Skocz do zawartości

Kupno e39 Prosze o Pomoc :)


KrEciK_LdZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, który nie posiada jeszcze swojego bmw. Chciałbym kupic e39 raczej z przed liftu, z silnikiem benzynowym, żeby móc go zagazować. Proszę o pomoc, jaki silnik wybrać, który będzie dobrze znosił gaz, i będzie niezbyt kosztowny w naprawach. Chciałbym też się dowiedzieć, na co warto zwrócić uwagę przy kupnie BMW. Z góry dziękuje za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zależy co znaczy dla Ciebie "niezbyt" kosztowny w naprawach:)

Na co zwrócic uwagę: zawieszenie - wielowahacz, jego serwis do najtańszych nie należy. Z benzyniaków przedliftowych polecany jest zazwyczaj motor m52b28, który jest dynamiczny i pali względnie nie dużo. Rozsądne minimum w mojej opinii na benzyniaka to m52b25, słabsze (ale już wystarczająca moc, żeby jechac w miarę dynamicznie), ale za to pali nieco mniej (chociaż różnice między b25 a b28 w spalaniu powalające nie są;), za to w dynamice odczuwalne - ale to też zależy kto czego oczekuje:). Silniki raczej noszą miano takich, które są nie do zajechania. Nie wiem jak ich tolerancja na gaz - sam nie montowałem - ale z opinii innych LPG im raczej nie przeszkadza. Zanim kupisz warto sprawdzic, czy auto zbiera się jak powinno, nie zaszkodzi też na pewno podpięcie auta do kompa przed zakupem celem uniknięcia ewentualnych kosztów w okresie późniejszym.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie ,wisko wentylator klimy ,jezeli kupujesz ze szklanym szyberdachem to zobacz czy sie nie trzaska na dziurach,czy sie silnik nie przegrzewa czy nie kopci i jak glosno pracuje silnik (jezeli z zamknieta maske slychac dzwiek łozyska to jest zle)

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z gazem kłopotów nie powinno być pod warunkiem , że to sekwencja a nie jakiś tam mixer < a takie też zakładają do tych aut :duh: >

Silnik jeśli nie musisz zawsze zdobywać pierwszego miejsca ze świateł to polecam 2,5.

Co sprawdzić to długa historia. Sprawdź tak dużo jak się da.

Silnik ma chodzić cicho i równo.

Temperatura ma byc w pionie.

Szukaj wycieków płynu i oleju.

Zawieszenie może być ciężko sprawdzić samemu a kosztowne może być. Ma nie stukać i prowadzić się pewnie nawet w koleinach czy na dziurach. Warto się kawałek przejechać bardzo nierówną drogą i nie za szybko. Wtedy dokładnie nasłuchiwać.

sprawdź przekładnię kierowniczą.

I rozglądaj sie za RUDĄ.

 

warto by podłaczyć pod kompa bo pierdółki typu przepływomierz mogą się okazać kosztowne.

 

Zresztą zależy ile chcesz nim polatać i na jakie naprawy cię stać bo nie licz , że będzie bez awarii a eksploatacja też kosztuje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj 523 czyli 2,5 B Bardzo dużo pali a w automacie to i 17 opyli. Optymalnie 2,8 manual. Jak lubisz wrażenia to 540 czyli 4,4 w manualu pali 18 gazu w mieście ale ma prawie 300 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za pomoc, w sumie sporo się dowiedziałem, właśnie każdy kogo pytałem od bmw polecał mi silnik 2.8. Pierwszy ze świateł nie muszę być, ale jednak przy wyprzedzaniu czy różnych nie przewidzanych sytuacjach, czasami jednak ta moc sie przydaje. Chcialbym oczywiście manualna skrzynie biegow. E 39 to auto na które choruje, od dłuższego czasu, i chcialbym z tym autem wiązać dłuższa przyszłość conajmniej 4-5 lat chcialbym pojezdzic. Czy warto w to auto inwestowac kase? Jak wyglada sprawa zamienników? Czy jest to oplacalne, czy lepiej wydac 2 razy tyle ale serwisować auto na orginalnych cześciach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdą taką naprawę warto przemyślec indywidualnie.

Zawieszenie raczej nie warto w zamienniku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem 2 miesiące temu 540iA

Dlugo szukałem - wydawało mi sie że kupiłem auto w idealnym stanie.

Do tej pory wymieniłem łączniki stabilizatora przód, tuleje wahacza przód (150zł za komplet), uszczelke pod pokrywą zaworów (druga też jest do wymiany), naprawiałem klime (przestała działać - mała dziurka na rurce - 350zł z nabiciem), naprawiałem wyświetlacz w liczniku (samemu), padł mi wentylator klimy ale naprawił sie sam, do zrobienia mam jeszcze coś z tyłu (tuleje pływające), musiałem wywalic katalizatory bo jeden sie skruszył i błąd wywalał (sprzedałem je za 400zł). I teraz chyba mam auto w idealnym stanie, ale już mnie troche pochłąneło :)

do tego gaz który własnoręcznie wstawiłem (3 dni roboty i 2400zł).

Jak kupowałem to nic nie dawało oznak wymiany, ale jednak 3tyś km po polskich drogach swoje zrobiło.

Przy zakupie sprawdź bezwypadkowość (wiekszość które oglądałem były bite), sprawdz jak pracuje silnik, skrzynia itp. Warto pojechać na sprawdzenie zawieszenia, amortyzatorów i hamulców (koszt ok 50zł w stacji kontroli pojazdów).

Silnik polecam 2.8 manual (jeździłem nim sporo) a jeśli stać Cie na wieksze ilości gazu to 4.4 (ponad 20litrów w mieście i 14 w trasie)

 

pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby 4.4 to fajna sprawa, ale mysle ze narazie, nie jestem na tyle doświadczonym kierowca, zeby jezdzic tak mocnym silnikiem, po za tym teraz e39 to bedzie moje pierwsze auto z tylnym napedem, a co by nie mowic, po 2 latach jezdzenia z przednim napedem, napewno auto bedzie sie inaczej zachowywac. Mysle ze 2.8 to optymalny silnik po wzgledem, spalania mocy i kosztów naprawy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak to szukaj z DSC i po problemie jeśli chodzi o opanowanie auta itp. Nawet jak 2.8 to polecam DSC
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

kolego poczytaj przede wszystkim troche forum. musisz wiedziec ze bmw e39 nie jest tanim samochodem w eksploatacji i wczesniej czy pozniej wlozysz kupe forsy w niego bo auta sprzed liftu to juz 10 letnie auta w ktorych trzeba sporo spraw powymieniac.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o gaz to nie powinienes miec problemow przy silnikach bmw bo kazdy z nich "toleruje" gaz ale najwazniejsze zebys nie dal wstawiac jams paprakom. co do instalacji to ja jestem zdania ze nie musi byc brc.

 

 

523 i automat spalanie na komputerze 9,6 -9,4 l/100km jeszcze ani razu nie udało mi się spalić więcej jak 15 l a nie śmigam jak emeryt :D

tez mam 523 w automacie i w miescie pali 17-19l. staram sie w miare ekonomicznie jezdzic ale tez nie zamulam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

523 i automat spalanie na komputerze 9,6 -9,4 l/100km jeszcze ani razu nie udało mi się spalić więcej jak 15 l a nie śmigam jak emeryt :D

Kurde jak Ty to robisz. Moja pali 20 a nawet 22 a ciężką mam nogę i oczywiście tylko miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiem... 22 w 523i to faktycznie sporo. W manualu co prawda, ale w miescie mam 11,4 aktualnie. Znajomka 523iA tez ponad 15 nie wylazila (sedan).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziwie się takiemu spalaniu w granicach 17-22 litry. Może wina leży w sondach lub dużych kołach, ja mam ją na oryginalnych 16tkach i 70% jazdy to trasa. Nawet w katalogu śr zużycie paliwa wynosi 9.8 licząc, że producent zaniża o 2-3 litry to wychodzi średnie spalanie w granicach 12-13 litrów max. Czyli z moim autem wszystko jest ok...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym spalaniem??? Ja zrobiłem swoją 523 już 60k klocków i spalanie gazu mam od 11 - 12l/100km w trasie i około 14 w mieście. Emerytem nie jestem i choć auta nie zarzynam to często deptam tu i ówdzie

no ja przy spokojnej jezdzie na trasie dalem rade zejsc do 10-11l/100km natomiat w miescie lyka mi 17-19l/100km. kola zmienilem dopiero jakis tydzien temu, wczesniej jezdzilem na fabrycznych 16" 225/55. moze to kwestia tego ze mam automat??? kiedys przy okazji podlacze bete pod kompa i powinno wskazac czy sondy sa na wykonczeniu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pociągnę ot. i się pochwalę - trasa, wcale nie tak spokojnie, klima 7.3l/100 - 850km na baku i księgowy się zapalił, zasięg 100km :D :D

no ale w mieście 11l/100....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.