Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bo jeśli byś dał żaluzje PRZED chłodnicę, to automatycznie musiałbyś ją cofnąć w stronę silnika, który emituje ciepło... w związku z tym praca chłodnicy byłaby zupełnie niepotrzebna i silnik zatarłby się od razu przy pierwszej dłuższej jeździe. Elektrozaworek sterowania żaluzjami ma inną budowę niż EGRu i turbo. Po drugie... PODŁĄCZ recyrkulację!!!

 

Dlaczego ???? Z tego co czytalem to ludzie (np tudm) odłączali EGRa . mnie zastanawia tylko kwestia spalania na miescie... o tym to prosze wiadomosc na PW zeby nie odchodzic od tematu :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
zgadza się! na podłożnicy leży wężyk sterowania żaluzją!!! Wsuwaj go na ten króciec... chyba nie potrzebnie wymieniałeś termo...

chyba dobrze że zmienił termostat ....

ja długo jeździłem bez całej żaluzji a poza tym jak już założyłem to i tak nie działa mi zaworek i jest cały czas otwarta , i auto nagrzewa się idealnie i szybko ( oba termostaty nowe )...

 

 

Czyli sugerujesz ze ten termostat nowy tez moze byc do wymiany ?

Opublikowano
Bo jeśli byś dał żaluzje PRZED chłodnicę, to automatycznie musiałbyś ją cofnąć w stronę silnika, który emituje ciepło... w związku z tym praca chłodnicy byłaby zupełnie niepotrzebna i silnik zatarłby się od razu przy pierwszej dłuższej jeździe. Elektrozaworek sterowania żaluzjami ma inną budowę niż EGRu i turbo. Po drugie... PODŁĄCZ recyrkulację!!!

 

Dlaczego ???? Z tego co czytalem to ludzie (np tudm) odłączali EGRa . mnie zastanawia tylko kwestia spalania na miescie... o tym to prosze wiadomosc na PW zeby nie odchodzic od tematu :)

chodzi o stopień napełniania cylindra musiałbyś to zrobić programowo ale i tak całkiem go nie wyłączysz ...

a poza tym zrób sobie test z podłączonym i odłączonym i sprawdź jak pracuje silnik....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie dymi nic i lepiej sie zbiera... tak po przejechaniu 200km :) a jak ze spalaniem ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

PROBLEM Z NIEDOGRZANEM ROZWIĄZANY!

 

Właśnie wróciłem z małego test drive'u .

 

Efekt:

1. Jak juz stanie do pionu to nie opada ;)... (wskazówka temperatury ;) )

2. Pion po 4 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JUPI.

 

Wystarczyło podpiać ten wężyk podcisnienia :).

 

Jeszcze w weekend go przetestuje na trasie ale powinno być ok :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Polatalem po miescie... widac poprawe... ale jak ustawilem grzanie i nawiew na maxa to niestety wskazowka odeszła od pionu. To jest dopuszczalne ? gdzies slyszalem ze przy dobrym termostacie nie ma prawa drgnać .
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam zauważyłem ten temat i chyba nie potrzebnie zakładałem swój, więc proszę modów o wyrozumiałość i ewentualnie korektę, usunięcie, jeśli te tematy byłyby identyczne, a na takie wyglądają:

viewtopic.php?f=69&t=220608

 

Niestety w tym temacie wiadomości są strasznie okrojone, w sumie przez osobę chyba najbardziej obeznaną w temacie. Piszę tu o koledze "yoshimura01". Mam jednocześnie do niego lub kogoś kto to wie, ponownie pytanie, jak właściwie powinny działać i dlaczego właśnie tak, te klapki osłony chłodnicy.

Pozdrawiam

Opublikowano
zaluzja powinna sie otwierac jak sie zalaczy klime i zacznie dzialac wiatrak, a jak masz ogrzewanie na ful to wskazowka ma prawo spasc, bo te silniki nie maja az takiej wydajnosci ciepla
Opublikowano
u mnie cos sie zepsulo i nie otwieral sie przy wlaczeniu klimy i bardzo slabo dzialala klima, sciagnlem wezyk z podcisnienia i teraz dziala jak nalezy, na zime z powrotem go zaloze
Opublikowano

Właśnie tutaj na początku piszą, że żaluzje powinny być zamknięte cały czas, aż do osiągnięcia 105st. Więc są dwie sprzeczne informacje i tak na prawdę nie wiadomo jak powinno być i dlaczego :?:

 

W samochodzie, E46 320D 136KM, jest tak, że po uruchomieniu silnika żaluzje się zamykają. Po włączeniu klimy, włącza się wiatrak, ale nadal żaluzje są zamknięte. Czekałem jakieś 10min, jeszcze na postoju i na wolnych obrotach się zbytnio nie nagrzał. Przez ten czas, na wolnych obrotach wiatrak na klimie chodził, ale żaluzje cały czas były zamknięte. Przy zgaszeniu żaluzje się otworzyły.

Opublikowano
Niestety w tym temacie wiadomości są strasznie okrojone, w sumie przez osobę chyba najbardziej obeznaną w temacie. Piszę tu o koledze "yoshimura01". Mam jednocześnie do niego lub kogoś kto to wie, ponownie pytanie, jak właściwie powinny działać i dlaczego właśnie tak, te klapki osłony chłodnicy.

Zostałem wywołany do tablicy, więc się odniosę do tego :wink: Informacje z najlepszego dostępnego źródła - serwisówka BMW.

 

Radiator shutter DDE 3.0

 

The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

Components

 

Radiator shutter

Vacuum unit with actuating rod

Pressure converter

 

Function

 

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the vacuum unit and the radiator shutter closes (= standard setting).

 

The radiator shutter is opened at:

 

Coolant temperature > 107 °C or

Fan speed > 3000 rpm

 

Troubleshooting

 

If a defect occurs in the pressure converter activation function, fault code 56 "radiator shutter" is stored and the radiator shutter opens (provided there is no additional mechanical defect to jam the radiator shutter).

____________________________________________________________________________

 

 

Radiator shutter DDE 5.0

 

The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

Components

 

Radiator shutter

Vacuum unit with actuating rod

Pressure converter

 

Function

 

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the vacuum unit and the radiator shutter closes (= standard setting).

 

The radiator shutter is opened at:

 

Coolant temperature > 111°C or

Fan speed > 3000 rpm

 

Troubleshooting

 

If a fault is detected in the control of the pressure converter, the following ”Radiator shutter” faults may be detected:

 

41C0, Activation short circuit to B+

41C1, Activation short circuit to B-

41C2 Activation circuit break

41C3, Excess temperature output stage

 

If a fault occurs, the radiator shutter opens (unless there is also a mechanical fault and the radiator shutter is sticking).

 

The radiator shutter is also opened if a fault on the coolant temperature sensor or the electric fan is detected.

Opublikowano
Pytanie o sterowanie żaluzją. Czy obecność żaluzji jest programowana w ECU? Konkretnie chodzi o przeprogramowanie sterownika z auta z automatyczną skrzynią na manualną. W automacie nie ma żaluzji tylko jest wiskoza. Co w momencie przeprogamowania takiego sterownika na manual. Czy jest tam funkcja sterowania żaluzją na stałe, niezależnie od wersji auta, czy trzeba tę funkcję doprogramować aby ECU widział zaworek do sterowania i odpowiednio podawał mu sygnał otwarcia?
Opublikowano
Bardzo dobre pytanie na które też chciałbym poznać odpowiedź. Jako ciekawostkę podam, że w E46 318d NIE MA żaluzji chłodnicy. Mimo tego faktu w czasie diagnozy komputerowej DIS wypluł mi błąd tego urządzenia :worried: Czyli w sterowniku jest zaprogramowany jako aktywny system, ale brak urządzeń: elektrozawór. wiązka, wężyki vacum i moduł żaluzji z aktuatorem podciśnieniowym. Czy jest ktoś w stanie również to wyjaśnić??
Opublikowano
Pytam bo u mnie tak jest jezdze juz tak 3 lata odkad mam to auto a ile jezdzil tak ktos wczesniej i dlaczego to odlaczyl.i zdemontowal same piora to nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.