Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie żaluzji na chłodnicy, czy powinna być otwarta podczas jazdy przy takich temperaturach 32 na zewnątrz?

U mnie jest zamknięta nawet gdy załączy się wiatrak (w teście 7.0 temperatura waha sie 87, 88 stopni a przy 88 juz siewiatrak załacza z tego co zaobserwowałem) jak zgasze motor to się żaluzja otwiera.

Kiedy sie jeszcze otwiera żaluzja oprócz zgaszonego auta? Po co ona w ogóle jest?

Opublikowano

Panowie mam poważny problem albo go nie mam:)

 

Robiłem diagnostykę inpą i wentylator nie włącza mi się w ogóle. Mam 105 stopni na (Kuhlmitteltemperatur). I ani żaluzje ani wentylator się nie załączają, a strzałeczka na zegarach wskazuje środeczek. Czy to jest normalny objaw? Rozgrzewałem go na postoju cały czas, więc nie wiem...

 

Bardzo proszę o odpowiedź

Pozdrawiam i dziękuję

Opublikowano
Skoro masz inpe to odpal go z testów elementów wykonawczych wtedy będziesz wiedział czy działa...
Opublikowano

Ja na prawde strasznie przepraszam ale gdzie to jest??;)

Niestety w inpie dla m47 jest wszytko po niemiecku...

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie żaluzji na chłodnicy, czy powinna być otwarta podczas jazdy przy takich temperaturach 32 na zewnątrz?

U mnie jest zamknięta nawet gdy załączy się wiatrak (w teście 7.0 temperatura waha sie 87, 88 stopni a przy 88 juz siewiatrak załacza z tego co zaobserwowałem) jak zgasze motor to się żaluzja otwiera.

Kiedy sie jeszcze otwiera żaluzja oprócz zgaszonego auta? Po co ona w ogóle jest?

 

witam

kolego żaluzja zawsze zamknięta, po zgaszeniu silnika się otwierała, myslałem że tak powinno byc do momentu kiedy wymieniłem wżyki podcisnieniowe

czyli wężyki sterowania żaluzją do wymiany

zaobserwowałem dzisiaj także że wentylator chłodnicy cały czas pracuje (przy wyłączonej klimie)

sprawdzałem dzisiaj układ wydechowy i poduchy silnika (dodam że upał pow. 33C) wszedłem w kanał i zauważyłem że wentylator pracował prawie cały czas (wentylator pracował ,wyłączał sie na moment - śmigło nie zatrzymalo sie do końca , poczym znowu sie załączal)

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie żaluzji na chłodnicy, czy powinna być otwarta podczas jazdy przy takich temperaturach 32 na zewnątrz?

U mnie jest zamknięta nawet gdy załączy się wiatrak (w teście 7.0 temperatura waha sie 87, 88 stopni a przy 88 juz siewiatrak załacza z tego co zaobserwowałem) jak zgasze motor to się żaluzja otwiera.

Kiedy sie jeszcze otwiera żaluzja oprócz zgaszonego auta? Po co ona w ogóle jest?

 

witam

kolego żaluzja zawsze zamknięta, po zgaszeniu silnika się otwierała, myslałem że tak powinno byc do momentu kiedy wymieniłem wżyki podcisnieniowe

czyli wężyki sterowania żaluzją do wymiany

zaobserwowałem dzisiaj także że wentylator chłodnicy cały czas pracuje (przy wyłączonej klimie)

sprawdzałem dzisiaj układ wydechowy i poduchy silnika (dodam że upał pow. 33C) wszedłem w kanał i zauważyłem że wentylator pracował prawie cały czas (wentylator pracował ,wyłączał sie na moment - śmigło nie zatrzymalo sie do końca , poczym znowu sie załączal)

 

 

czyli na moj razum.. Wezyk podcisnieniowy steruje elektrozaworem. A elektrozawor owiera i blokuje zaluzje. Czy tak jest ???

Nie jest to na odwrot przypadkiem ??? Tzn. Elektrozaworem steruje ECU przy czym elektrozawor otwiera i zamyka podcisnienie na wezyku ktory prowadzi do mechanizmu zamykania i otwierania zaluzji.

 

Prosze o podpowiedz jak to naprawde jest. Chcial bym sprawdzic u mnie ten elektrozaworek gdyz u mnie takze zaluzje caly czas zablokowane. A przy wyciagnietym kluczyku odblokowane....

 

No i tutaj mam wielki znak zapytania, gdyz wezyk i elektrozaworek musza dzialac!!! Jak by wezyk byl pekniety, zaluzje byly by caly czas zamkniete lub odblokowane. Tak samo z elektrozaworem. W zaleznosci czy blokowal by podcisnienie lub nie, zaluzje byly by otwarte lub zamkniete. A z tego co widac, blokuja sie regualrnie przy zapalonym silniku, a odblokowywuja sie przy wyciagnietym kluczyku. Tutaj osprzet jest na 100% w pozadku!!! Tak jakby sterownik silnika specjalnie blokowal zaluzje. Nie wiem niestety w jakim przypadku zostaja one odblokowywane... Wie ktos moze??? Gdzie to przetestowac w DISIE ???

Opublikowano

dzieki, teraz rozumiem. Ma moze jeszcze ktos jakis maly opisik jak dokopac sie do tego elektrozaworu i mechanizmu zamykania zaluzji.

Posiadam coprawda model e60, ale co do modelu e46 praktycznie nie powinno byc wiekiej roznicy.

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie żaluzji na chłodnicy, czy powinna być otwarta podczas jazdy przy takich temperaturach 32 na zewnątrz?

U mnie jest zamknięta nawet gdy załączy się wiatrak (w teście 7.0 temperatura waha sie 87, 88 stopni a przy 88 juz siewiatrak załacza z tego co zaobserwowałem) jak zgasze motor to się żaluzja otwiera.

Kiedy sie jeszcze otwiera żaluzja oprócz zgaszonego auta? Po co ona w ogóle jest?

 

witam

kolego żaluzja zawsze zamknięta, po zgaszeniu silnika się otwierała, myslałem że tak powinno byc do momentu kiedy wymieniłem wżyki podcisnieniowe

czyli wężyki sterowania żaluzją do wymiany

zaobserwowałem dzisiaj także że wentylator chłodnicy cały czas pracuje (przy wyłączonej klimie)

sprawdzałem dzisiaj układ wydechowy i poduchy silnika (dodam że upał pow. 33C) wszedłem w kanał i zauważyłem że wentylator pracował prawie cały czas (wentylator pracował ,wyłączał sie na moment - śmigło nie zatrzymalo sie do końca , poczym znowu sie załączal)

 

 

czyli na moj razum.. Wezyk podcisnieniowy steruje elektrozaworem. A elektrozawor owiera i blokuje zaluzje. Czy tak jest ???

Nie jest to na odwrot przypadkiem ??? Tzn. Elektrozaworem steruje ECU przy czym elektrozawor otwiera i zamyka podcisnienie na wezyku ktory prowadzi do mechanizmu zamykania i otwierania zaluzji.

 

Prosze o podpowiedz jak to naprawde jest. Chcial bym sprawdzic u mnie ten elektrozaworek gdyz u mnie takze zaluzje caly czas zablokowane. A przy wyciagnietym kluczyku odblokowane....

 

No i tutaj mam wielki znak zapytania, gdyz wezyk i elektrozaworek musza dzialac!!! Jak by wezyk byl pekniety, zaluzje byly by caly czas zamkniete lub odblokowane. Tak samo z elektrozaworem. W zaleznosci czy blokowal by podcisnienie lub nie, zaluzje byly by otwarte lub zamkniete. A z tego co widac, blokuja sie regualrnie przy zapalonym silniku, a odblokowywuja sie przy wyciagnietym kluczyku. Tutaj osprzet jest na 100% w pozadku!!! Tak jakby sterownik silnika specjalnie blokowal zaluzje. Nie wiem niestety w jakim przypadku zostaja one odblokowywane... Wie ktos moze??? Gdzie to przetestowac w DISIE ???

 

Widzisz, ja to kombinuję tak,że latem, w upał, sinik się szybko dogrzewa i nie ma potrzeby omiatania go jeszcze strumieniem gorącego powietrza z chłodnic, więc żaluzje się domykają. Wtedy gorące powietrze wywalane jest pod auto (przez słynna "dziurę" w dolnej osłonie silnika). Zobaczymy czy zimą też będą więcej domknięte niż otwarte. Zakładam się, ze będą otwarte do chwili gdy silnik złapie temperaturę.

Opublikowano
zimą tym bardziej będą zamknięte .....

No to mnie teraz zdziwiłeś. Jeśli latem są zamkięte i zimą "tym bardziej będą zamknięte" to wychodzi na to, że mogłyby być zamknięte "na sztywno" cały czas albo są zbędne !!

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Odgrzebie troszkę temat. Czy we wrzystkich e46 m47 występowała zalujza ? U mnie występuje problem z niedogrzanym autem a wymieniłem juz termostat raz i nie wiem co dalej. Wczoraj np przez całą trasę 100km ni zagrzał się do pionu ani raz ! . czy to moze byc spowodowane brakiem zaluzji ? Jeśli ktoś dysponuje zdjęciami tego jak to powinno wyglądać to poproszę :). Dodam że niedaleko chłodnicy po stronie kierowcy widzę ze jest jakis zawór bez nałożonego wężyka. Stąd moje pytanie.
Opublikowano

Pytanie ktory termostat wymieniles. Jesli glowny to ok ale jesli takie maly to tylko do erg i nie za duzo to da.

Ja tez mialem taki problem ale wymina termostatow + plyn pomogla i wskazowka non stop pion.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wlodi no pewnie że TAK!!! zakładaj wężyki na ten króciec i będzie OK!

ale u mnie nie ma zadnego wolnego wezyka ktory moglbym zalozyc na ten krociec ... jakies pomysly? co do termostatu to wymienilem duzy i bez zmian . jesli ma ktos jakies zdjecia jak to ma wygladac to prosze ja zdjecia tego co jest u mnie wrzuce jutro.

 

 

Yoshimura01 co mam rozumiem przez "no pewnie ze tak" ? czy to jest odpowiedz na pytanie odnosnie obecnosci zaluzji w 320d ? bo u mnie nie ma - ani zaluzji ani wiatraka....od strony grlla mam od razu chlodnice

  • Moderatorzy
Opublikowano

ide zrobic zdjecia ... update za godzine..

 

 

poprawka .. jest wiatrak i zaluzja jest tez ... sugerowalem sie wersjami po lifcie gdzie wiatrak widac od razu od strony grill... tutaj widze iz zaluzja jest ale jakby miedzy silnikiem a chlodnica . Moje pytanie : co daje zaluzja skoro itak powietrze wpada na chlodnice i chlodzi plyn ? Nie do konca dla mnie logiczne. W ostatni weekend trzoche grzebalem w Buni (EGR i elektrozawory + przelewy + silownik turbo + angel eyes :D ) i ten zaznaczony element wzbudzil moja ciekawosc. powinien chyba byc do czegos przypiety?? AAA i jeszcze jedno... foty robiione w garazu i widac ze zaluzja otwarta niezaleznie czy silnik wlaczony czy nie :/ .

 

http://img541.imageshack.us/img541/6366/p1020641v.jpg

Opublikowano

no ok masz żaluzje i teraz szukaj w okolicach filtra oleju zaworka który tym steruje od niego powinien lecieć wężyk właśnie do tej gruszki którą zaznaczyłeś ! żaluzje są zamknięte podczas pracy silnika ....

oj przepraszam ale nie zauważyłem wcześniej tam po prawej stronie zdjęcia w dole idzie gumowy przewód czarny z białym paskiem to powinno być to!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zgadza się! na podłożnicy leży wężyk sterowania żaluzją!!! Wsuwaj go na ten króciec... chyba nie potrzebnie wymieniałeś termo...

chyba dobrze że zmienił termostat ....

ja długo jeździłem bez całej żaluzji a poza tym jak już założyłem to i tak nie działa mi zaworek i jest cały czas otwarta , i auto nagrzewa się idealnie i szybko ( oba termostaty nowe )...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ok zaraz to sprawdze .... a jak to jest z ta zaluzja ? dlaczego jest miedzy chlodnica a silnikiem a nie miedzy grillem a chlodnica? Mam nadzieje ze zaden pseudo mechanik nie wylaczyl zaaluzji bo np byl mu potrzebny pierburg przy egr albo turbo ... bo teraz mam wylaczony EGR i bede musial znow to przekladac albo kupic ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.