Skocz do zawartości

Wylacznik swiatla w bagazniku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam do was pytanko czy istnieje jakis wylacznik zeby wylaczyc swiatlo w bagazniku jak tak to gdzie ?...bo cos mi sie wydaje ze po zamknieciu kufra nadal sie swieci i jak auto dluzej stoii rozladowuje mi akumulator ? dodam ze akumulator jest dobry... albo moze jest jakies zwarcie i cos czerpie prad ?

 

Pozdrawiam...

E39
Opublikowano
Witam mam do was pytanko czy istnieje jakis wylacznik zeby wylaczyc swiatlo w bagazniku jak tak to gdzie ?...bo cos mi sie wydaje ze po zamknieciu kufra nadal sie swieci i jak auto dluzej stoii rozladowuje mi akumulator ? dodam ze akumulator jest dobry... albo moze jest jakies zwarcie i cos czerpie prad ?

 

Pozdrawiam...

 

Wlacznik zintegrowany jest w zamku klapy. Sam fakt swiecenia sie

zarowki latwo sprawdzic - po dluzszym postoju otworz kufer i sprawdz

czy oprawka i szklo zarowki sa cieple.

 

E39 ma taki patent ze po 15 (chyba) minutach i zamknietym zamku

odcina wszystkie niepotrzebne odbiorniki - potrzebne, czy nie. dlatego

m.in pozostawienie wlaczonego oswietlenia wnetrza niczym nie grozi.

Nie wiem czy dotyczy to rowniez bagaznika ale wydaje mi sie, ze tak.

 

Na pierwszy rzut sprawdzil bym wszelkiego rodzaju dokladki - alarmy,

immobilizery, zestawy glosnomowiace, audio itp. kombinacje - fabryczne

podzespoly rzadko uszkadzaja sei tak zeby w standby pobierac prad

(chociaz znam tego typu przypadki - np uszkodzony modul sterujacy

fotelami nie przechodzil w stan gotowosci i pobieral prawie 5 amperow).

 

Jesli poszukiwania nie pomoga to trzeba zapiac sie z amperomierzem

w szereg baterii, zamknac zamki, odczekac 15 minut i wyjmujac kolejne

bezpieczniki sprawdzac kiedy wzmozony pobor pradu ustapi.

 

Maksymalna rozsadna wartosc pradu spoczynkowego to jakies 50-80mA

a w dobrze dzialajacym aucie nawet mniej. Pobor wiekszy niz 100mA

definitywnie oznacza, ze cos jest nie tak.

 

Jesli prad spoczynkowy jest w porzadku a auto wciaz "traci" baterie

oznacza ze przyczyna jest albo stan samej baterii albbo niedostateczne

ladowanie - proponuje sprawdzic test nr 9 (o ile pamietam) w OBC pod

katem napiecia na postoju i przy pracujacym silniku.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

dzieki psychop tak zrobie jak napisales powiedz mi jeszcze jak odpalic ten test 9-ty ? bo od niedawna mam e39 i ni cholery nie wiem co sie dzieje w opcjach bordcomputera...jak by ktos mial opis poszczegolnych klawiszy i testow bordcomputera to bardzo byl bym wdzieczny...

 

 

Pozdro...

E39
Opublikowano
dzieki psychop tak zrobie jak napisales powiedz mi jeszcze jak odpalic ten test 9-ty ? bo od niedawna mam e39 i ni cholery nie wiem co sie dzieje w opcjach bordcomputera...jak by ktos mial opis poszczegolnych klawiszy i testow bordcomputera to bardzo byl bym wdzieczny...

 

 

Pozdro...

 

poszukaj na forum bo bylo duzo o tym

 

masz wyswietlacz prosty czy alfanumeryczny (z tekstowym duzym polem

czy z "samochodzikiem")

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
mam prosty bez samochodziku...

 

...to znaczy ze masz ten "nieprosty" czyli lepszy ;)

 

trzymasz prawy przycisk na wlaczonym zaplonie az wyswietli sie test01

 

idziesz prawym przyciskiem do test19 i lewym ustawiasz wartosc LOCK:

na taka ktora jest rowna sumie pieciu ostatnich cyfr VIN

i potwierdzasz prawym

nastepnie przemieszczasz sie do testu nr 7 (albo 9) juz nie pamietam

jede pokazuje temperature glowicy drugi napiecie baterii. reszte

znajdziesz sobie searchem

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Cholera a ktory to jest ten prawy przycisk ?

 

 

Pozdro...

 

gosh!!:)

 

na zegarach masz prawy i lewy - tak?

okragle, czarne, lewy od przebiegu czesciowego prawy od checka

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
No to teraz juz bede wiedzial do czego sluzy po prawej stronie na zegarach przycisk :D dzieki psychop...

 

 

Pozdro...

 

Sprawdz te napiecia. Przy pracujcym silniku powinienes miec 14.2...14.4V

i to znaczy ze alternator prawidlowo laduje akumulator - jesli prad

spoczynkowy bedzie maly, to bateria jest do wymiany. Sprawdz tez ile

woltow ma bateria po odstawieniu motoru oraz po postoju przed ponownym uruchomieniem silnika. W normalnych warunkach to napiecie

nie powinno spadac ponizej 12.8V chociaz jesli bateria jest w dobrym

stanie a tylko niedoladowana to przy 12.5 silnik powinien jeszcze poprawnie zapalac (jak padl mi alternator to przy 12.4v jeszcze dalo

rade go uruchomic).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Witam Psychop sprawdzilem tak jak pisales zaopatrzylem sie w amperomierz pozamykalem wszystkie zamki i co sie okazuje...napiecie mialem cos kolo 800mA ale odczekalem tak jak pisales 15 min i z 800mA zrobilo sie tylko 8-9mA...wiec z tego by wynikalo ze z elektryka jest wszystko OK nie ma zadnego zwarcia i nic dodatkowo nie pobiera pradu...skoro maksymalna rozsadna wartosc pradu spoczynkowego to jakies 50-80mA a ja co prawda na poczatku mialem cos kolo 800mA ale po 15 min bylo juz 8-9mA...wczoraj rano jak nie moglem odpalic podlaczylem akumulator do wieczora pod prostownik i wieczorkiem auto palilo od kopa godzina byla cos kolo 22... a juz dzisiaj rano zdech pies kolo 10 juz nie moglem go odpalic...a mialem dzisiaj sprawdzic ten test 9 :( przy opciazeniu..ale jak naladuje akumulator to jeszcze go dla pewnosci sprawdze... ale cos mi sie wydaje ze jutro bede mial nowy akumulator...
E39
Opublikowano
Witam Psychop sprawdzilem tak jak pisales zaopatrzylem sie w amperomierz pozamykalem wszystkie zamki i co sie okazuje...napiecie mialem cos kolo 800mA ale odczekalem tak jak pisales 15 min i z 800mA zrobilo sie tylko 8-9mA...wiec z tego by wynikalo ze z elektryka jest wszystko OK nie ma zadnego zwarcia i nic dodatkowo nie pobiera pradu...skoro maksymalna rozsadna wartosc pradu spoczynkowego to jakies 50-80mA a ja co prawda na poczatku mialem cos kolo 800mA ale po 15 min bylo juz 8-9mA...wczoraj rano jak nie moglem odpalic podlaczylem akumulator do wieczora pod prostownik i wieczorkiem auto palilo od kopa godzina byla cos kolo 22... a juz dzisiaj rano zdech pies kolo 10 juz nie moglem go odpalic...a mialem dzisiaj sprawdzic ten test 9 :( przy opciazeniu..ale jak naladuje akumulator to jeszcze go dla pewnosci sprawdze... ale cos mi sie wydaje ze jutro bede mial nowy akumulator...

 

8-9mA to idealna wartosc co jak sam zapewne sie domyslasz oznacza

ze akumulator moze sie nadawac do wymiany.

 

Mozesz probowac go jeszcze reanimowac (sprawdzic i uzupelnic poziom

plynu, gleboko rozladowac oraz naladowac ponownie w kilku cyklach -

niewielkim pradem optymalnie tzw "28 godzinnym" czyli przez 28

godzin ladujesz pradem rownym 1/20 pojemnosci w Ah)

 

ale moze juz nie warto?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Penwie ze nie warto zima sie zbliza nie ma co sobie takim akumulatorem glowy zawracac jutro cos trzeba zamowic...

tylko mam problem jaki wybrac na pewno 90-ke bo patrzylem w ksiazce serwisowej i tam jest ze do mojego autka 90Ah trzeba by bylo przypodac tylko zastanawiam sie nad firma zeby bylo cos za rozsadna cene...co bys

psychop doradzil w tym temacie ?

acha za cholere nie moge tego testu odpalic zrobilem tak jak mowiles test 19 ustawilem lewym jak wcisnolem pojawilo sie LOCK ON dalej jak lewym naciskalem to pojawilo mi sie LOCK 00 i wciskajac caly czas lewym moglem ustawic wartosc max do 46 chyba a gdzie tam do 5 oststnich cyfr :( albo moze cioe jakos opacznie zrozumialem ? jak wciskam test 1 pojawia mi sie 5 ostatnich cyfr VIN 2 test to pojawil mi sie test zegarow a reszte wywala LOCK ON...Daj znac co i jak z tym bo mam wrazenie ze cos zle zrobilem :)

E39
Opublikowano
Penwie ze nie warto zima sie zbliza nie ma co sobie takim akumulatorem glowy zawracac jutro cos trzeba zamowic...

tylko mam problem jaki wybrac na pewno 90-ke bo patrzylem w ksiazce serwisowej i tam jest ze do mojego autka 90Ah trzeba by bylo przypodac tylko zastanawiam sie nad firma zeby bylo cos za rozsadna cene...co bys

psychop doradzil w tym temacie ?

acha za cholere nie moge tego testu odpalic zrobilem tak jak mowiles test 19 ustawilem lewym jak wcisnolem pojawilo sie LOCK ON dalej jak lewym naciskalem to pojawilo mi sie LOCK 00 i wciskajac caly czas lewym moglem ustawic wartosc max do 46 chyba a gdzie tam do 5 oststnich cyfr :( albo moze cioe jakos opacznie zrozumialem ? jak wciskam test 1 pojawia mi sie 5 ostatnich cyfr VIN 2 test to pojawil mi sie test zegarow a reszte wywala LOCK ON...Daj znac co i jak z tym bo mam wrazenie ze cos zle zrobilem :)

 

Suma 5 ostatnich cyfr powinna wynosic mniej niz 45....

 

Kup Exide'a albo Centre Calcium - wyglada tak samo i dziala tak samo 0-

bo to ten sam akumulator produkowany w tej samej fabryce tyle ze ma

inna nalepke

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Własnie wrocilem z pracy z nowym akumulatorem nie bylo tych co pisales...wziolem CENTRA PLUS 92Ah...

No i wkoncu odpalil od kopa :D

E39
Opublikowano
Własnie wrocilem z pracy z nowym akumulatorem nie bylo tych co pisales...wziolem CENTRA PLUS 92Ah...

No i wkoncu odpalil od kopa :D

 

Czy ten PLUS to jest ten "przemalowany" exide? Bo ja nie za dobrze

pamietam jak one byly dokladnie oznaczane...

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Pojecia nie mam ponoc Centra przejela EXIDE tylko malo jest tych EXIDE-ow przynajmniej u mnie gdzie mieszkam bo jest troche mniej znana...

Zapytam ci sie cosik jakie masz obroty w swoim aucie przy zimnym i rozgrzanym silniku ?

E39
Opublikowano
Pojecia nie mam ponoc Centra przejela EXIDE tylko malo jest tych EXIDE-ow przynajmniej u mnie gdzie mieszkam bo jest troche mniej znana...

Zapytam ci sie cosik jakie masz obroty w swoim aucie przy zimnym i rozgrzanym silniku ?

 

Bylo raczej na odwrot (Exide kupil udzialy w Centrze) ale to bez

znaczenia. Te akumulatory Centry nowszych generacji sa po prostu dobre,

lepsze niz jakas chinsko-niemiecka taniocha a juz na pewno lepsze niz

"domowe" marki marketow typu Feuvert czy Norauto.

 

Po wlaczeniu zimnego motoru przez moze 30-40 sekund utrzymuje

powyzej 1000 obr/min a pozniej normalne idle jest w okolicach 680-750.

Czemu pytasz?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Bo nie wiem jak powinno byc w 535-V8 u mnie jak jest zimny to jest cos kolo 900 a jak sie troche nagrzeje to spada do 600-650...nie wiem czy nie powinno byc 750...bo zakazdym razem jak odpalalem auto po resecie komputera mialem gdzies 600 a poznij jak troche pochodzil na wolnych obrotach pracowal na 750...a jak sie cosik przejade robi sie cos kolo 600...nie wiem czy to jest normalne ale wydaje mi sie ze czasami obroty sa za niskie i faluja co prawda prawie nie zauwazalnie ale faluja przy v8-ce chyba nie powinno sie tak chyba dziac...A i jeszcze jedno zauwazylem jak zawsze rano jade do pracy jest zimny silnik przez jakies 2-3 KM dziwnie drga mi kierownica poznij po 2-3 Km problem znika wczesnij czegos takiego nie mialem drgania czuc na kierwonicy co to moze byc ?...

 

 

Pozdro...

E39
Opublikowano

535 powinien wg kwitow miec idle na 650 obrotow. Ale programujac DME

mozna ja nieco zmienic o +/- 100 obrotow. Wazne uwagi:

 

predkosc moze byc podniesiona o 100obr/min w zaleznosci od:

 

- naladowania baterii (jesli niskie napiecie to DME automatycznie podniesie o 100obr/min)

- jesli samochod dlugo stoi na biegu jalowym - wiecej niz 450 sekund - wtedy rowniez podniesie o 100obr/min

- jesli wlaczona jest klimatyzacja

- podczas rozruchu zimnego silnika (to dosc oczywiste).

 

Ktory rok produkcji auta - w DME 5.2.1 wprowadzono powyzsze zaleznosci od wrzesnia 1997.

 

Oprocz tego jak to przy klopotach z regulacja biegu jalowego dobrze

by bylo sprawdzic caly zestaw klasyki - szczelnosc ukladu dolotowego

na lewe powietrze, zawor biegu jalowego, przepustnica itp.

 

Tak na poczatek to podpial bym sie pod komputer i zobaczyl co tam

wychodzi. Ze wzgledu na logiczne zaleznosci np. nieszczelnosci ukladu

dolotowego powoduja w M52/M62 rejestrowanie usterek sondy lambda

co jest nieco mylace - ale jest to bezposredni efekt braku prawidlowej

zaleznosci pomiedzy zmierzona iloscia doplywajacego powietrza a

skladem mieszanki.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Ja mam autko z czerwca 1998r...czyli obroty by sie zgadzaly bo ja tez gdzies mam cos kolo 650... tak zrobie trzeba podpiac pod kompa to cos wiecej powinno powiedziec...

 

 

Pozdro...

E39
Opublikowano

Witam Psychop mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko odnosnie obrotow silnika jak jest goracy to na wolnych obrotach mam gdzies 550 dodam ze silnik pracuje rowno nie ma falowan no moze minimalne prawie nie zauwazalne...czy to jest normalne ?...

 

 

 

Pozdro...

E39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.