Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem świeżo po wymianie (przetartej) rury odpowietrzającej zbiornik paliwa.

Po skończonej wymianie okazało się że straciłem hamulec ręczny, tzn. do opuszczania (tylko lekkiego) zbiornika nie wypinałem linki hamulca ręcznego.

Nie wiem co się mogło stać, czy linka sama mogła się wypiąć (bo to mało prawdopodobne abym mógł ją zarwać) - raczej nic nie szarpałem, jej mocowanie pod podwoziem zostało w czasie wymiany rurki odkręcone.

 

Jak sprawdzić co mogło się stać (czy linki się odczepiły)? Jak je założyć?

 

Jak reguluje się naciąg hamulca ręcznego? (czy tylko przy kołach)?

 

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
widać, ze problem przecierającej się rurki odpowietrzającej się zbiornik paliwa jest coraz bardziej powszechny. Robiłem to w ASO i jak odebrałem auto też nie było ręcznego, reklamacja, 20 min i juz było ok ale nie wiem co było powodem. U mnie reczny był odpinany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Problem już rozwiązany.

Po prostu ręczny przy dźwigni sam się wypiął, tzn. zadziałało zabezpieczenie aby nie zerwać linek.

Przy dźwigni nie ma wg mnie regulacji, podciągnąłem hamulec ręczny w tarczo-bębnach i trzyma dobrze już na 3 ząbku.

 

No rzeczywiście z rurkami odpowietrzającymi zbiornik paliwa jest duży problem. Jeśli komuś jeszcze nie cieknie z tej rurki to proponuję wykręcić prawe tylne koło, odkręcić nadkole i nałożyć na rurkę odpowietrzającą jakiś wąż/peszel lub coś innego, aby ją dodatkowo zabezpieczyć. Fabryczne zabezpieczenie tej rurki to wielka lipa, i wg mnie powinna zostać przeprowadzona jakaś akcja naprawcza w serii E90/91 itd przez serwis bmw, bo taki wyciek jest niebezpieczny, niszczy podwozie, elementy gumowe, zanieczyszcza środowisko i może nawet spowodować spalenie auta.

Z tego co wyczytałem na forum to ten problem pojawia się dosyć często i jest bardzo kłopotliwy, trudny do naprawy i kosztowny. U mnie zajęło to wiele godzin pracy + przestój na brakujące klucze do odkręcenia wału...po prostu droga przez mękę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy problem tej rurki dotyczy wszystkich modeli? Szczególnie interesuje mnie 320i 2006 (przed liftem) Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doprecyzuję pytanie. Czy rurka odpowietrzająca w dieslu jest inna niż w bezynie? A zatem czy jest to problem także wersji benzynowych?
Opublikowano
Problem już rozwiązany.

Po prostu ręczny przy dźwigni sam się wypiął, tzn. zadziałało zabezpieczenie aby nie zerwać linek.

Przy dźwigni nie ma wg mnie regulacji, podciągnąłem hamulec ręczny w tarczo-bębnach i trzyma dobrze już na 3 ząbku.

 

No rzeczywiście z rurkami odpowietrzającymi zbiornik paliwa jest duży problem. Jeśli komuś jeszcze nie cieknie z tej rurki to proponuję wykręcić prawe tylne koło, odkręcić nadkole i nałożyć na rurkę odpowietrzającą jakiś wąż/peszel lub coś innego, aby ją dodatkowo zabezpieczyć. Fabryczne zabezpieczenie tej rurki to wielka lipa, i wg mnie powinna zostać przeprowadzona jakaś akcja naprawcza w serii E90/91 itd przez serwis bmw, bo taki wyciek jest niebezpieczny, niszczy podwozie, elementy gumowe, zanieczyszcza środowisko i może nawet spowodować spalenie auta.

Z tego co wyczytałem na forum to ten problem pojawia się dosyć często i jest bardzo kłopotliwy, trudny do naprawy i kosztowny. U mnie zajęło to wiele godzin pracy + przestój na brakujące klucze do odkręcenia wału...po prostu droga przez mękę.

 

W jaki sposób regulowałeś ręczny ? Czy wystarczy sciągnięcie koła lub dostep z kanału aby to zrobić ? Czy trzeba odkręcac te tarczo bębny aby sie do tego dostać ??

Opublikowano
Problem już rozwiązany.

Po prostu ręczny przy dźwigni sam się wypiął, tzn. zadziałało zabezpieczenie aby nie zerwać linek.

Przy dźwigni nie ma wg mnie regulacji, podciągnąłem hamulec ręczny w tarczo-bębnach i trzyma dobrze już na 3 ząbku.

 

No rzeczywiście z rurkami odpowietrzającymi zbiornik paliwa jest duży problem. Jeśli komuś jeszcze nie cieknie z tej rurki to proponuję wykręcić prawe tylne koło, odkręcić nadkole i nałożyć na rurkę odpowietrzającą jakiś wąż/peszel lub coś innego, aby ją dodatkowo zabezpieczyć. Fabryczne zabezpieczenie tej rurki to wielka lipa, i wg mnie powinna zostać przeprowadzona jakaś akcja naprawcza w serii E90/91 itd przez serwis bmw, bo taki wyciek jest niebezpieczny, niszczy podwozie, elementy gumowe, zanieczyszcza środowisko i może nawet spowodować spalenie auta.

Z tego co wyczytałem na forum to ten problem pojawia się dosyć często i jest bardzo kłopotliwy, trudny do naprawy i kosztowny. U mnie zajęło to wiele godzin pracy + przestój na brakujące klucze do odkręcenia wału...po prostu droga przez mękę.

 

W jaki sposób regulowałeś ręczny ? Czy wystarczy sciągnięcie koła lub dostep z kanału aby to zrobić ? Czy trzeba odkręcac te tarczo bębny aby sie do tego dostać ??

 

Aby podciągnąć ręczny trzeba tylko odkręcić koła - wystarczy lewarek.

Reguluje/naciąga się go przez otwór na szpilkę (ustawiając otwór na szpilkę na górze i kilka stopni w prawo(przy lewym kole) lub lekko w lewo (przy kole prawym) - najlepiej przyświecić sobie w otwór latarką z wąskim strumieniem i poszukać "regulatora" lekko okręcając tarczo/ bębnem - regulator jest pod sprężynką).

Ja regulowałem płaskim śrubokrętem obracając regulator w górę lub w dół i co obrót sprawdzałem czy już okładzina chwyta. Teraz ręczny trzyma mi mocno na trzecim ząbku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU91&mospid=48836&btnr=34_1485&hg=34&fg=30

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Z tego co wyczytałem na forum to ten problem pojawia się dosyć często i jest bardzo kłopotliwy, trudny do naprawy i kosztowny. U mnie zajęło to wiele godzin pracy + przestój na brakujące klucze do odkręcenia wału...po prostu droga przez mękę.

 

Koszt brutto w ASO to 800 PLN za wymianę rurki z częscią. polecam zrobienie tego w ASO, u mnie nie chciała zejśc rurka z króćca baku, króciec sie urwał i bak do wymiany. oczywiscie na koszt ASO

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Z tego co wyczytałem na forum to ten problem pojawia się dosyć często i jest bardzo kłopotliwy, trudny do naprawy i kosztowny. U mnie zajęło to wiele godzin pracy + przestój na brakujące klucze do odkręcenia wału...po prostu droga przez mękę.

 

Koszt brutto w ASO to 800 PLN za wymianę rurki z częscią. polecam zrobienie tego w ASO, u mnie nie chciała zejśc rurka z króćca baku, króciec sie urwał i bak do wymiany. oczywiscie na koszt ASO

 

Wymianę robiłem z bratem, to on głównie się tym zajmował, ale powiem ci że króciec serwis mógł zerwać tylko przez niedbalstwo. Moim zdaniem za słabo opuścili baki i trochę za mocno musieli szarpać, a tak się nie da. Bak musi być trochę opuszczony i rurka trochę wsunięta w stronę baku, bo inaczej będzie po skosie i będzie się klinowała nawet po maksymalnym wciśnięciu zacisku rurki.

Jednym z rozwiązań aby łatwo wyjąć starą rurkę może być jej obcięcie ostrym nożem (nie brzeszczotem bo wpadną do baku opiłki) - tak z 3 - 4 cm od zacisku przy baku, aby była koniecznie ustawiona prostopadle do króćca i nie było żadnych naprężeń.

Koniecznie wypiąć ręczny przy dźwigni bo to niezbędne do łatwiejszego opuszczenia baku (u mnie wypiął się sam po lekkim szarpnięciu).

Jeśli znajdziecie kogoś kto wymieni wam rurkę za ok 200-250 zł + ok 150 zł rurka z serwisu, to nawet się nie zastanawiajcie...no chyba że ktoś ma dobry warsztat z podnośnikiem lub DOBRYM kanałem, wszystkie niezbędne klucze i kogoś do pomocy (z wydechem nie jest tak lekko w pojedynkę)

Powodzenia dla wszystkich, którzy będą sami wymieniać rurkę odpowietrzającą bak. Dużo cierpliwości i ostrożności.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.