Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Mam problem z czujnikami parkowania w BMW E46 2.0d 1999r... był czas że wszystko było ok ale problem znowu wrócił :( czyli jest tak ze czujnik pokazują że samochód jest już blisko przeszkody mimo tego że z tylu nic nie ma i wydobywa się ciągły sygnał dźwiękowy.moim zdaniem czujniki są dobre gdyż wydobywa się z nich charakterystyczne pykanie, może ktoś już miał takie problemy i sobie z nimi poradził... jeżeli jest padnięty moduł pdc to gdzie on się znajduje?a może coś innego?proszę o pomoc.pozdrawiam Edytowane przez kuba_fafik
Opublikowano
Nie za bardzo kumam, o co chodzi, bo jeżeli auto jest już blisko przeszkody, to dźwięk jest właśnie ciągły.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Mam problem z czujnikami parkowania w BMW E46 2.0d 1999r... był czas że wszystko było ok ale problem znowu wrócił :( czyli jest tak ze czujnik pokazują że samochód jest już blisko przeszkody mimo tego że z tylu nic nie ma i wydobywa się ciągły sygnał dźwiękowy.moim zdaniem czujniki są dobre gdyż wydobywa się z nich charakterystyczne pykanie, może ktoś już miał takie problemy i sobie z nimi poradził... jeżeli jest padnięty moduł pdc to gdzie on się znajduje?a może coś innego?proszę o pomoc.pozdrawiam

Proponuje dwa wyjścia:

- odłączać czujniki, może jednak któryś jest walnięty,

- diagnoza komputerowa - można podejrzeć wartośći z poszczególnych czujników.

Opublikowano
taki objaw będziesz miał jeśli przynajmniej jeden z czujników nie będzie sprawny. Najprostszym sposobem to włączyć zapłon aż zaświecą się kotrolki i wrzucić na wsteczny przykładając palec do poszczególnych czujników będziesz słyszał lekkie strzelanie. Jeśli przy którymś tego nie będzie nie oznacza to że czujnik nie jest sprawny, możliwe że nie łączy na wtyku. Powodzenia z tematem.
Opublikowano

Przecież napisał, że "na ucho" czujniki wydają się ok. Odpowiadacie bez czytania pytania :?:

 

Teraz to najprościej byłoby z komputerem zobaczyć wartości z poszczególnych czujników:

- jeśli totalne głupoty - to moduł,

- jesli na jednym z czujników 0 - to ustalic, który to i odłączyć/wymienić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
odłączałem wszystkie po kolei i cały czas to samo... ciągły sygnał :( więc czujniki chyba dobre, teraz jedynie mnie czeka sprawdzenie na kompie lub wymiana modułu z tego co piszecie(może ktoś wie jakie to koszta)?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego coś mi się obiło o uszy że moduł znajduje się w bagażniku po prawej stronie za tym obiciem welurowym . Może jeszcze ktoś się wypowie bo na 100 % nie jestem pewien czy aby na pewno właśnie tam jest zamontowany .
Opublikowano
Dokładnie tam.Jak otworzysz bagażnik to po prawej stronie za obiciem.Podłączone tam są 2 kostki biała i czarna.
Opublikowano
odłączałem wszystkie po kolei i cały czas to samo... ciągły sygnał :( więc czujniki chyba dobre, teraz jedynie mnie czeka sprawdzenie na kompie lub wymiana modułu z tego co piszecie(może ktoś wie jakie to koszta)?

odłączenie czujników to nie jest dobra metoda - sprawdzałem u siebie, bo nie działał mi jeden czujnik, nie widział wcale przeszkody - jak odłączyłem jeden czujnik, nawet ten nie działający to układ sygnalizował usterkę pojedyńczym długim sygnałem, a poźniej cisza.

Stan czujników musisz sprawdzić inaczej.

Opublikowano

Witam mam podbny problem tez e46 tez 99 rok i 2.0 D

U mnie mianowicie nie ma zadnego pikania jedynie po wrzuceniu wstecznego na chwile jest ciagly sygnal przez 2 sekundy, ktory po chwili zanika.

Jak kupowalem auto to wasciciel mowil ze byl u elektryka bo cos mu tam sie zaczelo dziac dziwnego i tylko tyle wiem;/

Opublikowano

Panowie....ciągły sygnał po włączeniu wstecznego oznacza ze nie działa system parkowania!

Najprościej jest przekręcić zapłon i włączyć bieg wsteczny, jeśli dotkniesz palcem czujnika to będzie "tykał" jak nie tyka tzn ze nie działa.U mnie właśnie tak było ze nie działały 2 czujniki przyczyna były oberwane kable od nich.Sprawdźcie to i wszystko będzie gitara. Jeśli nie ma długiego dźwięku i czujniki nie widza przeszkody to w pierwszej kolejności polecam sprawdzić bezpiecznik. powodzenia ULOK

Opublikowano

podlacz auto pod kompa i w inpa wyjdzie co jest

u mnie byo tosamo na "ucho" nic nie wywnioskowalem

pewne bylo ze jest usterka bo sygnal byl ciagly

kupilem kabel zainstalowalem INPE

i wyszlo ze jest uszkodzony czujnik wymiana 3 minuty - 100 zl i PDC smiga :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy przyłącze się do tematu. Mam pytanie jak dobrać się do czujników? Dokładniej to chodzi mi o to w jaki sposób zdemontować tą czarną listwę w której one siedzą, czy jest ona montowana na zatrzaski czy w jakiś inny sposób?
Opublikowano

Witam ponownie koledzy, jednak nie udało mi się wymienić czujnika, po zdemontowaniu tej czarnej listwy na zderzaku okazało się, że czujniki siedzą w zderzaku i za chiny nie da rady ich wyciągnąć na zewnątrz. Najprawdopodobniej trzeba to zrobić przez demontaż całego zderzaka albo może na kanale jakoś od wewnątrz dojdę.

 

Gdyby się okazało że trzeba ściągać zderzak to podpowiedzcie jak to zrobić.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam, muszę odkopać temat.

 

Mam problem z wiązką kabli od czujników PDC; 2 wyjścia na tej wiązce nie dają żadnego sygnału do czujników, sprawdziłem wszystkie 4 czujniki i wszystkie działają ale tylko na 2 wtykach wiązki, na pozostałych wtykach nie działa żaden. Czy jest choć trochę możliwe, że jest to wina modułu PDC czy na 99% wina wiązki ?

Pytam, bo wyjąłem całą wiązkę i nie widzę żadnych uszkodzeń...

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

może to komuś pomoże, miałem problem z czujnikami cofania/parkowania, w 320d, M47, 12/2000. Czujniki wszystkie cykały i wibrowały jak się je dotykało, PDC po oględzinach wyglądał na sprawny, wtyczki, kable wszystko ok, niepoprzecierane. A czujniki wariowały jak wrzucałem wsteczny, ciągły sygnał jakby były zepsute, później już nawet bez wstecznego zaczęły piszczeć, totalny chaos zero zależności, aż musiałem wypiąć głośniczek bo nie dało się jeździć..

 

problemem okazał się słaby akumulator a odkryłem to gdy pewnego dnia po przekręceniu kluczyków zobaczyłem choinkę z kontrolek, wszystko migało i słychać było cykanie, kolory niewyraźne jakby jakieś spięcie było (podobny problem był opisywany jako właśnie objaw słabego akumulatora..) zmierzyłem napięcie na postoju przy zgaszonym silniku i pokazało mi 10,8V!

 

Po naładowaniu akumulatora w INPIE skasowałem błędy zapodałem system OFF i system ON (w dziale PDC) zrobiłem test dźwiękowy czujników i wszystkie nagle ożyły:), widzą przeszkody równo pikają, zero błędów!!:)

ale jako że akumulator był już rozwalony to po chwili stracił swoje napięcie przez włączone radio i nawiew jak dłubałem przy tych czujnikach właśnie. I wszystko na nowo, choinka na desce i czujniki znowu wydają dźwięk awarii i głupieją bez żadnych zasad..

 

Wniosek:

przy słabym akumulatorze PDC i komputer głupieją i sieją błędy czujników..

Opublikowano

Drugi wniosek:

 

możesz mieć problemy z PDC przez słaby akumulator, ale możesz nawet o tym nie wiedzieć, u mnie normalnie auto zapalało zero oznak słabego aku, dopiero jak na tyle był rozładowany, że kontrolki zaczęły migać udało się to odkryć..

 

pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.