Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dziś po wymianie czujnika (ATE) udało sie skasować błąd klocków , miałem tzw. zablokowany proces(or) czujnka klocków ! I koniecznie musiał wyminić czujnik gdyz inaczej się nie dało !Wymina czujnika w servisie bmw ( ale nie w aso) 100 zl + komp 100 zl :cool2: Klocki 200 zl wymina klocków w warsztacie 40 zl czujnik 45 zl :cool2:
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy czujnik przy wymianie klocków trzeba wymieniać nawet wtedy gdy jest w idealnym stanie, tzn nie przytarty?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy czujnik przy wymianie klocków trzeba wymieniać nawet wtedy gdy jest w idealnym stanie, tzn nie przytarty?

 

Nie, wymieniałem tył i czujnik był OK - zostawiłem i jest OK

Opublikowano
trzeba wymianiać czujniki !! trzeba :!: :!: :!: :!: nie słuchajcie nikogo kto piszę że go ścierą przetarł i wszytsko działa !! Trzeba wymieniać czujnik i basta ! Ja byłem u takiego buraka co właśnie tak gadał że po co Panie wymieniać :duh: I niestety prostota tego kolesia mnie tak zaczarowała że ,przystałem na jego prymitywne argumenty i nie wyminiłem czujnika !! O czywiscie po wymianie klocków wzioł się ten człek za kasowanie alarmu klocków i co :?: I nic nie zdziałał a cwaniaczył wcześniej że to pryszcz ! Jego opel calibra LPG stająca obok patrzyła na nas :lol: Po 1h walki z podłączonym laptopem i programem multi wszystkie bryki ,zadzwonił po jakiegoś kumpla ( jeszcze większy burak ) Ten jak wszedł to jak profesor nadzwyczajny na aule , nie mówiąc ani słowa zasiadł za kierownicą . Ten mechanik z doliny krzemowej co walczył wcześniej z tym alarmem ,coś tam zaczoł mu opowiadać że nie mógł że sie chyba nie da ! Profesor ( E36 LPG) popatrzył na niego i skarcił go spojrzeniem mrużąc oczy , mechanik z doliny krzemowej spuścił pokornie głowe. Profesor zaczoł manetkami pykać oraz guzikiem do kasowanie dziennego przebiegu na co jego głupszy kompan odparł " Aaaaaaaahaaa eheheh" Upłyneło 40 min walki profesor wysiadł z mojej E90 i mówi tak " wczoraj dwie 3-ki M-ki tak kasowałem tu trzeba do serwisu" i odszedł. Ja mając nowy czujnik na siedzeniu :norty: zapłaciłem 40 zł za wymine klocków i odjechałem. Przyjechałem do serwisu i taka akcja była. Pan sie pyta "czujnik wymieniony" Ja " Nie" Pan " barzo źle" Pan wyminił czujnik skasował alarm po 20 min wszytsko było spoko,ubogi o 200 zł . Dlatego uzurpuje sobie prawo pisania że : TAK !! WYMINIAJCIE CZUJNIK !
Opublikowano
Czy czujnik przy wymianie klocków trzeba wymieniać nawet wtedy gdy jest w idealnym stanie, tzn nie przytarty?

 

Nie, wymieniałem tył i czujnik był OK - zostawiłem i jest OK

 

Jak skasowałeś wymianę klocków? Wiem że często są z tym problemy.

U mnie pokazuje do wymiany 33 tyś km - tył, ale myślę że może przejadę jeszcze max 5-8 tyś km.

Czujnik tylny wyciągnąłem (z klocków) aby nie zdążył się przytrzeć przed wymianą klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jak czytam tego gościa nad toba to mi sie słabo robi. Nie wiem skąd tacy się biorą ale to chyba ostatnio plaga ze ktos pisze jakiś bełkot a nie wie o czym i nie ma o tym zielonego pojęcia.

Kolego - fajnie ze masz jakies doświadczenie, fajnie ze to opisujesz, ale jesli nie jesteś czegos pewien to nie pisz pierdół i nie wprowadzaj ludzi w błąd bo narobisz tylko komus niepotrzebnych kosztów. To ze niedoczytałeś czy zle sie zorientowałeś w twoim przypadku to Twój problem, nie wszystkie są jednak takie same a w przypadku kolegi poniżej są wręcz bredniami.

 

Wracając do twojego pytania.

Miałem podobny przypadek - czujnik był OK, pokazywał o ile pamietam 27tys do konca, ale nagle klocki zaczęły trzeć.

Okazało sie ze zablokował sie jeden klocek i zdarł do blachy.

Klocki oczywiscie wszystkie wymieniłem na nowe a czujnik włozono stary - dalej wskazuje 27 tys i zacznie odmierzać w dół dopiero wtedy gdy osiągnie pułap ze stanu poprzednich klocków.

P.s. Wazne info - czujnik jest na jednym klocku a tak naprawde są 4 szt.(tył) Własnie jakaś blokada, zawieszenie sie itd mogą spowodować zużycie pozostałych 3 elementów a nie akurat tego gdzie jest czujnik. Poprostu wszystko bedzie wiadomo po ściągnięciu kół i klocków.

Wa1rto to takze dla świętgo spokoju kontrolowac co jakis czas - np. przy zmianie opon na zimowe czy letnie.

Aktualnie jestem przed wymianą przodu - tutaj licznik wskazuje 3700km i czujnik jest juz zurzyty - musi byc obowiązkowa wymiana bo nie skasujesz błędu.

Powodzenia.

Opublikowano

czy coś wam sie nie podoba w moim poście chłopaki ? :norty: Mój post to adaś miałczyński w warsztacie i bede hejtował rednecków i lpg :lol: Ale miło że ktos to czytał ,starałem sie być śmieszny :? Mam nadzieje ze nikogo nie naraziłm na 40 zł ,jeśli tak to przepraszam. Mój przypadek był taki ! Zaswieciła sie wymiana pobobrowałem coś tam z hamulcem i manetką BC i sie tak zjeb*** że ho ho .I nie dało sie skasować alarmu jakimś tam skanerem czy multi all car japan&germany

Róbta co chceta i wyminiajcie czujniki :lol:

Opublikowano

Gdy czujnik się przytrze przez zużyte okładziny, to jak najbardziej normalne ,że trzeba go wymienić. Ale wymiana czujnika sprawnego w 100% to albo jakaś wtopa BMW, albo celowo chcą naciągać klientów - czujnik może nie aż tak drogi, ale dochodzi wymiana i nie zawsze łatwe resetowanie.

Moim zdaniem czujnik albo jest w pełni sprawny, albo całkowicie nie działa - chyba innej opcji nie ma.

Może źle myślę, ale może wystarczy odpięcie go i ponowny montaż przy wymianie klocków?

Cyrk z tymi czujnikami.

Jak jest z tym odliczaniem zużycia po resecie; na podstawie przejechanych kilometrów, ilości naciśnięć pedału hamulca i intensywności?

Są różne klocki, różni kierowcy, różne zużycie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jak jest z tym odliczaniem zużycia po resecie; na podstawie przejechanych kilometrów, ilości naciśnięć pedału hamulca i intensywności?

Są różne klocki, różni kierowcy, różne zużycie.

 

Z tego co wiem sygnał leci z abs. Prosty przykład jest u mnie - smigałem po mmiescie wyskoczyło 4000 do wymiany, zrobiłem 100km wyskakuje 3900 itd. Po tygodniu ruszyłem w trase 600km, z 3900 po przejechaniu 600km zrobiło sie 3700 a wiec liczy dobrze.

 

Tak jak napisałeś wyżej - jesli czujnik jest dobry - czytaj nie starty to mozna smiało wkładać.

Multilab pisze o uszkodzeniu przy wymianie - miałem tow rękach, przyznam iz trudno to uszkodzić :D

Opublikowano

Jak jest z tym odliczaniem zużycia po resecie; na podstawie przejechanych kilometrów, ilości naciśnięć pedału hamulca i intensywności?

Są różne klocki, różni kierowcy, różne zużycie.

 

Z tego co wiem sygnał leci z abs. Prosty przykład jest u mnie - smigałem po mmiescie wyskoczyło 4000 do wymiany, zrobiłem 100km wyskakuje 3900 itd. Po tygodniu ruszyłem w trase 600km, z 3900 po przejechaniu 600km zrobiło sie 3700 a wiec liczy dobrze.

 

Tak jak napisałeś wyżej - jesli czujnik jest dobry - czytaj nie starty to mozna smiało wkładać.

Multilab pisze o uszkodzeniu przy wymianie - miałem tow rękach, przyznam iz trudno to uszkodzić :D

 

Trzeba być niezłym fachowcem aby uszkodzić czujnik zużycia klocków w bmw, mi się to jeszcze nigdy nie udało. :D

Ostatnio u siebie wyciągnąłem czujnik zużycia bez wykręcania czegokolwiek, po prostu widząc niewiele już okładziny na klocku lekko pociągnąłem za niego i wyszedł bezproblemowo.

 

Komp od klocków w BMW oblicza idealnie :wink: Ja mam z przodu cały czas mam do wymiany 50 000, a zrobiłem od zakupu 12 Tkm.

 

Inaczej jest z czujnikami zużycia w Oplu Omedze, jeszcze nigdy nie udało się uratować choć jednego, nawet wyciągając klocek z czujnikiem na stół i próbując na wszelkie sposoby - czujnik jest z takiego plastiku że nawet jak ma parę miesięcy, to i tak się rozpada przy próbie wyciągnięcia go (jest inna konstrukcja czujnika niż w BMW).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Niedawno też zmieniłem klocki z tyłu i po skasowaniu pokazało 47 tys km do zmiany.

Czasami inaczej kasują przeglądy interfejsy diagnostyczne , miałem przypadek

że po skasowaniu interfejsem ( bodajże Magneti Marelli ) okres wymiany filtra

kabinowego wynosił 100 tys km a po kasowaniu ręcznym manetkami około 30 tys km ( nie pamiętam dokładnie)

 

Czym Ty kasowałeś :?:

 

Niemirad

Edytowane przez niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Kurczę nie mam pojęcia :jawdrop: , może ktoś inny pomoże

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Jakiś tydzień temu wymieniałem tarcze wraz z klockami hamulcowymi.

Klocki jeszcze były jako takie więc czujnik nie był "ruszony".

Myślałem, że może uda mi się go przełożyć do nowych klocków.

 

Udało się nie naruszyć czujnika i podłączyć go do nowych klocków.

Kiedy próbowałem skasować licznik klocków zapalił mi się czerwony komunikat z samochodem na podnośniku.

Poza tym przy każdym gaszeniu samochodu był dźwięk błędu, przy uruchamianiu komunikat na navi również o błędzie.

Poza tym ciągle czerwony wykrzyknik na desce podczas jazdy.

 

Dobrze że akurat mam kumpla który pracuje w BMW i zawsze mogę się do niego zwrócić.

Kiedy wymieniamy klocki a czujnik zużycia klocków pozostawiamy ten sam i będziemy chcieli skasować przebieg klocków zapali się czerwony samochód na podnośniku i będzie konieczna wymiana czujnika jak było w moim przypadku.

Nie wiem jak działa to w sytuacji kiedy przebieg zostawiamy w spokoju i nie kasujemy przebiegu klocków.

Być może można tak jeździć, ale na to pytanie nie odpowiem.

Wiem, że komputer odlicza stopień zużycia klocków odliczając przebieg za pośrednictwem czujnika.

Opublikowano
Koledzy, mnie się udało skasować kontrolkę bez wymiany czujników na nowe ale odłączyłem oba czujniki podczas wymiany klocków. Nie wiem , czy to tylko przypadek, następnym razem sprawdzę to. A może ktoś z kolegów popróbuje tego sposobu i podzieli się na forum?
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Hey,

 

Wlasnie wymieniłem klocki z tyłu na nówki ATE + czujnik ATE.

 

Skasowałem licznik klocków i pokazuje mi 9000km :P

 

Chyba coś nie halo, jak myślicie co może być przyczyną ?

 

Styl hamowania :mrgreen: zero/jedynkowy i zapewne duze predkosci przelotowe :mrgreen:

Pojezdzij troche, to biorac pod uwage obecna zime, przypuszczam ze przebieg sie zwiekszy, lub w miare ubywania kilometrow bedzie caly czas taki sam.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Ja u siebie wymieniałem z tyłu jakiś tydzień temu i jeśli czujnik nie wymaga wymiany czyli jest nie ruszony to musi być na prawdę dużo klocka-wtedy po co juz wymieniać?? poza tym wymieniając klocki nie mając nowego czujnika w celach choćby porównawczych ze starym jest bardzo prawdopodobne że odniesiemy złudne wrażenie że czujnik jest ok, a na prawdę będzie przytarty i do wymiany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Mam pytanie czy wszystkie e90 mają czujniki , i gdzie mogę sprawdzić jaki mam stan klocków ?

A może któryś z kolegów mi powie ile taki kosz przez ASO może kosztować ?

Opublikowano
apropo klockow, sluchajcie czujnik pokazuje mi 12k przod 14k tyl, i sie zastanawiam czy moze przeklamywac i pokazywac za duzo, bo wiem ze pokazujac wymiane moze cos jeszcze byc ale czy w ta tez moze byc? bo ostatnio pare razy zdazyl mi sie taki przypadek ze od hamulcow(tylni jeden) smierdzialo taka spalenizna czy czyms podobnym, to moze byc normalne czy cos tam sie juz trze i konczy?
Opublikowano
A może gumą ci śmierdziało, jka tak to nie kocki tylko FAP?? tak mi się wydaje, u mnie raz na jakiś czas wali gumą właśnie i u innych też tak jest z tego co wiem, a czujnik moze się jedynie zawiesić, poobserwuj jak przez 2tys sie nie nie zmieni to cos jest nie tak a przy jakiejs okazji wymiany kół na letnie czy innej trzeba obczaić wzrokowo klocki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.