Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Otóż po przeczytaniu postów na forum dotyczących dymienia na czarno zacząłem naprawiac to bo bardzo mnie to denerwowało:)

Do tej pory zrobiłem tak:

- Wymiana przepływomierza

- Wyczyszczenie EGR, kolektora, czujnika ciśnienia doładowania, AGR

- Wymiana wężyków w całym dolocie

- Filtr odma

 

Turbo sprawne, sztanga osiąga maximum wychylenia, łopatki nie są zapieczone.Korekcje wtrysków na komputerze przy 3,5 tys/min ma 3 biegu wyglądają tak:

http://img121.imageshack.us/img121/2740/wtryskijazda.jpg

 

Jedynie katalizator przychodzi mi do głowy. Kiedy zawiozłem samochód do mechanika by mi wyciął kata, ponieważ sam nie posiadam kanału powiedział mi że nie może tego zrobic bo jeśli to zrobi to SONDA LAMBDA będzie odcinac paliwo. Czy to prawda?? Jedno jeszcze spostrzeżenie, kiedy odpalę samochód, poczekam na temperaturę i wdepnę gazu do 4tys na 2 biegu to wielka chmura za mną zostaje, kolejne depnięcie i jest mniej dymu, malutka chmurka, prawie nie zauważalna. Pomocy !

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano
Jedno jeszcze spostrzeżenie, kiedy odpalę samochód, poczekam na temperaturę i wdepnę gazu do 4tys na 2 biegu to wielka chmura za mną zostaje, kolejne depnięcie i jest mniej dymu, malutka chmurka, prawie nie zauważalna. Pomocy !

 

myślę, że jest w normie :8) to diesel bez DPF, więc w pewnych warunkach zawsze zadymi. wdepnięcie gazu do podłogi i 4000 obr/min to zupełnie wystarczające warunki by nawet idealnie sprawny diesel puścił chmurkę dymu.

Opublikowano
Koledzy 320d [136km i 150km] nie posiadają sondy! Wycinaj bez zastanowienia! :cool2:

Nie zgodzę się z twoją wypowiedzią.

Aby spełnić normę EURO4 jest sonda lambda w wydechu.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2004/july/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

W niektórych wypadkach nawet DPF, ale tylko w 320d i w 318d. Mówię tutaj o autach po licie, a kolega właśnie taki ma.

Poza tym zobacz jakie masz korekcje na wtryskach na obrotach biegu jałowego.

Przy 3000 rpm powinny być zero.

Mały bączek nie jest oznaką usterki (prawie niewidoczny), natomiast duża chmurka jak najbardziej, no chyba że masz ostry program wgrany.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Poza tym zobacz jakie masz korekcje na wtryskach na obrotach biegu jałowego.

Przy 3000 rpm powinny być zero.

 

Ok, wiec na biegu jałowym wygląda to tak:

http://img27.imageshack.us/img27/4248/21928094.jpg

 

Jest zle coś mam z tym robić, bo każdy ma inne zdanie i już sam nie wiem?

 

Mały bączek nie jest oznaką usterki (prawie niewidoczny), natomiast duża chmurka jak najbardziej, no chyba że masz ostry program wgrany.

 

Co do chmurki to napisałem już, ze nie jest to tak ze zawsze idzie taka duza chmura dymu, tylko przy pierwszym depnięciu jest duza, a potem za każdym depnięciem jest mala szara słabo widoczna

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano

powiedzmy że to normalne zjawisko , ponieważ auto robi tzw. odkurz......

w układzie wydechowym jak ktoś jeździ mało dynamicznie gromadzi się sadza i w momencie mocniejszego depnięcia to wszystko wylatuje.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ok, jeśli wytnę katalizator coś pomoże? nie będzie zjawiska zwanego odkurzem?

 

załóż sobie filtr DPF ;)

Opublikowano

nie wycinaj go całkiem tylko same wkłady , puszki zostaw ..... ja byłem przy wybebeszaniu tego pierwszego od silnika , to powiem Ci że w środku na tej metalowej wkładce było tyle sadzy że masakra ....

teraz ta sadza wylatuje od razu ze spalinami a nie gromadzi się w wydechu.....

aha i masz lepszy dół i turbina szybciej wstaje ..... ogólnie autko się odmuliło.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Koledzy 320d [136km i 150km] nie posiadają sondy! Wycinaj bez zastanowienia! :cool2:

Nie zgodzę się z twoją wypowiedzią.

Aby spełnić normę EURO4 jest sonda lambda w wydechu.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2004/july/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

Nie musisz się zgadzać, ale ja mam rację! Poniżej schemat REALOEM, w którym wyraźnie jest napisane, że nawet poliftowy 320d nie posiada sondy [część 15, którą nawet ty wskazałeś NIE WYSTĘPUJE w tym modelu M47N].

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=18_0322&hg=18&fg=10

Mam nadzieję, że rozjaśniłem twoje myślenie :cool2: pozdr

 

Może mati zrozumiał ... ja nie

Skoro mam norme Euro 4 po vin, no i na realom mam część oznaczoną nr 15 jak z linku, to co to znaczy???

viewtopic.php?f=69&t=124167&start=75

Opublikowano
Może któryś z kolegów się wypowiedziec o korekcjach wtrysków? Nie znam się na tym i nie wiem czy mam się przejmowac? Lubie jak auto jest tip top.

mieszczą się w normie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tzn że masz DPF

wg. mnie nie do końca...

zgodnie z bliźniaczym tematem

viewtopic.php?f=69&t=132797

są auta z EU4 z DPF i bez, wszystkie natomiast z EU4 mają sondę lambda

Chciałem to potwierdzić, no i dowiedzieć sie jak spr. czy mam DPF i czy spokojnie moge wyciąć katy i ewentualny DPF

Opublikowano

Jak auto dobrze spala mieszankę paliwowo-powietrzną to w układzie okłada się tylko minimalna ilość sadzy. Moje auto nie puszcza żadnej chmury za sobą i tu nie ma znaczenia czy przez tydzień jeżdże powoli i nagle przegazuje.

Jeden wtrysk jest już na granicy na cylindrze nr 2. Dziwne jest to,że wszystkie są na plusie a żaden nie wchodzi na minus. Do 3 jest norma, ale tak naprawdę wszystkie powinny być w okolicach +/- 1. Wtedy jest super.

Jak wtrysk 2 źle rozpyla to powstają drobiny sadzy, które się gromadzą w wydechu i w momencie ostrego przegazowania wylatują.

Podłacz inpę jak auto jest zimne i zobacz jak zmieniają się korekcje wtrysków od momentu zimnego startu do nagrzania się silnika do normalnej temp. Nie powinny przekraczać +/-3. Jak korekcje będą przekroczone to już wiesz skąd się bierze nadmiar sadzy w wydechu.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
To są dane właśnie na zimnym silniku, kiedy silnik się rozgrzeje, wtrysk na drugim cylindrze schodzi do poziomu 1.20, a 3 wchodzi na poziom 0,90. W czasie kiedy przyśpieszam i i jest ta czarna chmura wszystkie wtryski oscylują od 0,50 - 1.40.

W takim razie wtryski wyglądają w miarę dobrze.

Zobacz jak u ciebie wyglądają pozostałe dane.

ciśnienie w kolektorze, ciśnienie na szynie, ilość powietrza.

Zdjęcie kolegi ROGER-NYSA

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Tutaj nie ma się do czego przyczepić. Wszystkie parametry w porządku.

Zobacz jeszcze jak ci działa sztanga przy turbo. Może się zapiekła.

Sprawdź jeszcze te parametry (ciśnienie na szynie, ciśneinie w kolektorze i ilość powietrza) przy niższych obrotach i w momecie kiedy zaczyna kopcić. Najlepiej jakbyś nagrał film z tymi parametrami w czasie przyspieszania na 3 biegu od 1500 rpm do 4000.

Bo tak na razie poza tym wtryskiem co dochodzi do +3 to wszystko wygląda super.

 

A nie masz przypadkiem wirusa wgranego do swojej buni?

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.