Skocz do zawartości

[Nowe] Audi A4 Avant czy BMW E91


code

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie co sądzicie o dieslu na stacjach Neste..?? cany mają naprawdę atrakcyjne

 

Kiedyś był test stacji i jakościowo Neste była ostatnia

 

Pewnie taki sam jak test opon, kwestia który lepiej posmaruje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli chodzi o silniki to tak jeździłem a5 z 2.0 211 koni i powiem szczerzę że wolałbym go bardziej niż 3.0 od bmw.. 2.0 w bmw to tylko 170km mało a diesel bd. głośniejszy. Na dodatek audi to nowsza konstrukcja osobiście wybrał bym Audi no i ten napęd :roll:

Jednym słowem rozum mówi byś wybrał audi a serce Bmw:) W zimę docenisz quattro bez 2 zdań ale szczególny plus w audi za silnik bo jest rewelacyjny ja w a5 dawałem po mieście w palnik i spalanie 10.5l a nie zmieniałem biegów jak nie było 3tyś. na obrotomierzu.

Osobiście radze się przejechać dwoma i porównać:)

 

 

dokladnie, to jest niestety przypadlosc forow internetowych ze ludzie pisza o czyms co widzieli na obrazku w internecie, ja w zeszlym roku praktycznie sie zdecydowalem na ten samochod (A4 2.0TFSI quattro) i podczas prawie godzinnej jazdy testowej po miescie z butem na max caly czas spalil mi 12.5 litra, a to auto ma osiagi na poziomie mojego 330xd, calkiem mozliwe ze przy normalnej jezdzie zmiescil by sie w 11, chociaz moim zdaniem BMW z 6 cylindrowym silnikiem jezdzi lepiej ale o tym juz tez pisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu chodziło o A4 vs E91 a nie o A3 vs E91... Bezsensu prównanie. A3 to z 1er możesz sobie porównywać, spalanie osiągi itd.

 

Tak więc do kolegi kris1973 to po części muszę się z Tobą zgodzić. Jednak nie porównujemy aut pod względem gabarytów, pojemności bagażnika etc. Gdybyś się trochę wczytał to skupiliśmy się na charakterystyce silników oraz spalaniu. Mam pewne doświadczenie to się nim dzielę. Tak na marginesie to A3 z silnikiem 2.0TDI waży ponad 1400kg więc porównywalnie z e91 :idea: choć dla kolegi to dalej kiepskie porównanie ponieważ to nie A4 !!!

Widzę, że totalnie czaisz o co tu chodzi. Nie idzie o wage auta tylko o klase, gabaryty, rozumiesz ??? 1er ma podobna wagę do 3er i nikt tych aut nie porównuje bo to różne segmenty... Tak samo jak A3 i e9x. Aluzju poniał ???

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię tego uzasadnić (pomimo, że mi to tłumaczyli), ale po zrobieniu wirusika u Mastersa chłopaki stwierdzili, abym tankował dobrego, markowego diesla - ale zawsze normalnego. Również do tej pory tankowałem zwykle Ultimate'a, Gold'a lub V-Power'a, ale od tamtego czasu betka śmiga na zwykłych paliwkach. Tak jak pisałem, nie wiem w sumie dlaczego :) Byłem zbyt podjarany tym, jak zmienił się mój samochód, że nie za bardzo docierało do mnie to, co mi opowiadali :duh:

najprosciej jak umiem: paliwo premium powoduje wyzsza temperature w ukladzie wydechowym, wyzsza temp. powoduje sygnal do sterownika silnika aby zmniejszyl parametry....

ja w a5 dawałem po mieście w palnik i spalanie 10.5l a nie zmieniałem biegów jak nie było 3tyś. na obrotomierzu.

tylko styl (dawania w palnik :mrgreen: ) stylowi nie rowny dlatego sa osoby, u ktorych np. 2.0d by BMW pali srednio 6l i sa osoby, ktorym ten sam motuuuur pali srednio 9l a dwie strony mowia, ze jezdza dynamicznie/sportowo/ekonomicznie/emerycko/itd...

edit 1: no i zmina biegow w benzynie przy 3 tys. to juz nawet nie emerycko tylko przed zawalowo...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprosciej jak umiem: paliwo premium powoduje wyzsza temperature w ukladzie wydechowym, wyzsza temp. powoduje sygnal do sterownika silnika aby zmniejszyl parametry....

 

O właśnie! Coś takiego mniej/więcej pisali/mówili ;)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej tankować zwykła rope ?

 

Mojemu znajomemu Range Rover z tym samym silnikiem co ja mam pali 11.3L ropy a mi 16 i to wcale nie gnam także te style to prawda, każdy ma inny :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej tankować zwykła rope ?

jak masz wzmocnione "nowe" auto to wg wszystkich procesow lepiej lac "zwykla" (jezeli chodzi o osiagi)...jak masz serie to lepiej lac premium (czystosc silnika/wtryskow).... z rury i tak nie bedzie zadnej roznicy poniewaz auta sa tak oczujnikowane/skomputeryzowane, ze to co powoduje "premium" robi za nie auto (czyli wszystkie czesci, ze auto spelnia euro5/6....)dla "starego" auta bez fitra zdecydowanie lepsze jest premium...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej tankować zwykła rope ?

Nie ma znaczenia czy zatankujesz zwykla rope czy mega v-power verva racing ON :lol:. I tak wszystkie paliwa pochodza prawie z jednego zrodla, znacznie wazniejsze jest wybranie dobrej stacji, bo w polsce jakosc paliwa zalezy od stacji a nie od firmy. Czesto mozna bylo spotkac pod rozlewnia w radzyminie(okolice wawy) rozne cysterny wszystkich marek. Paliwo takie jak v-power racing jest importowane. Reszta jest paliwem zwyklym z dodatkami poszczegolnych firm.

 

jak masz wzmocnione "nowe" auto to wg wszystkich procesow lepiej lac "zwykla" (jezeli chodzi o osiagi)...jak masz serie to lepiej lac premium (czystosc silnika/wtryskow)

AO rozwin ta teorie... :roll:. Paliwa "premium" poprostu sa bardziej kaloryczne i to na nich mozna osiagac lepsze wyniki np. przy strojeniu. Roznice miedzy zwyklym a premium odczuwa sie przy mocnych silnikach turbo lub N/A o wysokim stopniu kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO rozwin ta teorie... :roll:. Paliwa "premium" poprostu sa bardziej kaloryczne i to na nich mozna osiagac lepsze wyniki np. przy strojeniu. Roznice miedzy zwyklym a premium odczuwa sie przy mocnych silnikach turbo lub N/A o wysokim stopniu kompresji.

wszytsko jest tak tak, jak piszesz, ropa na stacjach roznych dystrybutorow pochodzi wlasciwie z jednego zrodla, roznice sa tylko w modyfikatorach, ktorych ilosc nie powinna przekraczac 2%, rozne koncerny maja rozne modyfikatory/wypelniacze....w ropie za kalorycznosc odpowiada liczba cetynowa...premium jest bogatsze, wiec z tego powodu auto przejedzie wiecej km i ma mikro wieksza moc :cool2: ale dodatkowo do premium sa dodadne skladniki (modyfikatory" powodujace "lepszy rozklad/spalanie sadzy", jest to bardzo proste, sadza lepiej "rozpada sie" w wiekszych temperaturach, wiec "premium" powoduje "wieksze temeparatury"....jak masz fitr to posiada on sondy, 2 albo 3 i te sondy mierza "milon x sekunde" temp. aby nie przegrzac/rozwalic ukladu, z racji tego, ze silniki (oprocz zapasu bezpieczenstwa wykorzystywanego przez tunerow) sa i tak mocno wysilone komputer mierzy wszystkie paramerty...jak jest wszystko w normie to auto jedzie na 100% wgranego programu (cisnienie dol., dawki paliwa, wtrysk) jak "cos w naszym teoretycznym przykladzie temp. wydechu" wychodzi po za norme to sterownik auta odcina pelna moc aby przywrocic temp. zalecana...i to tyle, "zwykle" paliwo nie ma powoduje tak wysokiej temp. wiec "palujac auto" nie bedziemy narazeni na ekstra cios od czujnikow....oczywiscie dotyczy to tylko aut "seryjnych czyli Kowalskiego" w autach "sprotowych/wyczynowych" nie ma czegos takiego jak tryb awaryjny czy automatyczne odciecie , tam o wszytskim decyduje kierowca ototczony zegarami i majacy w zasiegu mega czerwony guzior/przelacznik STOP...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo do premium sa dodadne skladniki (modyfikatory" powodujace "lepszy rozklad/spalanie sadzy", jest to bardzo proste, sadza lepiej "rozpada sie" w wiekszych temperaturach, wiec "premium" powoduje "wieksze temeparatury"....

Nie jestem ekspertem od paliw ale watpie by dodawane skladniki powodowaly wieksza temperature, nawet jesli tak to nie ma to znaczenia przy odpowiednim chipowaniu ale to patrz nizej. Do v-power np. dodawny jest nitrometan i toluen, oczywiscie w malych ilosciach.

 

jak masz fitr to posiada on sondy, 2 albo 3 i te sondy mierza "milon x sekunde" temp. aby nie przegrzac/rozwalic ukladu, z racji tego, ze silniki (oprocz zapasu bezpieczenstwa wykorzystywanego przez tunerow) sa i tak mocno wysilone komputer mierzy wszystkie paramerty...jak jest wszystko w normie to auto jedzie na 100% wgranego programu (cisnienie dol., dawki paliwa, wtrysk) jak "cos w naszym teoretycznym przykladzie temp. wydechu" wychodzi po za norme to sterownik auta odcina pelna moc aby przywrocic temp. zalecana...i to tyle, "zwykle" paliwo nie ma powoduje tak wysokiej temp. wiec "palujac auto" nie bedziemy narazeni na ekstra cios od czujnikow...

Jesli program jest zrobiony profesjonalnie to auto bedzie caly czas jezdzic na 100% (przy odpowednich warunakch atmosferycznych). Przy strojeniu aut i wyznaczeniu odpowiedniej mapy paliwowej, czyli dobraniu odpowiedniej mieszanki powietrzno-paliwowej (AFR) zachowuje sie parametry ktore beda w normie tak aby EGT (temp. gazow wylotowych) byla na odpowiednim poziomie. Celem jest uzyskanie mieszanki stechiometrycznej 14.4:1 (wartosc teoretyczna). Czyli jest to stosunek masy powietrza do masy paliwa, gdy mieszanka jest uboga czyli wartosc powyzej 1 to nastepuje wzrost temperatury spalania, gdy jest bogata czyli ponizej 1 to tracimy wiecej paliwa niz spalamy, tzw. przelanie. Takze przy odpowiednim programie pod dane paliwo, najczesciej 98 na codzien, lejac 95 jedynie troche moc spadnie. Trzeba pamietac ze mowimy tutaj caly czas tylko o programie do auta takze naprawde czy zalejemy zwykle paliwo czy tez nie, nie ma znaczenia w codziennym uzytkowaniu. Mozna by jeszcze mowic o spalaniu stukowym, cofaniu zaplonu...

 

Natomiast w ropie liczba cetanowa wedlug normy wynosi 51, na stacjach jest od 49 do 56, a niby super paliwo shella GTL ma 75-80 co tylko ladnie wyglada na ich kolorowej stronie www. Takze ja polecam tankowac do diesla zwykla rope z pewnej stacji gdzie nie ma kombinowania a wszystko bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Power nie jest importowany. O paliwach było już milion razy na forum, także nie wracajmy do tego tematu :cool2:

 

Znalezione na innym forum:

 

"Ze strony Shela:

Co wyróżnia Shell V-Power?

 

-Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.

 

-W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.

 

-Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos.

 

 

Mój komentarz, ponieważ troszkę się orientuję:

 

Ad.1 Przyspieszenie samochodu w funkcji położenia pedału gazu zależy od charakterystyki obciążeniowej silnika i jego regulatora a nie jakości paliwa, chyba, że zakładamy, że paliwo jest tak kiepskie, że regulator nie jest w stanie uzyskać zakładanych parametrów przy maksymalnej dawce paliwa lub nastąpiła jakaś niesprawność silnika

 

Ad 2

Układy wtryskowe generalnie projektowane są w ten sposób, aby zasięg wtryskiwanego paliwa był mniejszy niż odległość wtryskiwacza do ścianki (za wyjątkiem nie stosowanych już komór spalania typu MM) Powodem tego jest to, że jeżeli nie zapalone paliwo dotknie ścianki to rozleje się na nim, i zapali się na mniejszej powierzchni, wydłuża się wtedy czas spalania, rośnie temperatura końca procesu spalania i większe mamy straty do układu chłodzenia i do spalin. Dodatkowo na powierzchni cylindra powstaje nagar, związany z niedokładnym spalaniem (paliwo wychładza się od strony ścianki) mogący uszkadzać pierścienie tłoka.

Tak że pokrywanie powierzchni jakimikolwiek składnikami paliwa nie wchodzi w grę, ponieważ konstrukcja silnika to uniemożliwia, chyba, że są to efekty spalania. Możliwa jest tylko taka modyfikacja paliwa, aby po spaleniu nie pozostawały związki twarde w sadzy. No chyba, że rozmawiamy o silnikach 2-suwowych bez wtrysku (czyli np silnik Syreny 105L)

 

Ad3.

 

Każdy związek, który jest w stanie usunąć nagar na elementach komory spalania będzie w stanie również uszkodzić ich powierzchnię.

 

Reasumujac jedyna możliwość, jaka mi się na gorąco nasuwa to ingerencja w skład paliwa, polegająca na zmniejszeniu twardości stałych pozostałości niespalonego paliwa (sadzy), liczonych w gazach spalinowych silnika w ppm (particles per milion, czyli w milionowych częściach objetości)

 

 

Reasumując podaruj sobie V-power

 

Efekt będzie taki jak przy dodaniu Calgonitu do prania; nie pomoże ale i nie zaszkodzi"

 

 

:mrgreen: :mrgreen: żerowanie na ludziej naiwności, no ale marketing działa także towar się sprzedaje :norty:

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Power nie jest importowany. O paliwach było już milion razy na forum, także nie wracajmy do tego tematu

Z tego co ja sie orientuje v-power racing jest importowany z petrochemii Harburg w Niemczech. moze cos sie zmienilo...

 

Znalezione na innym forum:

"Ze strony Shela:

Co wyróżnia Shell V-Power?

...żerowanie na ludziej naiwności, no ale marketing działa także towar się sprzedaje

Drugiam razem nie korzystaj/posluguja sie wiedza z forum gry-online.pl :duh: http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7898968 Juz mialem cos innego napisane ale edytowalem bo zobaczylem ze cytujesz, a mialbyc flame na forum no ehh :lol:

Edytowane przez Mateush`
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Power nie jest importowany. O paliwach było już milion razy na forum, także nie wracajmy do tego tematu :cool2:

 

Jeszcze poł roku temu rozmawiałem ze znajomym który pracuje na stacji i mówił ze to jest 100% import

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Power nie jest importowany. O paliwach było już milion razy na forum, także nie wracajmy do tego tematu

Z tego co ja sie orientuje v-power racing jest importowany z petrochemii Harburg w Niemczech. moze cos sie zmienilo...

 

...żerowanie na ludziej naiwności, no ale marketing działa także towar się sprzedaje

Drugiam razem nie korzystaj/posluguja sie wiedza z forum gry-online.pl :duh: http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7898968 Juz mialem cos innego napisane ale edytowalem bo zobaczylem ze cytujesz, a mialbyc flame na forum no ehh :lol:

 

No fakt, faktem forum gier :lol:, ale IMO prawdę gość napsał. Ja tylko zacytowałem jego wypowiedź a to robić można.

 

Dla mnie V-power to ściema i tak jak napisałem, żerowanie na ludzkiej naiwności, kolorowe banery reklamowe itd. itp. ;)

 

A z tym importem V-Power to faktycznie zagadka :roll: ja słyszałem, że do zwykłego paliwa są dolewane jakieś uszlachetniacze już tu na miejscu :roll: no ale.. Ja nie leję v-powera tylko zwykłe ON i nie narzekam :)

 

 

[EDIT]

Cyctat byłego pracownika Shell ;)

 

"Co do paliw na stacjach ze znaczkiem muszelki, to mogę co nieco opowiedzieć z własnych doświadczeń. Pracowałem na Shellu ok. dwa lata, krótko po wprowadzeniu na rynek VP95 i później VP99. Jeśli chodzi o jakość paliwa to nie mam najmniejszych zastrzeżeń, zarówno benzyny jak i olej napędowy. Byłem obecny przy różnych kontrolach i widziałem wyniki. Może akurat na tej stacji gdzie pracowałem, nie mogę odpowiadać za wszystkie. W każdym razie ja zawsze tankuje na stacjach tego koncernu. Wszystkie rodzaje paliwa za wyjątkiem VPower 99, są dostarczane z różnych magazynów na terenie Polski i to przeważnie z ORLENU. Rozmawiałem z kierowcami co wozili paliwo i miałem w rękach dokumenty odbiorcze. Paliwo, które było dostarczane do naszej stacji pochodziło z ogromnego magazynu w dawnym woj. kaliskim. Oczywiście nie całość, bo były również dostawy z Czechowic-Dziedzic i innych. Jeśli chodzi o VP 99 to było dostarczane specjalnymi transportami z Niemiec, poza normalnymi dostawami pozostałych paliw. VP 95 była to zwykła bezołowiowa 95 jak na każdej stacji ORLENU ale z dodatkiem środka nazywanego "keropur" (nie wiem dokładnie jaka jest pisownia). Wielokrotnie widziałem jak ta benzyna była zlewana do zbiorników w "dole". Podczas takiego "zlewu" kierowca odmierzał dokładną ilość dodatku z małego zbiorniczka i dolewał to. Ilości były bardzo małe, nie pamiętam dokładnie proporcji ale chyba około 1 litr na kilka tysięcy litrów benzyny. Dodatek ten składał się głównie z środków uszlachetniających i czyszczących. Ilość oktanów nie odbiegała od normy jeśli chodzi o zwykłą 95. Zdania klientów na stacji były różne, niektórym jeździło się znacznie lepiej, a niektórym gorzej. Dużo zależało od samochodu w jakim się stosowało to paliwo. Faktem jest jednak, że słyszałem o przypadkach uszkodzeń samochodów po przejściu na to paliwo - dokładnie jak w przypadku kol.. Dotyczyło to samochodów starszych, nawet takich co wymagały benzyny z dodatkiem ołowiu. Oczywiście jako ówczesny pracownik tego koncernu, również przetestowałem to paliwo na swoim Punto I 1,2 benz. na pełnym wtrysku. Niestety żadnej znacznej różnicy nie zauważyłem, może gdybym dłużej stosował okazało by się coś innego. Co do VP99 to faktycznie jest to paliwo o zupełnie innych parametrach niż zwykła 98. Osobiście jej nie testowałem w swoim samochodzie, gdyż nie widziałem potrzeby wydawania niepotrzebnie kasy. Co prawda klienci, których było stać, lali to paliwo cały czas i byli bardzo zadowoleni. Z ich opinii samochody miały jakby trochę więcej mocy, a przy tym zmniejszało się zużycie paliwa. Oczywiście to były opinie subiektywne i wiele zależało jakim samochodem dany klient jeździł i w jaki sposób. Myślę, że jednak VP95 i VP99 to bardziej chwyt marketingowy i działanie na psychikę klienta. Nawet do tego stopnia, że pracownicy na stacjach mają określone progi procentowe udziału paliw "uszlachetnionych" w stosunku do całości. Jeśli dana stacja nie wypracuje tych progów, no to obrywają po premii itp. Może w tej chwili to wygląda inaczej ale jeszcze do tej pory jak jadę tam tankować to pracownik za wszelką cenę chce "wcisnąć" lepsze paliwko. Co do paliw na innych stacjach to się nie będę wypowiadał, gdyż nie znam z doświadczenia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem od paliw ale watpie by dodawane skladniki powodowaly wieksza temperature, nawet jesli tak to nie ma to znaczenia przy odpowiednim chipowaniu ale to patrz nizej. Do v-power np. dodawny jest nitrometan i toluen, oczywiscie w malych ilosciach.

Jesli program jest zrobiony profesjonalnie to auto bedzie caly czas jezdzic na 100% (przy odpowednich warunakch atmosferycznych). Przy strojeniu aut i wyznaczeniu odpowiedniej mapy paliwowej, czyli dobraniu odpowiedniej mieszanki powietrzno-paliwowej (AFR) zachowuje sie parametry ktore beda w normie tak aby EGT (temp. gazow wylotowych) byla na odpowiednim poziomie. Celem jest uzyskanie mieszanki stechiometrycznej 14.4:1 (wartosc teoretyczna). Czyli jest to stosunek masy powietrza do masy paliwa, gdy mieszanka jest uboga czyli wartosc powyzej 1 to nastepuje wzrost temperatury spalania, gdy jest bogata czyli ponizej 1 to tracimy wiecej paliwa niz spalamy, tzw. przelanie. Takze przy odpowiednim programie pod dane paliwo, najczesciej 98 na codzien, lejac 95 jedynie troche moc spadnie. Trzeba pamietac ze mowimy tutaj caly czas tylko o programie do auta takze naprawde czy zalejemy zwykle paliwo czy tez nie, nie ma znaczenia w codziennym uzytkowaniu. Mozna by jeszcze mowic o spalaniu stukowym, cofaniu zaplonu...

z racji tego, ze z wyksztalcenie jestem chemikiem/mechanikiem (konkretnie inzynieria materialowa) nie bede tego komentowal, probowalem prosto napisac aby "kazdy" zrozumial... na Twoja odp. jako chemik/mechanik moge tylko powiedziec: co ma piernik do wiatraka...znajac Twoje podejscie pewnie napiszesz, ze bardzo ale to bardzo duzo...

kazdy leje to co uwaza za stosowne i kazdy jest pewien, ze robi to co najlepsze dla siebie/auta, pozdr.

 

edit 1: co do wypowiedzi bylego pracownika Shella, ktory cos widzial/slyszal ale nie mial pojecia na co patrzy i slucha...z mojego wlasnego doswiadczenia: mlody/pelny zapalu pracowalem jako technolog w Telefonice (u P. Cupiala), ide na produkcje, patrze, nie wierze i pytam "fizycznego" dlaczego Pan laduje do maszyny wsad niezgodny z zapisem technologicznym :mad2: , odp. bardzo szczera pracownika zawsze tak robie poniewaz wszystko wyglada tak samo, wiec jest to samo...czlowiek ten nie mial zadnego pojecia o tym, ze sklad chemiczny moze miec znaczenie na finalny produkt, dla niego wszystko co tak samo wyglada/pachnie bylo tym samym...jeszcze raz pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mnie się wydawało, że ten wątek jest poświęcony dylematowi przy wyborze auta a nie składowi chemcznemu paliwa typu VP czy Verva.... :duh: :nienie:

Polecam przenieść się do działu "Spalanie i Paliwa alternatywne" :idea:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

OK, wyboru dokonałem :)

Wyposażenie

I kilka zdjęć

http://lh6.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3Pk6WEpI/AAAAAAAADQU/xUUz61B7Ed4/s720/DSC_0393.jpg

http://lh4.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3RgCojrI/AAAAAAAADQc/_eTdlViYfCs/s720/DSC_0395.jpg

http://lh5.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3UNE_ePI/AAAAAAAADQo/1lKbGNg-ZVo/s720/DSC_0398.jpg

http://lh6.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3UyBJJ_I/AAAAAAAADQs/93QMqJoezhs/s720/DSC_0399.jpg

http://lh5.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3VwUQHtI/AAAAAAAADQw/EImYch1bSp0/s720/DSC_0400.jpg

http://lh4.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGk0HJJSkZI/AAAAAAAADRc/w7OeENHV4n0/s720/DSC_0326.jpg

http://lh6.ggpht.com/_olzFdjLvjfQ/TGV3eNpw0AI/AAAAAAAADRM/F7EEp6oQ8NU/s720/DSC_0304.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wczoraj odbył się trening na lotnisku w Rudnikach koło Częstochowy.

Poniżej kilka fotek z zabawy.

xDrive spisywał się bardzo dobrze - na takiej nawierzchni dotrzymywałem kroku wszelkim Evo, STI i WRX :)

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvJXipi4hI/AAAAAAAACWM/NDgn6bGHtKI/s720/DSC_0222.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvMANsz3fI/AAAAAAAACWo/raUdxIjLKtY/s720/DSC_0007.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvUYDWylFI/AAAAAAAACbM/XfzGschqPbk/s720/DSC_0150.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvUiK5fdqI/AAAAAAAACbQ/gB_cHs9FAjc/s720/DSC_0151.JPG

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvUqXoH8YI/AAAAAAAACbU/iYIpNRXe97k/s720/DSC_0152.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvUxdNyiUI/AAAAAAAACbY/KiFStdPX8LU/s720/DSC_0153.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvU43y0giI/AAAAAAAACbc/WeFZKuoVl4A/s720/DSC_0154.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVUGLaz1I/AAAAAAAACbo/_663FR_ndqU/s720/DSC_0158.JPG

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVXnZGZXI/AAAAAAAACbs/kG58Kf3X5p8/s720/DSC_0159.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVampA55I/AAAAAAAACbw/g8FX9mZHktA/s720/DSC_0160.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVg22L1lI/AAAAAAAACb0/yXUU86bKBDs/s720/DSC_0163.JPG

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVol_OxWI/AAAAAAAACb4/FOEqoNrqA1c/s720/DSC_0164.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvVwkifc_I/AAAAAAAACb8/taHG7M9icQA/s720/DSC_0165.JPG

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvV8Iq4raI/AAAAAAAACcA/JmmKmpzlTmY/s720/DSC_0166.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWCmKEzYI/AAAAAAAACcE/WQ5wgZf1Uqc/s720/DSC_0167.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWM8Ov0xI/AAAAAAAACcI/_HBwiBMersg/s720/DSC_0172.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWUsnH-pI/AAAAAAAACcM/cUNFBDobTv0/s720/DSC_0174.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWXoMnfRI/AAAAAAAACcQ/ql-98GYun4w/s720/DSC_0176.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWbe_ZsKI/AAAAAAAACcU/d1BrSDHDFtQ/s720/DSC_0177.JPG

http://lh4.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvWf8XBtgI/AAAAAAAACcY/eC-xogvie2c/s720/DSC_0179.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXJgv9XKI/AAAAAAAACdc/YOtsnd4VtnI/s720/DSC_0218.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXMdVQsKI/AAAAAAAACdg/fktmKIE4D-E/s720/DSC_0219.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXOfY93-I/AAAAAAAACdk/d3Wc77TUJcI/s720/DSC_0220.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXQnKVjNI/AAAAAAAACdo/_AuS73Lhamc/s720/DSC_0221.JPG

http://lh6.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXTbTVZAI/AAAAAAAACds/Tq72UjQo0X8/s720/DSC_0226.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXWJMPd5I/AAAAAAAACdw/Vi20nwgPlsA/s720/DSC_0227.JPG

http://lh3.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXXy3wFdI/AAAAAAAACd0/cOzSnOlMUk8/s720/DSC_0228.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXZsjPD8I/AAAAAAAACd4/LO90QGoEpeg/s720/DSC_0230.JPG

http://lh5.ggpht.com/_i1zhmKdilP8/TPvXcI55ZzI/AAAAAAAACd8/VNzIHw_qJHQ/s720/DSC_0231.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie wczoraj pobawilem na lotnisku :norty: Piękna pogoda była...

 

Jednak 2 koła sie w ogole nie napedza. Na tym dystansie co quattro lapalo 120km/h to ja moze miałem z 40 na "budziku" :x

 

Zdecydowanie 4 koła lepiej dawały rade. No i te wrrrr wrrrr V8 :lol: Mimo, ze moj kombi-klekot to R6 to jednak zenada :cry2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie polatałeś :) ale wtopka zaliczona-wbicie się w bandę :wink:

Chyba każdy z obecnych zaliczył kilka takich wpadek :)

Lataliśmy na skraju możliwości a z czasem było coraz więcej miejsc wyjeżdżonych/oblodzonych gdzie nie dało się w żaden sposób zapanować nad autem.

 

Opisz co sądzisz o samochodzie. Przejechałeś już trochę km, więc możesz wypowiedzieć się dość obiektywnie.

Wczoraj stuknęło mi 10tys.

Autko spisuje się rewelacyjnie.

Ciężko cokolwiek napisać bo wszystko jest tak jak być powinno :)

Przez ponad 4 miesiące odkąd mam to auto nie miałem ani chwili w której pomyślałbym: a może lepiej było wziąść Audi ;)

 

Jak oceniasz napęd xdrive?

Mam małe porównanie do innych napędów (jeździłem tylko Rav4, Nissan Navara i Lancer Evo IX)

Z włączoną trakcją idzie jak po sznurku (na pewno pewniej i szybciej niż Rav4 czy navara)

Jak wyłączę systemy to lata bokami prawie jak tylnonapędówka... co bardzo mi się podoba.

Oczywiście piszę tu o śliskiej nawierzchni bo na suchym asfalcie to wiadomo.

Na śniegu szłem równo ze wszystkimi innymi autami gdzie średnia mocy wszystkich uczestników przekraczała 300KM

 

Tutaj film jak jadę za kolegą (Golf II 1.8 90KM synchro)

 

A tu reszta filmików http://www.youtube.com/my_playlists?p=80E7DC8248E5F1BD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej film nagrany z mojego auta a za mną kumpel jedzie Lancerem Evo IX 391KM i 513Nm :)

Niestety nie przejechaliśmy całej trasy - lancerek wbił się dość konkretnie w bandę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.