Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Od pewnego czasu zauwazylem a raczej zaslyszalem ze w trakcie przyspieszania odzywa sie ktorys zawor lub zawory w okolicach pomiedzy 2200 a jakies 2800 obrotow. Klasyczny dzwiek jak w FSO z przestawionym zaplonem tylko oczywiscie nie tak glosno.Oczywiscie dzieje sie tak tylko pod ociazeniem, na postoju zadnych stukow/klekotow/dzwonien nie ma. Nie mam zadnych innych niepokojacych objawow. Nie zauwazylem spadkow mocy, spalanie jest OK na trasie dosyc dlugiej (1700km) wyszlo mi srednio miedzy 8 a 9 litrow. Przejechane mam ledwo 90tys (naprawde). Nie mam juz 20 lat i nie krece auta na zimnym a i na rozgrzanym rzadko wykraczam powyzej 4tys bo nie mam gdzie. Tankuje albo Vpowera albo Total Excelium bo takie mam do dyspozycji.

Zanim pojade do jakis specjalistow chcialbym zapytac forumowiczow o jakies sugestie i wstepne diagnozy... Czy to bedzie cos z vanosem i slawnymi uszczelkami, czy moze bardziej kwestia zaplonu/ swiec/ elektroniki? Jakies inne pomysly moze?

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
W mojej 320iA też dochodzą takie dźwięki. Mechanicy stwierdzili, że któryś z zaworów "się przycina", ale skoro nie ma żadnych innych objawów, nie ma sensu dotykać. Po wymianie oleju cichnie na jakiś czas...
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano

Bylem dzis na kompie dla swietego spokoju i oczywiscie zero bledow.

Gosc zasugerowal ze to moze byc kwestia nagaru na zaworach i wtryskach od syfiastego paliwa. Mowi zeby moze dla swietego spokoju zmienic swiece. Fakt ze nie byly ruszane od dwoch lat jak wynika z faktur. Potem mozna by jeszcze zmienic filtr paliwa przed ewentualnym wlaniem do paliwa jakiegos specyfiku do czyszczenia ukladu paliwowego.

I tu mam dwa pytanka.

Pierwsze: Jak czesto trzeba ten filtr paliwa zmieniac? Ktos wie? (Nie jest widoczny wiec nie wiadomo jak bardzo zasyfiony)

Drugie: Czy ktos mial jakies doswiadczenia z takimi plynami do czyszczenia ukladu? Bo boje sie troche zeby nie narobic sobie jakiegos g...

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Z tego co wiem, nie ma jakiegoś konkretnego przepisu na wymianę filtra paliwa w silnikach benzynowych. W dieslu zmieniam co rok. W benzyniakach, które miałem, nie wymieniałem ani razu.

 

Jeśli chodzi o czyszczenie układu paliwowego i smarowania robiłem to w zeszłym roku, ale nie osobiście (w 320iA). Dałem mechanikom. Dolewali jakiegoś skandynawskiego specyfiku do paliwa i oleju (oczywiście innego do paliwa i innego do oleju :D ). Potem 100 km i wymiana oleju, tankowanie, dolewka płynu i tak 3 razy. Przyznaję, że faktycznie pomogło - samochód bardziej się ożywił i stuki zdecydowanie się wyciszyły (choć nadal je słychać). Stąd też wniosek - jak wcześniej napisałem, żeby nic nie rozbierać.

Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano

Oczywiscie nie zamierzam niczego rozbierac. Na poczatek wymienie swiece, pozniej moze zmiana filtra paliwa a na koniec byc moze jakis specyfik STP albo Wynns do paliwa.

Zobacze najpierw czy cos sie poprawi po zmianie swiec. Na ktoryms z anglojezycznych forum wyczytalem ze podobno BMW zaleca wymiane filtra paliwa po okolo 90tys mil wiec jeszcze u mnie do tego daleko ale chyba wiek tez robi swoje. Zobaczymy

O Tempora! O Mores!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Swiec na razie nie ruszam bo doszperalem sie w fakturach ze byly zmieniane w ASO trzy miesiace przed tym zanim kupilem auto czyli dwa lata temu. Od tamtej pory zrobilem beatka tylko 33 tysiace wiec to byloby troche za wczesnie. A te dzwieki strasznie mnie wpieniaja.

Chce wlac z nastepnym tankowaniem jakis specyfik do czyszczenia ukladu paliwowego. Dlatego ponawiam pytanie czy ktos juz dolewal jakis specjalow typu STP lub podobnych. Nie chce narobic sobie jakiejs siary wiec zalezy na opiniach tych ktorzy uzywali takich plynow i ewentulanie moga ktorys polecic.

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kiedyś dolałem STP i zupełnie nic nie zauważyłem. Zerowy efekt ale w zasadzie to nie wiem co by się miało zmienić? Zalałem profilaktycznie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam, środki do czyszczenia układu paliwowego dodawane do benzyny, na przykład STP to nic innego jak wyższa frakcja paliwa z dodatkami ściernymi. Mają one za zadanie mechaniczne czyszczenie układu. Ja zalewam przy każdym tankowaniu taki dodatek Shella. Jednakże efekty jakie to przynosi zależą od stopnia zanieczyszczenia układu oraz ilości zastosowań. Środek nie działa od razu, dopiero po kilku zatankowaniach pełnego zbiornika. Zalewam profilaktycznie, w końcu nie jest to żaden koszt, a może pomaga.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Po dlugim zastonowieniu w sklepie i przeczytaniu wszystkich etykiet na opakowaniach roznych srodkow wybralem to cudo:

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_195419_langId_-1_categoryId_165750

 

Akurat zostalo okolo okolo 10L w baku wiec pojechalem na stacje, wlalem najpierw ten specyfik a potem zalalem do pelna (jak kaze instrukcja). I co? I nic chyba.... Nie czuje zadnej roznicy a halasy jak byly tak sa. Chociaz teraz wydaje mi sie ze to moze wcale nie zawor a cos bardziej metalicznego, jakas luzna blacha gdzies, tylko gdzie. A moze po prostu chcialbym zeby tak bylo :mrgreen:

W weekend poniose malenstwo i jeszcze opukam katalizatory tak na wszelki wypadek.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.