Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszy pomysł to zastąpienie tej tulei drugą, tak jak napisał i zrobił tu kolega. Niestety fotek nie wstawił, ale ta tuleja służy tylko do tego żeby dwie części trzymały się razem i jeździły po niej podczas zamykania.

 

Zabieg wykonany oba lusterka działają i myślę że parę latek będą spokojnie działały. Wszystko zostało wyczyszczone i przesmarowane, bolec wyczyszczony papierem ściernym a miejsce bolca wiertłem fi 4. W jednym lusterku również plastik który znajduje się nad bolcem był przytarty i również blokował bolec .Jedyne co było do dorobienia to tulei na której obraca się lusterko ponieważ stare tuleje zostały rozcięte. Tulei wykonałem z rurki kwasoodpornej( fi 12) zakończone z obu stron pierścieniami segera. Jak pisałem koszt to 4 pierścienie po 0,40 gr i rurka. Nie wiem dlaczemu nie mogę dodać zdjęć mogę przesłać do kogoś żeby zamieścił w poście.

 

Teraz pozostaje pytanie czy ta czarna część, którą trzeba przełożyć shadow line, w wersji z silnikiem i bez jest taka sama?

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mogę napisać, że lusterka od e90 też nie pasują, tak jak to piszą sprzedający na nie których aukcjach. W innym miejscu jest otwór montażowy jeden oraz trójkąt jest ciut krótszy. Także ja szukam dalej. Dziś jade do lakiernika i dowiem się ile wezmie za pomalowanie tych trójkątów na shadowline. Jak nie dużo to kupie matowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to masz oba lusterko od e87. Zobacz na rozstaw w e90. Wygląda to tak:

b5da68204baebd0650da0db1bb63

BMW-3-SERIES-E90-E91-Heated-Wing-Base-_1.jpg

W e87 ten otwór który jest najwyżej, musi być na szczycie tego metalowego trójkąta. Tu masz fote rozstawu śrub w jedynce:

http://jserv.pl/partseu/zdjecia/a7105d17.jpg

Mówie o tej śrubce po prawej.

Zdjęcia z google jedyne jakie znalazłem. Nie zrobiłem niestety zdjęć porównawczych.

Dodatkowo plastikowy trójkąt, ten do drzwi, ma inny kształt i za chiny nie wpasuje się tak jak powinien

 

Co do oklejania, masz może fotę jak ci to wyszło, bo też się zastanawiam nad tym albo lakierowanie.Tylko że ty masz je rozwalone na dwie części. Jak ci poszło składanie tego do kupy? Nie mam teraz czasu żeby lakiernika odwiedzić, bo sam nigdy spraya w ręce nie miałem.

Edytowane przez Jack79
Opublikowano

W weekend będę zmieniał boczki w aucie i kładł instalację lusterek, lampek w klamkach i audio to sprawdzę czy pasuje.

 

Wyszło mi tak na słabe 4. Jak będzie widno to porobię fotki. Jak ktoś nie będzie się przyglądał to nie zauważy folii, ale będę szukał OE lusterka. Na oryginalnym połysk jest ładniejszy i gładszy. Mam kilka małych bąbelków i to widać. Poza tym trudno było rogi zawinąć. Ciekawe jak to wytrzyma myjnie ciśnieniową :)

 

Złożyłem na nowej tuleje aluminiowej + pierścienie segera. Najtrudniej było utrzymać ściśniętą te sprężynkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli da radę to zmontować gicior.

Wyobrażasz sobie mój wku.w, jak zacząłem przykręcać piękne nowe lusterko i nie pasuje :( trudno.

Na allegro tylko jeden koleś sprzedaje kompletny shadowline do e87 z fotochromami, ale cene ma zaporową 800 zł za sztukę w białylm kolorze.

Zobacze co powie lakiernik, jak wyjdzie duża kasa, to też pojadę z demontażem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu ceny są też bardzo rozstrzelone. od 80 zł za taki bez tego górnego dekoru do 240 zł.

Byłem też u lakiernika. Koszt pomalowania dwóch lusterek koło 100-120 zł z jego materiałami, więc nie ma katastrofy. Bałem się że krzyknie koło 400 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, mu zawieść lusterka na tyle na ile sie da rozebrać. Mówiłem że samych plastików nie dam rady. Tak znajomemu z innego forum w uk pomalowali te trójkąty. Wygląda zacnie. Malował tylko trójkąt.

http://i.imgur.com/WvzGJdx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma szans żeby lusterko z e90 pasowało do e87 i na odwrót. Mam nawet vin samochodu z którego pochodzi. Jest z 2005 z e90. Moje e87 jest z 2009. Moźe jest różnica w lift i przedlift. Tutaj nawet trójkąt do drzwi ma inny kształt. Zresztą zobacz na zdjęcia z mocowaniami. Masz te z pierwszego zdjęcia czy z drugiego. To będziemy wiedzieć co masz. Programowałeś je żeby się składały? Dziala ci to wszystko na starym panelu bez przełącznika, czy też zmieniałeś panel?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy że sprawdzisz tę śrubkę najbliżej przodu auta. Czy jest na końcu, czy trójkąta czy w połowie. Według realoem te listerko, które kupiłem pasuje tylko do e90 i e91. A te które mam w aucie pasują tylko do e87 nie ważne czy FL czy nie.

 

Lusterko kierowcy powinno działać, bez ciągnięcia jakichkolwiek kabli. Programujesz wkładasz i po sprawie. Tylko mam wielką prośbę. Jak byś mógł zdjąć ze starego panelu ten dekor i zobaczyć czy ten przycisk do składania w panelu pod spodem dekoru działa. Czy wymiana panelu też jest konieczna. Tam ten przycisn jest tylko nie jest dziura na niego wywiercona, ale może też te panele różnią się płytką, a obidowy mają tylko identyko.

Opublikowano

Zdjęcia tego co mi zostało ale te które zamontowałem mają takie same różnice.

http://s10.ifotos.pl/img/IMG201705_aqnrpse.jpg

W Twoim przypadku różnica polega na umiejscowieniu kostki lusterka która jest niżej.

 

Z tym dekorem dam radę ale później.

Jeszcze auta nie skręciłem bo robię wszystko na raz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obie bazy ze zdjęcia są do e90. Dziś zakupiłem dwa kompletne fotochromy, niestety nie w shadow line i będe je malował. Mam nadzieje zakończyć temat w przeciągu dwoch tygodni. Z tego co wiem to kolor shadow line 688. Mam nadzieje że już nie będzie problemów.
Opublikowano

Wiesz co dokładnie trzeba kodować?

W jednym temacie piszą że trzeba dodać $430 a ktoś pisze że $430 oraz $313.

Co potem? Któryś moduł trzeba przekonywać do serii? Jakie opcje trzeba dodatkowo ustawić na aktiv?

Znalazłem takie info:

FRMFA

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

 

Czy po założeniu wszystkiego powinno działać już samo sterowanie pozycją szkieł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do dokodowania, zdania są podzielone, ale z moich informacji wynika, że jeżeli lusterko ma trzy piny i jest fotochromatyczne, to na 100% jest też składane, więc dodajesz tylko $430. Jak masz tylko składane to 313. Zresztą te lusterka z e90 które mam są składane i są fotochromem a po VIN mają tylko 430 dodane do fa.

Aby auto się dowiedziało i nowym kodzie Fa musisz zrobić jeszcze Fa_write do frm. Zalezy jaki masz to różnie się zwie. NFRM lub FRM. Potem trzeba zrobić sg_codiren, z odznaczoną opcją MANIPULATE BY PSW.MAN moduł JBBF. I wszystko już powinno śmigać. Żeby lusterka się składały z pilota to w FRM trzeba zmienić to na aktiv:

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP. Tylko to też zależy od FRM jak to się zwie. To jest do tych sttarszych. W nowszych jest:

ASP_SPIEGEL_EINKLAPP.

Lusterka na 3 piny nie będą wcale działały póki ich nie przekodujesz. W 5 pin sygnał na każdy silnik idzie osobnym kablem, a tu idzie wszystko jednym. Dopiero zakodowanie powinno zrobić, że wszystko zacznie działać.

Opublikowano

W module frm mam:

SPIEGEL_BORDSTEIN_AUTOM

nicht_aktiv

SPIEGEL_EINKLAPPEN

nicht_aktiv

SPIEGEL_ELEKTROCHROM

nicht_aktiv

SPIEGEL_HEIZUNG

nicht_aktiv

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

nicht_aktiv

SPIEGEL_MEMORY

nicht_aktiv

SPIEGEL_STAND_HEIZUNG

nicht_aktiv

 

Pierwsza opcja to opuszczanie prawego lusterka przy cofaniu. Zmienię na aktiv.

Druga - einklappen to składanie guzikiem w panelu? A dopiero komfort einklapp to składanie pilotem?

Elektrochrom jest od czego?

Heizung czyli podgrzewanie czemu jest na nich aktiv? Tak zostawić?

Memory to przy elektrycznych fotelach czy jak? Czy pamięć ustawienia dla konkretnego pilota?

 

Do serii (sg codieren) wystarczy przekodować tylko jbbf?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ty masz przed lifta. To znalazłem takie info.

 

Module CAS

ASP_LIN_VERBAUT

aktiv

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

(This will activate the LIN BUS so the mirrors get the info)

(This allows communication between CAS and CTM when closing by FOB)

Module FRM

SPIEGEL_BORDSTEIN_AUTOM

aktiv

SPIEGEL_EINKLAPPEN

aktiv

SPIEGEL_ELEKTROCHROM

aktiv

SPIEGEL_HEIZUNG

aktiv

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

SPIEGEL_MEMORY

aktiv

 

Nie testowałem tego, bo ja mam polifta.

Opublikowano

Już wszystko działa.

Nic nie kodowałem do serii.

Zmieniłem w frm:

ASP_LIN_VERBAUT

aktiv

SPIEGEL_BORDSTEIN_AUTOM

aktiv

SPIEGEL_EINKLAPPEN

aktiv

SPIEGEL_ELEKTROCHROM

aktiv

SPIEGEL_HEIZUNG

aktiv

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

SPIEGEL_MEMORY

aktiv

 

Opcja:

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

pewnie służy jako dostęp komfortowy a to miałem wcześniej aktywne. Więc w CAS nic nie zmieniałem.

 

Muszę poszukać cieńszych szczypiec żeby zdjąć obudowę z tego starego panelu bo coś twarde te zatrzaski :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.