samo. Skleiłem króciec, wstawiłem tuleję, mechanik odpowietrzył, kilka kilometrów i to samo. Dodam, że wskazówka temperatury jest w pionie.

Co powoduje wzrost ciśnienia w układzie? Nie sądzę, że to woda bo na płynie to samo. Czytałem, że może to byc korek od chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pęknięta obudowa termostatu lub wyciek - ale to wszystko raczej odpada. Uszczelki pod głowicami też nie (sprawdzane). Może ktoś ma jakiś pomysł - byłbym wdzięczny za pomoc.

Opublikowano
mam podobny problem z tym ze u mnie nie wywala węzy,ale rury robia sie twarde-czyli jest jakies cisnienie,zmienilem korek jest troche lepiej ale wiem ze to jeszcze to nie to,wczoraj jeden z kolegow dal mi instrukcje jak odpowietrzyc,zrobilem to i jest jakby lepiej.sprobuj zmienic korek na poczatekto jest czesto w bemkach przyczyna problemow,a jesli nie pomoze to posprawdzaj termostat i te inne rzeczy o ktorych pisales,pozdrawiam...
Opublikowano
Dzisiaj odpowietrzałem układ, wody nie ubyło strumień wody z wylotu korka odpowietrzającego jest ciągły w zależności od obrotów (przy odkręconym korku wlewu i zakręconym odpowietrzniku, więc to chyba nie pompa). Problem jest w tym że nie chce mi iśc ciepłe powietrze pzrez nagrzewnicę. Nie wiem czy żle odpowietrzam (nie odpowietrzam nagrzewnicy, mechanik też sobie nie poradził) czy winne mogą byc elektrozawory ogrzewania i jak to sprawdzic?
Opublikowano
witaj to ja raz jeszcze,odkrec zbiorniczek wyrównawczy i sprawdz czy nie jest nigdzie popekany,ja kupilem nie dawno uzywany i mial zlamany ten dzyndzel co sie wklada na niego waz ten gorny pod oslona chlodnicy.skleilem go,odpowietrzylem i jest dobrze i nawet mam pewna ciekawostke,ustaly mi drgania silnika!!!!!sprobuj sprawdzic jak to wyglada u Ciebie,zycze powodzenia i pozdrawiam...
Opublikowano
Na razie kupiłem nowy korek, odpowietrzyłem i zaczynam jazdę na krótkich dystansach. Dam znac czy przyniesie to jakiś rezultat. Zbiorniczkiem zajmę się później (jeżeli nadal będzie źle). Dzięki za zainteresowanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wczoraj miałem ten sam problem.

Zastanawia mnie czy to jest wada fabryczna chłodnicy czy to że wąż był zbyt daleko zamocowany od chłodnicy.

Wczoraj założyłem węża na chłodnice (na ten ułamany kruciec) dolałem płyn i w droge ale po kilkunastu metrach temperatura znowu urosła.

Wtedy zorientowałem się że trzeba dobrze odpowietrzyć układ, czyli dolewka, uruchomienie silnika na chwile , odpowietrznik, i tak z trzy razy aż odpowietrznikiem poszedł płyn.

Ponieważ stało mi się to w trasie, po tym fakcie zrobiłem około 250km i jak narazie jest ok.

Teraz zastanawiam się czy wymienić chłodnice, czy wzmocnić (skleić) ten króciec.

 

Pozdr

Opublikowano
Witam, wczoraj miałem ten sam problem.

Zastanawia mnie czy to jest wada fabryczna chłodnicy czy to że wąż był zbyt daleko zamocowany od chłodnicy.

Wczoraj założyłem węża na chłodnice (na ten ułamany kruciec) dolałem płyn i w droge ale po kilkunastu metrach temperatura znowu urosła.

Wtedy zorientowałem się że trzeba dobrze odpowietrzyć układ, czyli dolewka, uruchomienie silnika na chwile , odpowietrznik, i tak z trzy razy aż odpowietrznikiem poszedł płyn.

Ponieważ stało mi się to w trasie, po tym fakcie zrobiłem około 250km i jak narazie jest ok.

Teraz zastanawiam się czy wymienić chłodnice, czy wzmocnić (skleić) ten króciec.

 

Pozdr

 

Ja jednak kupiłem nową chłodnicę (w starej wklejenie krucca - 70 pln, ułamany jest także kruciec węża od zbiorniczka wyrównawczego, też koszt no i pozostaje sprawdzenie szczelności czyli dodatkowe ewentualne naprawy). Po wyjęciu chłodnica wyglądała tak jk by ja ktos zatynkował, także zdejmij osłonę i obejrzyj swoją. Przy okazji wymienie uszczelkę pod kolektorem, 4 oringi, i wąż nr 8 (katalog), no i sprawdzę pompę wody. Na razie nie mam na to czasu, ale jak zrobię to napiszę jak to wszystko działa.

Opublikowano
koledzy a wiska wy macie sprawne ? klejenie krucca sie zemsci predzej czy puzniej... tani kicz z allegro tez ja bym szukał uzywki org to org.. w e34 pokusiłem sie na nową chłodnice klimy kosztowała 200 zł taniocha 2 lata gwarancji i co po dwóch latach...? dziurawa! układ chłodzenia w naszych bawarkach to bardzo wazna sprawa, aluminium nie lubi wysokiej temp...
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pękający, króciec w chłodnicy to nic nowego w BMW. Zamiast kleić proponuję wymienić chłodnicę na nową a za cisnienie układu chłodzenia odpowiedzialny jest zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.