Skocz do zawartości

330d poziomy paliwa w komorach zbiornika; bulgotanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Obserwuje od pewnego czasu wskazania testu 6.0 (w zegarach - poziomy paliwa).

I mam do Was pytanie - jakie wartosci pokazuje Wam pomiar osobno lewej i prawej komory zbiornika?

 

U mnie jest tak (3 wyrywkowe sprawdzenia):

- kilka dni jazdy po zatankowaniu (wyjezdzone ~10 l od pelnego baku): LEWA KOMORA 20.2 l, PRAWA KOMORA 31.2 l

- wyjezdzone okolo 30l: LEWA KOMORA: 10.9 l, PRAWA KOMORA: 24.8 l

- okolo 1/4 na wskazniku paliwa: LEWA KOMORA: 00.0 l, PRAWA KOMORA: 18.1 l.

 

Czy tak powinno byc?

Jaka jest roznica pojemnosci komor zbiornika paliwa w E46?

Z ktorej komory jest pobierane paliwo do pompy liniowej (podprogowej)?

Czy w miare ubytku paliwa zdarza Wam sie slyszec po postoju calonocnym zaraz po przekreceniu kluczyka cos w rodzaju "siorbania" gdzies z tylu auta? Dzwiek przypomina latajace babelki powietrza w przewodzie z ciecza, albo moze w pompie... Dzwiek jest tylko przez chwile - potem ustaje. Ale slychac tym wyrazniej i czesciej i mniej paliwa w zbiorniku.

Edytowane przez petrolhead

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi sie ze jest to całkiem normalne ze tak pokazuje Ci komp. Paliwo pewnie jest pobierane jednakowo z dwóch komór jednocześnie i dlatego z jednej zniknie ono szybciej. Co do bulgotanie to nie wiem bo staram sie zawsze tankować gdy mam z baku jeszcze 15l

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jest to całkiem normalne ze tak pokazuje Ci komp. Paliwo pewnie jest pobierane jednakowo z dwóch komór jednocześnie i dlatego z jednej zniknie ono szybciej. Co do bulgotanie to nie wiem bo staram sie zawsze tankować gdy mam z baku jeszcze 15l

To bulgotanie powoli zaczyna byc slychac gdy wskaznik paliwa pokazuje okolo polowe i jego intensywnosc i czestotliwosc wystepowania wzrasta z ubytkiem paliwa w zbiorniku.

Dziwi mnie troche, ze na poczatku roznica miedzy komorami wynosi 11 l a na koncu juz 18 l. Podobno w baku jest jakas pompka ktora przepompowywuje paliwo miedzy komorami - i stad moje zdziwienie i pytanie jak to wlasciwie powinno dzialac :?:

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Opublikowano
w prawej połowie jest pompa zasilająca a w lewej dyfuzor przelewający paliwo do prawej komory. Więc jezeli paliwa w zbiorniku jest mało to w lewej komorze nie będzie go wcale.
Opublikowano
Ty masz auto z 2003 wiec w prawej komorze jest pompa tylko ciagnaca paliwo z lewej i tyle ... paliwo do silnika idzie za pomoca pompy podprogowej tylko z prawej komory ... powrot jest do lewej.
Opublikowano

Dzieki za informacje.

A czy to bulgotanie to normalny objaw? Moze sie przez to np zapowietrzyc pompa liniowa?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.