Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj zauważyłem że cały czas przy zapalonym silniku w wężyku od filtra do pompki wtryskowej wraz z ON leci sobie powietrze gdzieś pół na pół - skąd to może być??? A po zgaszeniu wężyk robi sie pusty... przy ponownej próbie zapalenia występują problemy i trzeba sie troszke nakręcić :mad2: Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Prosze o porade. Dzięki
Opublikowano
Kiedys przy wymianie filtra paliwa zapowietrzył się wężyk i chyba cały silnik !! tak że wogóle nie chciał palić, dopiero mechanior odpowietrzał silnik odkrecając kolejno ( chyba wtryskiwacze) a ja krecilem rozrusznikiem.. no i sie odpowietrzył.. ale u Ciebie może to co innego..
m62, V8, 245 km
Opublikowano

Gdy pompa wtryskowa łapie Ci powietrze z filtra paliwa to w wyniku tego,że:

może być przytkany filtr lub niedokręcony,

nieszczelność na przewodach paliwowych,

ale przedwszystkim co podejrzewam nie sprawną pompkę paliwową w baku lub zatkane siteczko na tej pompce. Sprawdź to.

Przy nie działającej pompce w baku problem ten pojawia się gdy paliwo w baku schodzi poniżej połowy.

Opublikowano
Co do filtra paliwa to wymienialem pare dni temu na nowy i chlopaki zalali go do pelna ON. Samochodzik niedawno nabylem wiec nie tankowalem jeszcze do pelna ale fakt mam ok 25 literkow w baku. I wydaje mi sie ze troszke duzo pali moze to miec jakies znaczenie z tym powietrzem?
Opublikowano

Oczywiście że może wzrosnąć zużycie paliwa, gdyż powietrze w pompie powoduje brak ciśnienia w niej jakie musi pompa wtryskowa wytworzyć.

Brak cisnienia nie pozwala pracować przyśpieszaczowi kąta w pompie co wpływa na spadek mocy i tym samym wzrost zuzycia

Opublikowano
Sprawdze tą pompe paliwową jak najszybciej bo juz sie martwilem ze to pompka wtryskowa bo tydzien temu nie mogl zapalic i gasl... No chyba ze jeszcze gdzies po drodze dostaje lewe powietrze....
Opublikowano

robert ile ty masz lat jezeli to nie tajemnica?? bo twoje posty tu czytam i nie wierze ze mozna w jednym watku pisac madrze i glupio. jezeli mi udowodnisz ze powietrze w ukladzie paliwa ma wpłym na zuzycie to wysyłam ci flaszke. dla mnie to kompletna bzdura.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

:norty: hmm...flaszka? nie....wolę czteropaka :roll2:

 

Wiosenek stuknęło mi 29 :roll: ....

 

... co do paliwa i mocy to musi zachodzić pewna proporcja

Dlaczego 2,5l jest bardziej ekonomiczne od 2,0l ???? :mrgreen:

Opublikowano

Witam z tds miałem taki sam problem, rano przychodzisz a w rurce pusto i trzeba troche pokrecic zanim zajara .Rozwiazałem to szybko wymieniłem oringi na dolocie i wylocie ON w filtrze paliwa i załozyłem zaworek zwrotny zeby sie nie bawic w sprawdzanie głowiczki ,problem znikną jak reka odją

pozdrawiam

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Mialem podobny problem!

W warsztacie powiedziel mi ze po prostu juz wezyki do wtryskow sie poca i przepuszczaja powietrze, wymienilem zatem na nowe i juz po problemie :)

koszt 50zl...

Opublikowano
Witam z tds miałem taki sam problem, rano przychodzisz a w rurce pusto i trzeba troche pokrecic zanim zajara .Rozwiazałem to szybko wymieniłem oringi na dolocie i wylocie ON w filtrze paliwa i załozyłem zaworek zwrotny zeby sie nie bawic w sprawdzanie głowiczki ,problem znikną jak reka odją

pozdrawiam

 

 

Miałem dokładnie to samo, założyłem zawór zwrotny 3 dni temu i jak narazie jest ok! Zobaczymy jeszcze w ciagu najblizszych dni

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i zaczal od mojej sugesti czyli sprawdzenia pompy paliwa i jak powiedzial "padla" wiec pytam ile nowa a on cos ponad 500 + wymiana, wiec stwierdzilem ze poszukam na wlasna reke jak znajde to przyjade na wymiane... Wiec nic innego narazie nie sprawdzal...
Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i zaczal od mojej sugesti czyli sprawdzenia pompy paliwa i jak powiedzial "padla" wiec pytam ile nowa a on cos ponad 500 + wymiana, wiec stwierdzilem ze poszukam na wlasna reke jak znajde to przyjade na wymiane... Wiec nic innego narazie nie sprawdzal...

Coś kręci facet!Przeczytaj poprzednie posty!

Opublikowano

Wymień pompke i problem Twój zniknie.

 

Problem Twój objawiał się tym, iż pompa wtryskowa zaciągała paliwo z filtra wraz z powietrzem w trakcie pracy silnika.

Problemem jaki wystepuje w opisanych kilku ostatnich postach jest zapowietrzenie układu wtryskowego, gdy silnik niepracuje. Polega on na cofaniu się paliwa z pompy wtryskowej do zbiornika paliwa na wskutek nieszczelności:

-pompy wtryskowej (najbardziej niewidocznym uszczelnieniem jest simering na wałku przednim pompy),

-wężyki przelewowe na wtryskach lub też czujnik wtrysku czwartego (powodem jego rozczelnienia jest brak wytrzymałości tego uszczelnienia na nasze paliwo)

-zaworek zwrotny (powrót paliwa z pompy do baku).

Takim nieszczelnościom przeważnie towarzyszy wyciek. I po tym wycieku diagnozujemy problem, a nie poprawiamy fabrykę, gdyż po kilku latach sprawnego funkcjonowania okazała się niedopracowana - zakładanie zaworków dodatkowych, bo pomaga, a być może wyciek jest nadal.

Opublikowano

bo fabryka dała ciala ze nie zalozyła zaworka zwrotnego przed pompą.

to rozwiazanie pomaga. konstruktor był na tyle głupi ze wolał dac pompke w zbiornik jak zaworek zwrotny. kto widzial w innym dieslu pompke w zbiorniku?? normalnie jakis debil to wymyslił. madry na pewno nie był bo nie ma innego auta, które bez pompki trzeba krecic 5:)minut zeby zapalic. tylko TDS

ps. jezeli nie poprawiac fabryki to zamknac wszyskie firmy tuningowe a pracowników wyrznac w pień :8)

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano
bo fabryka dała ciala ze nie zalozyła zaworka zwrotnego przed pompą.

to rozwiazanie pomaga. konstruktor był na tyle głupi ze wolał dac pompke w zbiornik jak zaworek zwrotny. kto widzial w innym dieslu pompke w zbiorniku?? normalnie jakis debil to wymyslił. madry na pewno nie był bo nie ma innego auta, które bez pompki trzeba krecic 5:)minut zeby zapalic. tylko TDS

ps. jezeli nie poprawiac fabryki to zamknac wszyskie firmy tuningowe a pracowników wyrznac w pień :8)

 

A Ty jak zwykle piszesz że tds-y są do d....py :nienie:

Moim zdaniem konstrukcja jest b.dobra, praktycznie bezawaryjna, tylko zależy wszystko od tego czy sie dba czy nie i robi na czas jak trzeba.

 

Najczęściej układ zapowietrza się przez nieszczelności na wężykach przelewowych i cieknącym wtrysku pomiarowym. Wymieniasz i po problemie. Pompy są raczej super szczelne i tu bardzo ale to bardzo żadko powstaje problem.

 

:arrow: A te super zaworki zwrotne to jak pojedziesz do "p.Kazia" :twisted2: i ten nie potrafi powiedzieć gdzie się zapowietrza to wtedy ratuje sytuację i ładuje Ci ten zaworek jako najlepszy lek na tds-a (odpalanie na ciepłym, falowanie obrotami, itp., itd.), bo nie chce się mu poszukać bo kasa i tak taka sama (a przynajmniej za zaworek jeszcze skasuje, czasu zaoszczędzi). Niestety taka jest prawda :idea: :arrow:

 

Jak się układ zapowietrza tzn.: że jest coś nieszczelne :idea:

jak naprawić, usunąć nieszczelność :idea:

a "p.Kazio" robi nam prowizorkę :duh:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
waldek ma racje - po prostu projektant zapomnial o tym zaworku - ale kuzyn ma tds'ka z 95 roku i zaworek juz ma fabrycznie - ladny z logiem bmw :) wiec jednak to blad fabryczny - dobrze ze taki zaworrek kosztuje tylko 20 pln :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
waldek ma racje - po prostu projektant zapomnial o tym zaworku - ale kuzyn ma tds'ka z 95 roku i zaworek juz ma fabrycznie - ladny z logiem bmw :) wiec jednak to blad fabryczny - dobrze ze taki zaworrek kosztuje tylko 20 pln :D

 

Może macie racje z tym zaworkiem :cool2: - ale u mnie nic takiego nigdy nie wystąpiło, nawet jak auto stało długo, przez pompę nigdy się nie zapowietrzył. Były przypadki łapania lewego powietrza ale wtedy walniete miałem:

- cieknący wtrysk - pierwsza sytuacja

- druga, wężyki przelewowe.

Naprawiłem i śmiga.

 

Może byc też tak że łapie powietrze przez ssak w baku lub nieszczelności pompy paliwa albo przewodów. Wtedy faktycznie zaworek może pomóc - ale nie należy tego traktowac jako rozwiazanie docelowe a tymczasowe.

Jeżeli chodzi o pompę to jest tam elektrozawór który w momencie wyłączenia silnika zamyka obieg paliwa - i to raczej jego awaria powoduje zapowietrzanie - ale zawór jest, nie zwrotny, ale jest :idea:

 

Krzysiek :D

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Mam jeszcze prosbe czy ktos moze podeslac jak ten zaworek zwrotny wyglada bo rowniez mam BMW z '95r z gordnia, wiec i moze jest tam zalozony ten orginalny :) Do filtra paliwa sa podlaczone jakies kabelki wiec moze to to :) Pozdrawiam
Opublikowano
zrob fotke i wklej na forum :) i napiszemy ci czy juz masz :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.