Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nowe A4 ma silniki TYLKO na CR a nie na pompowtryskach, ja też jechałem nowym A4 i dla mnie silnik i na postoju z zewnątrz i w środku i podczas jazdy jest cichsz niż w bMW, wiec albo masz jakis stary silnik albo cos uszkodzone.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nowe A4 ma silniki TYLKO na CR a nie na pompowtryskach, ja też jechałem nowym A4 i dla mnie silnik i na postoju z zewnątrz i w środku i podczas jazdy jest cichsz niż w bMW, wiec albo masz jakis stary silnik albo cos uszkodzone.

Jutro zdam relacje z jazdy testowej audi A5 sportback diesel, zobaczymy jak tam silnik pracuje i jak się jeżdzi,

spoko nie będę go kupował, poprostu nie mają normalnej A5 do jazd testowych (taka mnie interesuje) wiec narazie zaproponowali taką.

Opublikowano
nikt nie napisal o awaryjnosci......pamietajmy ze najwieksza bolaczka nowego audi sa problemy z silnikami.....

...czy kolega może rozwinąć myśl (wymienić problemy) lub zdementować to co napisał jeśli jego wiedza opiera się na laickich wypowiedziach osób na innych forach ???!!! Rzeczywiście były problemy z silnikami Audi ale to czas przeszły !!!

 

Co do kolegi który wspomniał o pompo-wtryskach w nowych modelach to proponuję zgłębić wiedzę a nie tworzyć spam na forum :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jeśli chcemy tworzyć zestawienia A4 vs E90 to nie mówmy niepochlebnie o Audi tylko wykażmy zalety BMW. To co dla nas jest wadą Audi może być zaletą dla fana tej marki jak tez na odwrót. Wytykanie wad innych marek jest niczym innym jak okazaniem własnych słabości lub ułomności - ale mi się zebrało :duh:

Trzeba zaznaczyć że obie marki sprzedają dobry produkt tylko dedykują dla innego profilu klienta...To tak jakby porównywać wakacje w wenecji z ibizą, zjedzenie steka z tofu...

 

Rzeczywiście praca silnika 2.0 TDI z CR jest dużo cichsza niż na pompo-wtryskach, ma płynniejszy przebieg momentu. W efekcie wydaje się słabszy niż poprzedni model ponieważ nie ma charakterystycznego gwałtownego wgniatania w fotel. Oczywiście stoper pokazuje wartości bliźniacze :-)

 

Pzdr.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Problemy w grubie VAg z silnikami 2.0 tdi skończyły sie wraz z epoką pompowtrysków gdzie w zalezności czy była to wersja 8zaworowa czy 16 głowica pekała lub osiadała, nowe wersje 2.0tdi są bardzo sympatyczne w jezdzie ( miałem okazje prowadzic przez 1000km), naprawde cicho pracują ( tak jak pisałem, na postoju wewnatrz i zewnatrz oraz pod obciążeniem pracuje nawet ciszej niz 2.0 177koni w BMW) kopa faktycznie może nie ma takiego jak poprzednie ale trsgedii tez nie ma dzieki krotko zestopniownej skrzyni, na plus dla audi to wykonczenie i nowoczesna stylistyka która widac że jest dużo świeższa niz w E90 które ma już 5 lat.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

dziqsek wykończenie i stylistyka audi lepsza od bmw...

 

ja tam nie widzę stylistyki tylko kalkę... cały ten koncern wieś vagena to bardzo udany pomysł na sprzedaż maksymalnie wielu aut opartych minimalnym projekcie...

 

kalka, kalka, kalka, ale ok, rzecz gustu, być może...

 

pozdrawiam i bez urazy :P

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Nie czuję się urażony w końcu sam ma e90 i wiem co pisze, popatrz na deske rozdzielczą w e90 juz dawno trąci myszka dopiero w f30 nadrobi z tego co widziałem na spy-photosach.

 

Prawda jest taka , że e90 ma chyba juz najbardziej archaiczna deske rozzdzielcza z całej klasy premium ( no może wersja LCI sie troszke CIC-em ratuje)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Powinniśmy porównywać e9x i b7 oraz b8 z tym co bmw pokaże ostatecznie w 2012r... to są równorzędne modele, ale znów, jest to rzecz gustu, to trochę tak jak porównanie wnętrz e6x i e9x, trójka jest ładniejsza, ale i młodsza, oparta na designie piątki, jest to pewna kontynuacja. Czekam na nową fkę i liczę na to "designerskie przejście", być może i tym razem trójka będzie dla mnie ciekawsza niż piątka, zobaczymy. Oby "new 3" nas pogodziła, czego Tobie i sobie życzę :wink:

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Opublikowano
nikt nie napisal o awaryjnosci......pamietajmy ze najwieksza bolaczka nowego audi sa problemy z silnikami.....

...czy kolega może rozwinąć myśl (wymienić problemy) lub zdementować to co napisał jeśli jego wiedza opiera się na laickich wypowiedziach osób na innych forach ???!!! Rzeczywiście były problemy z silnikami Audi ale to czas przeszły !!!

 

Co do kolegi który wspomniał o pompo-wtryskach w nowych modelach to proponuję zgłębić wiedzę a nie tworzyć spam na forum :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jeśli chcemy tworzyć zestawienia A4 vs E90 to nie mówmy niepochlebnie o Audi tylko wykażmy zalety BMW. To co dla nas jest wadą Audi może być zaletą dla fana tej marki jak tez na odwrót. Wytykanie wad innych marek jest niczym innym jak okazaniem własnych słabości lub ułomności - ale mi się zebrało :duh:

Trzeba zaznaczyć że obie marki sprzedają dobry produkt tylko dedykują dla innego profilu klienta...To tak jakby porównywać wakacje w wenecji z ibizą, zjedzenie steka z tofu...

 

Rzeczywiście praca silnika 2.0 TDI z CR jest dużo cichsza niż na pompo-wtryskach, ma płynniejszy przebieg momentu. W efekcie wydaje się słabszy niż poprzedni model ponieważ nie ma charakterystycznego gwałtownego wgniatania w fotel. Oczywiście stoper pokazuje wartości bliźniacze :-)

 

Pzdr.

 

O wszech wiedzący kolego jak dobrze, że się pojawiłeś i wyprowadziłeś mnie z błędu. Dziękuję.

Przestudiowałem wikipedię i zwracam honor. :lol:

 

Od porównywania są panowie z Automaniaka :lol: . Dajcie już spokój.

Opublikowano

Dziwne, że ktoś zadaje takie pytanie na forum BMW . . .

Jeszcze kilka lat temu czołową marką dla mnie było Audi. Ale kolejne generacje A4 (B5, B6, B7) wyglądały podobnie i dlatego juz mi się opatrzyły. Kiedyś gładkie i jajowate auto było synonimem nowoczesności (tak jak w swoim czasie Audi80 / B3). Teraz wydaje mi się, że brakuje im trochę charakteru (jak na markę premium). W B7 wprowadzono charakterystyczny ogromny grill - ale główna linia auta niewiele się zmieniła. Najnowsze B8 wnosi w końcu nieco świeżości, ale z kolei nie dokońca mi się podoba i nadal jest zbyt jajowate. Oprócz tego we wszystkich Audi wprowadzono rożnego kształtu krzywe LED w lampach - wg mnie wyglądają lekko z pogranicza gadżetu / kiczu.

Jeśli chodzi o wygląd (kategoria bardzo subiektywna) to BMW3 E90 jest jednym z najładniejszych aut. I do tego wnętrze - mimo nowoczesnych rozwiązań, bardzo klasyczne - co mi bardzo odpowiada.

Co do jakości aut - myślę, że kategoria nie do roztrzygnięcia na forum. Oba auta są zaawansowane technologicznie i mają opinie niezawodnych.

Ale jest jedna istotna różnica w koncepcji auta, która przemawia za BMW - oczywiście tylny napęd. W połaczeniu z dużym roztawem osi i maksymalnie wysuniętą do przodu przednią osią powoduje, że BMW jeździ się po prostu inaczej. Prowadzenie niemal każdego BMW to czysta przyjemność. Audi też prowadzi się bardzo dobrze (jeździłem B6 i B7) ale brak tu odczuwalnej różnicy do innych dobrych przednionapędowych aut (choćby z koncernu VW).

Są też inne askepkty - np. brzmienie silnika. Ja mam benzynę 320i - nie jest to 6 cylindrów, ale nawet tu wydech jest tak skomponowany, że od 5tys. ciarki idą po plecach.

Jeśli auto kupuje się sercem - to szuka się czegoś wyjątkowego w koncepcji, technice lub stylistyce. W tej kategorii Audi nie ma w zasadzie nic do zaoferowania (w porównaniu choćby do aut typu VW Passat, Opel Insignia i inne). Dla mnie jedyną rzeczą która odróżnia Audi od marek popularnych jest prestiż. Jest jeszcze napęd quattro - ale ja cenię sobie bardziej zwinność nad możliwość wyjechania 1-2x do roku z zaspy.

Opublikowano

A5/A7/A8/Q7 i R8 to są Audi które mają niewiele wspólnego z ogólnie pojętą polityką VAG i czymś się wyróżniają z pozostałych modeli. Jeździłem trochę S5, nowym A8 oraz R8 trochę więcej km ( było w domu ) i o ile A8 mnie rozczarowało, a A5 nie powaliło w porównaniu do E92 to R8 jest naprawdę bardzo dobrze zrobionym samochodem który daje radość z jazdy ( nie z tego że się nim jedzie, ale z tego jak się nim jedzie ). Należy jednak pamiętać że R8 to praktycznie nie Audi a Lamborgini Gallardo :(

 

Całe gadanie o archaice i nie to kwestia subiektywna, każdy kupuje to co lubi. Problemem Audi jest to że zbyt wiele części dzieli z VW ( nowy Passat, Touareg ) wyglądają jak z stajni Audi - te same ledy, te same kanty itp. a ceny mają jak za auta z półki BMW/Mercedes - tylko że Ci o wiele wiele dłużej pracują na swoją pozycję.

 

Dzisiejsze Audi to - prostota i technologia. A to nie każdemu wystarcza, często spotykamy ładne kobiety ale nie mają tego czegoś - mam tak samo z Audi :D

 

Według mnie Audi to coś pomiędzy BMW/Mercedes a resztą aut. Nie dałbym za Audi tyle pieniędzy za ile mógłbym mieć auto z wyższej półki, to tak jak z nową serią 650i - kosztuje 550 000pln ( dodatkowym wyposażeniem do którego jeszcze można coś dodać ) i według mnie to nie ta liga, za te pieniądze można już mieć Porsche lub świeżutkie z minimalnym przebiegiem Bentley/Maserati/Aston Martin.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Moja mama ma od 2 miesięcy A4,praktycznie nówka,przywieźliśmy ją z Niemiec lekko ukąszoną w bok. 2.0TDI 170KM quattro.Trakcyjnie fajnie,ale nie tak fajnie jak moja E90.Na pewno w zimie quattro jest górą.Zdziwiło mnie wyciszenie silnika.Kiepskie,diesel BMW o wiele lepszy i bardziej kulturalny.Nawet 2.0d w mojej jedynce jest zdecydowanie bardziej kulturalne.Pod względem wykończenia to audik jest lepszy,ale jestem pewien,że nowa trójka będzie na takim samym poziomie jak nie lepszym (podobnie jak nowa 5 wzgl. A6).DSG bardzo ładnie pracuje.Wygląd Audi jak dla mnie lipa,te diodki śmieszne z przodu,tył jeszcze brzydszy niż w mojej E90,a myślałem,że gorzej się nie da:p.Ogólnie przyjemne auto,ale tylko mnie utwierdza w przekonaniu,że BMW można się o wiele bardziej cieszyć z jazdy.Nie kupiłbym sobie A4,wolałbym już o wiele bardziej C klase,która bardzo dobre wrażenie na mnie zrobiła.

 

 

Skarżysz się czy co? Chcesz o tym pogadać? Nie od dziś wiadomo, że pompowtryski są dużo głośniejsze i praca takiego silnika jest inna niż CR. Napisz o tym na forum Audi i oczekuj reakcji z ich strony.

 

 

PS. na pewno Twoja mama będzie w zimie jechała tam gdzie Ty będziesz się kopał. :mrgreen:

 

Pozdrowienia dla Mamy ;)

 

 

Jest wątek,pisze na temat skoro ktoś chce żeby przybliżyć mu te dwa auta.I w nowym A4 nie ma powpowtrysków.Mimo wszystko i tak dla mnie silnik jest mniej kulturalny niż w BMW.

Kubica GO!
Opublikowano
nikt nie napisal o awaryjnosci......pamietajmy ze najwieksza bolaczka nowego audi sa problemy z silnikami.....

...czy kolega może rozwinąć myśl (wymienić problemy) lub zdementować to co napisał jeśli jego wiedza opiera się na laickich wypowiedziach osób na innych forach ???!!! Rzeczywiście były problemy z silnikami Audi ale to czas przeszły !!!

 

Co do kolegi który wspomniał o pompo-wtryskach w nowych modelach to proponuję zgłębić wiedzę a nie tworzyć spam na forum :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jeśli chcemy tworzyć zestawienia A4 vs E90 to nie mówmy niepochlebnie o Audi tylko wykażmy zalety BMW. To co dla nas jest wadą Audi może być zaletą dla fana tej marki jak tez na odwrót. Wytykanie wad innych marek jest niczym innym jak okazaniem własnych słabości lub ułomności - ale mi się zebrało :duh:

Trzeba zaznaczyć że obie marki sprzedają dobry produkt tylko dedykują dla innego profilu klienta...To tak jakby porównywać wakacje w wenecji z ibizą, zjedzenie steka z tofu...

 

Rzeczywiście praca silnika 2.0 TDI z CR jest dużo cichsza niż na pompo-wtryskach, ma płynniejszy przebieg momentu. W efekcie wydaje się słabszy niż poprzedni model ponieważ nie ma charakterystycznego gwałtownego wgniatania w fotel. Oczywiście stoper pokazuje wartości bliźniacze :-)

 

Pzdr.

 

to nie są moje wymysły.... tak jest audi a4 b8 ma problemy z silnikami !! nawet podczas ostatniej emisji "Zakupu konntrolowanego" na TVN turbo wyraznie było powiedziane że tak jest,najgorzej na tle pozostałych podzespołów wypada napęd!

Opublikowano
Jeżdziłem dzisiaj A5 spotrback 2.0 TDI 143 KM Multitronic, co kultury pracy silnika gdyby mi powiedziano że to benzyna uwierzyłbym w środku jest niesłyszalny jedynie na postoju mozna wyczuć delikatne drganie na kierownicy.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
No właśnie o tym pisałem, kultura pracy na postoju/podczas jazdy zarówno na zewnątrz jak i wewnatrz jest sporo wyzsza niz w e90 niestety. Prawda jest niestety taka, że BMW nie tylko w serii3 ale w serii 5 też ( mowie o e60) są autami gorzej wygłuszonymi niż porownywalne A4, A6 albo Merc E-klasa. W nowej serii 5 juz jest lepiej, dlatego mocno trzymam kciuki za nową trójeczkę bo e90 juz sie zestarzała i zaczyna odstawać jeżeli chodzi o te rzczy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
A ja powiem tak ... miala byc A4 b8 (przesiadka z a4 b6) a na 90% skonczy sie na e91 ... Powod... nowe A4 ma dziwne materialy w srodku , ktore mi poprostu nie odpowiadaja. A4 z przednim napedem jezdzi tak se - no jak to auta z koncernu VAG. Przejechalem sie e91 i ... zupelnie inna jazda. Fakt faktem A4 nowoczesniejsze w srodku, inaczej sie zdeka jezdzi i co mnie najbardziej zaskoczylo... mimo ze jezdzilem CR z 143 to ma mocniejsze tapniecie... w Becie gdzies ten moment znika i nie czuc go jak wciska w fotel chociaz predkosciomierz mknie do przodu chyba nawet porownywalnie , natomiast odczucia sa inne :?: . Troche mnie to zmartwilo bo myslalem ze 163 konie beda sie lepiej odczuwalnie odpychac ale ...tak nie jest. Za to silnik ma charakerystyke bardziej benzynowa , wyzej sie kreci i z obrotami coraz lepiej jakby odpycha. Zobaczymy jak to jezdzi po programie ale narazie tylko ten jeden detal nei daje mi spokoju.
Opublikowano
A ja powiem tak ... miala byc A4 b8 (przesiadka z a4 b6) a na 90% skonczy sie na e91 ... Powod... nowe A4 ma dziwne materialy w srodku , ktore mi poprostu nie odpowiadaja. A4 z przednim napedem jezdzi tak se - no jak to auta z koncernu VAG. Przejechalem sie e91 i ... zupelnie inna jazda. Fakt faktem A4 nowoczesniejsze w srodku, inaczej sie zdeka jezdzi i co mnie najbardziej zaskoczylo... mimo ze jezdzilem CR z 143 to ma mocniejsze tapniecie... w Becie gdzies ten moment znika i nie czuc go jak wciska w fotel chociaz predkosciomierz mknie do przodu chyba nawet porownywalnie , natomiast odczucia sa inne :?: . Troche mnie to zmartwilo bo myslalem ze 163 konie beda sie lepiej odczuwalnie odpychac ale ...tak nie jest. Za to silnik ma charakerystyke bardziej benzynowa , wyzej sie kreci i z obrotami coraz lepiej jakby odpycha. Zobaczymy jak to jezdzi po programie ale narazie tylko ten jeden detal nei daje mi spokoju.

Może tylko Ci się tak wydaje.

A4 b8 !143Km ma przyśpieszenie do setki ~9,4s a E9x 163km 8,3s.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Bie zdaje mu sie też to zauwazyłem, ale moim zdaniem jest to związane z przebiegiem wykresów mocy i momentu, grupa VAG ma od zawsze chyba charakterystykę "kopa w plecy' W bmw JEST TO BARDZIJ WYGŁADZONE.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Co do odczuwalnego kopa w plecy w Audi 143KM to tak do 80 km/h jest takie wrażenie ze 163 KM BMW słabiej przyspiesza ale pózniej Audi dostaje zadyszki i tak od 100,120 to wydawało mi się że w Audi przestała pracować turbina, w BMW takiego wrażenia niema auto jednostajnie szybko przyspiesza.

Za taki stan rzeczy odpowiada bardziej płaski moment obrotowy w BMW, podobny jak w benzynie.

 

P.s

mmcv, chyba przekonały cię moje argumenty co do BMW na forum A4 :wink:

a ja w piątek wybieram się do Niemiec po auto. :wink:

Opublikowano
No właśnie o tym pisałem, kultura pracy na postoju/podczas jazdy zarówno na zewnątrz jak i wewnatrz jest sporo wyzsza niz w e90 niestety. Prawda jest niestety taka, że BMW nie tylko w serii3 ale w serii 5 też ( mowie o e60) są autami gorzej wygłuszonymi niż porownywalne A4, A6 albo Merc E-klasa. W nowej serii 5 juz jest lepiej, dlatego mocno trzymam kciuki za nową trójeczkę bo e90 juz sie zestarzała i zaczyna odstawać jeżeli chodzi o te rzczy

 

Ja mam wprawdzie benzynę, ale tu sytuacja jest podobna - BMW nie jest najcichszym autem bo NIE MA BYĆ. Wydech jest celowo tak dobrany, aby podczas jazdy dostarczyć kierowcy maksimum wrażeń. Choć w dieslu z pewnością jest to trudniejsze zadanie ze względu na specyfike spalania i węższy zakres obrotów.

Opublikowano
najnowsza E-klasa z silnikiem 320cdi w automacie pracuje jak stara taxówa, jak zmienia biegi jest spore szarpniecie m wiem bo jak ojciec sie zastanawial nad kupnem fury to testowal E klase.... Wybral F10 530, i jest cudowna.
Opublikowano
Alpin ...przejechalem sie e91i inaczej sie jezdzi . Dla mnie lepsza pozycja za kierownica , zajebisty uklad kierowniczy . A4 jezdzilem b8 i sline i zwykla i ... e91 jezdzilo mi sie lepiej . Jesli chodzi o przyspieszenie to w VAG-u je poprostu lepiej czuc bo jest nagle buum. Tu nie ma takiego bum i nic nie ciagnie tylko pcha moze stad wlasnie takie wrazenie ... Przekonam sie niebawem mysle , bo jestem w trakcie zakupu bawary :wink:
Opublikowano
Alpin ...przejechalem sie e91i inaczej sie jezdzi . Dla mnie lepsza pozycja za kierownica , [bAD] uklad kierowniczy . A4 jezdzilem b8 i sline i zwykla i ... e91 jezdzilo mi sie lepiej . Jesli chodzi o przyspieszenie to w VAG-u je poprostu lepiej czuc bo jest nagle buum. Tu nie ma takiego bum i nic nie ciagnie tylko pcha moze stad wlasnie takie wrazenie ... Przekonam sie niebawem mysle , bo jestem w trakcie zakupu bawary :wink:

Mam 2.0 TDI w Mitsu Outlander. Tam też jest taki kop początkowy, że wydaje się jakby przód do góry aż podnosi.

Jednak patrząc na to realnie to przyśpieszenie jest bardzo przeciętne. Chociaż wrażenie robi spore.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.