Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Edit - nie mam już zdjęć, były tylko na hoście i po dłuższym czasie "wyparowały".

 

Witam,

Byc może okaże się to dla kogoś pomocne dlatego przy okazji wymiany materiałów eksploatacyjnych w moim samochodzie postanowiłem zrobić kilka fotek aby móć Wam pokazac co i jak oraz za co dokładnie się zabrac aby nie tracić cennego czasu.

Dodam także iz umieszczam to info w tym dziale gdyż w "Zrób to sam" poprostu zginie a tutaj być może bedzie bardziej pożyteczny.

W moim przypadku wymianie podlegały :

- filtr powietrza

- filtr paliwa

- filtr przeciwpyłkowy - klimy

- olej silnikowy

 

Całość działań trwała 4 h, jednakże robiłem to pierwszy raz dlatego też ze zdjęciami poniżej myślę iż wynik ten uda się skrócić o min 1 h.

 

Zaczynamy :D

 

Przedmiotem zabiegów była Bunia 318d 2007 rok

 

http://img143.imageshack.us/img143/9331/wf1.jpg

 

Po otwarciu maski ukazuje nam się widok jak na zdjęciu poniżej. Zabieramy się za odkręcenie pierwszej części tj pokrywy mikrofiltra. Potrzebny do tego bedzie klucz 10, do odkręcenia jest 6 śrub - zaznaczone na czarno. Po odkręceniu dostajemy się do filtra przeciwpyłkowego - wymieniamy.

 

http://img121.imageshack.us/img121/974/wf2f.jpg

 

Następnie wyciągamy zaślepki w rogach komory (przykrywają z jednej płyn hamulcowy, z drugiej kupe kabli :-).

Kolejny krok - odkręcamy dwie śrubki kluczem 10 (kolor czarny) a nastepnie cienkim płaskim śrubokretem podważamy zaczepy listwy (kolor żółty). Po tym wszystkim wyciągamy całośc w górę. Warto dodać iz od strony podszybia "siedzi" to tylkko na uszczelkach.

Nastepnie odkręcamy pokrywe plastikową (na czerwono)

 

http://img291.imageshack.us/img291/4742/wf3n.jpg

 

Kolejnym krokiem jest odkręcenie belek wzmacniających (zaznaczone na czarno). Przy nadkolach pasuje klucz 11 zaś na podszybiu 14. Sruba na podszybiu jest ukryta pod zaślepką - podważyć czymś cienkim.

Nastepnie odkręcamy drugą czesc plastikowej osłony (na czerwono) pamietając iz z prawej jej strony znajduje sie przypiety wąż - trzeba wypiąć aby nie uszkodzić. Sama pokrywa idzie dośc opornie z uwagi na gąbkę pod spodem i stosunkowo mało miejsca.

 

http://img411.imageshack.us/img411/4416/wf4y.jpg

 

Dobieramy sie juz do samego filtra powietrza - ściagamy kanał dolotowy - przykręcony na tzw gwiazdkę po środku, z prawej strony częśc ta jest poprostu wsunięta zaś z lewej od filtra jest na tzw zaczepie plastikowym - delikatnie.

 

http://img153.imageshack.us/img153/3204/wf5x.jpg

 

Ostatnia częśc do odkręcenia a jednoczesnie najgorsza. Tutaj uzywamy klucza nasadowego nr 8. Od razu jednak dopowiem iż potrzeba jest narzedzia długiego - minimum 15cm aby dostac sie do jednej ze śrub znajdującej sie po lewej stronie zaraz pod wężem z kablami.

 

http://img9.imageshack.us/img9/5206/wf6.jpg

 

A tu widok na ukrytą śrubę

 

http://img441.imageshack.us/img441/2359/wf7z.jpg

 

Ukazuje nam się nastepnie widok samego filtra. Ja miałem taki syf iż pod nim musiałem jeszcze odkurzaczem przejechać z różnych owadów :shock:

 

http://img444.imageshack.us/img444/7899/wf8t.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/3816/wf9.jpg

 

A tu stan filtra - jako ciekawostka

 

http://img706.imageshack.us/img706/6303/wf10.jpg

 

Jesli ktos chce wymieniac tylko te dwa filtry tutaj działania się kończą. Ja zmieniałem jeszcze olej i filtr oleju a wiec nie składałem całości.

Na poniższym zdjęciu widać wlew oleju oraz kopułę filtra. Bardzo łatwo ja odkręcić kluczem o rozmiarze 34. Warto nadmienic iz trzeba wymienić tam także dużą uszczelkę zamontowaną na kopule od strony wewnętrznej - jest w komplecie z filtrem.

Kolor czerwony - wlew, kolor żółty - filtr oleju.

 

http://img202.imageshack.us/img202/2540/wf11.jpg

 

Aby spuścić olej oraz dostać sie do filtra paliwa - nasz kolejny filtr do wymieny - należy wejśc pod samochód. Tam odkręcamy kilkanaście śrubek kluczem nr 8 i ściągamy plastikową osłonę. Jeśli chcemy dostać sie do filtra a nie do samego spustu oleju odkręcamy także kolejną osłonę znajdującą sie w środkowej części.

Widok mamy taki :

 

http://img641.imageshack.us/img641/169/wf12.jpg

 

Na żółto zaznaczony spust oleju.

Dalej na czerwono zaznaczone dwa mocowania filtra - jedno na klucz 13, drugie na tzw gwiazdkę. Odkręcamy obydwie a nastepnie wyciagamy zawleczkę (od strony tylnej auta). Po jej demontazu filtr obkręcamy i wyciagamy z mocowania (paliwo nie cieknie, jest blokada). Z drugiej strony mocowanie jest cybantem na klucz krzyżak - tutaj paliwo leci a wiec przydaje sie jakiś kubełek aby nie zaśmiecić sobie podłogi. Obie strony zaznaczone kolorem czarnym.

Wymiana raczej banalna wiec nie ma sie co rozpisywać.

 

 

Mam nadzieję iz powyższa całość niektórym się przyda.

Uwagi mile widziane, robiłem to pierwszy raz wiec może coś da sie obejśc czy zrobić inaczej.

Edytowane przez paypal
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego słowa uznania dla ciebie:

SUPER POST :cool2:

Oby jak najwiecej takich pomocnych ludzi jak ty było na forum.

Opublikowano (edytowane)
Kolego słowa uznania dla ciebie:

SUPER POST :cool2:

Oby jak najwiecej takich pomocnych ludzi jak ty było na forum.

Dzieki, jak będe wymieniał jakies następne rzeczy także zrobie foto story

Edytowane przez paypal
Opublikowano
:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Identycznie robił mój mechanik :cool2: :cool2: :cool2:

Nic dodać :lol: :D

icon4.png
Opublikowano
Słowa uznania dla kolegi, szkoda że nie było tego wcześniej:) wtedy zajęłoby mi to mniej czasu :cool2:
Opublikowano
Uwagi mile widziane, robiłem to pierwszy raz wiec może coś da sie obejśc czy zrobić inaczej.

 

Mając zdemontowane wszystkie te osłony i filtr powietrza należało zmienic przy okazji filtr odmy.

 

Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do takich porad jest właściwe miejsce na forum i tam to przenoszę.

Nie róbcie bałaganu..... :nienie:

pozdrawiam

Paweł

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Świetna instrukcja.

Właśnie jestem po wymianie filtrów(jakieś 3h).

Co można dodać to na niżej załączonym zdjęciu

http://www.fotoload.pl/index.php?id=7c719b09c8a823f4d23b79aaad72591393

warto odkręcić te 2 śrubki co w dużym stopniu ułatwia wyciągnięcie obudowy z filtra i jej włożenie spowrotem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
czesc mam pytanie bo nie moge znaleść dokładnej odpowiedzi; zakupilem filtr paliwowy KNECHT KL 579 D w Intercarsie gdzies słyszałem, że ponoć nie pasuje.. nei chce się naciąć bo nie przyjma zakładanego zwrotu (a przecież dali mi taki jako, że ma pasować do mojego modelu) jak to w końcu z tym jest?? trzeba go zalewać?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki kolego paypal!

Świetny tutorial!

Dodam tylko, że część plastikowa wchodząca do filtra (podgrzewacz), dość ciasno siedzi.

Oddzielając pierwszy raz, nie wiadomo czy czego nie ułamiemy, czy ukruszymy, podważając np. śrubokrętem.

Nie zaryzykowałem. Zdjąłem wężyki i dopiero "na zewnątrz" sobie z tym poradziłem. Wystarczyła siła rąk, bo to siedzi na o-ringu.

Co do cieknącego paliwa z wężyka... dobrze wiedzieć, że cieknie tylko od strony silnika. Ja użyłem jako zaślepek, nakrętek na wentyle. Akurat jakieś takie długie miałem pod ręką. Pasowały idealnie. :wink:

Założyłem filtr firmy Fram. :oops:

Ponoć niewypał. Dobrze, że jeszcze autka nie odpalałem. Niezwłocznie zmienię.

Aha, zalałem go chyba tylko do połowy paliwem, bo reszta wyciekła. Ale z tego co wiem, autko łatwo samo się odpowietrza.

I taka mała ciekawostka... Sprawdzałem, czy zbiornik paliwa mam czysty... i tu niespodzianka. Po zdjęciu wężyka ze smoka, nie zatkałem go i siknęło paliwem na tyle oparcie siedzenia. Za jakąś chwilę drugi raz! :mad2:

Czyżby pompka czuwała? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tydzień temu robiłem tosamo, gdybym przeczytał to wcześniej było by lżej. JAk byś jeszcze wymieniał filtr odmy i tak opisał było by extra. Szacun za to co zrobiłes
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie filtra paliwa należy kilkakrotnie wlączyc i wyłączyć zpłon bez uruchomiania silnika. Pompka zrobi swoje.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem po wymianie oleju, pozdejmowałem wszystkie osłony od kabinowego jak wyzej ladnie kolega rozpisał i doszedłem do powietrza. Problem mam duży z tą śrubą schowaną jest wyrobiona i za chiny nie mogę jej odkręcić, imbus 5 się obkręca a 6 jest za duży.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Czy będe musiał rozwiercać śrubę? :shock:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli ktoś planuje wymianę odmy, to poniżej przedstawiłem jak to wygląda. Na zdjęciu jest już zamontowana nowa część, ale są zaznaczone śruby, które trzeba odkręcić:

 

http://img138.imageshack.us/img138/6382/20120814195538.jpg

 

 

Tak to wygląda po zdjęciu odmy (są już zamontowane nowe uszczelki):

 

http://img850.imageshack.us/img850/7056/20120814195028.jpg

 

 

A tutaj mały tip jak poprawić sobie dostęp do obudowy filtra powietrza. Po odsunięciu zaczepów zaznaczonych na niebiesko i po podważeniu zaczepów zaznaczonych na zielono, można zdjąć tą białą osłonę. Dzięki temu można wyjąć i odsunąć tą wiąskę przewodów zaznaczoną na czerwono. Dostaje się więcej miejsca i łatwiej jest zdjąć oraz zamontować na nowo obudowę filtra.

 

http://img525.imageshack.us/img525/4425/20120814200902.jpg

 

 

Tutaj przykłady jak wyglądają nowe oraz zużyte filtry, które były montowane przy ostatniej wymianie oleju. Jak widać, nie ma co się zastanawiać, czy wymieniać komplet filtrów przy każdej wymianie oleju.

http://img51.imageshack.us/img51/9453/20120814204244.jpg

 

http://img402.imageshack.us/img402/198/20120814195659.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jestem właśnie po własnoręcznej wymianie filtrów i oleju :) oczywiście wzorowałem się na tej instrukcji, dzięki czemu zaoszczędziłem mnóstwo czasu. :cool2:

 

Lecz w mojej 320D mam jedną różnicę, mianowicie klucz do odkręcenia filtra oleju był potrzebny 36 a nie jak w opisie 34, nie wiem czy to tylko u mnie była taka niespodzianka?

Zdziwienie było tym większe, bo przed wymianą pojechałem kupić nasadkę 34 do sklepu, jak już miałem spuszczony olej chciałem odkręcić filtr, a tu zonk klucz nie pasuje, na szczęście żyjemy w czasach telefonów komórkowych :wink:

 

od siebie mogę dodać typy montowanych u siebie filtrów

filtr powietrza: MANN HU15105/1

filtr paliwa: miałem MANN WK519, założyłem MANN WK5001 nie zauważyłem różnicy miedzy nimi

filtr oleju: MANN HU722X

filtr kabinowy: KNECHT LAK 248

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.