Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Norma, u siebie też ze dwa razy już to czułem. Ale u Teścia w Mercedesie to daje równo - jeździ tylko po mieście. Nagrzewa się mu przedni lewy błotnik i śmierdzi gumą. pozdr.
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odswieze temat, sluchajcie mam 4500 km do wymiany klocków i odlicza w dół, przebieg koło 70k , nie wiem czy przymeizac się szybciej do wymiany czy nie, bo planuje wyjaD około 2k trasę i nie wiem czy w połowie mi klocki się nie skończą, dokładny jest ten czujnik co odlicza? Pare tys temu koleś w serwisie powiedział ze stan klocków mnie wiecej jak na wyświetlaczu ale tym bliżej zera tym bardziej się zastanawiam, aa i 2 pytanko, długo tarcze wytrzymują? 2 litry disel jazda normalna, przebieg jak pisałem koło 70 tys tarcze ori na tyle sądzicie zmieniać trzeba już będzie?
Opublikowano

System monitorowania hamulcow w BMW potrafi sie zawieszac. Rozmawialem ostatnio z doradca serwisowym w AutoFus i to potwierdzil.

Dochodzi do takich przypadkow, ze pokazuje Ci jeszcze 13.000km a klockow jest moze zaledwie 2mm (fabrycznie nowe maja nawet ok 10mm)

Gdy dojdzie do zwarcia (przetracia) czujnika system przestawia sie natychmiast na 1000-1500km do wymiany.

Jezeli masz alufelgi wez latarke i poswiec na zacisk - wtedy poznasz prawde. :mrgreen: Przy stalowkach trzeba zdjac kolo :(

Przy wymianie klockow sprawdz grubosc tarcz.

W wiekszosci przypadkow trzeba je wymienic razem z klockami, bo ich minimalna grubosc jest 1.5mm mniejsza niz nominalna. :cry2:

Wkladajac kolejne klocki przy "starych" tarczach (szczegolnie z przodu) na 99% bedziesz mial za cienkie tarcze, jezeli nie od razu, to po pewnym przebiegu...a po co placic dwa razy za robote. :cool2: O ile przy tylnej osi igranie z bezpieczenstwem nie jest tak grozne to przy przodzie nie warto ryzykowac.

 

W X6 fabryczne tarcze maja 30mm, a jedne klocki potrafia je zjechac do 27.5mm :evil: (mininalna grubosc 28.4) :norty:

 

P.S. Majac pakiet BMW Service Inclusive Plus, BMW dopuszcza wymiane klockow/tarcz juz przy przebiegu do wymiany mniejszym niz 5.000km, wiec o czyms to swiadczy. :idea:

Beste Maschine der Welt
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

czy kasowanie inspekcji klocków sposobem "manetkowym" działa w autach z navi?

(bmw e90 320d 163km 2005r.)

 

wiem, że zaprzyjaźniony mechanik próbował kasować inne inspekcje manetkami i nie wyszło

dopiero podpięty komp dał radę

  • 2 lata później...
Opublikowano

wymiana standardowa

 

tylko należy pamiętać o podpięciu nowych czujników klocków

kabel do klocka pojawi się po zdjęciu oslony nad kołem

Opublikowano
Witam ja mam troszkę inne pytanie. Komputer wyswietla komunikat że należy wymienić hamulce a w czasie jazdy słyszę takie cykanie/swierszczyk który wraz z prędkością również zwiększa częstotliwości. Możliwe że dzwiek ten pochodzi właśnie od klocków hamulcowych?
Opublikowano
No jeżeli wyświetla że wymiana to radziłbym sprawdzić stan klocków :) i tarcz przy okazji :)

 

To zrozumiałe że należy wymienić chodzi mi czy te dźwięki mogą pochodzić od hamulcow czy też coś innego może być przyczyną :). Jest to moja pierwsze bmw i to mam ja dopiero od 2 dni więc jestem w tym zielony :)

Opublikowano
Może czujnik na klockach wydaje taki odgłos, albo masz coś w oponie kamień, gwóźdź?

 

Opona jest ok już sprawdzalem. Czujniki, klocki i tarcze sprawdzę jutro w warsztacie. Dzięki

Opublikowano
i znalazłem przyczynę stukania. Ktoś naoglądał się za dużo youtuba i miałem plastikową opaskę zaciśniętą przy kole. dopiero na kanale było ją widać.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Koledzy za 1000km będę wymieniał klocki. Czujnik oczywiście bedzie nowy. Powiedzcie mi jak po wymianie zresetować zegar odliczania aby auto od nowa naliczało km do następnej wymiany. E90 2007 rok z idrive:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy za 1000km będę wymieniał klocki. Czujnik oczywiście bedzie nowy. Powiedzcie mi jak po wymianie zresetować zegar odliczania aby auto od nowa naliczało km do następnej wymiany. E90 2007 rok z idrive:)
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=110900 :search: :search: :search:
Opublikowano
Po numerze VIN znajduje mi kilka rodzajów klocków i kilka tarcz o co chodzi?

 

U mnie po VIN dobrał mi złe tarcze i klocki. Najlepiej jest rozebrać, pomierzyć i wtedy zamawiać. W tylnych tarczach są różne średnice bębna hamulcowego.

Mam do sprzedania komplet tarcz i klocków, które do mojej trójki nie pasowały. Gdybyś był zainteresowany:

viewtopic.php?f=31&t=300436

  • 1 rok później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
No pewnie, jak wymieniałem tarcze, to do kompletu poszły klocki i szczęki od ręcznego. Szczęki u mnie nie wymagały specjalnie interwencji, bo miały jeszcze sporo mięsa, ale jak już robiłem cały tył, to poszło wszystko nowe.
Opublikowano
Wystarczy ze sciągne tarcze i wymienie szczeki? Wymieniałeś może płyn hamulcowy? Mozesz ptzytoczyć jakąśinstrukcje od ktorego kola zacząć na którym skończyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.