Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A F10 535xi? Tez nie? Tylko 550xi chlonace 20l na 100? Bak ma 70 litrow, zakladajac 10 na rezerwe to zasieg realny auta 300km? Prawie jak w elektryku. :)

 

/DP

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A F10 535xi? Tez nie? Tylko 550xi chlonace 20l na 100? Bak ma 70 litrow, zakladajac 10 na rezerwe to zasieg realny auta 300km? Prawie jak w elektryku. :)

 

/DP

Nie przesadzaj,

Na trasie na jednym baku robię ok. 500-550km, jazda umiarkowana. Ostatnio robiłem trasę na mazury i udało się na jednym baku zrobić właśnie 550km. Średnie spalanie 12,5L, prędkości powyżej 130km/h.

W mieście to już inna bajka, niektórzy dają radę zmieścić się w 17L, ja potrzebuję więcej. Tutaj rzeczywiście 350km i trzeba tankować.

Ale ten nowy silnik V8 TT wydaje się być ekonomiczniejszy, przynajmniej patrząc na suche dane techniczne.

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo, to można już zamawiać (z resztą jestem w trakcie zamówienia i negocjacji) auta silnikiem disla Biturbo 300KM o oznaczeniu 535d oraz 550i xdrive i 530d xdrive. Natomiast do wszystkich modeli silnikowych są już dostępnę M Pakiety, i długo oczekiwana (przynajmniej prze ze mnie) tapicerka Alcantara. Najbardziej właśnie ubolewam nad tym, że nie można zamówić 535d xdrive. Znowu prawie 70 tyś zł dopłaty w stosunku najmocniejszego diesla do najmocniejszej beznyny mi się nie uśmiecha, ale na forach mówią, że warto... rzekomo 550i średnio spala w granicach 10l, a w miescie ok 15l przy dość dynamicznej jeździe... Nigdzie niestety niema auta z takim silnikiem, żeby można je wypróbować...
Opublikowano
rzekomo 550i średnio spala w granicach 10l, a w miescie ok 15l przy dość dynamicznej jeździe... Nigdzie niestety niema auta z takim silnikiem, żeby można je wypróbować...

I raczej będzie ciężko o takie auto w Polsce, ale w DE myślę, że nie powinno być większego problemu. Zresztą, auto z tym silnikiem moim zdaniem możesz brać w przysłowiowe ciemno. Podczas jazdy testowej nie będziesz w stanie określić rzeczywistego średniego spalania, ponieważ zazwyczaj robisz kilka- kilkanaście kilometrów za kółkiem, a to trochę mało na takie testy. Zakładam jednak, że ten silnik ze względu na nową konstrukcję oraz podwójne turbo powinien palić mniej od mojego, a więc podane wartości wydają się być realne.

Opublikowano

I raczej będzie ciężko o takie auto w Polsce, ale w DE myślę, że nie powinno być większego problemu. Zresztą, auto z tym silnikiem moim zdaniem możesz brać w przysłowiowe ciemno. Podczas jazdy testowej nie będziesz w stanie określić rzeczywistego średniego spalania, ponieważ zazwyczaj robisz kilka- kilkanaście kilometrów za kółkiem, a to trochę mało na takie testy. Zakładam jednak, że ten silnik ze względu na nową konstrukcję oraz podwójne turbo powinien palić mniej od mojego, a więc podane wartości wydają się być realne.

 

Generalnie to trochę, źle sprecyzowałem, to ile pali się okaże, pewnie nie mało ;) i podobnie jak Twój, choć dilerzy twierdzą i z takim mechem trochę oblatanym z ASO rozmawiałem, że jest tam wtrysk bezpośredni bardzo podobny jak diesel'u, oraz tak jak wspomniałeś biturbo, stąd mniejsze spalanie tego motoru... natomiast samo potestowanie auta z tym silnikiem przydało by się żeby porównać prowadzenie, elastyczność i osiągi np 530d, 535i i 535d w stosunku do 550i chodziło mi głównie o tą przepaść cenową... jeśli mamy do auta dorzucić 100tyś zł odejmując wyposażenie to jakieś 70tyś bo 550i w standardzie jest lepiej wyposażony... to chciałbym to rzeczywiście poczuć... Druga sprawa to boli mnie jeszcze to, że skrzynie w modelach silnikowych, które mnie interesują występują tylko automatyczne... ale to chyba jakoś przeboleję, bo działanie tej 8 stopniowej automatycznej bardzo mi się podoba...

 

Mam też kilka pytań do Ciebie, ale nie wiem czy mogę tak przez forum?

- Twoje autko kupowałeś z drugiej ręki czy u dilera?

- Jeśli nowe to na co zwrócić uwagę?

Będzie to moje pierwsze nowe auto, dla tego „dobre rady zawsze w cenie” :) miało być z początku X6, ale to mnie urzekło... F10 jest po prostu dziełem sztuki...

Opublikowano (edytowane)

550i 10l/100km ? :duh:

 

Swoim 40d mogę na trasie zejść do 9l, ale wtedy brak przyjemności z jazdy, tylko ciągła kontrola aby gazu za mocno nie wciskać ...... danymi katalogowymi się nie sugerujcie, u mnie spalanie trasa 9-20l miasto 16l. Nogę mam ciężką...

Edytowane przez Astro
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym różnią się silniki 35d 272/286/300 ? Coś mechanicznego poza programem ?

 

Dwa pierwsze nie jestem pewien, na pewno sprzetem tez w jakies mierze.

 

Ostatni to zupełnie nowa jednostka, weszła najpierw w F01.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jakos nie wierze w male spalanie w 550i, moja pali mi w miescie 15-20 litrow. Na trasie jest to miedzy 12-15. Chociaz w sumie nogi nie mam lekkiej ... jedynie podczas pierwszej jazdy gdy prowadzilem ja z salonu spalilo mi ponizej 11 ...
Opublikowano
jakos nie wierze w male spalanie w 550i, moja pali mi w miescie 15-20 litrow. Na trasie jest to miedzy 12-15. Chociaz w sumie nogi nie mam lekkiej ... jedynie podczas pierwszej jazdy gdy prowadzilem ja z salonu spalilo mi ponizej 11 ...

 

Nie rób sobie jaj :) chyba, że masz ciągle pedał w podłodze... ja liczę jednak, że 550i 12l. to średnio się zamknie w cyklu mieszanym... nie mam zamiaru pracować na Orlen. Średnio 16l. to mi paliła E65 735i... i wydawało mi się to olbrzymim spalaniem... Twój tekst mnie załamał... oj zaczynam żałować, że nie zamówiłem Diesla, chyba jutro zadzwonie, może da się to odkręcić... w ogóle to nosiłem się zamiarem zakupu E71 z silnikiem 40d, pojechałem trafiłem na premiere F10, kazali mi czekać, bo wyjdzie F10 z mocnym Dieslem. Jak przyjechałem go zamówić to naciągneli mnie na 550i, kurde nie dał bym się namówić, żeby nie F01 750i, które tam własnie odbierał pewien człowiek... i urządził krótką przejażdżkę... auto spaliło średnio 12,5l... wyjechaliśmy obwodnica poznańska (3 przejazdy obwodnicą predkością ok 160km/h (tam z powrotem i tam)), a wrócilismy przez centrum w godzinach 16-17, przed wyjazdem auto średnie spalanie miało skasowane... spaliło prawie jak w katalogu... nie było nigdzie buta w podłodze, ale nie była to jazda w stylu taksówki, normalny przejazd w mieście do prędkości o 10km więcej niż nakazują przpisy, i spory korek na głogowskiej i towarowej... razem trasa to ok 60km. Więc lżejsze F10 powino spalać mniej, a już na pewno nie więcej...

Opublikowano

Nie rób sobie jaj :) chyba, że masz ciągle pedał w podłodze... ja liczę jednak, że 550i 12l.

Heh, jakby miał pedał ciągle w podłodze, to by się pewnie w 30L w mieście nie zmieścił :)

To co piszesz o średnim spalaniu podczas jazdy testowej jest bardzo ciekawe. Moja 550i średnio w ruchu mieszanym pali 16L. Może być jednak tak, że mniejsza pojemność oraz podwójne turbo pozwala na uzyskanie mniejszych wartości spalania. Nie zapominaj, że to ponad 400KM, tym się nie da jeździć wolno. Auto prowokuje to mocniejszego wciskania pedału gazu, a to niestety pociąga za sobą szybszą konsumpcję benzyny.

Jestem bardzo ciekawy, jak rzeczywiście będzie się to u Ciebie przedstawiać.

Opublikowano

Jestem bardzo ciekawy, jak rzeczywiście będzie się to u Ciebie przedstawiać.

 

No głęboko liczę na to, że jednak bedzie paliło mniej niż Twoje... i rzeczywiście być może zależy to od stylu prowadzenia... człowiek który prowadził F01 wspomnianym prze ze mnie wyżej, prowadził ją w podobnym stylu do mojego... starał sie jechać płynnie, gdzie można było to przycisnął... była to jazda w stylu ...torchę mi się spieszy, ale nie jestem wariatem... masz na pewno rację, że moc kusi... ale wyścigi z furami ze znaczkiem WT( Wiejski Tjuning) mnie nie ruszają... czasem zdarza się, że muszę korzystać z śrdokowego pasa jezdni na dwupasmowej drodze i moc właśnie wtedy jest mi potrzebna i wtedy moze palić ile chce... na codzień potrzebuje jednak samochodu, który pozwoli mi sprawnie wykonać wszytkie zadania, skoczyć po zakupy i w weekend na jakiś wypad z rodzinką gdzie do tego ostatniego 520d by się nadał. Nie jestem złotówa i na wiele mnie stać, ale od uśmiechu prezesa orlenu wole uśmiech Partnerki... 16 litrów, które pochłaniała moja 735i strasznie mnie denerwowało... dzwoniłem dzisiaj do dealer'a, sprawdzili moje zamówienie i jest już wdrożone do produkcji, nic nie można zmienić... więc klamka zapadła 5 lat będe utrzymywał tą bestię :) a Wy szanowni koledzy mnie straszycie, że będzie paliła tyle co 24 tonowa ciężarówka z pełnym obciążeniem :) pamiętam jak zaczynałem i byłem młodszy, gdzie naprawdę trzeba się było liczyć z wydaną złotówką to kupiełm sobie używane 316i 95r. z przebiegiem 500 tyś km wszyscy się śmiali, że BMW, że dużo pali, że zajechane, jak auto 4 letnie może miec taki przebieg i w ogóle... ja zrobiłem tym autem jeszcze 250 tys km i prócz uszczelki pod głowića, zawieszenia i czyności typu: oleju, klocki, filtry nic tam nie wymieniłem... później miałem 318 w e46 w 10 litrach mi sie mieściła... po jakimś czasie zmieniłem ją na 328 e46 też miała tyle palić... jakie było moje zdziwienie, paliła podobnie jak 318 może nawet mniej, jedynie w mieście więcej... fakt zdziwiło mnie to 735i, było to jedyne e65 jakim torchę pojeździłem... i naprawde lubiło jeść w miescie koło 20l. na trasie pod 13l. średnio 16l. teraz chwilowo jeżdżę e46 328, które już chyba dożywotnio u Nas pzostanie... i przy moim stylu prowadzenia w 10l. się mieści, jak moje 550i bedzie paliło do 12-13 litrów średnio to będe bardzo zadowolony...

Opublikowano

Co do spalania, zerknij sobie na to:

 

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/387821.html

 

i tutaj w GT:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/377610.html

 

Zauważ, że w ruchu mieszanym, tzn. autostrada i miasto spalanie to raczej średnio ok 15-18L/100km

Ten GT w ogóle chyba mieszka na autostradzie, albo w jakiejś wiosce, bo brak w jego danych informacji o ruchy miejskim :)

Opublikowano
Ała.... uuu... Panowie podłamaliście mnie strasznie... to będe miał prawdziwego żłopacza... ten GT to już w ogóle lubi jeść... albo włąściciel daje mu tak popalić... dane F10 wydają się być bardzo wiarygodne... gorzej z tym, że to dane niemieckie... u nich styl jazdy po krajowych drogach jest inny niż u nas i u nich auto palą mniej wszyscy jada równą 100km i rzadko kiedy kto sie wyprzedza bo szaleją na autostradach... więc z jego średniej 14 litrów u nas spokojnie zrobi się 16 litrów jak nie więcej... to bardzo dużo... ciekawe tylko skąd BMW wzieło te dane... i dlaczego F01 750i, które nakłoniło mnie do zmiany decyzji pokazywało, że spaliło 12,5l. Fakt, faktem, że przejazd po obwodnicy był w stanie prawie bezruchu... nigdzie nie trzeba było zwolnić czy hamować... rozpedzić sie przejechać odcinek, zawróicć na pętli i czynności powtórzyć... jedynie w mieście dwa spore korki... i kilkanaście km w normalnym ruchu miejskiem... stosunek miasta do obwodnicy prawie 50/50...
Opublikowano
komputer moze pokazywac zupelnie co innego :) moj pokazuje np 13 a z wyliczen wychodzi ze pali 15... w poprzedniej betoniarce tez mialem tak ze komputer mierzyl tylko przez jakis czas po jego zresetowaniu, a potem sobie tak stal :) wiec moze w tej F01 bylo tak samo. I tak jak mowilem wczesniej nie nastawiaj sie na ekonomie skoro wziales sobie takiego smoka, a jeszcze dzieki xdrive spalanie napewno bedziesz mial wieksze.
Opublikowano
Ała.... uuu... Panowie podłamaliście mnie strasznie... to będe miał prawdziwego żłopacza...

Zależy, gdzie będziesz jeździł tym autem. Jeśli przeważa miasto, to nie był to chyba najlepszy wybór. Jeśli trasa, to w zależności od stylu jazdy będziesz się mieścił między 10 (przy spokojnej jeździe do 130km/h bez ciągłego wyprzedzania) a 14 litrów (przy bardzo dynamicznej jeździe w dużym ruchu). No chyba, że uprawiasz slalom na trasie, to wtedy nawet 16-17L wyjdzie. To są realne wartości osiągane przeze mnie, nie myślę, żeby nowe 50i w F10 było jakieś specjalnie oszczędniejsze.

Opublikowano
Dużo rocznie przemierzasz kilometrów, że się tak podłamałeś?

 

No dosyć dużo ok 50-60 tyś rocznie...

 

Zależy, gdzie będziesz jeździł tym autem. Jeśli przeważa miasto, to nie był to chyba najlepszy wybór.

 

Ciężko to powiedzieć... przeważa trasa, ale zazwyczaj to jest tak... bardzo długa trasa... kilka dni intensywnie w mieście i obrzeżnych miejscowościach tego miasta... potem powórt... bardzo długa trasa... używanymi BMW'icami handluje, importuje je ;) to moje pierwsze nowe auto od autoryzowanego dealer'a... troche jakby od konkurencji ;) wiecej nie będe ujawniał bo jeszcze mnie ktoś tu o jakąś autoreklame oskarży i mnie wyurzucą, a to forum bardzo pomaga mi w doprowadzeniu niektórych egemplarzy do pełnej używalności...

 

Jeśli trasa, to w zależności od stylu jazdy będziesz się mieścił między 10 (przy spokojnej jeździe do 130km/h bez ciągłego wyprzedzania) a 14 litrów (przy bardzo dynamicznej jeździe w dużym ruchu). No chyba, że uprawiasz slalom na trasie, to wtedy nawet 16-17L wyjdzie. To są realne wartości osiągane przeze mnie, nie myślę, żeby nowe 50i w F10 było jakieś specjalnie oszczędniejsze.

 

Zazwyczaj jeżdze dosyć dynamicznie choć to pojęcie względnę, więc myśle ze gdzies po środku... mniedzy spokojnie a bardzo dysnamicznie... nie wlokę sie max 160km/h, ale nie urządzam slalomów... gdzie można trasa czysta... to jade... jak trzeba za kimś jechać 120km/h to też mi się specjalnie nie spieszy do wyprzedzania... jak jadę z rodzinką, to jadę spokojnie... do 130km/h wyprzedzam jak musze... a awaryjnych sytuacji nie liczę... ale są... wtedy nie ważne ile pali i mnie to nie interesuje może spalic 20, a nawet 30l... więc w sumie po Twoim poście odzyskałem wiarę :)

 

komputer moze pokazywac zupelnie co innego :) moj pokazuje np 13 a z wyliczen wychodzi ze pali 15... w poprzedniej betoniarce tez mialem tak ze komputer mierzyl tylko przez jakis czas po jego zresetowaniu, a potem sobie tak stal :) wiec moze w tej F01 bylo tak samo. I tak jak mowilem wczesniej nie nastawiaj sie na ekonomie skoro wziales sobie takiego smoka, a jeszcze dzieki xdrive spalanie napewno bedziesz mial wieksze.

 

F01 przed wyjazdem był zresetowany... wiec pokazał spalnie tylko z tej trasy którą zrobił... zgadza się, że nie raz komputer przekłamuje... ale w nowej furze to sie nie powinno zdarzyć... a co do tego , że po jakimś czasie komputer w Twoim wozie stał z wyliczeniami... bo on pod uwagę bierze wszelkie spalania, od ostaniego zresetowania... czyli po jakimś czasie liczy Ci średnią z 1000km lub nawet więcej, jeśli nie resetowałeś i podaje średnie spalanie na 100km... a im więcej km przejechanych weźmie pod uwagę tym wynik bardziej ogólny i krótkie odcinki, które przejechałeś dynamicznie uśrednia się niezauważalnie... to samo te, które przejchałeś light'owo... żeby mieć w miarę rzetelną średnią, ja zawsze resetowałem po tankowaniu... wtedy wiedziałem jakie średnie spalnie wychodziło mi od ostaniego tankowania... z reguły pokrywało się z rzeczywistością...

 

Generalnie, nie nastawiłem się na ekonomię wybierając ten samochód, gdybym patrzył na ekonomię to zapewnę zamówił bym 520d, albo coś bardzie optymalnego, rzedu 530d... chciałem mocne auto, moją uwagę skupiał 535d... kuszono mnie 550i, ale stwierdziłem, że nie jechałem samochodem z takim silnikiem, a poza tym policzyli sobie prawie 70 tyś więcej, w stosunku do 535d... miałem kiedyś 740d w e38 i poźniej 740 e65 (ale bardzo krótko, szybko sie sprzedał) i jedna i druga paliła pod 12 litrów średnio... więc liczyłem, że to 3 litrowy motor z podstawą wielokrotnie nagradzaną za ekonomiczność i żywtoność na pewno nie spali mi więcej jak 10-11 i ma sporą moc... ale zaproszono mnie jak pojawił się ten 750i i przyszyły właściel zgodził się na przejazd jego samochodem... pewnie coć mu za to dorzucili do tego auta... a może i nie, bo ja też bym się zgodził... przejazd tym samochodem to dosłownie była bajka... wcześniej pozwolili mi na jazdę 530d i różnice się po prostu czuło... moment oborotowy tej benzyny musi być zabójczy, bo cały czas na kazdym biegu, bez szarpnięć równiutko do 160km/h tak delikatnie wciskał w fotel, jak dochodził już do tej prędkości, to czuło się ulge w klacie... no masakra... i to mnie urzekło... do tego, jak na razie to jedyny motor z xdrive, a z diesel'a bedzie miał ponoć tylko 530d, część wyposażenia dodatkowego, która mnie interesowała pokryła mi się ze standardem w 550i, więc w sumie ten motor, aż tyle nie kosztował...

Opublikowano
do tego, jak na razie to jedyny motor z xdrive, a z diesel'a bedzie miał ponoć tylko 530d, część wyposażenia dodatkowego, która mnie interesowała pokryła mi się ze standardem w 550i, więc w sumie ten motor, aż tyle nie kosztował...

Spalanie to moim zdaniem jedyna wada tego silnika. Reszta to jak już napisałeś, poezja. W tym aucie lecisz 200km/h, wciskasz gaz i do 250 on po prostu ciągnie, a nie się buja.

Idealne auto na trasy, jeśli ktoś preferuje dynamiczną jazdę. Wczoraj uprawiałem ecodriving przez 200km nie przekraczając 130km/h. Średnie spalanie 10.2l/100km na S8, gdzie ruch Tirów niestety jak zwykle grubo ponad normę. Tam gdzie zwykły Kowalski wyprzedza jedno auto, ja wyprzedzam jego i jeszcze 3 kolejne ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do tego, jak na razie to jedyny motor z xdrive, a z diesel'a bedzie miał ponoć tylko 530d, część wyposażenia dodatkowego, która mnie interesowała pokryła mi się ze standardem w 550i, więc w sumie ten motor, aż tyle nie kosztował...

Spalanie to moim zdaniem jedyna wada tego silnika. Reszta to jak już napisałeś, poezja. W tym aucie lecisz 200km/h, wciskasz gaz i do 250 on po prostu ciągnie, a nie się buja.

Idealne auto na trasy, jeśli ktoś preferuje dynamiczną jazdę. Wczoraj uprawiałem ecodriving przez 200km nie przekraczając 130km/h. Średnie spalanie 10.2l/100km na S8, gdzie ruch Tirów niestety jak zwykle grubo ponad normę. Tam gdzie zwykły Kowalski wyprzedza jedno auto, ja wyprzedzam jego i jeszcze 3 kolejne ;)

 

tylko 3 ? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.