Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Drodzy użytkownicy,

 

 

Zostawiłem dzisiaj u mechanika autko, w celu sprawdzenia dlaczego kopci na czarno przy mocniejszym dociśnięciu gazu.

 

Mechanik stwierdził, że są dwie przyczyny:

- zepsuty przepływomierz

- pęknięty kolektor wydechowy.

 

Koszt przepływomierza to 350 pln (zammienik BOSH-a), zaś kolektor wydechowy to 1300 + 250 za wymianę <-- to są informacje od mechanika.

Podobno jeśli nie naprawię tego kolektora, to dym ze spalin będzie się dostawał do turbiny, co prędzej czy później doprowadzi do jej awarii.

 

Jako, że sam się na tym nie znam, to chciałem zasięgnąć waszej opini:

1. Czy BOSH robi dobre zamienniki przepływomierzy ?

2. Czy wymiana tego kolektora jest naprawdę konieczna i skuteczna ? Wyczytałem na forum, że 330D po lificie (a takowy mam) mają stalowe kolektory i często pękają. Czyli nawet jeśli wymienię to problem może wrócić. Od czego te koletory pękają ?

Edytowane przez kqazik
Opublikowano

Taki masz przepływomierz

http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/0000L1RdsIdWPs9BpypDFNvJbxn:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp

A numer części wpisz sobie tutaj to poznasz cenę

http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/index.asp

I nie kosztuje on 350zł.

 

A podłączył twój mechanik auto pod kompa? Sprawdził wskazania przepływomierza?

Tak na oko to ja mogę jeszcze dziesięć rzeczy wymienić, które powodują że auto kopci, a niekoniecznie są u ciebie popsute.

Jak wykrył, że kolektor pęknięty to niech go wymieni i będzie po sprawie. Wtedy przejedziesz się autem i zobaczysz czy dalej kopci.

Jak będzie kopcił to pojedź na kompa i się okaże co boli twoje autko.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

To w końcu kolektor wydechowy czy ssący?

(w temacie inaczej , w treści inaczej) :roll:

Drodzy użytkownicy,

 

 

Zostawiłem dzisiaj u mechanika autko, w celu sprawdzenia dlaczego kopci na czarno przy mocniejszym dociśnięciu gazu.

 

Mechanik stwierdził, że są dwie przyczyny:

- zepsuty przepływomierz

- pęknięty kolektor wydechowy.

 

Koszt przepływomierza to 350 pln (zammienik BOSH-a), zaś kolektor ssący to 1300 + 250 za wymianę <-- to są informacje od mechanika.

Podobno jeśli nie naprawię tego kolektora, to dym ze spalin będzie się dostawał do turbiny, co prędzej czy później doprowadzi do jej awarii.

 

Jako, że sam się na tym nie znam, to chciałem zasięgnąć waszej opini:

1. Czy BOSH robi dobre zamienniki przepływomierzy ?

2. Czy wymiana tego kolektora jest naprawdę konieczna i skuteczna ? Wyczytałem na forum, że 330D po lificie (a takowy mam) mają stalowe kolektory i często pękają. Czyli nawet jeśli wymienię to problem może wrócić. Od czego te koletory pękają ?

Opublikowano

Wątpię żeby kopcenie miała związek z przepływką..

U siebie miałem rozwalony przepływomierz, ale objawiało się to znaczną utratą mocy (buma w trybie awaryjnym), wymieniłem na ori Bosha (dziś jednak bym kupił używkę, a nie nowy drogi oryginał). Rozszczelniony miałem tylko kolektor dolotowy więc na temat wydechowego nic Ci nie doradzę..

Pozdroo

Opublikowano

Pęknięty kolektor wydechowy w M57N to normalka, było tego duuużo na forum, wystarczyło poszukać :search:

Jest jedno, dość przystępne cenowo rozwiązanie - zamontować żeliwny z M57: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=898232#p898232

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.