Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
;) Ja jechalem 2,5 pieklo i wiem co to jest za potwor ;) aa jechalismy na ZABICIE :))) w pewnym momecie poprostu znikli wszyscy z drogi ... zostala tylko rakieta i kosmos hehe
taaak, a teraz dla porownania niech ktos Cie przewiezie CRX w Vtecu. W zeszlym roku na pikniku w Borsku jakas czarna 325 koniecznie chciala sie sprobowac z takim CRXem i po wyscigu w ktorym dostala o 3 dlugosci wlasciciel nawet nie podjechal zeby pogadac... Wracam do tematu-jezeli rozmawiamy o osiagach to niestety BMW moze startowac dopiero od 2.5, 2.8 z takimi autami. Honda po prostu robi dobre silniki ktore lubia krecic sie wysoko. Ktos tu pisal ze kultura pracy V-teca jest zla i porownal nawet do POloneza- bla bla bla. To najlepsze wolnossace silniki, najbardziej efektywne, bardzo zaawansowane technologicznie(olej natryskujacy na denka tlokow, zmienne fazy rozrzadu itd)- tradycja rodem z F-1,patrz S200 albo NSX, Preluda i wreszccie- Civiki i CRXy. Stan na kresce z takim civikiem a zobaczysz o czym mowie, i kosmos Ci nie pomoze ;-)

to ja pisałem - o klekocie rodem z Poloneza, w odniesieniu do Preluda a myślę, że takich Preludów jaki ma mój koleś nie ma więcej niż na palcach jednej ręki w tym kraju... pozatym jeździłem CRX-em i Civiciem V-Tec - mieliśmy te auta w klubie- szlifirki i tyle... z porównywalnych aut ze stajni BMW - jechałem tylko M5e34 - nie ma co porównywać... dziwne, że kupiłeś e46 skoro masz tak dobre zdanie na temat Hondy... sorry za OT i bez urazy...

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem ostatnio okazje jechac prelude 97 rok 2.2 ( stjuningowane na 210hp). Pościgaliśmy się troche z E36 320 i zostawiliśmy ją daleeeeko w tyle. Ale i tak nigdy bym tego auta nigdy nie kupił - wnętrze jest tak tragicznie urządzone że szkoda gadac. Przyjemnosc z jazdy o wiele gorsza nawet od 318stki. Honda może i ma mocne silniki ale "przyjemnosc z jazdy" jednak nie ta sama. Te auta są dobre dla gnojków chcących troche zaszpanowac na światłach. Ale jak przychodzi do codziennej jazdy to jest cieniukto .... Pozdrawiam wszystkich prawdziwych fanów BMW a nie szpanerów dymiących oponami na każdych światłach !
Opublikowano
przypominam ze temat jest o osiagach aut, dlaczego Civik robi 318i a nie o tym czy komus podoba sie wnetrze, co to w ogole za zmiana sensu tematu. Robocop- to ze kupilem e46 w ogole nie kloci sie z tym ze mam dobre zdanie o Hondzie- to sie nazywa obiektywizm. Udowodnilem ze Honda jest bardzo wysoko technologicznie co przeklada sie na osiagi, i tyle. A szpanowanie akurat to chyba najbardziej cecha kierowcow BMW niz Hondy- im bardziej chodzi o osiagi, ciesza sie jak przytra nosa jakiemus dumnemu wlasicielowi Beemki. Lowerman- masz 5 postow, nawet nie masz auta a piszesz ze ktos kto ma szybsze auto jest gnojkiem ? Zle zaczynasz bratku...
Opublikowano
przypominam ze temat jest o osiagach aut, dlaczego Civik robi 318i a nie o tym czy komus podoba sie wnetrze, co to w ogole za zmiana sensu tematu. Robocop- to ze kupilem e46 w ogole nie kloci sie z tym ze mam dobre zdanie o Hondzie- to sie nazywa obiektywizm. Udowodnilem ze Honda jest bardzo wysoko technologicznie co przeklada sie na osiagi, i tyle. A szpanowanie akurat to chyba najbardziej cecha kierowcow BMW niz Hondy- im bardziej chodzi o osiagi, ciesza sie jak przytra nosa jakiemus dumnemu wlasicielowi Beemki. Lowerman- masz 5 postow, nawet nie masz auta a piszesz ze ktos kto ma szybsze auto jest gnojkiem ? Zle zaczynasz bratku...

 

Idealny przyklad polskiej mentalnosci..... a od siebie na koniec dodam ze jezeli takie NIEZAGAZOWANE m40 zrobi do 100 realne 11-12 sec to trzeba sie cieszyc ze zdrowego motoru. A pisanie o 10 sec do setki zagazowanym 318 w budzie e36....ludze pora sie obudzic :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
hehehe moja mama kupiła sobie niedawno A-klase (1,6 102 konie) i właśnie dzisiaj rano na światłach zostawiłem daleko w tyle młodego gniewnego w 318i ;)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

W pierwszej kolejności decyduje moment obrotowy silnika, a dopiero później jego KM.

 

Od Wagi też dużo zależy i to bardzo dużo.

 

Brat ma Seicento 1.2 16v Waga tego samochodu to 730 kg na 110 KM 6.9 do 100km v max 230 - konczy sie skrzynia, ale pozostaje ponad 1000 obr/min.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

NIKI, może jakiś leszcz jechał, albo A-Classe jest lekka, nie wiem ile waży.

Ostatnio ścigałem się z corollą 1.6 110 KM vvti, co prawda kombi. Dwa razy została w tyle, nie było może jakieś znaczniej różnicy ale było widać że jednak stare m40 ma lepszy ciąg ;). Fakt faktem może to właśnie ja trafiłem na leszcza. Bardziej stawiam na różnice w masie a klasy i corolli.

 

sarna1

Moje robi 0-96 10-11 na gazie i na benzynie, więc w 11.5 do 100 sie napewno zmieszczę. Fakt faktem chętnie bym je sprawdził na hamowni. Co do gazu to kwestia dobrego ustawienia, ja ustawiłem sobie sam i jeździ jak jeździ. Zresztą, nawet jak ktoś uważa ż g-tech nie jest obiektwyny (a nie jest), to osiągi wychodza przy porównianiu się z innymi autkami, np z w.w. corollą (w teorii ona ma 10.2, ja 11.3, więc powinna być około półtorej długości samochodu prz 100 km/h przde mną, a była długość za mną).

 

Zresztą, jak on w odciążonym civicu ze 106 KM był przede mną o półtorej długości, w/g g-tech miał jakoś 9-10 o akurat się wszystko będzie zgadać.

 

Pisząc że mam 10-11 nie mam powodu żeby ściemniać. Znaki na niebie i ziemi wskazują że około tych wartości mam i się z tego powodu cieszę :)

Silnik mam zdrowy i wszystko sprawne, po wymianach popychaczy :)

Opublikowano

Kyokushin ja tam się nie będę upierał że A -klasa jest jakaś rakieta ale trzeba jej przyznać że z tym silnikiem jest to całkiem żwawe autko.

Według danych katalogowych pierwsze 100km/h osiąga w 10,8 sekundy a warzy 1030kg.....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Czyli 200 kg mniej od e36.

 

Ja mam własny sposób, za który by mnie z uczelni wywalili na wyliczanie jakie auto powinno mieć jaie przyspieszenie do setki.

Głupio to zabrzmi, ale jak sie podzieli mase przez liczbe koni to wychodzi mniej więcej to co jest w katalogu jako przyspieszenie do setki :D

Dla a-klasy wychodzi. Dopiero poniżej 6 sekund są większe błędy :)

Opublikowano

moja m40[zagazowana] idzie jak golf II 1.8 90km na benzynie.ale do silnika 1.8 który ma 113 koni[niby tyle samo co m40] to niema nawet porównania :duh: .niewiem od czego to zależy :D.katalogowo jak wyczytałem to golf ten ma sekundę mniej do setki.

p.s. ale nic mnie to nie obchodzi ponieważ MA NAPĘD NA PRZÓD!!!

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Moja propozycja: scigajac sie aby miec wieksze szanse startujcie z okolic maksymalnego momentu obrotowego mniej wiecej 4 tys rpm. Tylko nie pozwulcie aby koła mieliły. sprzegło dostaje po d.... ale taki start na suchym jest najbardziej efektywny (nie pozwólcie aby obroty spadły ponizej tych 4 tys).

druga sprawa powinnismy zmieniac biegi tuz przy czerwonym polu czyli jakies 6300rpm wtedy ma najlepsze przyspiesznie. Jak mierzymy czas od 0-100 wykorzystujemy tylko gorny zakres obrotów. Zakres od mak moment do maks moc jest najoptymalniejszy dla silnika ale nie uzyskamy najwiekszych przyspieszen.

Opublikowano

Start jak napisał orange, maksymalna wartość momentu od lewej strony krzywej momentu pozwalająca na nie zamielenie kołami.

 

Hm zasada jest taka:

Największe przyspieszenie jest od max Nm do max PS.

Czyli w naszym m40 jest to 4200-5500.

Biegi zmieniamy tak aby po zmianie wpaść na max Nm, ale z rozwagą tak żeby nie zamielić kołami przy starcie i przejściu z 1 na 2 lub ostatecznie 2 na 3.

Żeby nie mieć straty czasu na zmienie, biegi trzeba zmieniać na maksymalnie otwartej przepustnicy, czyli gaz w desce. Należy to robić na tyle szybko żeby obroty nie zdążyły mocno wzrosnąć.

 

Przykład:

2 - bieg, kręcimy do 5600, wyżej nie ma sensu, gaz w desce, sprzęgło, w miedzyczasie wrzucamy błyskawicznie 3 i puszczamy szybko sprzęgło. Powinno minimalnie rzucić wskazówkę do przodu a w momencie zmiany, wskazówka prędkościomierza nie powinna mocno zwolnić.

 

Takie rzeczy przeczytałem w "Szybkości bezpiecznej" Zasady, i powiem Wam że to rzeczywiście ma sens i działa.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Do Bad_Boy. Sorry ale troche źle mnie zrozumiałeś. Przeczytaj sobie dokładniej. Jeszcze jedno. To że nie mam własnego auta chyba nie zabrania mi wypowiadania się na temat motoryzacji, nie ? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.