Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam i mam taki problem gdy mocno depne w pedal nie wazne na jakim biegu mam drgania pod tylkiem myslalem ze podpora ale jak ja wymienilem jest to samo jakies 2 miechy temu wymienili mi tez lacznik gumowu walu do skrzyni wiec to tez raczej odpada co moze byc przyczyna mam delikatne gdrgania na wolnych ale naprawde delikatne ale co moze byc przyczyna ze po depnieciu gdzie moment jest duzy i obciazenie duze sa drgania na wale POMOCY!!!!!!!!!!! Edytowane przez ciechan78
Opublikowano
polosie tez wymienialem szwagier mysli ze moze to byc kolo dwumasowe ze podobno ono moze przenosic drgania poprzez skrzynie na wal czy to mozliwe
Opublikowano
Przy uszkodzonym kole dwumasowym raczej nie ma takich objawów, piszę dlatego ponieważ ja mam koło do wymiany i niestety przy mocnym depnięciu w pedał na mam żadnych drgań, więc raczej to nie koło dwumasowe, ja kiedyś tak miałem kiedy jeździłem Audi quattro też takie same objawy jak piszesz przy butowaniu drgania na karoserii o ile pamiętam miałem wymieniany wał napędowy w tym aucie ponieważ bardzo duże luzy miałem i po założeniu wału po regeneracji koleś (mechanik) co mi to zmieniał, bo wał oddałem do regeneracji do wyspecjalizowanej firmy, mechanik mi to zakładał z powrotem i po tym zabiegu takie miałem objawy jak ty i okazało się że koleś nie założył jakichś podkładek centrujących czy coś takiego już nie pamiętam bo to było bardzo dawno, w każdym bądź razie samochód sprzedałem z tymi drganiami bo mechanik który mi to robił nie pamięta czy te podkładki tam były czy nie. Więc takie drgania przeważnie występują przez źle wyważony wał napędowy a najbardziej się to objawia przy butowaniu, być może mechanik który ci wymieniał łącznik na wale czegoś zapomniał a teraz masz takie drgania, zwróć się do tego mechanika i przedstaw mu swój problem, że po tej wymianie łącznika takie objawy jak piszesz zaczęły występować. Napisz czy te drgania miałeś po wymianie łącznika czy niedawno ci sie objawiły, poza tym piszesz że na wolnych obrotach też masz drgania czy się mylę, bo jeśli na wolnych obrotach masz drgania to poduchy silnika ale przy większych obrotach zanikają, ale ja podejrzewam że coś nie tak z złożonym wałem napędowym ale mogę się mylić.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

1. Zmien tytul watku. Szkoda moderatora.

 

Witaj w klubie kolego. Ja wymienilem podpore ale wal skrecilem nie w tym samym miejscu i pozniej to juz tylko problemy sie zaczely.

Moze tez byc ze mechanik gdzies go zagiol lub wsadzil w imadlo. Ja nadal walcze ze swoim problemem i mam juz chec zakupu innego wozu od tego masazyku.

 

viewtopic.php?f=69&t=113095

 

Moze tez byc ze za mocno dokrecil srube przy przegubie od lacznika elastycznego.

 

ps. Mam drgania przy 70-90. Wiec jezdze ~100. Niestety policja w NL nie byla wyrozumiala. 116 do zaplaty :D

Musze cos pomyslec w temacie.

Opublikowano
Właśnie o to samo mi chodzi, nie nadaremno zaznacza się punktakiem czy czymkolwiek innym miejsce skręcenia wału by ponownie zakręcić w tym samym miejscu, kiedy mechanior wymieniał mi wał napedowy też nic nie znaczył i tak jak kolega pisze powyżej przy pewnych prędkościach miałem drżenie samochodu, dośc nieprzyjemne i starałem się jeździć z większymi prędkościami aby tego uniknąć, może kolego napisz czy masz takie same objawy jak kolega powyżej czy coś innego dolega twojej buni.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

A mi niech ktos doradzi co zrobic. Nowy wal. Wywazanie czy metoda prob i bledow. Jak bym sie pozbyl tych drgan to juz pol biedy.

Druga sprawa ze BMW powinno zaznaczyc pozycje przy wywazaniu fabrycznym.

Opublikowano

Panowie jest to na 100% koło dwumasowe, nie wymieniajcie podpór na nowe, czy też twardsze bo objaw się pogorszy.

Temat na forum SR jest już dawno wyjaśniony i wyleczony.

Drgania są odczuwalne bardziej w autkach z podniesionym momentem, dotyczy to BMW jak i AUDI Q

Opublikowano

Moze i byc kolo bo:

 

- po zlozeniu walu (metoda prob i bledow) jakis wielkich drgan nie bylo

- czasem jak dobrze przyspiesze i bieg jakos wskoczy tez jest ok (zero drgan)

- buja buda przy gaszeniu i na postoju jak przydpene do 2000 orbotow to tez kiwa

Opublikowano
A ja właśnie mam koło do wymiany dwumasowe i nie mam drgań jak mocno depnę ale fakt przy gaszeniu buja mi karoserią i przy jeździe do przodu słychac grzechotanie najbardziej jak włącze wsteczny bieg, ale drgań nie mam.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Dziwne ze koledze i mi pojawily sie po grzebaniu z walem. Ktos mi tez mowil ze dwumas sie inaczej zachowuje. Trudno powiedziec co to to jest.
Opublikowano
Panowie to jest dwumas, kto nie wierzy niech kombinuje z wałem.. szkoda kasy naprawdę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie to jest dwumas, kto nie wierzy niech kombinuje z wałem.. szkoda kasy naprawdę.

Skad ta pewnosc ze to dwumas?

Opublikowano

Obiawy u mnie:

 

- drgania przy 70-90

- dargania powyzej 140

- odczuwalne na plecach oraz na przedmiotach znajdujacych sie w samochodzie (trzesa sie)

 

Co nie przemawia za dwumasem:

- czasem problem nei wystepuje

- na zimnym drga mniej niz na rozgrzanym

- grzebane bylo przy wale poprzednio

- sprzeglo niczego nie zmienia przy gaszeniu i drgan wielkich na nim nie ma tez

 

Co przemawia za dwumasem:

-problem na pocztku nie wystepowal

- drga galka zmiany biegow

- gaszenie odbiega od standatru

 

Co ja o tym sadze:

- drgania sa od walu

- gaszeni i galka drga od kola pasowego

- dwumas jest jeszcze ok

 

Istnieje tez inna mozliwosc ktora by mnie ucieszyla:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=26_0194&hg=26&fg=10

macie podkladki pod 1 podpora od storny skrzyni???

Moze zapomnialem zalozyc i wal jest tochu zle wypoziomowany.

Opublikowano
Tak ale jakie tam moce maja to i dwumasy padaja. U nas skromne 136ps (i to nie kazdy jeszcze ma) i dwumas ma padac.
Opublikowano
I tak przegub przy skrzyni byl wymieniany jakies 3 miechy temu i nic nie bylo drgania sie pojawily jakies 7-10 dni temu wiec to raczej nie wina zlego skrecenia lub ich bledu coraz barziej sie sklania do dwumasu po przeczytaniu stronki od norbiego1 cholera beda koszty kto chce kupic moja bunie bo nie wiem czy dam rade finansowo
Opublikowano

Dzis jechalem w 4 na mecz do Eindhoven (Holandia w plecy :/) i drgania o wiele mniejsze. Wiec to nie dwumas wedlug mnie. To cos z walem bo tydzien temu jak popuscilem srube aby wal sie mogl chowac i rozsowac to drgan nie bylo. Ale jakos sie sama dokrecila ze reka jej nie ruszy.

Nic wiecej w NL nie porobie bo kanalu brak a warsztaty za drogie na takie roczniki.

Opublikowano

Podejrzewam,że w autkach które mają mniejszy moment jest możliwość że drgania wywołane są wałem, ty bardziej że było coś tam robione.

Przy mocniejszych dieslach z wprowadzonymi mdyfkacjami softu drgania pochdzą z koła dwumasowego.

Opublikowano

Witam wszystkich

Jedna uwaga, piszcie komu odpowiadacie bo w tym temacie widze juz dwa problemy - ten co ma kolega ciechan78 (drgania przy butowaniu - predkość dowolna) i ten co ma kolega fornal - drgania przy określonych prędkościach. Juz gubie się od Waszych podpowiedzi, co do kogo a jest chyba spora rożnica w problemie. Piszę tu bo mam ten sam problem co ciechan78. Przy obciązeniu silnika samochód pod dupą drga jak cholera. Nieważne czy to 2 czy 5tka, predkość nieistotna. Przy 3500 obr drga zawsze bardziej lub mniej, przy delikatnej jedzie problemu nie ma (do 2.5tys obr). Autko kupiłem juz z tą przypadłością (E46 2002 sedan 150kM). Wiem, ze bylo grzebane przy wale i dwumasie (miedzy innymi:) ). U mnie jest jeszcze szansa, ze to ten gumowy przegub za skrzynia - jakies rysy na nim widac wiec wymienie go na pierwszy ogien i dam znac czy cos pomogło. Mam nadzieje, ze to nie zaden wal, dwumas czy tylny most... Za wszelkie uwagi i pomoc z gory dzieki - sledze temat.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Kolega fornal juz wyminil obie podpory i przegub elastyczny rowniez. Osotnio drgania sie zmniejszyly. U mnie moze byc ze sruba jest za mocno dokrecona i wal nie zmienia dlugosci. Popuszcze ja jeszcze raz i sprawdze. A jak nie to mzoe dam wal do wywazenia za jakis czas. A jak jedziesz tak z 100 na 5 biegu puszcisz gaz i gwaltownie dodasz to sie nasila... u mnie cos pusknie z tylu i sie nasila trochu. Chyba po prostu silnik zmienia pozycjie wszytsko sie przesowa a wal za sztywny aby sie ugiol.

 

Rada na prszylosc, cokowliek robisz najpierw TIS. Tam jest wszystko. I pisze "markt you possition" czyli zaznacz pozycje bo tego nie zrobili w BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez przy ostrej jezdzie mam drgania ,wymienilem polos napedowa i troche lepiej.Dzis wymieniam 2 podpory kupilem caly zestaw orgi z podkladkami i taka specjalna masa,dam znac czy cos pomoglo.
Opublikowano
A koledzy czy przy dynamicznym ruszaniu z 1 przestawia / przemieszcza się (w prawo) się gałka zmiany biegów ?

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.