Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich formowiczow Mam problem zwiazany z olejem wiec po wymianie zrobilem 10000 zalamy shel helix ultra stan po wymianie byl na polowie skali teraz jest 0.5 cm ponad stan korek normalny zadnych zmian typu osad itp mysle ze disel dostaje sie do oleju samochud jezdzi generalnie tylko w miescie czasem jakias dluzsza trasa dzwonilem do serwisu powiedzieli mi ze gdy sie jezdzi po miescie i samochud jest czesto odpalany to sie jakies czasteczki zbieraja i to moze byc to jak myslicie lub czy ktos mial juz z tym problem prosze o wypowiedz

dodaje ze to E61 520D 2006rok pozdrawiam Wojtas

  • Moderatorzy
Opublikowano
Często wypala Ci się filtr DPF co powoduje przybywanie oleju z powodu dostawiania się paliwa do misy olejowej.
Opublikowano

najprawdopodobniej masz problem z filtrem cząstek stałych DPF. Co jakiś czas kiedy sadza nazbiera sie w filtrze powinno nastąpić samoczynne wypalania sie sadzy w filtrze, następuje to przez zwiększenie temperatury w filtrze za pośrednictwem wtryśnięcie dodatkowej ilości paliwa w trakcjei pracy silnika. część paliwa nie ulega spaleniu dostaje sie do DPFa i dam jest dopalane wraz z sadzą. Aby to wypalanie DPFa mogło być zrealizowane muszą być spełnione określone warunki, silnik i filtr musi mieć okresloną temperaturę, w skrócie musi być rozgrzany, silnik musi pracować na równym poziomie ze stała prędkoscią obrotową. Dlatego takie samoczynne wypalanie odbywa sie kiedy auto jedzie na trasie przez ok 10-15 min ze stała prędkością. Jeśli jeżdzisz tylko w mieście to ten proces nie ma mozliwosci zrealizować sie u CIebie i niespalone paliwo, którego jest trochw wiecej moze dostawać sie do oleju - taka jest przynajmniej teoria.

 

Proponuje częsciej zmieniać olej i raz na jakiś czas przegonic auto po szybszej drodze. Kontroluj tez stan oleju regularnie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
dzieki za odpowiedzi ale to troche nie normale w innych samochodach tego nie ma teraz wlasnie odsysam olej strzykawka i doleje swiezego zaniem nie dowiem sie dokladnie co to moze byc boje sie o silnik gdyz jak mniemam moze to byc szkodliwe?
Opublikowano
aaa jeszcze dziwi mnie rowniez to ze nie mam kontrolki od stanu oleju np gdy jest go za duzo jak w mercedesach np no i dlaczego nie ma zadnej kontrolki ze wlasnie przebiega proces wypalania filtra czasteczek jak na bmw nadziane elektronika to takie detale pomineli ?
Opublikowano

w jednym autach jest informacja, ze jest aktywny proces wypalania a w innych nie. BMW wyszło pewnie z założenia, ze kierowce nie powinno to interesowac, w niektórych modelach nie dają nawet wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.

 

Co do czujnika oleju, to zrozumiałe jest, ze jest i działa kiedy jest za niskie ciśnienie ale taka sytuacja znacznie częściej sie zdarzy niż taka kiedy jest zbyt dużo oleju i tu widze uzasadnienie braku czujnika w drugą stronę. Zbyt wysoki stan oleju może spowodowac wywalenie jakichś uszczelniaczy i silnik bedzie ciekł, znam taki przypadek u kolegi w A4. (nie widział dokładnie stanu na bagnecie i dolewał profilaktycznie co jakiś czas aż przelał :duh:)

 

Problem przybywania oleju znam jeszcze z Focusa 1.6 TDCI, kolega wyrzucił filtr DPF i przeprogramował komputer u tunera (bez przyrostu mocy), na chwile obecną jest ok.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A ja problem przybywania oleju znam z autopsji a fachowcy z serwisu (nieautoryzowanego) powiedzieli mi, że ten problem już się im zdarzał. Otóż bywa, iż nawala pompa paliwa i ona powoduje, że paliwo dostaje się do oleju (problem z uszczelnieniem czy coś w ten deseń). Pompa jest do naprawy, nie trzeba wymieniać :D . Acz nie wykluczam wymienionej wcześniej możliwości tzn. paliwo podczas wypalania PDF spływa po cylindrach do misy, lecz to dzieje się w niewielkich ilościach. Wymień olej, czym prędzej, bo pierwszym elementem silnika, który odczuje tą niesprawność będzie turbina! :cry2:
Opublikowano

reasumujac jak wykrac stanowczo przyczyne tego zjawiska ?

teoretycznie moge wymieniac olej co 10.000 tys i zalewac na minimum i po 10.000 tys bedzie pod maximum czy to byloby rozwiazanie ?

Opublikowano
Sam chyba tego nie rozgryziesz, zdaj się na dobrego fachmana od BMW i on Ci powinien pomóc. Myślę, ze zdemontowanie pompy paliwa i obejrzenie jej w porównaniu do kosztów turbiny będzie taniochą i da Ci odpowiedź. Jak byś był z trójmiasta to dał bym Cio namiar na majstrów znających dokładnie temat. pzdr
Opublikowano
Adrian czy moglbys wyslac mi te namiary na tych mechanikow co ty znasz i polecasz ja niestety nie znam wlasciwych i boje sie dac poprzednie moje bmw kilku mechanikow doprowadzilo do ruiny robiac jedno popsuli drugie i i tak nie naprawili tego co bylo do naprawienia wiec obawiam tego i nie chce sprawdzac kolejnych kosztem mojego samochodu a ze jest to jest w Gdansku czy w Lublinie jest mi to obojetne dzieki i pozdrawiam Wojtas
Opublikowano

...stawiam na DPF...jaki masz przebieg?...jeśli jeździsz w większości po mieście...to masz odpowiedź :( ...wynalazcy tego "ecodobrodziejstwa" nie mają jeszcze pomysłu jak go wypalać w autkach "miejskich" i niestety tak to wygląda...

...DPF-y montowane są od ok. 5..6-ciu lat, więc coraz więcej (statystyka) pojawia sie problemów z nimi i ostatnio prawie połowa roboty jaką robimy, to pozbywanie się ich raz na zawsze...nie każdy ma ochotę wydawać 5...10t zł.na montaż nowego, albo remont silnika, a w pierwszej kolejności biednej turbiny, która słabo znosi smarowanie ON :wink:

Opublikowano
przebieg mam 180000 tys km ktos mi mowil ze prawie na 100% wtryski ze niby sa w bmw slabe i dlugo nie wytrzymuja zapraszali mnie na pomiar jesli wyrzucic to co z tego wyniknie bledow nie bedzie kontrolek itp pozatym mieszkam w niemczech i wlasnie ten filtr jest potrzbny do uzyskania zielonej plakietki bez niej nie mozna jezdzic po wiekszosci miast
Opublikowano
przebieg mam 180000 tys km ktos mi mowil ze prawie na 100% wtryski ze niby sa w bmw slabe i dlugo nie wytrzymuja zapraszali mnie na pomiar jesli wyrzucic to co z tego wyniknie bledow nie bedzie kontrolek itp pozatym mieszkam w niemczech i wlasnie ten filtr jest potrzbny do uzyskania zielonej plakietki bez niej nie mozna jezdzic po wiekszosci miast

....jesli wtryski by były powodem przyrastania poziomu oleju..czyli byłyby zużyte i przelewały..to po pierwsze miałbyś "usterki" na desce...ale wszystko jest możliwe...choć 180tkm w niemieckich warunkach to żaden przebieg :)

...co do kontrolek to po wyłączeniu DPF wszystko pozostaje po staremu...tylko w sterowniku nie ma już opcji diagnozowania i dopalania...

...w większości przypadków po wywaleniu DPF (obudowa pozostaje na miejscu, więc organoleptycznie braku nie stwierdzisz).. sprawnych autkach nawet dymomierzem nie stwierdzisz braku filtra...ale oczywiście pewności nie masz, wiec na niemieckim przeglądzie różnie może być

:(

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam wszystkich. tez jak kolega posiadam e60 520d z 2006r i tez mam ten sam problem.Bylem nawt u znachora ktory doradzil mi wymiane pompy wtrysku , czy to ma sens i czy w pelni wyeliminuje ten klopot ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli to pompa jest winna to załatwi sprawę ale czy aby na pewno to pompa?

Sprawdzałeś w serwisie Boscha?Czy u innych pompiarzy?

Opublikowano
no jak narazie szukam odpowiedniego serwisu niebardzo tylko wiem gdzie to zrobic . bylem w serwisie bosha W OLSZTYNIE tam stwierdzili ze to na 100% pompa ale jesli ten filtr jest za to odpowiedzialny jaka moge miec pewnosc ze po wymianie bedzie ok biorac pod uwage ze koszt jest dosc spory
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli Bosch stwierdził przeciek to myślę że wiedzą co mówią, przecież to Ich pompa.

Z tego co koledzy piszą na forum to można ja naprawić tzn. wymienić uszczelnienia.

  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam koledzy tak jak na wstępie i u mnie przybywa oleju w silniku 0,5 litra na przejechane 3000km tryb mieszany ale ostatnie dwa tygodnie miasto. Odessałem 0,5 litra i stan jest teraz ok na bagnecie i na wyświetlaczu (problem ze stanem oleju drugi raz na pewno nie przelane). Podpinając pod kompa (snapon) wskazało bląd dpf z możliwoscią regeneracji plus 447b oxygen sensor czyli sonda lambda. Przejechałem jakieś 50 kilometrów na trzecim biegu 100km/h 3700obr silnik w celu wypalenia filtra po tej akcji znikl problem pdf ale został sondy lambda , co o tym sadzicie czy wymieniać sondę lambda ? Pytam ponieważ czytałem na forum i opinie były mieszane bardzo proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.