Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku, uwaga: jeden z Moderatorów jest prawdopodobnie „pracownikiem BMW Polska”, po przeczytaniu zamieszczonych moich postów , wykasował je i dał mi ostrzeżenie.

 

....kolejna próba:

Witam, chce wszystkich zainteresowanych marką BMW poinformować jak można zepsuć obecnie najnowszy/ najbardziej technologicznie zaawansowany silnik 3.0 diesel na świecie. Silnik jest całkowicie nową konstrukcją, główną innowacją jest to, ze konstrukcja bloku wykonana jest z aluminium a nie jak do tej pory z żeliwa...

Silnik wg danych producenta na oryginalnym oprogramowaniu powinien posiadać 245KM/520-540Nm (zależnie od wersji auta w którym jest montowany, w rzeczywistości programy są identyczne).

 

Sedno, masz auto z „wymarzonym” motorem, jedziesz na wgranie aktualnego softu do ASO BMW, ASO poprzez łącze on-line wgrywa najnowszy program pochodzący prosto z Monachium, płacisz np. w ASO BAWARIA MOTORS Warszawa kwotę 876,00zl i otrzymujesz: ....góry i doliny.....

 

Oryginalny program, który:

- nie trzyma parametrów, moc jest mniejsza od deklarowanej o ~10%,

- moc nie jest rozwijana progresywnie (góry-doliny), największa moc (223KM, deklarowane 245KM) przypada na obroty tak jak w „starym VW z pompo wtryskami” na obroty 3300 a nie deklarowane 4000 blisko odcięcia,

- moment jest przesunięty,

- moment nie jest liniowy (największa do tej pory zaleta silników z doładowaniem),

- linia, której nie ma, ma długość ~50% deklarowanej, moment później wchodzi, szybciej spada,

- zakres momentu w górnym zakresie obrotowym jest niższy w całym przedziale o ~40Nm, dodatkowo przebieg linii jest znowu geograficzny „góry-doliny”,

- zakres obrotowy jest niższy o ~250obrotow/minuta (maks. jest 4550, powinno być 4800)....

 

Dane co do pomiarów: hamownia z certyfikatami, osoba, która robiła program: pracownik z ~10 letnim doświadczeniem .

Dane co do auta: 100% sprawne technicznie (tzw. idealne), potwierdzone badaniem w ASO 7 dni przed pomiarem na hamowni, auto z małym przebiegiem ale już w 100% dotarte.

 

Wnioski: auto może bez problemu naprawić, każdy „dobry” Tuner, w ciągu ~4h (EDC17) zrobi z niego iglę ale BMW daje dziadostwo i upiera się, ze ich soft jest najodpowiedniejszy dla auta...Najgorsze dla mnie jest to, ze o całej sytuacji wiedzieli pracownicy z:

- ASO,

- pracownicy zbierający opinie na temat BMW,

- pracownicy BMW Polska.

Wszyscy zostali poinformowanie, ze w przypadku braku reakcji, oryginalny program BMW zostanie pokazany na forach róznych marek i będą starania aby został pokazany w motoryzacyjnych mediach. Co zrobiło BMW Polska w zaistniałej sytuacji, krótko: NIC :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: ....

 

Przypadek programu BMW może służyć jako reklama dla wszystkich zakładów tuningujacych auta, gorszego programu ja nie widziałem, jeżeli ktoś z czytających post zna zakład tunigowy to proszę poinformować aby zrobili skan wykresu z najnowszym oryginalnym programem BMW dla ich najnowszego silnika.

 

Obecnie trwa akcja promocyjna BMW gdzie 90% prezentowanych modeli ma właśnie ten silnik. Pozdrawiam wszystkich świadomych testujących, katalogi, materiały reklamowe i zapisy w dowodach rejestracyjnych po wgraniu najnowszego oprogramowania kłamią.

 

Oto program, grube linie to wygląd programu w materiałach BMW:

 

http://img686.imageshack.us/img686/9616/245km540nm.jpg

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Witaj. Nie dziwi mnie Twoja frustracja. Też przerabiałem kontakty z pracownikami BMW i muszę stanowczo stwierdzić że tak fatalnego podejścia do klienta jaki mają w BMW to jeszcze w życiu nie widziałem. Salony takie jak Toyota, Opel itp... są od nich o niebo lepsze. Począwszy od zazrozumiałych, zblazowanych pracowników którzy na "żywca" proponują tańszą robotę w ASO na częściach kradzionych innemu klientowi.... Przytoczę jedną odpowiedź pracownika serwisu Auto FUS -( 25 latek mądrzący się - "co to jest 17200netto!?..." krzyczący do hostessy przez całą recepcję serwisu "Kaśka grubo wczoraj było niiiiiee") A skończywszy na pracownikach BMW Polska którzy do takich zachowań w salonach dopuszczają. Co ciekawe w momencie gdy pracownik salonu coś nawywija to nie ma telefonu z BMW Polska z ankietą. Gdy wszystko jest ok dzwonią i pytają. Jest tam brak jakiejkolwiek kontroli, myślę że trzeba by było wystosować pismo do BMW AG. Może to by w czymś pomogło. Pozdrawiam
Opublikowano
Też przerabiałem kontakty z pracownikami BMW i muszę stanowczo stwierdzić że tak fatalnego podejścia do klienta jaki mają w BMW to jeszcze w życiu nie widziałem.

idelany Klient to ten, ktory oprocz "kasy" jest "motoryzacyjnym debilem"....

Co ciekawe w momencie gdy pracownik salonu coś nawywija to nie ma telefonu z BMW Polska z ankietą. Gdy wszystko jest ok dzwonią i pytają.

za kazdym razem tak bylo, 6-7 wpadek i nikt nigdy wtedy nie zadzwonil...

myślę że trzeba by było wystosować pismo do BMW AG. Może to by w czymś pomogło. Pozdrawiam

....chyba nie, do mometu kiedy na nowe auto bedziesz czekal ~6 miesiecy a na wizyte w serwisie ~1-2 tygodni, beda traktowali Cie jak kolejna "stonke", ktora zalewa salon...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Domyslam się, że wykres z hamowni obciążeniowej

inercja, chcialem tylko "oficjalnie" pokazac ASO jakie "dobro" wgrywaja, taka mala chwila zadowolenia w momencie gdy wiesz, ze i tak jestes przegrany....

na poczatek wrzesnia bede robic "naprawe" i wtedy bedzie "obciazenie" ale juz nie w MASTERS (sa b.dobrzy ale jeden z wspolnikow nie chce juz robic moich aut, auta moich znajomych moga przyjezdzac i powolywac sie na mnie ale zadne moje....)

Bawaria buduje kolejne ASO w Warszawie, może się w końcu coś poprawi.

tak i to nawet w dobrej lokalizacji jak dla mnie, ale BAWARIA (pomiomo posiadania rabatu grupy "D") z racji tego, ze zapiera sie przy "super chipie by BMW - 10% od serii" jest u mnie skreslona, na 99% wyladuje znowu u P. Huberta w Konstancinie (dla mnie jest w 100% OK), pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na początku, uwaga: jeden z Moderatorów jest prawdopodobnie „pracownikiem BMW Polska”, po przeczytaniu zamieszczonych moich postów , wykasował je i dał mi ostrzeżenie.

AO - z całym szacunkiem, ale nie przeginaj...

Zdecyduj, gdzie chcesz mieć ten wątek - w nie polecam, czy tutaj?

To jest forum BMW Klub Polska, gdzie porządku jak mogą pilnują moderatorzy klubowicze, a nie pracownicy BMW PL, bez sensu jest nas obrażać...

 

to gdzie? tu czy nie polecam?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

AO, z tego co zrozumiałem to już straciłeś gwarancję, więc czemu znowu jeździsz na serii, która na dodatek nie trzyma parametrów ? Dziwne też jest dla mnie, że Masters nie chce Ci już stroić aut, z tego co pisałeś to zachowali się całkiem elegancko po opisanej przez Ciebie sytuacji z chipem .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

AO ja tez czegos nie rozumiem. Po co wygrywales nowy soft od bmw ? jeszcze nie daj boze w bawarii gdzie sie spaliles jak sam mowiels. Trzeba bylo prosic Marka o lightowy program i tyle. Mam wrazenie ze opisujesz tylko czesc przygod i dlatego tak malo logiczne to wszystko sie wydaje.

 

Dziwne też jest dla mnie, że Masters nie chce Ci już stroić aut, z tego co pisałeś to zachowali się całkiem elegancko po opisanej przez Ciebie sytuacji z chipem .

Pozdrawiam

Masters widocznie ma dosyc auta badz klienta :wink: , ja nie wnikam.

Opublikowano
AO ja tez czegos nie rozumiem. Po co wygrywales nowy soft od bmw ? jeszcze nie daj boze w bawarii gdzie sie spaliles jak sam mowiels.

oryginalny program jest/byl mi potrzebny aby miec gwarancje od ubezpieczyciela, za ktora zaplacil MASTERS, program wgrany ponownie przez MASTERS z calym szacunkiem dla super tunerow nie byl respetkowany przez "nowego ubezpieczyciela"....

Masters widocznie ma dosyc auta badz klienta :wink: , ja nie wnikam.

jeden z wspolnikow ma juz dosyc Klienta a drugi chcial dalej pracowac z autem... z racji tego, ze nikt nikogo nie powinien do niczego zmuszac strony (3osoby+1auto) rozstaly sie w pokoju, szanuje MASTERSow za wiedze i doswiadczenie ale nie pasuje mi zbytnio ich samo ocena (jestem zwolenikiem "skromnosci"), po swoich doswiadczeniach z firma MASTERS moge mowic tylko w samych superlatywach jezeli chodzi o profesjonalizm chipowania....

AO - z całym szacunkiem, ale nie przeginaj...

Zdecyduj, gdzie chcesz mieć ten wątek - w nie polecam, czy tutaj?

To jest forum BMW Klub Polska, gdzie porządku jak mogą pilnują moderatorzy klubowicze, a nie pracownicy BMW PL, bez sensu jest nas obrażać...

 

to gdzie? tu czy nie polecam?

watek powinien byc w wszystkich seriach za wyjatkiem "1" poniewaz tam nie ma tego motoru, "nie polecam" jest raczej zadziej czytane...

nikogo nigdy nie obrazalem i o nikim zle sie nie wypowiadalem, nawet jak ktos wg mojej oceny robi dla mnie "zle",

moja ocena kasowanego postu byla taka, ze komus na tym zalezalo, pewnie, zle wyciagnelem wnioski...z Moderatorem, ktory mnie kasowal wymienilsmy kilka informacji, obecnie mam 3 ostrzezenia ale uwazam, ze bylo warto poinformowac forumowiczow ze ASO/BMW Polska nie jest takie super na jakie pozuje...

tak jak korespondowalem z ASO, poswiece troche czasu aby pokazac szerszemu gronu (Niemcy + konkurencyjne marki), ze BMW tez ma wady nawet jak Centrala mysli inaczej...pozdr.

zadziej :arrow: rzadziej

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

AO - z całym szacunkiem, ale nie przeginaj...

Zdecyduj, gdzie chcesz mieć ten wątek - w nie polecam, czy tutaj?

To jest forum BMW Klub Polska, gdzie porządku jak mogą pilnują moderatorzy klubowicze, a nie pracownicy BMW PL, bez sensu jest nas obrażać...

 

to gdzie? tu czy nie polecam?

watek powinien byc w wszystkich seriach za wyjatkiem "1" poniewaz tam nie ma tego motoru, "nie polecam" jest raczej zadziej czytane...

nikogo nigdy nie obrazalem i o nikim zle sie nie wypowiadalem, nawet jak ktos wg mojej oceny robi dla mnie "zle",

moja ocena kasowanego postu byla taka, ze komus na tym zalezalo, pewnie, zle wyciagnelem wnioski...z Moderatorem, ktory mnie kasowal wymienilsmy kilka informacji, obecnie mam 3 ostrzezenia ale uwazam, ze bylo warto poinformowac forumowiczow ze ASO/BMW Polska nie jest takie super na jakie pozuje...

tak jak korespondowalem z ASO, poswiece troche czasu aby pokazac szerszemu gronu (Niemcy + konkurencyjne marki), ze BMW tez ma wady nawet jak Centrala mysli inaczej...pozdr.

Rozumiem - I MODERATOR, Z KTÓRYM PISAŁEŚ MÓWIŁ CI TO SAMO, że chciałbyś "wszędzie i za wszelką cenę" o tym pisać, ale umówmy się, że nie będziemy dublować wątków po każdym dziale w naszym forum.

Tu masz największą poczytność, dotyczy stricte E90, więc tu zastaje. Resztę zamknę.

Powodzenia w sprawie auta :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

zadziej :arrow: rzadziej

dzieki, z pisowni bylem/jestem i pewnie bede b.slaby...

Powodzenia w sprawie auta :cool2:

dzieki, auto technicznie jest rewelka, a soft tak jak wszyscy wiedza (moze za wyjatkiem BMW Polska) mozna "na luzie i tanio" naprawic...szkoda tylko "zlewu" jaki zrobila/robi Centrala wychdzac z zalozenie jestem taka "super", ze "spadaj dziadu"....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

auto naprawione :cool2: ale jeszcze nie modyfikowane :wink:

dane z inercji: 237KM, 550Nm, maks obroty przy zmianie biegow 4850 (wykres uciety na 4700 aby nie pokazac mega dolu wystepujacego przy zmianie biegu...), ponizej wykres:

http://a.imageshack.us/img594/4899/e90wykresvtechseria330d.jpg

dane z obciazenia: 244KM, 540Nm, wykresu nie wkleje bo "zamokl podczas transportu" :mrgreen: ...

pomiar robiony w tym samym dniu i w b.porownywalnych warunkach atmosferycznych (to samo miasto), wiec nie ma mowy o tym, ze wyniki z ronych hamowni sa porownywalne :duh: teraz jeszcze tylko delikatna modyfikacja i auto bedzie "cud malina" :mrgreen: pozdr.

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Sedno, masz auto z „wymarzonym” motorem, jedziesz na wgranie aktualnego softu do ASO BMW, ASO poprzez łącze on-line wgrywa najnowszy program pochodzący prosto z Monachium, płacisz np. w ASO BAWARIA MOTORS Warszawa kwotę 876,00zl i otrzymujesz: ....góry i doliny.....

 

Jeżeli program jest z Monachium to napewno działa tak jak powinien, a Ty jako tak świetny młody inżynier napisz list do BMW w Monachium ze swoimi spostrzeżeniami może Cię zatrudnią jako konsultanta który w 4 h poprawi to co inni tworzyli przez 2-3lata, a i dla nich będzie to oszczędność po co płacić zespołowi parę mil. Euro wystarczy Ciebie zatrudnić. :D

Opublikowano

Jeżeli program jest z Monachium to napewno działa tak jak powinien, a Ty jako tak świetny młody inżynier napisz list do BMW w Monachium ze swoimi spostrzeżeniami może Cię zatrudnią jako konsultanta który w 4 h poprawi to co inni tworzyli przez 2-3lata, a i dla nich będzie to oszczędność po co płacić zespołowi parę mil. Euro wystarczy Ciebie zatrudnić. :D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

w skrocie: nie masz pojecia o czym piszesz :duh: :duh: :duh: albo zupelnie nie rozumiesz co napisales i wczesniej przeczytales, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytalem temat z ciekawosci juz wczesniej, bo ten silnik (245km) mnie interesuje i ogolnie mam wrazenie ze na siłe A0 chcesz zrobic z igly widły.

 

Chip, problemy z ASO, podejscie na "cwaniaczka" - to musialo sie tak skonczyc jak sie skonczylo.

 

Chipy sa fajne, ale w/g mnie jak ktos kupuje nowke z ASO za te 300k i chce czegos wiecej, to niech bierze M3/550i, bo bujanie sie po chipach, jazdy z gwarancja i rozpisaywanie tego potem na forach nie warto sa (IMO) zachodu ;)

 

PS. O tym niby "przekrecie" z softem z ASO nie dyskutuje bo to jak rozmowa z chlopakami przy piwie o Star Treku - kazdy gdzies cos widzial, ale nikt nie wie o co chodzi.

Wierze że sztab inżynierow BMW wie co robi, a jak nie, to na beta testerach kupujacych swiezynki sie naucza i potem juz bedzie tylko lepiej :D

Opublikowano

Chipy sa fajne, ale w/g mnie jak ktos kupuje nowke z ASO za te 300k i chce czegos wiecej, to niech bierze M3/550i, bo bujanie sie po chipach, jazdy z gwarancja i rozpisaywanie tego potem na forach nie warto sa (IMO) zachodu ;)

Zupelnie sie nie zgadzam. to ja zamaist 118d bym musial kupic 120d, i co by mi to dalo ? 15 km i 10 Nm wiecej po chipie. Niestety nie ma mocniejszego diesla w 3 dlatego kazdy musi sie zadowolic tym co jest, jednemu bedzie lamac kark przy 245km a inny powie ze to auto dla dziadka i robi chipa + ryzykuje gwarancja.

 

PS. O tym niby "przekrecie" z softem z ASO nie dyskutuje bo to jak rozmowa z chlopakami przy piwie o Star Treku - kazdy gdzies cos widzial, ale nikt nie wie o co chodzi.

Wierze że sztab inżynierow BMW wie co robi, a jak nie, to na beta testerach kupujacych swiezynki sie naucza i potem juz bedzie tylko lepiej :D

Przekret to moze za duzo powiedziane, z tego co zrozumialem to nowy soft jest poprostu troche slabszy od starszego, czemu tak bmw zrobilo nie wiem, moze cos wiedza o czym my nie wiemy. Z drugiej strony nie powinni wmawiac klientowi ze wszystko jest ok jesli brakuje 20km, wkoncu bmw to nie audi :lol:

Opublikowano

Chip, problemy z ASO, podejscie na "cwaniaczka" - to musialo sie tak skonczyc jak sie skonczylo.

1) chip - sprawa dyskusyjna, chcesz miec lub nie,

2) problem z ASO wystapil jak powiedzialem, ze jako uzytkownik widze "niedociagniecia" w funkcjonowaniu ASO, sa rozne osoby, ja bylbym zadowolony gdyby ktos z moich Klientow powiedzial, ze pracownicy mojej firmy robia "dziadostwo", przeprosilbym Klienta a przy zamknietych drzwiach wytlumaczyl Pracownikowi, ze popelnil blad i zeby na przyszlosc bardziej uwazal...

3) dla Ciebie jestem "cwaniaczkiem" dla siebie jestem normalnym czlowiekiem, ktory szanuje swoja prace i pieniadze oraz slucha co mowia inni, ktorzy wiedza w zagadnieniu wiecej...

Chipy sa fajne, ale w/g mnie jak ktos kupuje nowke z ASO za te 300k i chce czegos wiecej, to niech bierze M3/550i, bo bujanie sie po chipach, jazdy z gwarancja i rozpisaywanie tego potem na forach nie warto sa (IMO) zachodu ;)

300k dla kogos to bardzo duzo dla kogos innego to zwykle pieniedze a dla innego to nic, szanuje kazdego PLN ale z racji mojej pracy i zasiegu na baku w moim przypadku zadne auto z mocnym silnikiem benzynowym nie wchodzi w gre, moze jako drugie "weekendowe" ale to jeszcze dlugo, dluuuuugo nie nastapi...

O tym niby "przekrecie" z softem z ASO nie dyskutuje bo to jak rozmowa z chlopakami przy piwie o Star Treku - kazdy gdzies cos widzial, ale nikt nie wie o co chodzi.

Wierze że sztab inżynierow BMW wie co robi, a jak nie, to na beta testerach kupujacych swiezynki sie naucza i potem juz bedzie tylko lepiej :D

ja nie widze tu zadnego przekretu, auto technicznie jest dobre, wgrano nowy soft w ASO a po sprawdzeniu na "certyfikownym urzadzeniu" wyszlo, ze nie jest takie jak deklaruje Producent, nie widze tez nic zlego, ze podzielilem sie tym z innymi uzytkownikami, w moim przypadku moze gdyby inny Forumowicz (czego nikomu nie rzycze) mial taki przebieg wydarzen to moze ja kupilbym inne auto....

auto, zostalo naprawione i Tuner, ktory to robil powiedzial, ze wg jego wiedzy wystapil blad przy programowaniu auta przez kabel, jak popatrzyl na zgrane mapy od razu powiedzial gdzie jest blad, poprawil tylko jeden "pik" i wszystko wrocilo do normy: KM , Nm , obroty przy odcieciu...

kazdy moze sie pomylic przy swojej pracy ale wg mnie nie powinien zapierac sie, ze jest naj .....

podsumowujac obecnie uwazam, ze zakup tego modelu z tym silnikiem to byl bardzo dobry ruch a , ze stracilem "troche" czasu to nic bo "rozbudowalem" swoja wiedze i poznalem troche mocniej ludzi, ktorych wczesniej uwazalem za innych, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Czytalem temat z ciekawosci juz wczesniej, bo ten silnik (245km) mnie interesuje i ogolnie mam wrazenie ze na siłe A0 chcesz zrobic z igly widły.

 

Chip, problemy z ASO, podejscie na "cwaniaczka" - to musialo sie tak skonczyc jak sie skonczylo.

 

Chipy sa fajne, ale w/g mnie jak ktos kupuje nowke z ASO za te 300k i chce czegos wiecej, to niech bierze M3/550i, bo bujanie sie po chipach, jazdy z gwarancja i rozpisaywanie tego potem na forach nie warto sa (IMO) zachodu ;)

 

PS. O tym niby "przekrecie" z softem z ASO nie dyskutuje bo to jak rozmowa z chlopakami przy piwie o Star Treku - kazdy gdzies cos widzial, ale nikt nie wie o co chodzi.

Wierze że sztab inżynierow BMW wie co robi, a jak nie, to na beta testerach kupujacych swiezynki sie naucza i potem juz bedzie tylko lepiej :D

 

 

W pełni popieram domowym czipstiunerom mówie stanowcze NIE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie ma mocniejszego diesla w 3 dlatego kazdy musi sie zadowolic tym co jest, jednemu bedzie lamac kark przy 245km a inny powie ze to auto dla dziadka i robi chipa + ryzykuje gwarancja.

 

Masz racje, każdy dobiera auta pod siebie, dlatego ja nie biore nówki 2.0d z salonu bo dla mnie to za słabe auto i wole w podobnej cenie uzywkę. By potem nie szukać mocy której nie ma i nie żałować, żyłując i tak już mocno wyżyłowaną jednostkę. To jednak moje zdanie. Nie zrozum mnie źle, nie jestem przeciwnikiem podnoszenia mocy, ale jak ktoś chce kupujac 2.0d miec potwora i czipuje go na siłe, to według mnie jest pozbawione sensu. I analogicznie wyższe jednostki również.

 

3) dla Ciebie jestem "cwaniaczkiem" dla siebie jestem normalnym czlowiekiem, ktory szanuje swoja prace i pieniadze oraz slucha co mowia inni, ktorzy wiedza w zagadnieniu wiecej...

 

Nie bierz tego do siebie, po prostu czytając Twoje wypowiedzi tutaj i poprzednio sprawiasz takie a nie inne wrażenie. Może w realu jesteś fajny gośc, niemniej na forum wrażenie odnosze takie jak napisałem wyżej - nie po to żeby Cie urazić, tylko by zwrócić Ci uwagę, że nie wszyscy widzą Cie tak, jak Ty sam siebie ;)

 

300k dla kogos to bardzo duzo dla kogos innego to zwykle pieniedze a dla innego to nic, szanuje kazdego PLN ale z racji mojej pracy i zasiegu na baku w moim przypadku zadne auto z mocnym silnikiem benzynowym nie wchodzi w gre, moze jako drugie "weekendowe" ale to jeszcze dlugo, dluuuuugo nie nastapi...

 

300k wymienione tutaj to nie na zasadzie "bo duża suma" tylko rząd wielkości - w tych pieniądzach lub ich okolicach można kupić coś mocniejszego, czego nie musisz chipować i tracić czasu na ceregiele z chiptunerami i nieprzyjemnościami z ASO. No ale Ty wybrałeś zwyklego diesla, chcąc zrobić z niego potwora, naruszyłeś umowę gwarancyjną itp. Jak dla mnie szukasz guza, zamiast wziąc prostą i skuteczną M3 lub coś w tym stylu. To też rozumiem, kręcenie auta to też swego rodzaju sport / używka i może wciągać :)

Opublikowano
3) dla Ciebie jestem "cwaniaczkiem" dla siebie jestem normalnym czlowiekiem, ktory szanuje swoja prace i pieniadze oraz slucha co mowia inni, ktorzy wiedza w zagadnieniu wiecej...

 

Nie bierz tego do siebie, po prostu czytając Twoje wypowiedzi tutaj i poprzednio sprawiasz takie a nie inne wrażenie. Może w realu jesteś fajny gośc, niemniej na forum wrażenie odnosze takie jak napisałem wyżej - nie po to żeby Cie urazić, tylko by zwrócić Ci uwagę, że nie wszyscy widzą Cie tak, jak Ty sam siebie ;)

:mrgreen: :mrgreen: w realu nie jestem fajny gosc, nie czuje sie tez urazony i niestety w zyciu nie przyjmuje z usmiechem jak mnie kopia, jak uwazasz, ze "nowe" auto ma miec parametry -10% od tego co deklaruje producent i dla Ciebie jest to OK to pewnie jestes lubianym Kolega wszystkich "mowcow"...

- jak jedziesz na wczasy i dostajesz widok z pokoju na "smietnik" to jest dla Ciebie OK?

- jak idziesz do restauracji i dostajesz "nieswieze" jedzenie to jest dla Ciebie OK?

- jak grupa Malolatow glanuje inna osobe to przechodzisz na druga strone ulicy i mowiesz, ze jest OK?

sorrki za EOT ale swoje doswiadczenia z zycia z autem BMW opisuje na forum po to, zeby inni wyciagneli wlasciwe dla siebie wnioski, ja wyciagnalem i moglem nic nie pisac bo dla mnie i tak nic by sie nie zmienilo za wyjatkiem straty klikunastu sekund na napisanie posta ...

Napisze jeszcze raz, to nie jest pierwsze moje auto, ktore mialo gawarancje a ja swiadomie je chipowalem, wiedzialem, ze trace ori gwarancje i wszelkie przywileje, co nie jest rownowazne dla mnie z tym, ze jak jede na naprawe do ASO to auto po gwarancji ma byc zle naprawione, chyba, ze dla Ciebie jest to OK...

post mial ukazac co wgralo ASO BMW i co ASO uwaza, ze jest najlepsze dla auta, widze, ze podzielasz opinie ASO i uwazasz, ze wgrany program byl OK, szanuje Twoje podejscie i powodzenia w zakupie "nowego" auta dla Ciebie, mysle, ze bedziesz bardzo zadowolony, przyjmiesz pewnie wszystko co Ci powiedza, w Polsce 99% samochodow to prawdziwe okazje wg wypowiedzi "nowych wlascieli"...

dla mnie temat jest juz zamkniety:

1) auto ma naprawiony program,

2) naprawiony program jest serja BMW,

3) wiem, ze BMW Polska "olewa" takich Klientow jak ja,

4) pare osob wie cos wiecej niz tylko przeczyta w katalogu reklamowym lub uslyszy od sprzedawcy.

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam nic przeciwko temu na co zwracasz uwage userów forum, chodzi tylko o to, jak to robisz.

 

O ASO mam już wyrobione zdanie i z BMW doświadczenie spore, tak że błąd w sofcie sterującym mnie że tak powiem - nie rusza. Ciekawsze rzeczy odchodziły z nowymi E65 (swego czasu, bo teraz to już starocie), czyli serią 7, ktorej maglownica na naszych drogach (potwierdzone nieoficjalnie przez kierownika ASO) żyła bez luzów 15 tys km. Oczywiscie jak wjedziesz do ASO i mowisz ze stuka to dla nich jest to rzecz najnormaniejsza na swiecie i problemu nie widzą. Po gwarancji masz okazje sobie magiel za dyche + robocizna wymienić i tak co parenaście tys km jak chcesz mieć ciszę i spokój. Nowe F01? Wysarczy popytać właścicieli na ilu akcjach serwisowych już byli. Nie masz kogo zapytać, sprawdź temat 7er F01 na tym forum, zobaczysz co znaczy klasa wyższa w rozumieniu BMW.

 

Do tego dodaj błędy i problem już na poziomie fabryki, wypuszczanie niedopracowanych aut i traktowanie przez BMW uzytkowników pierwszych modeli jako beta testerów - kupujesz za 100-150k eur troche metalu z elektroniką i BMW na błedach i problemach uczy się i wypuszcza wersje poprawioną po około roku beta-testowania.

 

Twoja historia w tym momencie to nic nadzwyczajnego. Dla ASO taki poziom obsługi i poziom serwisowania aut to "standard".

Opublikowano

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma - tego typu historie można spotkać w każdym ASO, nie tylko w BMW, taki to już nasz piękny kraj...

Mimo, ze z ASO Toyoty mam w sumie bardzo dobre doświadczenia, to jednak chyba tylko i wyłącznie dlatego, ze miałem tam jakieś znajomosci. A bez tego, czy to będzie ASO, jakis urząd, czy jeszcze inna kancelaria parafialna - wszędzie bedą chcieli pieniądze :)

virus by Masters - 190km, 395Nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.