Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie znowu bardzo prosze o pomoc. Jestem w trakcie wymiany przewodow zaplonowych w swoim m70, zlozylem wszystko do kupy odpalam i auto chodzi chyba tylko na 4 gary i strzela w tlumik. poprawilem przewody swiece i nadal to samo... zastanawiam sie czy nie pomylilem, przewodow podczas podlaczania, prosze podajcie mi kolejnosc w jakiej mam podlaczyc kable do tych kopulek.... Pozdrawiam.
Opublikowano
Hej, jakiś miesiąc temu robiłem to samo i mam chyba gdzieś te kartki z zapisem kolejności, jutro poszukam i dam znać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Byłbym bardzo wdzięczny, ogólnie te Janmory to straszna lipa, kable normalnie rozlatują się w rękach, jutro postaram się o jakąś reklamację. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam, ja założyłem Janmory, bo w zasadzie nie ma innej opcji i nie mogę powiedzieć złego słowa. Co rozumiesz poprzez rozlatywanie się w rękach? Rezystancja wtyczek oraz fajek w normie.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
spojrze dzisiaj na kopulki, bo wczoraj nie zwrucilem uwagi. chodzi mi o to, ze jak probowalem odlaczyc kable od swiec to w trzech wyciagnalem sam kabel z ta gumowa obudowa a czesc trzymajaca swiece zostala w silniku....
Opublikowano

Witam, znalazłem tylko jedną stronę, niestety nie pamiętam, czy druga była analogiczna. Jednakże wydaje mi się, że tak, ponieważ pamiętam, że cewka jest na środkowym, a czujnik na ostatnim po obu stronach. Kolejność jest jak niżej, pierwszy numer to gniazdo kopułki od góry, drugi to świeca licząc od przodu auta:

 

1 - 5

2 - 1

3 - 3

4 - cewka

5 - 6 czujnik

6 - 4

7 - 2

 

mam nadzieję, że pomogłem

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
pomogles i to bardzo, dziekuje bardzo, jednak mialem tak kable popodlaczane... auto teraz odpala ale zaraz samo gasnie, nie wazne czy trzymam gaz w podlodze czy nie... posiadam V12 od 10 lat, i pierwszy raz mam taka sytuacje, ze mi sie wszystkiego odechciewa....
Opublikowano
tak, wszystko bylo ok... Czy ktos mi moze wytlumaczyc gdzie zamontowane sa czujniki polozenia walow? jak to wogole wyglada?
Opublikowano
Witam, w tym aucie nie ma czujników położenia wałków rozrządu. Czujniki na przewodach niejako pełnią tą funkcję, podając sygnał w momencie odpalenia pierwszych cylindrów od kabiny. Wtedy komputer dzieli wtryskiwacze na cztery banki po trzy. Jeżeli są one niesprawne komputer dzieli wtryski na dwa banki i wydłuża czas wtrysku, co objawia się większym spalaniem, ale silnik chodzi ok. Są tylko czujniki położenia wału korbowego dwa, podpięte pod czujnikiem z przewodów po prawej stronie stojąc przodem do auta oraz nad po lewej stronie. Poprawne czujniki wału korbowego to od środkowego do któregoś pinu po boku około 400-450 Ohm, natomiast poprawne czujniki na przewodach to rezystancja bliska zeru(trzy zwoje na oczku ferytowym). Sprawdź te czujniki położenia wału, aczkolwiek jak dla mnie to jest gdzieś błąd w układzie zapłonowym. Pomierz wszystkie przewody, czy mają około 5-6kOhmów od wtyczki do fajki. Przewody od cewek mają mieć po 2kOhm. Odpal auto najpierw na jednym banku, odpinając jedną z cewek, ale tylko na chwilę, żeby zobaczyć czy połowa chodzi, bo będzie lało paliwo z drugiej połowy do katalizatora. Zakładam, że przewód po założeniu czujnika jest ładnie wciśnięty ponownie i był sprawdzony miernikiem.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Czujniki na przewodach niejako pełnią tą funkcję, podając sygnał w momencie odpalenia pierwszych cylindrów od kabiny. Wtedy komputer dzieli wtryskiwacze na cztery banki po trzy. Jeżeli są one niesprawne komputer dzieli wtryski na dwa banki i wydłuża czas wtrysku, co objawia się większym spalaniem, ale silnik chodzi ok.

 

Czy w M30 jest analogicznie? Tzn może się włączyć tryb awaryjny i chodzi wszystko na full group?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, we wszystkich silnikach z systemem Motronic 1.1, 1.3 i 1.7 jest tak samo o ile pamiętam. M30 chodzi również bez problemu bez tego czujnika, ten czujnik jest powleczony gumą, z czasem pod wpływem temperatury robi się twardy jak plastik i pęką, przewody miedziane są zalane tą gumą, jak ta guma pęknie, to pęka z tymi cienkimi przewodami razem. Wnioskując w większości przypadków jeździmy bez tych czujników, ja sprawdziłem już trzy M70 i w dwóch z nich jeden wogóle nie przewodził.
pozdrawiam Bartek
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, we wszystkich silnikach z systemem Motronic 1.1, 1.3 i 1.7 jest tak samo o ile pamiętam. M30 chodzi również bez problemu bez tego czujnika, ten czujnik jest powleczony gumą, z czasem pod wpływem temperatury robi się twardy jak plastik i pęką, przewody miedziane są zalane tą gumą, jak ta guma pęknie, to pęka z tymi cienkimi przewodami razem. Wnioskując w większości przypadków jeździmy bez tych czujników, ja sprawdziłem już trzy M70 i w dwóch z nich jeden wogóle nie przewodził.

 

a gdzie tego czujnika szukać? gdzie on jest w m30? Mógłbyś rzucić okiem na realoem?

 

http://www.realoem.com/bmw/partsearch.do?keywords=wa%C5%82ek&model=GB41&mospid=47344

 

bo ja widzę tylko czujnik impulsów :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, nie wiem gdzie w M30 dokładnie jest wtyczka czujnika położenia wału korbowego. Proponuję albo iść po przewodzie od czujnika, jeżeli jest spięty w wiązkę to może ktoś kto ma M30 się wypowie, bo na RealOem nie jest narysowane. Rezystancja czujnika powinna wynosić od 400 do 470 Ohmów. Jednakże nie znaczy to, że czujnik jest sprawny. Jeżeli będzie niesprawny dynamicznie w trakcie pracy silnika, kod błędu wyświetli komputer.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Michael schematów się nie chce czytać, wyszukiwarki też nie chce się używać:

 

Czujnik położenia wału:

 

http://img89.imageshack.us/img89/6976/czujnkpooeniawauud2.jpg

 

Wtyczka czujnika położenia wału:

 

http://img208.imageshack.us/img208/4203/shesback03gg3.jpg

 

Sam czujnik:

 

http://img529.imageshack.us/img529/7703/czujnikvy8.jpg

 

Dostęp do czujnika uzyskasz poprzez wymontowanie obudowy filtra powietrza.

 

Źródło:

viewtopic.php?p=685792#p685792

 

Co do kolejności przewodów zapłonowych w silniku M70, myślę że to wystarczy przyszłym poszukiwaczom:

 

http://www.meeknet.co.uk/E32/V12_Distributor_Leads.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.