Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w moim BMW. Mianowicie wsiadam rano do samochodu przekręcam kluczyk i wskaźnik temperatury ustawia mi się od razu w pionie, dodam, że auto całą noc stało nie jeżdżone, silnik zimny. Co się dzieje??
Opublikowano

Może czujnik temperatury zwalony? Spróbuj go wypiąć i zobacz czy wtedy będzie jakaś zmiana.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czujnik jest w głowicy pod kolektorem ssącym. Zapewne są tam dwa czujniki bo jeden obsługuje tylko wskazówke na desce rozdzielczej a drugi jest na potrzeby sterownika silnika.

Zrób jeszcze test zegartów bo moze zegary padły. Niestety zapomniałem jak się go robi < jakaś kombinacja przycisku od BC i właczania zapłonu. Ale poczytaj bo zapomniałem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
jeden czujnik jest na 100% przy chłodnicy jak stoisz przed autem otworzysz maskę to po lewej stronie chłodnicy na samym dole jest czujnik temperatury :) jest przykręcany w nią jak wykręcisz chyba płyn zacznie uciekać wiec miskę w razie w sobie przygotuj a co do reszty czujników to nie mam pojęcia
Opublikowano
czujnik jest w głowicy pod kolektorem ssącym. Zapewne są tam dwa czujniki bo jeden obsługuje tylko wskazówke na desce rozdzielczej a drugi jest na potrzeby sterownika silnika.

Zrób jeszcze test zegartów bo moze zegary padły. Niestety zapomniałem jak się go robi < jakaś kombinacja przycisku od BC i właczania zapłonu. Ale poczytaj bo zapomniałem.

 

Właśnie zrobiłem test zegarów. Wszystkie wskazówki poszły do góry na maxa i położyły się dwukrotnie. Więc to pewnie będzie któryś z tych czujników. A jest jakiś sposób,żeby sprawdzić czy te czujniki są sprawne? Rozumiem, że jeden jest w głowicy już go namierzyłem, a ten drugi który obsługuje wskazówkę na desce rozdzielczej to gdzie mam go szukać? A ten czujnik co jest przy chłodnicy to nie jest przypadkiem od załączania wentylatora jakiegoś?

Opublikowano
czujnik jest w głowicy pod kolektorem ssącym. Zapewne są tam dwa czujniki bo jeden obsługuje tylko wskazówke na desce rozdzielczej a drugi jest na potrzeby sterownika silnika.

Zrób jeszcze test zegartów bo moze zegary padły. Niestety zapomniałem jak się go robi < jakaś kombinacja przycisku od BC i właczania zapłonu. Ale poczytaj bo zapomniałem.

 

Właśnie zrobiłem test zegarów. Wszystkie wskazówki poszły do góry na maxa i położyły się dwukrotnie. Więc to pewnie będzie któryś z tych czujników. A jest jakiś sposób,żeby sprawdzić czy te czujniki są sprawne? Rozumiem, że jeden jest w głowicy już go namierzyłem, a ten drugi który obsługuje wskazówkę na desce rozdzielczej to gdzie mam go szukać? A ten czujnik co jest przy chłodnicy to nie jest przypadkiem od załączania wentylatora jakiegoś?

 

 

Ja nie mam pojęcia jak wymieniałem chłodnice to pamiętam że tam był czujnik ja bym wciągnął ten czujnik zobaczył czy coś się zmieni albo jak mieszkasz gdzieś w opolskim to można podmienić ;) z moim i zobaczyć czy jest różnica :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli odpiołeś oba czujniki w głowicy to chyba tylko awaria zegarów zostaje.

Czujnik w chłodnicy to nie jest czujnik od wskazówki tylko od wiatraka elektrycznego < klimy>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeśli odpiołeś oba czujniki w głowicy to chyba tylko awaria zegarów zostaje.

Czujnik w chłodnicy to nie jest czujnik od wskazówki tylko od wiatraka elektrycznego < klimy>

 

To w końcu ile ich jest w tej głowicy? Bo mi napisali tutaj tylko o jednym i go znalazłem zaraz pod kolektorem ssącym na samym początku, a drugi gdzie niby jest? Dodam, że mam e39 528 z `96 tak dla ścisłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie powiem bo to było róznie.

Były z jednym i były z dwoma. To chyba od któregos rocznika sie zmieniło.

Jak ma jeden to w tym jednym są jakby dwa.

One są bardzo blisko w głowicy obok siebie więc jak znalazłeś jeden to pewnie masz jeden.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

 

Numer 14 a były jeszcze z czujnikiem w miejscu zaślepki numer 13.

Pewnie masz jeden.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale zrobiłem ten test zegarów, o którym było na forum i wskazówka zachowywała się normalnie w trakcie testu. Czy to może nie mieć wpływu na to,że będę musiał wymienić liczniki??
Opublikowano
Przeczytałem na forum jak odblokować wszystkie funkcje testu zegarów. Zrobiłem tak i sprawdziłem TEST 7 czyli temp płynu chłodzącego. O dziwo na zimnym silniku wskazuje 93stopnie celcjusza :shock: czyli pewnie czujnik walnięty? Jak myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie masz jakiegoś carsofta czy innego interfejsu?

Moze ktoś z okolicy by ci go podłaczył?

Odłacz klemy oid akumulatora i zrób reset może to pomoże.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Znów mam problem z tym czujnikiem. Ostatnim razem usterka sama zniknęła i było oki. teraz znowu się pojawiła i dalej na zimnym silniku wskazówka stoi w pionie a w test7 pokazuje 94stopnie. jutro spróbuje zdjąć klemę może coś pomoże. Bo trochę niebezpiecznie śmigać z taka awaria, zwłaszcza że coś z układem chłodzenia zaczyna szwankować :/ a przecież po wymianie termostatu odpowietrzyłem i było w porządku jakiś czas. Teraz dolny wąż twardy, że szok i brak strumienia w bocznej ściance zbiorniczka wyrównawczego, chłodnica tylko w górnej części się nagrzewa. przy wymianie termostatu wyjąłem pompę i sprawdzałem luzów nie było, łopatki tez wyglądały ok więc chyba mało prawdopodobne, żeby padła w przeciągu 2 m-cy. Już powoli mi ręce opadają.
Opublikowano
Zdjąłem dziś kleme z aku teraz wskaźnik temperatury pokazuje max, a w test7 -30? co to może być?? natomiast czujnik temperatury zewnętrznej -40, zaraz biorę się za wymontowanie pompy, dziwne rzeczy dzieją się z tym moim autkiem :(
Opublikowano
Pompa swoją drogą, bo brak strumienia- Wykluczyłem zapowietrzony układ, kompresje do układu (brak CO2 w układzie chłodzenia) termostat jest nowy. A z tymi zegarami to co? Może czekać mnie wymiana, czy jakaś naprawa wchodzi w grę? Jutro zamówię czujnik wymienię i zobaczę co dalej... A do pompy lepiej zajrzeć, bo strach w takiej konfiguracji śmigać, żeby większych szkód nie narobić. Póki co bunia ląduje w garażu i drobnymi krokami może dojdę co ją 'boli'
Opublikowano
pompa dobra. Jednak układ był zapowietrzony. Wymieniał ktoś z was czujnik temperatury silnika? Da radę go wykręcić bez odkręcania kolektora ssącego? Bo to trochę rozbierania jest a może da się go zaatakować z innej strony? Tam klucz chyba 22 idzie?
Opublikowano

bez odkręcenia kolektora to chyba się nie obędzie

szczególnie że cza uważać by nie zrobić kluczem zwarcia na rozruszniku

Opublikowano
poszło bez odkręcania kolektora :D i to bez żadnych problemów. Nasadowy klucz 22 mocno długi, żeby się czujnik do środka schował i szczeliną pomiędzy kolektorem a filtrem oleju odkręciłem.
Opublikowano
Ja miałem kiedyś podobny problem tylko na zimnym silniku wskazówka pokazywała mi przegrzanie silnika. Testy licznika i podpięcie się pod komputer nic nie wykazało. Zaryzykowałem i wymieniłem cały licznik i wszystko wróciło do normy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.