Skocz do zawartości

E60 530d PROBLEM Z SILNIKIEM!!PROSZE O POMOC:(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam nastepujacy problem: w czasie jazdy padlo mi kolo pasowe przejechalem ok 30-40km akumulator padl i auto stanelo. 2 razy wyskoczyly komunikaty o wysokiej temp silniki i prosba o spokojna jazde, zatrzymalem sie sprawdzilem wszystko i niby bylo ok. Autko wrocilo na lawecie. Po wymianie kola pasowego filtra powietrza i oleju w silniku wystapil dziwny metaliczny dzwiek od ok.2300obrotow do 4000 (2400, 3000,4000 najglosniej). Autko powedrowalo do mechanika ktory wymienil rolki i napinacze, potem odme, wyczyscil zawor AGR, oczyscil chlodnice wymienil olej w skrzyni biegow (bylo go bardzo malo). Uznal ze to chyba turbina, wyslalem turbine do Jaworzna do turbo-tec przyslali ja z powrotem i powiedzieli ze jest uszkodzona zmienna geometria i jakies kolo kompresowe o ile dobrze pamietam. w Danmarze w poznaniu kupilem regenerowana turbine, po jej zamontowaniu dzwiek nadal wystepuje. Sprawdzono kolektor i rozrzad niby i wszystko jest ok. PROBLEM WYSTEPUJE TYLKO NA ROZGRZANYM SILNIKU GDY AUTO STOI PRZEZ PIERWSZE PIEC MINUT WSZYSTKO DZIALA TAK JAK NALEZY! CZY KTOS MA JAKIS POMYSL CO MOZE BYC TEgO PRZYCZYNA?
Opublikowano

witam

 

Ciężko coś wnioskować nie wiem jak brzmi ten metaliczny dźwięk ale

z tego co piszesz 2 razy wyświetliła ci się informacja o za wysokiej temp. silnika czyli jest prawdopodobieństwo ,że silnik przegrzałeś.

Pisałeś ,że turbina została wymieniona - więc można ją pominąć jako winowajcę tego dźwięku.

Dźwięk ten pojawia się jak silnik się zagrzeje na zimnym jest ok wiec mogę zaryzykować chyba stwierdzenie iż to panewka stuka jednak jestem troszkę powściągliwy gdyż mechanik powinien to raczej rozpoznać. Biorąc jednak pod uwagę to ,że silnik był przegrzany a zaczyna hałasować po rozgrzaniu silnika czyli jak olej jest już ciepły i bardzo rzadki to sprawdził bym czy to nie panewka. I chyba bym pojechał do innego mechanika na twoim miejscu :idea:

Opublikowano

tez bym stawial na panewki ze zagotowales sprzet...

Nie daj sie na naprawe silnika tylko go wymien...

 

Jak juz dotkniesz panewek to nigdy igla nie bedzie...

Opublikowano

dziwne bo mam to samo.. dźwięk pojawia się na 2300-2500 obrotów, znika aż do 3400 i znowu się pojawia a wyżej już nie kręcę..

pojawił się po zmianie koła pasowego, ale nie przegrzewałem silnika. Gdzie wymieniałeś koło pasowe?

Opublikowano
założyliśmy na chwilę stare koło, zdejmowaliśmy gumy itd. i dalej ten dźwięk psuje humor. obojętnie czy zimny, czy nie od 2300-2500 i od 3200- hałasuje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

No to ładnie

 

Mam dokładnie ten sam problem z hałasem silnika, napewno nie był przegrzany.

zaczęło sie od zerwania koła pasowego, koło wymieniłem na nowe i zaczał sie hałas,od ok 2300obr najbardziej jak z chodzi z obrotów.

Pierwszy warsztat obstawiał turbine albo kolektor wydechowy. Wyciągneli turbo z kolektorem, kolektor okazał się cały a turbo miało jakiś delikatny luz, zrobili regeneracje-rok gwarancji- ale hałasy i tak są.

Kolejny warsztat podobno dobry w Kielcach nie podjął sie naprawy twierdząc ze miał juz takie 2 przypadki po wymianie koła pasowego i nie znależli przyczyny.

Następny warsztat obstawia coś z rozrządem, a jeszcze inny wtryski

 

Masakra

 

Mam auto juz od3,5 roku przejechałem prawie 100kkm samochód w sumie ma przejechane 190kkm i przez ten czas zero problemu, żadnych usterek, super auto

Tylko naczytałem sie o tym kolektorze ssącym i go wymieniłem przez ten okres czasu, a teraz taka masakra

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moze sie myle bo mechanikiem nie jestem, ale jesli kolo pasowe przestaje dzialac, to przestaje dzialac pompa wody i tym samym tracimy chlodzenie, prawda?

 

Tak wiec jazda nawet 10 sekund rozgrzanym silnikiem bez chlodzenia moze uszkodzic to i owo i stad Wasze problemy. Zagotowane silniki, cos nie lezy jak powinno i daje dzwiek jakiego dawac nie powinno.

 

Myle sie? Niech ktos z wiedza mechanika mnie poprawi.

Opublikowano

Witam,

 

Mój na pewno nie mógł być przegrzany ,bo koło padło zaraz po odpaleniu, więc silnik był zimny.

Komunikatu o wysokiej temp. też nie było.

Więc teoria o przegrzanym silniku i hałasie w moim przypadku się nie sprawdzi.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ha, ha no i się udało znaleźć przyczynę hałasu, nowe koło pasowe padło.

A najlepsze jest to że znalazłem fajnego mechanika w Kielcach.

Teraz czekam na nowe oryginalne koło pasowe, mam nadzieje że już będzie bez hałasu po założeniu

Opublikowano
Właśnie, było nie oryginalne, sprzedawca mnie namówił bo miało być sporo tańsze i bardzo dobre, ale jak widać okazało się zupełnie co innego
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
koledzy rozwiązaliście problem z kołem pasowym???pytam gdyż mam problem typu,że na nagrzanym silniku w zakresie 2700-3000 tys.obrotów występuje wycie,hałas jakby coś wpadało w wibracje,objaw ten zaczął występować zaraz po wymianie koła pasowego na nowy zamiennik,wymieniliście koła pasowe na oryginalne???
Opublikowano
Nie wiem jak w e60, ale koledzy w e39 w 3.0d zawsze polecają koło firmy corteco. Zadnych tanich zamienników nie polecają. Nie jest ono strasznie drogie bo kosztuje ok 1000zł nie wiem ile do e60
Opublikowano

Piszą Wam, że do E60 tylko oryginalne koło pasowe!

 

2 posty wyżej jest to napisane, a Wy pytacie czy ma być oryginał! :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też założyłem Corteco o jest ok.Zero stuków czy wycia.

Zrobiłem na nim już około 5kkm.

Cena ok.900pln

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.