Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Od kilku dni jestem posiadaczem tej marki samochodu e46 320d 150 kM.

Od samego początku mam problem z autkiem, czyli jak w temacie brak mocy, brak przyspieszenia oraz podczas mocnego wciśnięcia gazu z rury pojawia się czarny dym. Co najciekawsze przy ok 4000 tys. obr. samochodzik przestaje kompletnie ciągnąć.

Sprawdziłem już zaworki, przemyłem zawór egr oraz odme (separator) i nadal bez zmian. Będąc na komputerze wykazało że jest zbyt małe doładowanie ( wykazywało 1100). Turbo było w niemczech regenerowane. Dziś byłem u szpeca od turbo. Turbina chodzi prawidłowo, kierownica zmienia kąt łopatek, mechanik poradził mi sprawdzić katalizatory na wydechu czy czasem nie są do wycięcia.

Co koledzy możecie mi poradzić, czy faktycznie przyczyna leży po stronie katalizatorów?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Edytowane przez rafalone
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz zaworek sterujacy podcisnieniem turbiny a najlepiej to zaminic miejscami z zaworkiem od EGR i sprawdzic wężyki podcisnieniowe, mozna tez sprawdzic czujnik cisnienia doładowania w kolektorze. Aha i popraw temat.
Opublikowano
Sprawdz zaworek sterujacy podcisnieniem turbiny a najlepiej to zaminic miejscami z zaworkiem od EGR i sprawdzic wężyki podcisnieniowe, mozna tez sprawdzic czujnik cisnienia doładowania w kolektorze. Aha i popraw temat.

 

Dzięki za odpowiedź. Zaworki zamieniłem miejscami, a także zostały sprawdzone pod względem działania (działają sprawnie). Wężyki również sprawdzone. Jeszcze ten czujnik doładowania został do sprawdzenia :( .

A jesli by były zapchane katalizatory to jakie są wówczas objawy?

Opublikowano
Sprawdz zaworek sterujacy podcisnieniem turbiny a najlepiej to zaminic miejscami z zaworkiem od EGR i sprawdzic wężyki podcisnieniowe, mozna tez sprawdzic czujnik cisnienia doładowania w kolektorze. Aha i popraw temat.

 

Dzięki za odpowiedź. Zaworki zamieniłem miejscami, a także zostały sprawdzone pod względem działania (działają sprawnie). Wężyki również sprawdzone. Jeszcze ten czujnik doładowania został do sprawdzenia :( .

A jesli by były zapchane katalizatory to jakie są wówczas objawy?

a w jaki sposób sprawdziłeś zaworki że są sprawne?????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprawdz zaworek sterujacy podcisnieniem turbiny a najlepiej to zaminic miejscami z zaworkiem od EGR i sprawdzic wężyki podcisnieniowe, mozna tez sprawdzic czujnik cisnienia doładowania w kolektorze. Aha i popraw temat.

 

Dzięki za odpowiedź. Zaworki zamieniłem miejscami, a także zostały sprawdzone pod względem działania (działają sprawnie). Wężyki również sprawdzone. Jeszcze ten czujnik doładowania został do sprawdzenia :( .

 

A jesli by były zapchane katalizatory to jakie są wówczas objawy?

a w jaki sposób sprawdziłeś zaworki że są sprawne?????

 

Byłem u szpeca od turbinek, pościągał wężyki od zaworków, podłączył jakiś swój i stwierdził ze sa sprawne. Turbinka dmucha i kierownica zmienia kąt łopatek. Ide sprawdzic tak jak kolega wyżej napisał wydmuch z rury. Mam nadzieję że to tylko katalizatory.

Opublikowano
ja mialem taki problem i po wymianie wtryskiwaczy autko jezdzi jak z salonu :)
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
sprawdź wtryski na przelewy, ewentualnie na kompie

Byłem na komputerze, wykazało że jest zbyt niskie doładowanie turbiny :(

Opublikowano

Dziś sprawdziłem katalizatory, czyli odłączyłem rurę od kolektora. Troszkę hałasowało ale hmm żadnej poprawy jeśli chodzi o moc.Wynika z tego że katalizatory są jeszcze chyba sprawne, a do tego żadnego pomysłu już nie mam co dalej i gdzie szukać przyczyny :( .

Pozostaje mi tylko jakiś dobry fachman co się na tym, a że jestem z trójmiasta polecono mi szpeca od BMW z Gdańska-Osowej. Mam nadzieję że problem rozwiąże.Umówiłem się na przyszły tydzień, więc jak będzie zrobione napiszę co było.

Opublikowano
A kto kręci diesla do 4tys. obr. :?: :?: :?:

 

hm... każdy, kto od czasu do czasu lubi sobie mocniej wystartować spod świateł? :8)

Opublikowano
A kto kręci diesla do 4tys. obr. :?: :?: :?:

JA :twisted: :twisted: :twisted: NAWET PONAD :twisted: :twisted: :twisted:

:cool2: :mrgreen:

Opublikowano
jak chcesz dobrze ruszyć spod świateł to I 4,5 tyś wtedy II i jakoś to idzie i powiem że wtedy nawet 3,0 d ( 184 KM ) automat ma kłopoty z odejściem!!!! :twisted:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jak chcesz dobrze ruszyć spod świateł to I 4,5 tyś wtedy II i jakoś to idzie i powiem że wtedy nawet 3,0 d ( 184 KM ) automat ma kłopoty z odejściem!!!! :twisted:

 

a ja jestem ciekawy jaka jest różnica między 330d 184KM (takiego mam) a 330d 204KM. :mrgreen: ten 204KM ponoć kręci się do 5000 obr/min i ma czerwone pole tez od 5000, u mnie czerwone zaczyna się przy 4600. słyszałem że różnica jest doskonale widoczna na korzyść wersji 204KM, ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć? ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A więc nawiązując do tematu autko odebrałem od mechanika (Adam BMW Gdańsk-Osowa). Okazało się że przyczyną braku mocy oraz dymienia była turbinka. Wcześniej była tak jak wspomniałem regenerowana w niemczech, ale widać że dość nieumiejętnie. W tej chwili autko ciągnie od ok 2000 obr. i zero jakiego kolwiek dymienia. Przy okazji wyczyszczone wszystkie filtry i zaworki. :D
Opublikowano
jak chcesz dobrze ruszyć spod świateł to I 4,5 tyś wtedy II i jakoś to idzie i powiem że wtedy nawet 3,0 d ( 184 KM ) automat ma kłopoty z odejściem!!!! :twisted:

 

a ja jestem ciekawy jaka jest różnica między 330d 184KM (takiego mam) a 330d 204KM. :mrgreen: ten 204KM ponoć kręci się do 5000 obr/min i ma czerwone pole tez od 5000, u mnie czerwone zaczyna się przy 4600. słyszałem że różnica jest doskonale widoczna na korzyść wersji 204KM, ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć? ;)

Potwierdzam, miałem okazję przy zakupie mojej buni jeżdzić autem z silnikiem 184km i 204km różnica jest naprawdę bardzo zauważalna, lepiej wkręca się i ma lepszego kopa i tak jakby ciszej pracuje 204 konny silniczek, dlatego też zdecydowałem się na kupno 204 konnej i nie żałuje i nic więcej mi nie trzeba a spalanie nawet jest mniejsze niż 184km. A propo tego dymienia ostatnio zauważyłem w czasie jazdy nocą że jak ostro depne to za moja bunią niezłe kłęby dymu a zauważyłem to w swietle samochodu jadącego za mną, co może byc przyczyna takiego stanu jeśli delikatnie przyspieszam tzn. normalnie to nie ma takiego objawu ale kiedy gwałtownie depne do końca gaz to zaraz za mną kłęby czarnego dymu dzisiaj to sprawdziłem w dzień kopci aż miło :|

Może ktoś coś podpowie powiem tylko że od kupna nic nie czyściłem turbo suchuteńkie, egr nie czyszczony, elektrozaworki też nie czyszczone, wymieniłem filtry oleje czyli podstawowe rzeczy po kupnie dopiero od pewnego czasu zauważyłem te objawy, za pomoc dziękuję.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Witam! U mnie problem został rozwiązany. Filtr odmy przeczyszczony wężyki od podciśnienia wymienione turbo przeczyszczone. I poluzowała się obejma od wężyka prowadzącego do turbiny. Działa dobrze - nawet lepiej niż Przed awaria!
E46 320d sedan black
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam. Koledzy zeby nie zakladac nowego tematu pisze tutaj. Mam e46 320d 150km touring. Auto jezdzi niby normalnie poza 2 sprawami... puszcza mi czarny dym przy dodawaniu gazu, nie wazne na jakim biegu ani jak mocno pedal gazu wciskam(oczywiscie im wiecej gazu tym wiecej dymu) oraz jak np jadr na 5 biegu - obroty w granicach 1500rpm, wciskam pedal w podloge auto zaczyna przyspieszac dochodzi do 2000rpm i jest odczuwalny brak mocy, auto przyspiesza, ale tak jakby stracilo pare, mija 2200rpm i auto dostaje konkretnego kopa i wyrywa w przod (moc ginie dopiero przy ok 4000rpm, ale w koncu yo diesel wiec normalka) jakies pomysly? Jesli trzeba skocze na kompa i powiem cos wiecej o wtryskach czy turbo, choc wtryski byly patrzane jakies 3msc temu i na kompie miescily sie w normie. Dodam tylko, ze auto tak jezdzi od poczatku gdy je mam czyli od jakigos roku. Egr czyszczony byl jakis miesiac temu i byl moim zdaniem kosmicznie zawalony. Klapek w kolektorze juz nie ma. Chce zrobic chip wiec najpierw auto chce doprowadzic do max sprawnosci. Przebieg 241kk. Pozdrawiam Robert.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomyśl tylko, że to co miałeś w EGR, to tylko ułamek syfu jaki zebrał się w samym kolektorze.

Wyczyść kolektor, wyczyść intercooler, a zobaczysz, że będzie dużo mniej czarnego sumy za Tobą.

Sprawdź też na kompie wartości przepływki, ona też powoduje kopcenie i braki mocy. Jest sposób na poprawę działania przepływki i delikatne zwiększenie mocy :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.