Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Ciekawy jestem czy ktoś z was mierzył i porównywał faktyczne przyspieszenie swojego

 

auta i czy różni się od podawanego w instrukcji :?: :?: :?:

 

I jak to najlepiej zrobić ?

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
g tech

logi

stoper

 

Fajne hasła ale czy robiłeś pomiary ?

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę że trzeba to traktować trochę z przymrużeniem oka bo droga , wiatr i inne czynniki

 

ale przecież chodzi o fun :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
ja robilem wielokrotnie, najwieksza wada wszystkich stoperow jest to, ze nie maja skali odniesienia (czytaj kazdy licznik predkosci w aucie klamie), dlatego wg mojej zabawy musi byc stoper polaczony z pomiarem predkosci, cos takiego ma np. racelogic.... u mnie licznik predkosci pokazuje 100km/h a przy obecnym stanie opon jade 97km/h, w E91 licznik pokazywal 100 a jechalem 95,5...na starej serii w 3.0d wg racelogic robilem 100 w 6,5s, po chipie 300KM/600Nm robilem w 6.1s po obecnje serii nie bawilem sie ale z racji tego, ze temp. jest ~30'C stawiam, ze 100 zrobilbym w 7.2-7.5s....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
ja robilem wielokrotnie, najwieksza wada wszystkich stoperow jest to, ze nie maja skali odniesienia (czytaj kazdy licznik predkosci w aucie klamie), dlatego wg mojej zabawy musi byc stoper polaczony z pomiarem predkosci, cos takiego ma np. racelogic.... u mnie licznik predkosci pokazuje 100km/h a przy obecnym stanie opon jade 97km/h, w E91 licznik pokazywal 100 a jechalem 95,5...na starej serii w 3.0d wg racelogic robilem 100 w 6,5s, po chipie 300KM/600Nm robilem w 6.1s po obecnje serii nie bawilem sie ale z racji tego, ze temp. jest ~30'C stawiam, ze 100 zrobilbym w 7.2-7.5s....

 

Az tak puchnie nowe 3.0d ? Cos slabe czasy robiles :wink: , Marek chyba za wysokie limitery dal na skrzyni :D

 

120d - seria 177km czas 7,2 do 100 km/h, po chipie 6,4.

Opublikowano

Przekłamywanie licznika to oczywista sprawa dyktowana homologacją ale skoro

 

wszyscy mamy tak samo to możemy uznać że wskazanie licznika jest ok.

 

Niektórzy nagrywają filmik i podczas odtwarzania mierzą czas

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
(...) po obecnje serii nie bawilem sie ale z racji tego, ze temp. jest ~30'C stawiam, ze 100 zrobilbym w 7.2-7.5s....

 

Wysoka temperatura negatywnie wpływa na takie testy ? W takim razie w jakie warunki są najlepsze dla silnika i jego elastyczności/przyspieszania ? Pzdr.

Opublikowano
Wysoka temp otoczenia ma duzy wplyw na moc dlatego fajnie robic nie tylko chip ale i IC, z drugiej strony w nowym aucie + zachowaniu wzglednej seryjnosci mozna sobie darowac. Co do warunkow to trzeba podzielic to na miejsca dokonywania pomiarow, na hamowni mierzac moc im zimniej tym lepiej, na drodze mierzac czas przyspieszen trzeba pamietac o przyczepnosci, takze temp optymalna to cos kolo 15-18 stopni.
Opublikowano
(...) po obecnje serii nie bawilem sie ale z racji tego, ze temp. jest ~30'C stawiam, ze 100 zrobilbym w 7.2-7.5s....

 

Wysoka temperatura negatywnie wpływa na takie testy ? W takim razie w jakie warunki są najlepsze dla silnika i jego elastyczności/przyspieszania ? Pzdr.

..oczywiście, wysoka temp. niskie ciśnienie atm. oraz niska wilgotność wpływa negatywnie na osiągi...ok. 1KM spadku mocy co 5st.C, oraz 1KM co 10hpa ciśnienia atmosf...a przy autkach o mocy 200 i więcej KM ta różnica będzie proporcjonalnie większa....poza tym przy ponad 30st temp. na dolocie może osiągnąć nawet 80st i więcej, a to spowoduje ograniczenie mocy przez serownik autka...

...co do pomiarów G-techem, to mam takowy..starszej generacji, mierzący przyspieszenie do 100km/h oraz na 400m...ale trzeba robić więcej powtarzalnych pomiarów aby uzyskać jakiś uśredniony wynik...możemy się kiedyś umówić w Krk.

Opublikowano

...co do pomiarów G-techem, to mam takowy..starszej generacji, mierzący przyspieszenie do 100km/h oraz na 400m...ale trzeba robić więcej powtarzalnych pomiarów aby uzyskać jakiś uśredniony wynik...możemy się kiedyś umówić w Krk.

 

 

To może zbierzemy parku kolegów i umówimy się w klika samochodów

 

jestem pierwszym chętnym :cool2:

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
na drodze mierzac czas przyspieszen trzeba pamietac o przyczepnosci, takze temp optymalna to cos kolo 15-18 stopni.

:cool2: + duza wilgotnosc powietrza :cool2:

120d - seria 177km czas 7,2 do 100 km/h

ale 100km/h wg czego :mrgreen: , na 100% nie wg urzadzen do mierzenia przyspieszen/elastycznosci...

120d - po chipie 6,4.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

z racji tego, ze ja w serii mialem 255KM/540Nm i wg racelogic robilem wtedy "100" w 6,5s :mrgreen: :mrgreen: to mocny chip masz, ze robiles o 0,1s lepiej :cool2: :mrgreen: :cool2: :mrgreen: :cool2: lub jestes mocnym optymista :cool2: :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
120d - po chipie 6,4.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

z racji tego, ze ja w serii mialem 255KM/540Nm i wg racelogic robilem wtedy "100" w 6,5s :mrgreen: :mrgreen: to mocny chip masz, ze robiles o 0,1s lepiej :cool2: :mrgreen: :cool2: :mrgreen: :cool2: lub jestes mocnym optymista :cool2: :cool2: pozdr.

 

Nie nagrywalem nie robilem fotek z czasow przyspieszen takze posluze sie pierwszym lepszym filmem na vt http://www.youtube.com/watch?v=z2nPKNDTKfI

Opublikowano

No ten na youtube zapiernicza kosmicznie , trzeba też wziąć pod uwagę że jedynka jest lżejsza inż trójka

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
...też byłbym sceptyczny ...najwięcej pomiarów przed i po chipie robiłem na moim nowym Mondeo...fabr 145KM 350NM (wg.hamowni) na chipie 180KM i 400Nm waga 1.6t...czasy jakie udało mi się osiągnąć to przed 9.1 po 8.5...więc szaleństwa nie było :wink:
Opublikowano

Szczególnie że BMW 120d 177km ma 7,6 do 100km/h więc różnica spora.

 

.....ale wystarczy że było trochę z górki lub koła mniejsze i nawet filmik z youtube staje się możliwy :D

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
wydaje mi się że pomiar elastyczności na poszczególnych biegach lepiej oddaje moc i moment samochodu wykluczając w dużej mierze słabe umiejętności kierującego

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Opublikowano

Pewnie tak ale najważniejsza jest dobra zabawa :cool2:

 

no to jest już nas czworo

 

G-CS -boss of chip tunning

klagosz

Wojtek_e91

i ja Niemirad

 

kto jeszcze i zastanawiamy się nad miejscem i terminem ,oczywiście mogą dołączyć użytkownicy innych BMW

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
.....ale wystarczy że było trochę z górki lub koła mniejsze i nawet filmik z youtube staje się możliwy :D

:cool2: :cool2: :cool2: wlasnie kiedys tak zrobilem i zamiescilem film na youtube :mrgreen: :mrgreen: opony o 2 rozmiary mniejsze niz fabryka przykazuje , opony z starej ibizy, 205/45/16 zalozylismy do 318d i klip/akcja/film i jakie zaintersowanie, 318d robila wg liczniku/stoepra czasy lepsze od 330d :mrgreen: :mrgreen:

dlatego jestem sceptykiem, stoperow, filmow z youtube, opowiesci przy browarze :mrgreen: :mrgreen:

Pewnie tak ale najważniejsza jest dobra zabawa :cool2:

 

kto jeszcze i zastanawiamy się nad miejscem i terminem ,oczywiście mogą dołączyć użytkownicy innych BMW

nie rob konkurencji W-wce :nienie: , w wakacje to codziennie a w innym czasie to w weekendy, scigacze spotykaja sie na CARGO i fuuuuuuuun, prawie jak "szybcy i wsciekli" tylko bryki mocniejsze :cool2: i niestety niewiasty brzydsze :cry2: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
miłej zabawy :D

 

 

znaczy kolega zbyt poważnie traktuje sprawę by dołączyć się ? :mrgreen:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

nie rob konkurencji W-wce :nienie: , w wakacje to codziennie a w innym czasie to w weekendy, scigacze spotykaja sie na CARGO i fuuuuuuuun, prawie jak "szybcy i wsciekli" tylko bryki mocniejsze :cool2: i niestety niewiasty brzydsze :cry2: , pozdr.

 

 

W Krakowie co czwartek , nawet byłem wczoraj po oglądać :lol:

 

Ale mnie zupełnie nie o to chodzi by się ścigać a tylko o sprawdzenie samych aut i tylko od 0 do 100km?h więc szybkość niezbyt kosmiczna

 

a jestem ciekawy jak chip tuning wpłynął na nasze wozy - mam nadzieję że jeszcze się ktoś z nami umówi bo samo spotkanie zapaleńców już jest fajne

 

 

Pozdrawiam i zapraszam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.