Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś to przerabiał, mój problem wygląda tak, jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka od stabilizacji toru jazdy, podjechałem do fachmana , popatrzył, popukał coś i stwierdził że tylne amory do wymiany, dziś wymieniłem ale żadnej zmiany nie widzę a co sam zaobserwowałem to to , że od jakiegoś czasu nie słysze pompy z tyłu która dopompowywała poduchy od nivo, wyrażnie było słychać takie ciche burczenie a teraz cisza. ktoś może wie gdzie szukać albo jak sprawdzić tą pompę?

Bogdan28
Opublikowano

A co na to komputer? Przeciez podłączenie pod kompa to podstawa w takich przypadkach.

Jeśli twój mechanik stwierdził że świeci ci się ta kontrolka z powodu słabych amortyzatorów, to ja ci polecam zmienić mechanika natychmiast.

Opublikowano

pompę z dwoma zaworami masz pod pokrywą pod kołem zapasowym. ale jak świeci ci kontrolka to sprawdż najpierw czy przy czujnikach położenia nie oderwał ci sie żaden kabelek. żeby pompa ruszyła musisz połączyć te dwa grube czerwone przewody na przekażniku

http://img3.imageshack.us/img3/6091/zdjcie011h.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Jestem nowy i chciabym sie przywitac bo nie znalazem tematu na forum do przywitania.Przepraszam rowniez za brak polskich znakow gdyz pisze z niemieckiego kompa. Mianowicie mam problem z NIVO E39 530d 2001r usiadnieta na lewa strone tyl i przod. Z poczatku obstawialem ze z przodu walnieta sprezyna a z tylu poducha. Okazalo sie przod przechyla sie z winy opadnietego tylu. Ale teraz do tematu ,myslalem ze to lewa poducha poducha ale obejrzalem rozebralem i ? po odkreceniu wezyka pomaranczowego od poduchy zlecialo troche powietrza,dokrecilem spowrotem wlaczylem auto i nic, odkrecilem spowrotem i juz nic nie lecialo czyli uklad nie napompowal. Potem odkrecilem przewod niebieski od prawej poduchy i ucieklo duzo powietrza ,auto usiadlo na maxa tak jak wczesniej lewa strona. Po wlaczeniu silnika nic, okazalo sie ze pompa wogole nie pompuje(nie wlacza sie) lecz wczesniej przed spuszczeniem powietrza z wezykow wlaczala sie taka aluminiowa skrzynka pomiedzy poduchami w bagazniku z poczatku myslalem ze to kompresor lecz potem doszedlem ze kompresor znajduje sie w kole i nie daje znaku zycia, po spuscczeniu powietrza z wezykow ta aluminiowa puszka nie dawala juz o sobie znac. Moje pytanie czy jezeli kompresor padl czy powietrze w ukladzie moglo byc jeszcze jakis czas np 1miesiac? jak mam sprawdzic kompresor czy jest dobry czy moze jakis bezpiecznik uszkodony lub modul bo takie opinie czytalem na forum lecz odpowiedzi na moj problem nie znalazlem dodam jeszcze ze na wyswietlaczu jest blad NIVEAUREGULIERUNG INAKTIV . Czy moze trzeba cos zresetowac, odpowietrzyc lub cokolwiek cos innego, prosze o odp znawcow tematu. Dodam jeszcze ze po opadnieciu tylu z dwoch stron przod sie wyprostowal tzn. podniosl z lewej strony i jest rowno.
Opublikowano
usterek może być kilka. najlepiej jaj podłączysz inpę i odczytasz błędy. ciśnienie w jednym miechu może się utrzymywać przez kilka dni pomimo niesprawnego układu. aby sprawdzić sprężarkę musisz podłączyć napięcie na dwa grube przewody wychodzące z silnika.
Opublikowano
OK poducha sprawdzona jest dobra mianowicie nie pompuje pompa na lew strone po zamianie przewodow z lewej na prawa pompuje tylko lewa i teraz pytanie czy to moze byc czujnik? jaki jest efekt uszkodzonego czujnika? czy moze on dac sygnal do pompy i ta wogole nie pompuje na jedna strone?
Opublikowano
nie wystarczy zamknąć obwodu na kompresor przy przekaźniku, trzeba jeszcze podać napięcie na elektrozawory aby były otwarte przy pompowaniu sprężarki, są dwa na lewa stronę i prawą. ostatnio u siebie sprawdzałem poziomowanie zawieszenia bo myślałem że nie działa bo nie słyszałem nigdy kompresora. spuściłem z miechów powietrze i automatycznie podpompowało, napompowałem na krótko zawieszenie na max w górę i opuściło po czasie samo więc u mnie działa i jest bardzo szczelne na szczęście bo jeszcze nie słyszałem jak pompuje wsiadając powiedzmy nawet po tygodniu stania auta poziom utrzymuje ten sam, przynajmniej u mnie ;-) pozdrawiam
Opublikowano
Można, choć nie każdy to umie. Moja 528 była obniżona programowo (że niby tak fajnie walić co chwila w śpiących policjantów, ale lans jest...) i po wymianie zawieszenia z przodu tył mi w serwisie podnieśli. Warto zrobić to u kogoś, kto umie to zrobić, inaczej samochód będzie albo nierówno stał, albo będzie jak klin (przód normalny, tył w niebo...).
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 2 lata później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat a mianowicie:mam problem z nivo a mianowicie z dnia na dzień przestała pracować pompka, auto stoi równo nie opada. Po wizycie u znajomego mechanika po podlaczeniu pod komputer auto reaguje tak jak powinno czyli jak daje sygnal do podniesienia auta to pompka pracuje i podnpsi auto i tak samo z opuszczaniem czyli wychodzi z tego ze układ jest sprawny. Impa błędów nie pokazuje, tylko na wyswietlaczu zegarow widnieje ze nivo jest nieaktywne i auto samo z siebie nie uruchamia pompki. Reasumujac- przy użyciu komputera uklad reaguje natomiast auto samo z siebie nie uruchamia pompki i ciągły błąd na desce mimo braków bledow w inpie. Czy ktos madry z forum doradzi? Elektrycy w moim miescie maja terminy na za 2 tygodnie wiec może ktos tutaj szybciej ogarnie co i jak. Pacjent to E39 turas z 2002 roku. Bede wdzieczny za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.