Skocz do zawartości

[Nowe] Audi A4 Avant czy BMW E91


code

Rekomendowane odpowiedzi

Jak juz pisalem wczesniej kup auto od brokera a wyjdzie ci znacznie taniej + bedziesz mial nowe mozliwosci w tej cenie.

 

np. Pakiet S-Line Plus 2.0 TDI Quattro R4 TDI 125 / 170 MT-6 Cena: 169.300,00 PLN http://eurobrokers.home.pl/www/samochody-osobowe/Audi/A4_Avant/Pakiet_S-Line_Plus_20_TDI_Quattro/1711

Mozna samemu skonfigurowac wszystko co sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Weź też pod uwagę , spalanie AUDI z silnikiem 2.0 TURBO który w mieście pali nie mniej jak 13-15 litrów a bmw e91 z silnikiem diesla który będzie palił ci 8-ke przy naprawdę ciężkim bucie i cały czas na klimie .

Płacisz mniej za audi , ale lejesz częściej oblicz sobie w skali roku ile wydajesz na paliwo ( ile jezdzisz ) i czy opłaca ci się zakup benzyny czy diesla .

Po drugie audi ma te 211 KM w benzynie BMW w dieslu ma 184 km , Diesla możesz zawsze poddać "zabiegowi" który będzie przybliżony do mocy benzynowego AUDI a moment obrotowy 320d będzie już miał co pokazać .

Wlewać do baku co dwa dni po 200-300 zł ( w zależności ile jezdzisz ) to wydaje mi się troszku denerwujące w 320d jak zalejesz pod korek tankujesz raz w tygodniu . : )

 

moim zdaniem jak ktos kupuje samochod za 160k albo lepiej do ktorego ubezpieczenie/opony/przeglady rocznie to z 10k albo lepiej to nie ma znaczenia czy ten samochod pali 8 czy 12 litrow obojetnie czego i nie mozna porownac tego silnika audikowskiego 2.0 TFSI do zadnego 4 cylindrowego silnika BMW to jest zupelnie inna jazda A4 z tym silnikiem ma osiagi porownywalne z moim 330xd, ze juz w ogole nie wspomne o "zabiegu" w Gdansku w KMJcie mieli do jazdy probnej Leona Cupre w ktorym z tego silnika wycisneli 290km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisalem wczesniej kup auto od brokera a wyjdzie ci znacznie taniej + bedziesz mial nowe mozliwosci w tej cenie.

 

np. Pakiet S-Line Plus 2.0 TDI Quattro R4 TDI 125 / 170 MT-6 Cena: 169.300,00 PLN http://eurobrokers.home.pl/www/samochody-osobowe/Audi/A4_Avant/Pakiet_S-Line_Plus_20_TDI_Quattro/1711

Mozna samemu skonfigurowac wszystko co sie chce.

Ten silnik TDI 170KM nie ma zbyt dobrych opinii, więc jeśli wybiorę Audi to będzie to TFSI.

Dodatkowo auto podane przez Ciebie nie ma nawigacji.

W tej chwili w Audi jest promocja na dwa pakiety, w sumie za 15tys dostajemy:

- klimatyzacja automatyczna 3-strefowa

- podłokietnik z przodu

- czujnik zmierzchowy świateł i czujnik deszczu

- reflektory ksenonowe plus ze światłami do jazdy dziennej LED (zawierają układ zmywania reflektorów)

- autoalarm fabryczny

- Audi parking system

- lusterka zewnętrzne ogrzewane

- komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem

- system MMI Navigation Plus (z twardym dyskiem)

- przygotowanie do GSM z zestawem głośnomówiącym i Bluetooth

- Audi Music Interface - system nagłaśniający Audi Sound System

- wielofunkcyjna 3-ramienna kierownica sportowa obszyta skóra

za to wszystko normalnie trzeba zapłacić 33tys (w promocji dostajemy to za 15tys)

 

Code, a ja bym własnie każdemu takiego problemu życzył :)

I oby tylko takie w życiu mieć :cool2:

:)

 

moim zdaniem jak ktos kupuje samochod za 160k albo lepiej do ktorego ubezpieczenie/opony/przeglady rocznie to z 10k albo lepiej to nie ma znaczenia czy ten samochod pali 8 czy 12 litrow obojetnie czego

Nie mogę się zgodzić. Przy 25tys km rocznie i cenach paliwa (Cena E98 = 4,60zł / ON = 4,20zł więc ustalmy średnio za litr 4,50 nie ważne czego)

Przy spalaniu 8l/100 = 2000 litrów rocznie = 9000zł

Przy spalaniu 12l100 =3000 litrów rocznie = 13500zł

Zostaje nam w kieszeni 4500zł a to już można na coś wykorzystać np. na całoroczny pakiet OC/AC/NW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź też pod uwagę , spalanie AUDI z silnikiem 2.0 TURBO który w mieście pali nie mniej jak 13-15 litrów a bmw e91 z silnikiem diesla który będzie palił ci 8-ke przy naprawdę ciężkim bucie i cały czas na klimie .

Płacisz mniej za audi , ale lejesz częściej oblicz sobie w skali roku ile wydajesz na paliwo ( ile jezdzisz ) i czy opłaca ci się zakup benzyny czy diesla .

Po drugie audi ma te 211 KM w benzynie BMW w dieslu ma 184 km , Diesla możesz zawsze poddać "zabiegowi" który będzie przybliżony do mocy benzynowego AUDI a moment obrotowy 320d będzie już miał co pokazać .

Wlewać do baku co dwa dni po 200-300 zł ( w zależności ile jezdzisz ) to wydaje mi się troszku denerwujące w 320d jak zalejesz pod korek tankujesz raz w tygodniu . : )

 

moim zdaniem jak ktos kupuje samochod za 160k albo lepiej do ktorego ubezpieczenie/opony/przeglady rocznie to z 10k albo lepiej to nie ma znaczenia czy ten samochod pali 8 czy 12 litrow obojetnie czego i nie mozna porownac tego silnika audikowskiego 2.0 TFSI do zadnego 4 cylindrowego silnika BMW to jest zupelnie inna jazda A4 z tym silnikiem ma osiagi porownywalne z moim 330xd, ze juz w ogole nie wspomne o "zabiegu" w Gdansku w KMJcie mieli do jazdy probnej Leona Cupre w ktorym z tego silnika wycisneli 290km

 

Gadasz głupoty , i to już ja jako drugi mówie :)

Skoro tak mówisz to czemu nie kupiłeś 330ix ? Skoro kupiłeś auto za ponad 200 tys to stać cię na lanie do baku tak wychodzi z twojego założenia . Dla mnie przyjemniejsza rzeczą jest zalać raz do baku i jezdzić tydzień , niż lać co dwa dni .

A wiem co mówie bo przed e60 miałem podobny silnik do tego co w AUDI czyli 202 km z turbiną benzynę i stały napęd 4x4 . Na stacji byłem co 2 dni i zostawiałem 250-300 zł, mam e60 wlewam też pod korek płace tyle samo a jeżdżę tydzień . E60 mam dokładnie 10 miesięcy i zrobiłem nią już 48 tys km . Poprzednik palił 15-18 litrów benzyny e60 na tych samych odcinkach pali max 8 litrów . Nie ma co dyskutować według mnie stwierdzenie że masz w .... kasy to płać do końca jest troszku bez sensu . Bo chyba za oszczędność na paliwie każdy wolał by kupić swojemu dziecku choćby nawet zabawkę , czy poporstu mieć więcej pieniążków i inwestować w dom czy rozwijać firmę .

Są manaciu którym auto pali po 30 litrów benzyny i leją co dwa dni 80 litrów do baku . Ale taka osoba odpala auto dla "lansu" raz w tygodniu do kościoła lub na zawody. Normalny człowiek który rocznie robi np. 50 tys km nie pozwolił by sobie wydawanie bezsensu pieniążków . A nawet przy 25 tys KM rocznie jak w kolegi przypadku jest to jednak różnica cenowa .

I już nie ciągnijmy tego tamtu bo ten temacik miał inny cel .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadasz głupoty , i to już ja jako drugi mówie :)

Skoro tak mówisz to czemu nie kupiłeś 330ix ?

 

 

diesla kupilem przypadkiem bo mialem okazje, normalnie kupil bym benzyne juz o tym pisalem w tym watku

 

nie wiem gdzie kolega widzial diesla po 4.20PLN, nawet porownujac spalanie mulowatego 320d do A4 2.0T ktore naprawde dobrze jezdzi, chociaz to jest bez sensu bo albo chcemy miec auto ktore jezdzi albo auto ktore malo pali, ale nawet, 8 litrow 320d czego mi sie jezdzac takim autem zastepczym przez weekend nie udalo osiagnac (spalila mi ponad 9) do 12.5 ktore pokazywal mi komp na jedzie probnej A4 2.0T (a trudno powiedziec ze to byla ekonomiczna przejazdzka :D )

 

OK wezmy 8 x 4.6 = 36.8 PLN

12.5 x 4.8 = 60 PL za 100km

roznica 23.2PLN - miesiecznie przy 25 tysiacach rocznie 483PLN

 

mowimy o aucie za ktore miesiecznie rata leasingu + koszty utrzymania (ubezp/opony/przeglady) to lekko liczac 5k + paliwo do diesla 800zeta (w audiku 2.0TDI 170koni vs 2.0T 211koni ma taka sama cene zakupu) to roznica na paliwie to nawet nie 10% kosztow posiadania takiego auta - a roznica w jezdzie nieporownywalna :) ja to tak licze, no ale kazdy ma swoja opinie grunt zeby je kulturalnie wymieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowimy o aucie za ktore miesiecznie rata leasingu + koszty utrzymania (ubezp/opony/przeglady) to lekko liczac 5k + paliwo do diesla 800zeta (w audiku 2.0TDI 170koni vs 2.0T 211koni ma taka sama cene zakupu) to roznica na paliwie to nawet nie 10% kosztow posiadania takiego auta - a roznica w jezdzie nieporownywalna :) ja to tak licze, no ale kazdy ma swoja opinie grunt zeby je kulturalnie wymieniac

:cool2: :cool2: :cool2: + dzwiek silnika :cool2: :cool2: :cool2: ale dla mnie glownym plusem za dieslem byl "zasieg na baku"...nie to, ze za roznice w spalaniu moglem "kupic dzieciakowi lody" ale zwykla objetosc baku, spalanie w benzynie akceptowalem ale jadac z W-wy z pelnym bakiem na Hel (500km) i to, ze musialem stanac w Ostrodzie (po ~250km) aby znowu zatankowac bylo dla mojej psychy niszczace...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wezmy 8 x 4.6 = 36.8 PLN

12.5 x 4.8 = 60 PL za 100km

roznica 23.2PLN - miesiecznie przy 25 tysiacach rocznie 483PLN

cos zle obliczyles.

 

Dane ze Statoila w Warszawie:

 

ropa: 8 x 4.3zl = 34,4 zl /100km > 25k rocznie to circa 2080 miesiecznie = 715 zl na rope idzie miesiecznie, w skali roku to 8600 zl

 

benzyna: 12,5 x 4,8zl = 60 zl / 100km > 1248 zl miesiecznie na benzyne, w skali roku 15000 zl

 

Roczna roznica wynosi 6400 zl na korzysc diesla. Takze calkiem sporo. Trzeba pamietac tez o tym ze 320d jezdzac ostro spalimy 9,5l/100, natomiast 2.0tfsi/tsi dajac w palnik spokojnie przekraczamy 16 l i roznica sie powieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamietac tez o tym ze 320d jezdzac ostro spalimy 9,5l/100, natomiast 2.0tfsi/tsi dajac w palnik spokojnie przekraczamy 16 l i roznica sie powieksza.

:cool2: :cool2: :cool2: jadac 250km/h (3.0d) pali mi 14l, jadac 250km/h (subrau 2.5xt) palilem 27l...przy zwyklym miejskim butowaniu wyglada analogicznie, male roznice sa jedynie przy stalej/spokojnej jezdzie lub wg materialow katalogowych/reklamowych :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamietac tez o tym ze 320d jezdzac ostro spalimy 9,5l/100, natomiast 2.0tfsi/tsi dajac w palnik spokojnie przekraczamy 16 l i roznica sie powieksza.

:cool2: :cool2: :cool2: jadac 250km/h (3.0d) pali mi 14l, jadac 250km/h (subrau 2.5xt) palilem 27l...przy zwyklym miejskim butowaniu wyglada analogicznie, male roznice sa jedynie przy stalej/spokojnej jezdzie lub wg materialow katalogowych/reklamowych :mrgreen:

 

Heheh, dlatego tak lubie diesla, pelen ogien a spalanie w normie. Nie zapomne jak w evo robilem 150 km na baku i jeszcze koledzy mi gratulowali tak ekonomicznej jazdy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.6zł za diesla ?? Gdzie wy tankujecie ??

Ja wczoraj lałem pod korek za 4,19 :norty: :norty:

 

no to pozazdroscic kolego, albo wspolczuc silnikowi :(

 

 

Mam stacje Neste 700m od domu, leje tam od 2 lat - moge wypowiadac sie w samych superlatywach odnosnie tego paliwa zarówno teraz jak i zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tankowałem, ale ostatnio tankowałem na Statoil Diesel Gold bezsiarkowy i chyba mi spalanie nawet spadło, musze jeszcze sprawdzić. A do tej pory zawsze tankowałem BP Ultimate. :idea:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię tego uzasadnić (pomimo, że mi to tłumaczyli), ale po zrobieniu wirusika u Mastersa chłopaki stwierdzili, abym tankował dobrego, markowego diesla - ale zawsze normalnego. Również do tej pory tankowałem zwykle Ultimate'a, Gold'a lub V-Power'a, ale od tamtego czasu betka śmiga na zwykłych paliwkach. Tak jak pisałem, nie wiem w sumie dlaczego :) Byłem zbyt podjarany tym, jak zmienił się mój samochód, że nie za bardzo docierało do mnie to, co mi opowiadali :duh:
virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. Czytając niniejszy wątek nasuwają mi się dwie refleksje - stronniczość w kierunku naszej ulubionej marki bądź wiedza na temat innych nie poparta dowodami !!! Postaram się dodać trochę swoich refleksji na temat Audi oraz BMW. Nadmieniam iż wszystkimi opisywanymi poniżej autami jeździłem/jeżdżę dynamicznie zarówno w mieście jak też w trasie.

Jako pierwszy przykład podam passata 2.0 Turbo benzyna. Silnik świetny, dynamiczny, w miarę cichy i wcale nie paliwożerny jak to twierdzą w powyższych wypowiedziach. Nie zgodzę się ze spalaniem 13 - 16l w mieście :nienie: Miasto w lecie, na klimie 11l, zazwyczaj 10,5l. Droga na wakacje czyli autostrady, prędkość 180 do 200km/h nie przekroczyłem 10l. Trasa w warunkach polskich czyli zdecydowanie wolniej 8,0l. moim zdaniem wynik bardzo przyzwoity jak na auto benzynowe. Dodatkowo mało awaryjna jednostka !!!

Jako drugi przykład - Audi A3 sportback 2,0 TDI 170 KM. Wiele z tych silników miało wady konstrukcyjne polegające na pękających głowicach. Mój na szczęście był po akcji serwisowej więc ten problem mnie nie dotyczył. Mimo że jednostka głośniejsza od BMW to dająca dużo frajdy z jazdy. Dynamiczna i bardzo oszczędna - 6,5l miasto, trasa podobnie ponieważ więcej sobie pozwalałem :lol: Polecam zawieszenie sport, prawie tak dobre jak w BMW choć skierowane bardziej na komfort. Układ kierowniczy - zabaweczka :)

Trzeci przykład BMW E91 2,0d 163KM --> chips na 198KM. Auto rewelka, świetnie wykonane, zawieszenie sport poezja, hamulce zadowalające. Dynamika w stosunku do Audi - z przykrością stwierdzam że gorsza :oops: Zupełnie inna charakterystyka narastania momentu obrotowego, łagodniejsza ale można pozwolić sobie na przeciągnięcie czego nie ma sensu robić w VAG. Spalanie w mieście 8 do 9l. Jak na diesla tak sobie, spodziewałem się lepszego wyniku.

O wyglądzie aut nie ma co się rozpisywać, sprawa indywidualna. Cieszę się z posiadania BMW choć bardzo mile wspominam AUDI.

Osobiście nie życzę nikomu podobnych dylematów zakupowych AUDI/BMW - sam to przechodziłem i wybór był bardzo, bardzo trudny. :mad2:

 

Życzę powodzenia oraz dokonania słusznego wyboru :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do dyskusji, ograniczając się do wątku o spalaniu. Otóż nie ukrywam, że jestem trochę rozczarowany spalaniem mojej 318d 06' w mieście. Pisałem o tym już w kilku wątkach w innych tematach, generalnie mój ,,bolid'' z najmniejszym i teoretycznie najbardziej ekonomicznym silnikiem diesla (w czasie gdy był wyprodukowany), pali w zatłoczonym mieście realnie 9-9,5l, przy emeryckiej jeździe z uwagi na warunki. Trudno mi się odnieść do AUDI, bo nigdy nie jeździłem taką furką, ale miałem okazję wcześniej pośmigać co nieco Acurą TSX 04' z 2.4l benzynką w automacie i w takich samych warunkach drogowych, również jazda emerycka, odcinki do 10-15 km paliła około 3l więcej (średnio około 13l/100 km). Jeśli chodzi o osiągi z oczywistych względów Acura, po wkręceniu na obroty, jak każdy z silników Hondy, to była zupełnie inna bajka niż ,,stateczne'' 318D.

W trasie spalanie oczywiście schodzi - minimalne jakie uzyskałem to 5,8l, jadąc spokojnie do 110 km/h, bez większych postojów, przy bardziej dynamicznej jeździe spalanie w trasie realnie wynosi 6,5l.

Podsumowując, BMW nie jest nazbyt oszczędne w spalaniu, zwłaszcza w mieście, trzeba mieć jednak na uwadze startową masę pojazdu 1,5 tony oraz zapewne w moim przypadku przebieg (130 tkm) i dotychczasową eksploatację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. Czytając niniejszy wątek nasuwają mi się dwie refleksje - stronniczość w kierunku naszej ulubionej marki bądź wiedza na temat innych nie poparta dowodami !!!

 

Jednym słowem - miłość :mrgreen:

virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silniki to tak jeździłem a5 z 2.0 211 koni i powiem szczerzę że wolałbym go bardziej niż 3.0 od bmw.. 2.0 w bmw to tylko 170km mało a diesel bd. głośniejszy. Na dodatek audi to nowsza konstrukcja osobiście wybrał bym Audi no i ten napęd :roll:

Jednym słowem rozum mówi byś wybrał audi a serce Bmw:) W zimę docenisz quattro bez 2 zdań ale szczególny plus w audi za silnik bo jest rewelacyjny ja w a5 dawałem po mieście w palnik i spalanie 10.5l a nie zmieniałem biegów jak nie było 3tyś. na obrotomierzu.

Osobiście radze się przejechać dwoma i porównać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodziło o A4 vs E91 a nie o A3 vs E91... Bezsensu prównanie. A3 to z 1er możesz sobie porównywać, spalanie osiągi itd.

 

Tak więc do kolegi kris1973 to po części muszę się z Tobą zgodzić. Jednak nie porównujemy aut pod względem gabarytów, pojemności bagażnika etc. Gdybyś się trochę wczytał to skupiliśmy się na charakterystyce silników oraz spalaniu. Mam pewne doświadczenie to się nim dzielę. Tak na marginesie to A3 z silnikiem 2.0TDI waży ponad 1400kg więc porównywalnie z e91 :idea: choć dla kolegi to dalej kiepskie porównanie ponieważ to nie A4 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.