Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw, tzn. charczenie "chrrr rrr rrr" jak jest włączony silnik, zdecydowanie narastajace przy załączeniu klimy, co to może byc - jakies lozysko, sprezarka? Przebieg auta 63000km
Opublikowano

Mam to samo i nie wiem co zrobić :cry2:

 

to na pewno sprężarka ale nie wiadomo czy sprzęgło czy coś poważniejszego

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Taki dzwiek jak by charczały rolki?? JA mam sporadycznie taki dziwny dzwiek jka by rolki byly do wymiany ale nawet po zdjeciu paskow ten dzwiek wystepuje O_O

 

BMW to strasznie dziwne przypadlosci ma :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ja wymieniłem wszystkie rolki i nie pomogło za to pomaga wyłączenie klimy :(

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Niemirad jaki masz przebieg, ale ja tez typowalem rolki po akustyce, ale co by miala klima lub nawiew do tego. Co to moze byc, lepiej zrobic za wczasu niz ..........
Opublikowano

Klima w sensie - wyłączenie sprężarki a przebieg mam spory bo 190 tys -

 

rolki kupiłem w ASO bo już też szumiały

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
...nie chcę tu czarnowidztwa uskuteczniać...ale jak nie zajmiecie się sprężarkami... jeśli się posypią, to nie dość że nie będzie co naprawiać...to cały układ trzeba będzie oddać do czyszczenia...z opiłków i całej reszty...a to droga usługa :(
Opublikowano

Ponieważ jeden koleś tzw specjalistyczny zakład klimatyzacji skasował mnie już 240 zł i powiedział że wszystko jest ok

 

to coraz mniej mam ochotę na eksperymenty typu zestawy naprawcze i rozglądam się już za całą sprężarką

 

chyba że koledzy coś poradzą :roll:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano
KOlo pasowe bardziej stuka niż charczy, ja w swoim wymieniłem dzisiaj i w sumie poza MINIMALNIE cichszym klekotem i brakiem stukania innych pozytywnych objawów nie zauważyłęm.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Cześć Pany,

jeżeli coś się dzieje ze sprężarką to wogóle lepiej nie włączać klimy, gdyż może to spowodować uszkodzenie całego układu "opiłki", które mogą sie dostać w cały układ mogą narobić sporo krzywdy i generować spore koszty.

Może być to tylko sprzęgiełko na sprężarce, które nie uszkodzi układu, ale czym prędzej powinno być wymienione bo w efekcie całkwicie się rozleci.

Opublikowano
Moze to i bardziej stukanie niz charczenie, powiedz dziqsek ile Cie kosztowała ta przyjemność i gdzie robiles - ASO czy prywatny warsztat? Ile moze kosztowac zrobienie tego sprzegielka, a ile nowa sprezarka?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Mnie koło pasowe kosztowało 450zł ( kupione od znajomego któryy miał ten sam silniczek ale mając 2700km przebiegu dostał w dupkę od busa i autko do kasacji więc kupiłem okazyjnie. Na allegro ceny wachają się od 300-900 za używki w dobrym stanie.

 

Jeżeli masz silnik m47 to wymiana jest dosyć ciężka i jest już na forum opisana, jeżeli masz n47 143konny to odkrecasz po prostu 4 śrubki , ściągasz i zakładasz nowe, przykręcasz śrubki i voila ;) Oczywiście trzeba też ściągnąć pasek ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Niestety mam 122KM, ciekawe ile te jeszcze pociagnie bo to troche dziwne ze przy takim przebiegu niecale 70000km juz cos jest nie tak
Opublikowano

Podłączę się pod ten temat, bo problem zbliżony jest nieco do mojego, może ktoś z Was spotkał się z następującą sytuacją.

 

Mianowicie podczas jazdy, gdy silnik jest rozgrzany, zauważyłem że na jałowym biegu zaczęły delikatnie ,,skakać a raczej spadać obroty '' - tj. podczas wyhamowywania ,,na luzie'' np dojeżdżając do świateł, samochód ma około 900 obrotów (na oko bowiem nie mam precyzyjnej podziałki - samochód sprzed liftu)- silnik jest ledwie słyszalny w kabinie, takie obroty utrzymują się jeszcze przez kilka sekund po zahamowaniu, natomiast podczas postoju na światłach (jałowy bieg) - po kilku sekundach (2-4s) obroty spadają do około 800 (oczywiście w tym czasie gaz nie jest w ogóle ruszany) co jest widoczne na obrotomierzu i odczuwalne również organoleptycznie - na słuch, bowiem wzrasta terkot silnika, który właśnie przypomina takie chrr chrrr..... - można nazwać to głośnym terkotem (zwłaszcza gdy jest włączona klima).

 

W momencie omawianego ,,zafalowania/spadku obrotów'' z 900 na 800 - nie wiadomo skąd wzrasta jeszcze chwilowe zużycie paliwa - co jest widoczne na wskaźniku chwilowego zużycia, który przesuwa się z 0 na około 10-15l (gdy dojeżdżam na luzie do świateł wyhamowując zużycie chwilowe wynosi 0). Opisana sytuacja ma miejsce po zatrzymaniu pojazdu, gdy stoję na tzw. luzie, oczywiście nie wciskam wówczas pedału gazu, nie wrzucam biegu. Po opisanym jednorazowym acz dostrzegalnym spadku/zafalowaniu obrotów z 900 na 800, podczas kontynuowania postoju na jałowym biegu, obroty się nie zmieniają i pozostają na poziomie około 800.

 

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją, czy może daje znać o sobie dwumas, koło pasowe, sprężarka czy może inne ustrojstwo? Chciałbym psychicznie przygotować się na wizytę w serwisie...

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Problem rozwiazany, bylo to obstawiane kolo pasowe, podobno jedna z nielicznych dolegliwosci 2l diesel w BMW, Cena 1100zł za oryginał + nowa sruba mocujaca (podobno trzeba) + wymiana, w ASO chcieli 400zł wiecej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.