Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam to moje 318i e36@m40. Kumpel kupił Honde Civic 1.4 90 KM 16V DOHC 3 drzwi 1997.... postanowiliśmy sprawdzić jak oba idą i się ścignąć od świateł do świateł.

Powiem szczerze że moja Betka nie ma żadnych szans z tą hondą.

Start miałem zawsze lepszy, biegi zmieniałem w okolicy 5700obr.

Na 2 biegu on zawsze mnie dochodził i prześcigał bez problemu co bym nie robił.

Czy m40 są rzeczywiście takie zryte czy tylko ja trafiłem na taki egzemplarz (przypominam że mam nowe popychacze, wałek dźwigienki, świece, przewody :) a i jechałem bez filtra pow i przepływomierza (miałem wrażenie że i tak idzie lepiej niż normalnie))??

Czy to możliwe żeby bmw 1.8 115 KM było objeżdżane bez problemu przez 1.4 90 KM? Różnica w masie chyba nie jest taka wielka.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak to roznica w masie nie jest wielka... jest i to bardzo duza. civiczka wazy sobie ok 900kg(tez zalezy od jakiego modelu) a np moja beemka cos pod 1300 podchodzi (zalezy od wysosazenia) proste obliczenie civiczka 100KM/tone bmw 88KM/tone. W kazdym razie civic jest sporo lzejszy.
Opublikowano
Mialem Prelude i musze powiedziec ze Honda robi bardzo mocne i dobre silniki ktore lubia wysokie obroty. V-tec kreci do 8.5 tys. Taki np Civic 1.6 v-tec robi 100km/h w 7.2 sek. a wiec dopiero od 2.8 w Beemce mozna startowac z takim ;-( Ty w 318 masz chyba 12 sek do 100km/h a wiec nie masz szans z takimi autami.
Opublikowano
Witam,

 

Mam to moje 318i e36@m40. Kumpel kupił Honde Civic 1.4 90 KM 16V DOHC 3 drzwi 1997.... postanowiliśmy sprawdzić jak oba idą i się ścignąć od świateł do świateł.

Powiem szczerze że moja Betka nie ma żadnych szans z tą hondą.

Start miałem zawsze lepszy, biegi zmieniałem w okolicy 5700obr.

Na 2 biegu on zawsze mnie dochodził i prześcigał bez problemu co bym nie robił.

Czy m40 są rzeczywiście takie zryte czy tylko ja trafiłem na taki egzemplarz (przypominam że mam nowe popychacze, wałek dźwigienki, świece, przewody :) a i jechałem bez filtra pow i przepływomierza (miałem wrażenie że i tak idzie lepiej niż normalnie))??

Czy to możliwe żeby bmw 1.8 115 KM było objeżdżane bez problemu przez 1.4 90 KM? Różnica w masie chyba nie jest taka wielka.

 

Kyokushin chciałeś auto do wyścigów to trzeba było o ///M-ce pomyśleć. Najlepiej o 3.2 0-100km/h 5,5sek. Honda jest lekka i przede wszystkim Fwd .Nie wiem czy R6 2.0 24V w e36 by dało rade ?? Na ćwiartkę może tak ale start na pewno spalony z Civiciem .

 

Bad Boy :

Osiągi Honda ma dobre ,ale wystarczy wsiąść do Hondy a później do Bmw żeby się wyleczyć z japońskich produktów .

Opublikowano

no kyouku zes sobie walnal avatara :)))

nonono

 

ze mna oistatnio sie scigal jakis volvo. na oko nowe S40. ciezko mi bylo je rozpoznac w lusterku wstecznym :lol:

_______________________________________

http://img246.imageshack.us/img246/8982/podpisbkpyo6.jpg

Opublikowano

 

Bad Boy :

Osiągi Honda ma dobre ,ale wystarczy wsiąść do Hondy a później do Bmw żeby się wyleczyć z japońskich produktów .

A siedziales w Preludzie, np 4 gen('92 do '97) ? Silnik 2.2 ma 185 ps i kreci wysoko- 7.1 do 100km/h. Po za tym to kwestia gustu, a tu wiadomo- kazdemu podoba sie cos innego. No i trzeba przelykac takie porazki, z Civikami...a juz w awaryjnosci- to juz w ogole wygrywaja japonczyki. Takze z tym 'wyleczaniem z japonskich produktow' to bym nie przesadzal- to rownorzedni rywale.
Opublikowano
Takze z tym 'wyleczaniem z japonskich produktow' to bym nie przesadzal- to rownorzedni rywale.

 

Noo, w sumie lanos też dla beemki z M40tką może być trudnym rywalem jeśli chodzi o wyścigi i takie tam, ale jakoś nie jest równorzędny z BMW :).

Opublikowano (edytowane)
Na ćwiartkę może tak ale start na pewno spalony z Civiciem .

 

No właśnie na samym starcie byłem z przodu o ponad długość samochodu.

Przy okolo 100 km/h on był przede mną o półtorej długości samochodu.

Szybciej sie nie śgigaliśmy.

Edytowane przez Kyokushin
Opublikowano

 

Noo, w sumie lanos też dla beemki z M40tką może być trudnym rywalem jeśli chodzi o wyścigi i takie tam, ale jakoś nie jest równorzędny z BMW :).

ale Daeewo nie startuje w Formule 1, z awaryjnascia tez troooche gorzej. Honda wszystkie nowinki sprawdzone na torze natychmiast wprowadza do produkcji- np v-tec juz w '92 roku. Najmocniejsze wolnossace silniki. Z awaryjnoscia u Daeewo tez trooooche gorzej, Honda jest na czolowych miejscach w bezawaryjnosci. No i Honda produkuje sportowe modele-Civic v-tec, Preluda, Nsx a Daeewo nie- takze nie porownuj tych 2 firm.
Opublikowano

Bad_Boy a skąd dane o usterkach w Daewoo??

tak się składa ze moja matka posiada Matiza jeździ nim 6 lat zrobiła 110 tys.km i ja się nie mogę nadziwić jakie te auto jest trwałe przez te 6 lat jedyne co było wymieniane w tym samochodzie oprócz rzeczy eksploatacyjnych to docisk sprzęgła który kosztował grosze :D

 

A wracając do tematy kiedyś przez miesiąc jeździłem pożyczoną od brata Toyotą Corollą z 1991 1,6 105 koni która do setki ma 10,5 sekundy więc łoiła nie tylko 316i ale i bez problemu 318i,325td a 325tds i 318is maja praktycznie takie same parametry jeżeli chodzi o sprint do setki ;) Więc tak naprawdę szybkie E36 zaczynają się od modelu 325i ;)

 

Co oczywiście nie oznacza że wolałbym Corolle od 316i :) Bo sprint w samochodzie do 100 km/h to nie wszystko ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

No ja stawiam na rozmiar/wagę auta, jak się drogi trzyma, jak się prowadzi i ogólnie. Przyspieszenie jest ważne ale nie priorytetowe.

Szkoda tylko że 1.8 nie daje rady 1.4 :(

Opublikowano
Na ćwiartkę może tak ale start na pewno spalony z Civiciem .

 

No właśnie na samym starcie byłem z przodu o ponad długość samochodu.

Przy okolo 100 km/h on był przede mną o półtorej długości samochodu.

Szybciej sie nie śgigaliśmy.

 

Dużo zależy też od kierowcy .

 

Japońskie auta dla mnie są słabe .(nie chodzi tu o stronę techniczną ).

Takie plastikowe mydelniczki .Może w wyższych i nowszych modelach jest lepiej . Teraz stylizacja większości aut jest podobna. Japońskie auta szybko się starzeją i mają plastikową duszę oraz wszechobecny Fwd .Moim zdaniem Lexus is200 jest dość ciekawy , ale patrząc na jego ceny okazuje się że nie warto bo można mieć już za te pieniądze dość fajne Bmw.

Jak już pisałem wcześniej do wyścigów jest ///M3 a nie 316 ,318, 320. Osiągi są ważne ale nie najważniejsze .Bmw daje więcej radości z jazdy niż inne auta .Zaraz ktoś wyskoczy z Lancerem lub Subaru a w porównaniu do np. ///M3 e46 to raczej wrzody mimo że mają dobre osiągi .

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
a u mnie tez tak dziwinie wygladalo na wyscigach ... golf II 1,8 + stozek + (90koni) i na pierwsze dwa biegi na rowni a potem to niestety ;( ale jechalem z kumplem (90kg) a on sam .... sprawdze na wiosne ;)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano
jedno pytanie - masz gaz ??? bo zagazowane 1.6, 1.8 nie maja szans do 100 z golfem II TD ;D niestety

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Już sobie wszytsko przeliczyłem...

Gość w hondzie ma chipa i odciążone, w sumie ma około 104 KM (w/g hamowni)na 1 Tone. Ja mam 115 na 1,3 T.

Siłą rzeczy honda musi trochę lepiej iść. Wychodzi około sekundy różnicy. Jakoś rzeczywiście tak było patrząc po odległościach.

Opublikowano
nie no co ty, gaz to profanacja ;) ale to byl golf II GT 90koni maja jakos tak seryjnie, odchudzony byl , pod maska filtr tylko widzialem i koles jechal sam, a ja z kumplem co wazy 90kg ;) nie uciekl mi!!! na 1 i 2 bylem z przodu ;) a potem mnie doganial i po 500m byl pierwszy . Cos mi sie zdaje ze tam jeszcz cos ;) furczal dobrze! :))) niebawem wiosna wiec znow sie zacznie ;D ;) tym razem juz mam chip ;D troche lepiej jest ;)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano
p.s. ile macie w swoich m40 do 100km/h? moja bunia 1,8i sedan 93 rok filtr + chip , bez kola zapasowego (hehe) samemu 10,9sek. , nie zawsze sie uda ;) oponki to 15` 195 na stalowkach, ciekaw jestem jak kupie teraz 16` x 8, et 25 i 215 oponki czy bedzie gorzej ...

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

jeździłem M40B16(oczywiście w e30) przez 3lata i nie dam złego słowa powiedzieć na ten motor... ścigałem się z równorzędnymi autami (1,6/1,8L w okolicach 100KM) i nigdy moja Beta nie odstawała a na autostradzie zostawiała te przednionapędowe padalce, bez problemu...

ktoś tam pisał, że V-tec wszedł w 92roku - wcześniej kolego... jeździłem też taką Preludą (jako pasażer) ale 2,3 wtedy lekko wzmocniony, teraz ma być robiony na 450KM - samochód szybki, bardzo interesujący środek(mimo wieku tego samochodu) - jeden z ładniejszych Japończyków, ale wracając - kultura silnika V-Teca, to jak dla mnie poziom Poloneza...

///MacArthur - drugi z Japończyków, który mi się podoba to wspomniany przez Ciebie Lexus IS200, ale samochód ten zawsze kiepsko wypadałw porównaniach z BMW3, Audi A4 czy MB C-Klasse... - i nie trzymał serii :twisted:

Opublikowano

Ja moją na sprofanowanym gazie schodzę poniżej 11 sekund do setki jak się postaram (oczwywiście powyżej 10, rekordowo miałem 10.2);) Na kapciach 225/50/16.

Na benzynie mam czasy zbliżone. Zależy od przejazdu.

Opublikowano
Znajomy w civicu standardowo 90Ps ale z chipem mokoło 105 czyli mniej wiecej tyle co ja tez kiedys cwaniaczył ze sie poscigamy. No i sie przeliczył. Nie tylko moc/masa ma znaczenie, liczy sie tez optymalne wykorzystanie tej mocy przy najkorzystniejszym momencie obrotowym, a on ja akurat za wysoko krecił bo myslał ze hondy lubia AŻ takie wysokie obroty, no i silnik mu kręcił barzo wysoko ale auto nie przyspieszało jak poiwinno. No i na 3 biegu juz byłem z przodu :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

Mój znajomy też wysoko kręcił. Chyba pod 7k.

Genralnie 1 i 2 byłem przed nim.

Strat on miał słaby, ale biegi zmieniać umiał ;)

Później mnie przeganiał. Zmieniałem biegi najbardziej optymalnie, od max PS do max Nm, w/g charakterystki.. fakt faktem wtedy miałem ten problem popychaczowo dźwigienkowy i chyba mi jeden gar później odłączało...

Fakt faktem jak ja do 100 mam między 10 a 11s to on wykręca 9-10 tym civiciem.

Opublikowano
troche przerobek i dasz rady :) albo zrob swapa na is`a i jazda ;)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.